Šta je novo?

Zimske gume

Mozda je to sta je kome bolje.. Svako ima svoju verziju sta je lakse..

Pazi situaciju.. Ides na planinu, sneg, nalaziš na ukosnicu.. Sta bi vise voleo da ti bezi dupe ili preko nosa..

Koja je pravilna reakcija ako krene da bezi preko nosa?

Ja pričam o situacijama na 20-40km/h voznja po snegu.. Uzbrdo nizbrdo, krivine ... Gde moze da se desi klizanje 5-6 metara..

Ako je velika brzina i npr naleti se na vodu / sneg u krivini jer je u senci .. Nema tu reakcije.
 
Mislim da bi ovde moderacija trebalo da reaguje. Iznose se pogubne tvrdnje za nešto što je notorna činjenica i što svako ko se iole razume u tematiku treba da zna.
Ipak je ovde reč o bezbednosti (za razliku od većine tema na forumu) i neko mlad bi mogao da pročita ovo i dovede sebe u veliku opasnost.
@frrka
Molim te informiši se malo, nije teško, proguglaj referentne izvore i videćeš da SVI govore isto, kad već ne veruješ logici. Bolje gume se UVEK stavljaju na zadnju osovinu. To važi i za zimske i za letnje i AS
 
Poslednja izmena:
Ja samo mogu da potvrdim iz ličnog iskustva, jedne godine kad su tek uveli obavezne zimske (tamo 2008-2010 recimo) , uvedu da mora samo 2. Naravno naivno stavim 2 nove zimske napred, pozadi m+s. Sve je bilo ok dok nije pao sneg. Auto je bukvalno bio kao da ispod zadnjih točkova imam tacne od pleha (kada je podloga sneg / led). Svako kočenje ili promena pravca je rotirala auto. Izuzetno opasno, srećom nisam imao problema (osim što sam tog dana vozio kao što bi neko sa letnjim) i vrlo brzo sam zamenio i zadnje za nove.

Iz istog ovog razloga se rotacija napred / nazad radi na 5000. Posle toga je već opasno, naročito posle 10+ da stavite daleko više potrošene prednje gume nazad i kada su identične.
 
Mislim da bi ovde moderacija trebalo da reaguje. Iznose se pogubne tvrdnje za nešto što je notorna činjenica i što svako ko se iole razume u tematiku treba da zna.
Ipak je ovde reč o bezbednosti (za razliku od većine tema na forumu) i neko mlad bi mogao da pročita ovo i dovede sebe u veliku opasnost.
@frrka
Molim te informiši se malo, nije teško, proguglaj referentne izvore i videćeš da SVI govore isto, kad već ne veruješ logici. Bolje gume se UVEK stavljaju na zadnju osovinu. To važi i za zimske i za letnje i AS

Da li si klizao nekada preko nosa po snegu sa prednjim pogonom? Sta si uradio da se izvučeš iz te situacije?
Da li znas sta treba da se radi u toj situaciji?
 
Ako nos prokliza na snegu, stisni malo kočnicu dok se trakcija ne vrati. I onako će elektronika regulisati kočionu silu na svakom točku posebno.
 
Ako nos prokliza na snegu, stisni malo kočnicu dok se trakcija ne vrati. I onako će elektronika regulisati kočionu silu na svakom točku posebno.
Ma kakvi.. Dobiješ sanke odmah.. Ode u kanal..

U toj situaciji puštaš sve, auto ostaje u brzini, motas volan i molis boga da "uhvati"
zbog spornog okretanja točkova ne vrte u prazno a nece se ugasiti jer vec kliza..
2x imao tu situaciju u životu.. Bas nemoćno. To sam jedino uspeo jer sam video uslove puta i vec razmišljao kako da reagujem.. Inace da me uhvatilo nespremnog.. Ode.. Nema reakcije na vreme.

Yugo 45, 55, zastava 101, korsa.. Nema pomagala..
Ne diskutuje se o rotaciji guma... 😉
Aha.. Znači nije povezano kada imas prednje gume koje su više potrošene gde ih montiras i rotiras sa bezbednošću?
 
Poslednja izmena:
Ostadoše još Trabant i Wartburg 😀

Elektronika će sve odraditi umesto vozača u cilju vraćanja trakcije i to će uraditi znatno pre nego prosečan vozač. Svaki točak će biti kočen silom kojom treba kako bi se zadržala i stabilnost vozila i iskoristilo i ono malo trakcije na snegu. Ostaje ti samo volan, ali kako i njega okrećeš tako se menja rad ostale elektronike.

Ko ne veruje, neka isključi kompletnu elektroniku pa neka isproba svoja umeća u javnom saobraćaju.

A pazi, pričam o automobilima starim 20 godina.

To kako su se vozili kečevi, jugići...
 
Ja samo mogu da potvrdim iz ličnog iskustva, jedne godine kad su tek uveli obavezne zimske (tamo 2008-2010 recimo) , uvedu da mora samo 2. Naravno naivno stavim 2 nove zimske napred, pozadi m+s. Sve je bilo ok dok nije pao sneg. Auto je bukvalno bio kao da ispod zadnjih točkova imam tacne od pleha (kada je podloga sneg / led). Svako kočenje ili promena pravca je rotirala auto. Izuzetno opasno, srećom nisam imao problema (osim što sam tog dana vozio kao što bi neko sa letnjim) i vrlo brzo sam zamenio i zadnje za nove.

Iz istog ovog razloga se rotacija napred / nazad radi na 5000. Posle toga je već opasno, naročito posle 10+ da stavite daleko više potrošene prednje gume nazad i kada su identične.
Идентично искуство, 2005-2006, нов ауто, добре Бриџстон гуме са дубоком шаром, већ при првом снегу се видело да нису за зиму, па су узете предње Винтере, како је задњи крај проклизавао у свакој могућој ситуацији, брже-боље су и задње замењене. Као што сам већ писао - било не поновило се.
 
Jedini način da poslušaš Mišelin na koju
osovinu staviti bolje a na koju lošije gume, i za rotaciju, je da zadnje gume rotiraš sa prodavcem, tj tako što ćeš uvek kupovati 2 nove gume i stavljati ih pozadi. 😆
 
Ostadoše još Trabant i Wartburg 😀

Elektronika će sve odraditi umesto vozača u cilju vraćanja trakcije i to će uraditi znatno pre nego prosečan vozač. Svaki točak će biti kočen silom kojom treba kako bi se zadržala i stabilnost vozila i iskoristilo i ono malo trakcije na snegu. Ostaje ti samo volan, ali kako i njega okrećeš tako se menja rad ostale elektronike.

Ko ne veruje, neka isključi kompletnu elektroniku pa neka isproba svoja umeća u javnom saobraćaju.

A pazi, pričam o automobilima starim 20 godina.

To kako su se vozili kečevi, jugići...
Zamalo i njih 😁

Ne rešava elektronika losu reakciju vozača.. Može da pomogne.. Klizanje preko nosa tj ako zakočis, abs suviše brzo reaguje.. kupi se sneg ispod njih.. Sanke opet... Mozda neki snow režim.. Treba ti pogon jer si izgubio upravljanje .. Ne kočenje..
 
Aha.. Znači nije povezano kada imas prednje gume koje su više potrošene gde ih montiras i rotiras sa bezbednošću?
Mani se zamene teza, nismo deca.
Rotacija se radi sa 4 identicne gume kako bi se ravnomerno trosile kao sto znas.
Ovde govorimo gde idu bolje gume u slucaju da imas dve novije/bolje i dve starije/losije. Nije svejedno i nece ni biti.
Na stranu sto stalno treba ljude verbalno silovati da je za njihovo dobro da imaju sve 4 iste gume na kolima.
Jel smo zavrsili na ovu temu i da zamolim nekog moda da obrise potencijalno opasne postove!?
 
Mani se zamene teza, nismo deca.
Rotacija se radi sa 4 identicne gume kako bi se ravnomerno trosile kao sto znas.
Ovde govorimo gde idu bolje gume u slucaju da imas dve novije/bolje i dve starije/losije. Nije svejedno i nece ni biti.
Na stranu sto stalno treba ljude verbalno silovati da je za njihovo dobro da imaju sve 4 iste gume na kolima.
Jel smo zavrsili na ovu temu i da zamolim nekog moda da obrise potencijalno opasne postove!?
Ja bas pričam o 1, 5-2mm razlikama u gumama. Loše treba da se skinu svakako.
2mm mozda da napravi razliku na snegu, kiši..
Ili tvrdis da nema razlike?

Pitanje na kraju treba da se shvati kao neko upozorenje?
 
Zamalo i njih 😁

Ne rešava elektronika losu reakciju vozača.. Može da pomogne.. Klizanje preko nosa tj ako zakočis, abs suviše brzo reaguje.. kupi se sneg ispod njih.. Sanke opet... Mozda neki snow režim.. Treba ti pogon jer si izgubio upravljanje .. Ne kočenje..
Ako govorimo o magistrali i višoj brzini onda da.
Ali mi ovde polemišemo o nizbrdici pri brzini od 20 do 40 km/h. Recimo spuštaš se niz Ustaničku od bulevara. Ostaješ bez trakcije na prednjim točkovima. Šta ćeš uraditi?
I samo da dodam, kada prednji točkovi nemaju trakciju ASR se pali (izuzetno ako nemaš program za sneg)
 
Ako govorimo o magistrali i višoj brzini onda da.
Ali mi ovde polemišemo o nizbrdici pri brzini od 20 do 40 km/h. Recimo spuštaš se niz Ustaničku od bulevara. Ostaješ bez trakcije na prednjim točkovima. Šta ćeš uraditi?
I samo da dodam, kada prednji točkovi nemaju trakciju ASR se pali (izuzetno ako nemaš program za sneg)
Pa ja zato sve vreme pričam da je bolje zimi da bolje gume idu napred za sneg.. Jer mozes da upravljas po gradu..uzbrdo i nizbrdo.. Bolje izbacuje sneg pod točkovima.. I pri malim brzinama imaš kontrolu..

Ja bi stavio bolje točkove napred .. Bolje je pitanje za sve ostale koji bi da stave losije napred..
 
Mhm, da, svi na Forumu voze nove automobile krcate elektronikom, kako vidim. Kao i ogromna većina po Srbiji.
Izgleda da sam stvarno mnogo mator kada znam da vozim bez ijednog pomagala, niti mi je dupe auta bežalo na Kopaoniku, Jahorini, Staroj Planini, Pelisteru, Visitoru Banskom ... itd. Tu i tamo sam isključivao i ASR po snegu kada mi je trebalo.
Ili sam samo predugo na točkovima

Kada pobegne auto preko nosa je baš gadan osećaj. Dva puta mi se desilo, sa tuđim automobilima
 
Ok. Isti scenario, napred ima ultra top Performance gume nove, nazad matora Wintera. Šta ćeš uraditi?
 
Ovo pitanje za frrku?
 
Ok. Isti scenario, napred ima ultra top Performance gume nove, nazad matora Wintera. Šta ćeš uraditi?
Bez, pogotovo sa eletronikom koje je sigurno ispitivana na dobrim gumama, bi bolje zaustavio auto..

Ako me pitas konkretno sta bi radio tj kako bi reagovao..

Zavisi da li je ceo put led su kolotrazi..

Ali pošto nisi naveo specifično.. Da kažemo klasika situacija voda curi poledica.. Pustio bi ga preko poledice u svakom slučaju.. Ako vidim da posle toga ima suvo..

Aktivan sam na planinama tj skijam pa imam naviku da preko leda prelazim tj da ne upravljam..

Nadam se da ne bi ti kočio i nadao se u ABS i ASR
 
Mhm, da, svi na Forumu voze nove automobile krcate elektronikom, kako vidim. Kao i ogromna većina po Srbiji.
Izgleda da sam stvarno mnogo mator kada znam da vozim bez ijednog pomagala, niti mi je dupe auta bežalo na Kopaoniku, Jahorini, Staroj Planini, Pelisteru, Visitoru Banskom ... itd. Tu i tamo sam isključivao i ASR po snegu kada mi je trebalo.
Ili sam samo predugo na točkovima

Kada pobegne auto preko nosa je baš gadan osećaj. Dva puta mi se desilo, sa tuđim automobilima
Koje nove? Alfa 147 koju prodadoh pre par godina (ove godine ima punih 21) ima ABS, ESP, ASR, VDC... Daleko je to od novog. Pre je bliže youngtimeru.
S obzirom da je prosek starosti voznog parka u Srbiji 17 godina... moj bivši auto je malo matoriji.

ASR bi po snegu trebalo da se isključi. Na All weather programu kod mene je koliko se sećam i isključen.

No problem je u tome što vozač u mnogim situacijama i ne zna šta njegova elektronika radi i toga uopšte nije ni svestan, već zasluge za dobru vožnju pripisuje sebi i time stiče lažno samopouzdanje. Recimo kod kočenja, ti blage veze nemaš kojom silom se koči bilo koji od točkova i misliš da si lično ti i samo ti, dobro dozirao kočnicu.
Pri prolasku kroz krivinu nemaš blage veze kada elektronika koči unutrašnji točak koji ima smanjenu trakciju i misliš da si Šumaher...

I opet, ove sisteme imaju automobili stari 20+ godina.
 
Prosle godine kupljene Continental AS sa kojima sam bio zadovoljan. U medjuvremenu promenjen auto kupljene Kleber AS. Evo dva vikenda vozene po planini,sneg i led po putu mrdnule nisu. Malo sam bio skeptican ali sam i vise nego zadovoljan. Preporuka
 
Prosle godine kupljene Continental AS sa kojima sam bio zadovoljan. U medjuvremenu promenjen auto kupljene Kleber AS. Evo dva vikenda vozene po planini,sneg i led po putu mrdnule nisu. Malo sam bio skeptican ali sam i vise nego zadovoljan. Preporuka
Komšija je kupio iste prošle godine (ovo mu je sad druga zimska sezona). Za sad je zadovoljan. Ostaje samo da prođe dovoljno vremena da se vidi kakve su posle više godina upotrebe.
 
Komšija je kupio iste prošle godine (ovo mu je sad druga zimska sezona). Za sad je zadovoljan. Ostaje samo da prođe dovoljno vremena da se vidi kakve su posle više godina upotrebe.
Kod mene nece docekati vise godina. Auto malo vozim posle 3 godine koriscenja ih prodam uzmem otprilike pola para i kupim nove.
 
u Kemoimpexu izgleda imaju neke kompresore sa feleričnim manometrima, napumpali su mi gume navodno na 2.3 bara, a senzori mi prikazali 2.9.
Na Shell pumpi sam proverio njihovim kompresorom i stvarno jeste 2.9. U prolazu ponovo svratio do njih da im kažem da ih kompresor laže, lik koji radi testira drugim kompresorom i pokazuje mu isto pa me ubeđuje da je greška nemoguća. Ali ja takođe mislim da je nemoguće da me lažu i senzori za pritisak i kompresor na Shell pumpi. Tako da ne bi bilo loše uvek da odradite double-check.
 
Pitanje je da li i koliko često vulkanizeri etaloniraju svoju opremu.
 
Vrh Dno