Šta je novo?

Zimske gume

Ovo niko ne spori.
 
Nista meni nije jasno kod vasih tvrdnji i postupaka ..

Pišite na forumu da manje pohabane gume (bolje) treba da idu nazad i to savetujete drugima ali rotirate gume tj stavljate manje pohabane (bolje) napred da bi se ravnomerno trošile..
 
Koji cirkus nastade. Sve su lepo objasnili.

Kad se uzmu sve cetiri gume, onda se rotiraju. Kad se uzmu dve onda idu nazad, pod uslovom da dve koje ostaju idu napred i nisu pohabane skroz.
 
Mesas dve razlicite stvari
 
Ти не разумеш разлику између замене 2 и 4 гуме.
 
Već me preduhitriše sa odgovorom 😀
 
Prelaziš kao i ja po sezoni. Ali ni blizu ne potrošim gume kao ti.
Generalno je to tri, eventualno četiri sezone. Sad sam skinuo sa zimskih felni Continentalke sa 5mm šarom, ali jednostavno kad meni guma ne drži kako ja hoću , jednostavno je zamenim. Ne mogu da razmišljam da li će me negde prodati. Vozim brže i oštrije i mislim da me manje boli glava ako zamenim gume u koje nemam poverenje. Realno mogao sam možda i ovu sezonu da ih izvozam, ali planiram i odlazak na planinu i mislim da ta guma nije više za takvu vožnju
 
Meni drugar vozi taxi, preko 15 godina, vozio celave nazad a napred solidne i nikad izletao nigde a vozio i po ledu i po kisi i po uraganu i po ciklonu. To su gluposti, neko ce izletati s novom gumom jer nije u vinklu. Evo burazer mi izleteo sa Goodyearkama M+S sve cetiri nove 18ke na Golfu 5. Bila kisica, on dao jaci gas u krivini i izleteo. Sva sreca nije mu bilo nista, malo kola udario.
A ovo za kupim dve nove gume pa ih brecim nazad to necu nikad prihvatiti.
 
Ja sam ih do sada menjao jer ispuca bočni zid i guma izgubi svojstva (okvirno nekih 6 godina). Nema šanse da ih potrošim. Prošle godine zamenih Mišelin Alpin kada mi je dupe pobeglo u Batajnici. Šara je bila dobra, ali guma pretvrda za zimsku. Matora je već bila. A kod vulkanizera gledali i dobila pozitivnu ocenu za minimum još jednu sezonu. Džaba platih montažu...
Meni drugar vozi taxi, preko 15 godina, vozio celave nazad a napred solidne i nikad izletao nigde a vozio i po ledu i po kisi i po uraganu i po ciklonu. To su gluposti, neko ce izletati s novom gumom jer nije u vinklu. Evo burazer mi izleteo sa Goodyearkama M+S sve cetiri nove 18ke na Golfu 5. Bila kisica, on dao jaci gas u krivini i izleteo. Sva sreca nije mu bilo nista, malo kola udario.
A ovo za kupim dve nove gume pa ih brecim nazad to necu nikad prihvatiti.
Uvek smo stavljali bezbednu vožnju i vozača na prvo mesto. Ovo su samo finese.
 
Mesas stvari, nije isto kupovina 2 i 4..

Objasnite mi logiku

Ispada da vise pohabana guma koja je bila na prednjoj osovini je ISTA kao zadnja.. Samo se kaže da je vise pohabana ali je ustvari ista.. Ili nije ista?
Jer ako nije ista znaci da je lošija?

Kako vi zovete gume koje su vise pohabane.. Iste? Losije? Bolje?

Ne pričam o različitim gumama, ćelave, starije ..Ovo su sve bas sitnice da se razumemo .. Ali poenta je ili je guma lošija ili nije.. Nema treće opcije ili ima?

Ili su opcije.

Jedva losija guma moze nazad zarad duže korišćenja, malo lošija lošija mora napred zbog bezbednosti jer bolje da klizamo preko nosa, puno losija se menja..
 
Objasnite mi logiku
Објашњено ти је неколико пута, али ево још једном.

Ако купујеш и мењаш све 4 гуме, ротираш их сезонски или како ти одговара. Кад су за замену бациш све 4 и купиш нове, свеједно где ћеш коју монтирати.

Ако купујеш две нове, ставиш позади, задње пребацујеш напред, старе предње бациш. Следећа куповина поновиш процедуру. Ако си којим случајем купио кола од неког домаћина који држи ћелаве гуме назад а купујеш по две, задржиш предње, ставиш нове назад и чекаш следећу куповину да вртиш причу са почетка (ону о две гуме).

Мислим да не може једноставније.
 
Објашњено ти је неколико пута, али ево још једном.

Ако купујеш и мењаш све 4 гуме, ротираш их сезонски или како ти одговара. Кад су за замену бациш све 4 и купиш нове, свеједно где ћеш коју монтирати.

Ако купујеш две нове, ставиш позади, задње пребацујеш напред, старе предње бациш. Следећа куповина поновиш процедуру. Ако си којим случајем купио кола од неког домаћина који држи ћелаве гуме назад а купујеш по две, задржиш предње, ставиш нове назад и чекаш следећу куповину да вртиш причу са почетка (ону о две гуме).

Мислим да не може једноставније.
Jednostavno pitanje.


Da li su prednje gume losije ako su vise pohabane ?
 
ako ništa drugo iz ove besmislene diskusije dosli smo do rešenja misterije sto nema Šumahera u javnosti, vozi taxi na ćelavim gumama😂
 
Ових дана променљиво време и ледена киша. Задњи део лакше проклиза, и најмање што можемо је да му не помажемо у томе.
1732569350780.png
 
Ових дана променљиво време и ледена киша. Задњи део лакше проклиза, и најмање што можемо је да му не помажемо у томе.
Pogledajte prilog 468429
Ne mogu da se suzdržim a da ne napišem... pa ovaj levo proklizao pravo .. Izgleda ima prednje losije 😅
 
..daaa, a onaj desno im`o zadnje lošije pa zanelo zadnjicu levo-desno i jarak ;)
 
Da mi njega lepo banujemo...
Ja sam odavno napisao da moderacija treba da reaguje. Nije ovo tema da li je bolji izbor kanala kod nekog provajdera ili koji je bolji brend potrošačke elektronike.
Ovde se radi o bezbednosti i neko ko nema iskustva može pročitati pogubne savete i izvući pogrešan zaključak
Ja prelazim oko 30000km goidšnje sa jednim autom i ista km mi je i u zimskom i u letnjem periodu, možda par hiljada samo razlike. Znači za sezonu sigurno predjem bar 12000km sa zimskim gumama i iz mog iskustva do sada gubim oko 1mm na zadnjim točkovima, a izmedju 1,5 i 2mm na prednjim što je i logično., auto je težak i sa prednjim pogonom . Do sada uglavnom izguram tri sezone i uvek sam rotirao gume.
Za tebe se definitivno ne preporučuje rotiranje guma na početku/kraju sezone. Nego kad prednje spadnu ispod 4mm kupiš dve nove pozadi a zadnje premestiš napred. Ili na sred sezone rotacija
 
Poslednja izmena:
Takodje ko slepo slusa savete za odrzavanje automobila na IT specijalizovanom forumu, treba da se zapita da li treba da ima pravo na internet i vozacku dozvolu...
 
Ниједан, до сад сам имао среће да на време приметим кад је овакво време, па мој ауто углавном остане паркиран.
 
Svako radi onako kako je misli da je najbolje za njega. Neko uci na svojim greskama, neko na tudjim.

Nego, da napisem utisak posle zamene guma i predjenih 1000km. Prvi utisak posle skidanja letnjih Lasa letnjih guma iz 2020 (stari Barum zimskih iz 2019 je bacen odmah na kraju prosle sezone) je da se odmah osetilo na volanu, auto je stabilniji, prelazak preko rupa je mnogo mekaniji, prosto osecaj u voznji je mnogo lepsi i sigurniji. Ovih dana je bilo lepog snega i mogu reci da ni u jednoj situaciji auto nije nigde mrdnuo. Na mokrom i suvom asfaltu se oseca na gasu da se gume bukvalno lepe za put.

Citajuci svasta ovde, a i slusajuci ljude iz okruzenja u nekim momentima sam i pomislio da sam pogresio sa kupovinom i da sam mogao ici na jeftinije gume. Posle voznje u prethodnih 7 dana sve sto mogu reci je da sam prezadovoljan kupovinom i da ce letnji set guma biti Miselin.

Da napisem i neku zamerku da ne bude sve hvaljenje. Saru na gumi nisam merio, ali deluje mi plitko i potrosnja se povecala skoro 1l.

Secam se pre 7-8 godina letnjih kontinentalki koje sam saderao za 3 meseca. Doduse voznja je bila da kazem manijacka. Posle udesa koji sam imao i tri provedena dana u bolnici vozim skoro kao penzioner u vecini situacija ( doduse sa povremenim oduscima kada sam sam u kolima), tako da ce ove gume kao i ove pre njih sigurno trajati po bar 4 sezone.
 
Napisao sam i da ce i letnji set biti Miselin, ali da napisem konkretan model Miselin Alpin 7.
 
Manometar je samo dodatak/nastavak za kompresor, ne etalonira se već se kupuje takav. Može lako da se zezne. Ništa čudno sa obzirom na njihov obim posla
moram te ispraviti, manometar je deo mernoregulacione opreme i obavezno je kalibrisanje. Nema izuzetaka. To što Kempoimpex, koji se hvali da je ozbiljna firma, ne radi kalibraciju, etaloniranje, to je već druga stvar.
Zamisli samo situaciju da naduva gumu na 10 bara jer je neispravan manometar?
 
Nazad
Vrh Dno