Šta je novo?

Zimske gume

Manometar je samo dodatak/nastavak za kompresor, ne etalonira se već se kupuje takav. Može lako da se zezne. Ništa čudno sa obzirom na njihov obim posla
 
Nisam mislio samo na manometre, već i na mašine za balansiranje guma. Ko garantuje da pokazuje tačnu vrednost, ako nije urađeno etaloniranje?
Što se tiče zamene manometara na malim kompresorima, to se tako i radi, ali se dešava da i novi dođu felerični.
Više sam mislio na industrijske kompresore gde zamena manometra nije prva opcija.
 
Da ne bude zabune, menjanje se radi kada je neispravan. Pored očiglednih razloga za neispravnost manometra, proverom se utvrđuje da li je on uopšte ispravan, jer odstupanja u rezultatima merenja mogu biti i relativno mala.
 
Bolje gume nazad a losije napred? Ako se prica o prednjoj vuci, a prica se koliko vidim, onda ja tu ne mogu da verujem da 100% ljudi u mom okruzenju i vulkanizeri skupa koje znam USTVARI GRESE ako gledamo forum i savete odavde.
 
Pa odakle im to iskustvo? Nisu iz spanskih serija to usvojili. To je neko iskustvo iz proslosti ili sta?
Pa gde je vece opterecenje na prednjoj vuci? Nazad?
 
Odakle im to iskustvo? Pa jednostavno, neko im je pogrešno rekao, ili su sami (pogrešno) zaključili.
Misliš li da je neki vulkanizer testirao oba scenarija na dovoljnom broju uzoraka i da je na osnovu toga doneo neki zaključak? A ovamo ne zna ni kolikom silom se stežu šrafovi na točkovima, da ne spominjem nešto komplikovanije...
Pozdrav
 
Sve je farsa u zivotu onda, treba preispitati svaku odluku jer nista izgleda nije normalno. Ja 20 godina slusam da bolje gume idu na prednju pogonsku a da je totalno pogresno moralo bi da se svim medijskim i drugim uticajem utice na ljude da grese a nigde toga nema. Vise me brine cinjenica da se na forumu to provuce kroz pricu i prihvati se. Ne kazem da je neko u pravu ili gresi ali ovo je greska kroz 20+ god iskustvo.
Da ne sirim dalje, nije tema
 
Pa odakle im to iskustvo? Nisu iz spanskih serija to usvojili. To je neko iskustvo iz proslosti ili sta?
Pa gde je vece opterecenje na prednjoj vuci? Nazad?

Ako uđeš u iole ozbiljniju priču sa vulkanizerima vrlo brzo shvatiš da su to pretežno samo ljudi koji menjaju i krpe gume i ništa više od toga. Nikakvog šireg znanja nemaju. Šta više, ovo što ti sad napisah važi za 90% majstora iz svih branši.
 
Sve je farsa u zivotu onda, treba preispitati svaku odluku jer nista izgleda nije normalno. Ja 20 godina slusam da bolje gume idu na prednju pogonsku a da je totalno pogresno moralo bi da se svim medijskim i drugim uticajem utice na ljude da grese a nigde toga nema. Vise me brine cinjenica da se na forumu to provuce kroz pricu i prihvati se. Ne kazem da je neko u pravu ili gresi ali ovo je greska kroz 20+ god iskustvo.
Da ne sirim dalje, nije tema
Nije bitno šta se piše na forumu. Pogledaj relevantne izvore među kojima su i proizvođači guma, referentne auto kuće itd. Danas to nije teško
 
Sve je farsa u zivotu onda, treba preispitati svaku odluku jer nista izgleda nije normalno. Ja 20 godina slusam da bolje gume idu na prednju pogonsku a da je totalno pogresno moralo bi da se svim medijskim i drugim uticajem utice na ljude da grese a nigde toga nema. Vise me brine cinjenica da se na forumu to provuce kroz pricu i prihvati se. Ne kazem da je neko u pravu ili gresi ali ovo je greska kroz 20+ god iskustvo.
Da ne sirim dalje, nije tema
Ja mislim da bi ipak trebalo da se produskutuje 😁

Ako hoćeš najbolje info za tebe, pusti forum, pitanje ko ima koliko km na snegu ovde, pitaj taksiste u mestu gde živiš..
 
Pa gde je vece opterecenje na prednjoj vuci? Nazad?
Klasicna intelektualna zamka, koja previdi da na snegu nije bitan torque ili stoping grip vec stabilnost auta.
Takodje je ovde problem sto kroz pisanje ispada da napred imas celave a nazad nove gume ali je slucaj da nazad imas nove a napred potrosenije (a ne skroz potrosene gume).
Stvar je u sustini vrlo jednostavna:
na snegu za auto u pokretnu je najbitnija trakcija. Dzaba odlicno kocenje ili start ako nemas kontrolu nad autom. Ako potrosenije gume stavis nazad, drasticno smanjujes trakciju zadnjeg dela koji je kod svakog auta mnogo laksi od prednjeg zbog pozicije i tezine motora. To znaci da ako su losije gume nazad, eksponencijalno povecavas sanse za piruetu na putu pri kocenju ili neravninama.
Takodje potrosenost prednjih guma (donekle) nadoknadjujes spomenutom tezinom motora te je logicno da ako na mnogo laksi kraj auta stavis losije gume da ce zadnji kraj mnogo lakse i brze gubiti kontrolu.
U prilog ovome ti je kocioni sistem na svakom autu, koji imaju razdelnike snage kocenja ciji je odnos za prednje i zadnje kocnice od 80:20 do 70:30.
Da imas identicnu snagu kocenja na obe osovine i najbolje gume u univerzumu, izleteo bi iz prve krivine pri kocenju jer ti je zadnjica mnogo laksa od prednjice i imas uzivo pravi primer oversteering-a (ne znam kako se to zove na srpskom).

Kada sam bio mlad i zelen, kupio 2 nove zimske, sam zamenuo na felnama i stavio napred. U prvoj krivini na snegu sam izleteo sa zadnjicom napred, nove napred nista nisu pomogle, srecom zavrsio u travnjaku.
Nazvao kuma koji ima radionicu i covek mi lepo objasnio gde sam pogresio, odnosno kako sam gore napisao.
 
Ok prihvatam sve to. Znači kupio sam četiri nove gume i sledeću sezonu ponovo vozim ove koje su bile napred, ne rotiram gume. Tako ti radiš?
 
Da, ako uspeš da usereš nove gume za 6 meseci.
 
Znači druge godine kupujete nove gume i stavljate pozadi, a dve koje su bile pozadi stavljete napred. Hvala na savetu, nisam znao da se tako radi
 


Ne, ne kupujem. Sve gume bacam zbog starosti, a nikada zbog potrošenosti. Po završetku sezone na mojim gumama nećeš videti razliku između prednjih i zadnjih. Ni na čijim gumama ko vozi normalno, nećeš uočiti razliku u potrošenosti ako svake godine rotiraš gume.
 
Ja prelazim oko 30000km goidšnje sa jednim autom i ista km mi je i u zimskom i u letnjem periodu, možda par hiljada samo razlike. Znači za sezonu sigurno predjem bar 12000km sa zimskim gumama i iz mog iskustva do sada gubim oko 1mm na zadnjim točkovima, a izmedju 1,5 i 2mm na prednjim što je i logično., auto je težak i sa prednjim pogonom . Do sada uglavnom izguram tri sezone i uvek sam rotirao gume.
 


Ne, ne kupujem. Sve gume bacam zbog starosti, a nikada zbog potrošenosti. Po završetku sezone na mojim gumama nećeš videti razliku između prednjih i zadnjih. Ni na čijim gumama ko vozi normalno, nećeš uočiti razliku u potrošenosti ako svake godine rotiraš gume.

Znaci bolje stavljaš napred u jednom trenutku?
 
Ко мења све четири гуме може да их ротира, свеједно ће бити у приближном стању, овде се пре свега прича о куповини једног пара нових гума, и да иако на први поглед нелогично такве нове гуме иду назад, а старе напред, да држе до следеће рунде где ће се опет узети две нове, ставити назад и тако у круг.
 
E sad još kada se ubaci neko ko vozi BMW xdrive u priču, tema može pod katanac 😀
 
Ok prihvatam sve to. Znači kupio sam četiri nove gume i sledeću sezonu ponovo vozim ove koje su bile napred, ne rotiram gume. Tako ti radiš?
Ne radim nista vec servis, koji ih svake sezone skladiati, kontrolira i rotira, sto je pravilna praksa ako vozis normalno.
Ako uspevas da unistis prednje za sezonu, onda...
 
Sta mislite da li uzeti nexen ili kleber u tom rangu ili nesto trece rece neko hoce kleber da se uplastici vremenom.Golf 7 u pitanju.
 
Ne znam ko je pominjao uništavanje guma za sezonu izuzev tebe( Duke lander) i maxy-ja. Gume možeš da uništiš za sezonu samo ako ti je neispravan trap. Druga stvar naravno da svi radimo automobile u servisu , valjda se to podrazumeva. Treće ,ne postoji auto i vozač na svetu koji u normalnoj vožnji neće više potrošiti prednje od zadnjih guma. Ja sam tačno napisao razliku , jer smo iz znatiželje merili razliku u gumama pre i posle sezone . I naravno da ih rotiraš ,jer je to normalan postupak i ako su to male razlike bolja guma završi na prednjem trapu.
Ove ekstreme koje stave dve nove gume napred, a pozadi krševe neću da komentarišem, jer bilo gde da stave takve gume nisu bezbedni.
 
Ja gume moram da rotiram zbog još jednog razloga. Meni je zadnji trap u minusu.

A nisam jedini.

Prelaziš kao i ja po sezoni. Ali ni blizu ne potrošim gume kao ti.
 
Izgleda da sam ja fenomen jer nakon 8 sezona i pređenih 50-ak k km sa njima, prethodne letnje, nikad rotirane, sve 4 imale su skoro identičnu potrošenost i preko 5mm šare,.
Pomenuo sam ih ranije, Kleber Hydraxer made in Germany. Najbolji pneumatik po meni koji sam ikada rabio.
Ali su verovatno ih i poštenije pravili, jer su nove bile mislim sa bar 1cm "mesa" ako ne i više, dok današnje dolaze ispod 8mm, a neke i sa 6

Moje iskustvo kada sam se davno igrao sa kombinacijom prednje nove zadnje matore izlizane je dijametralno drugačije od DukeLander-ovog, napisah pre nekoliko postova.
Tada sam jedini put u životu uzeo samo par (kasnije još dve), uvek sam menjao isključivo set

Mišlenove preporuke treba uzimati sa debelom rezervom, jer njihovi pneumatici, po njima, ne degradiraju svoja svojstva do 1,5 mm šare, dok je testirano da svi ostali drastično menjaju svojstva ispod 5. Imaju još nekih bisera, istina neki su i opravdani. Redovno pretovarivan kombi je sa setom mišlenki pregazio skoro 80k km
 
Poslednja izmena:
Da. I kada kupujem nove šaljem ih u Nemačku na univerzitet Hajdelberg radi utvrđivanja koje dve su bolje da bih znao koje da stavim nazad.
Slao, ne slao.. Ako imas pogon na prednje točkove.. Imas veće trenje / opterećenje na prednjin gumama.

Nemoj da ih rotiras da vidis posle dve sezone da li ces videti razliku golim okom.. Što dovodi do toga je vec prve sezone prednja lošija..
To vam svuda ima napisano.. Prednje se više troše kod prednjeg pogona.. Nema dileme oko toga.

Znači da je losija guma.
Dobro, pošto Michelinu ne treba ništa verovati kad su gume u pitanju, ajde onda da pitamo konkurenciju:
Oh, ne, ovo je zavera, lažu i jedni i drugi...
Pozdrav
Michelin kaze treba da se rotira da bi duze trajale jer se ne trose jednako.. Šta kazu za rotaciju u GY?
 
Na autu sa AS gumama će tako i biti par godina. Nema više rotiranja. Svakako ću pratiti stanje.
Na autu sa sezonskim gumama napisah da mi je zadnji trap u minusu. Dobiću problem na zadnjem trapu ako ne rotiram.
Ali i bez toga bih rotirao.
 
Nazad
Vrh Dno