Šta je novo?

Zimske gume

Of kors :)
Felne na proveru kod priznatog stručnjaka. Tek onda gume.
Dovoljno.
 
Naduvaj gumu malo vise nego sto treba. Ako je felna problem, malo jaci pritisak ce bolje pritisnuti gumu uz felnu. Probaj, makar da pocnes da eliminises problem.
 
Pazi za neko malo ispustanje moze da bude da guma nije lepo zalepljena na felnu, ali bi se to videlo u koritu isto kao i busenje.
Ja sam uzeo zeni kola letos i na recimo 2 nedelje spadne sa 2.2 na 1.3,4,5 i ja kontao da je zakacila na ivicnjak i malo odlepila jer da je busno ispustalo bi vise - odem kod vulkanizera i oni izvuku monstruma iz gume. Ja bio u fazonu kako nije pustalo vise, kaze vulkanizer pa dobro je dihtovalo :D

Koliko je oljusten sa jedne strane, ko zna koliko dugo je bio u gumi a da prosli vlasnik nije provalio (gume su 22 godiste, tako da ono)..


Edit moje stare zimske gume su ispustale redovno, nit su busne igde niti je problem u felnama. Jednostavno su bile mnogo stare (8g) i guma je postala porozna i ispusta. Iako je premijum bila bukvalno se vidi kako je ispucala od starosti..
 

Prilozi

  • 1729844237223.png
    1729844237223.png
    1.1 MB · Pregleda: 64
  • 1729844253643.png
    1729844253643.png
    975.5 KB · Pregleda: 62
Meni jedna letnja tako ispusta polako, zaboravio sam da pogledam kad sam ih skinuo. Svakako cu ih menjati na prolece ali me sad zanima dal ima nesto.
 
Ako je kriva felna mislim da tu vulkanizer ne moze nista, ali moze da ustanovi je li iskrivljena. Ljudi koji to rade i vare felne pored toga sto ih ispravljaju, pa se raspitaj ko u tvojoj blizini to radi. Ovo dolazi u obzir ako je guma uredu.
 
Ne znam jel ima neko preporuku, može pp za vulkanizera Borca, Ovca, Zemun...
 
Valjaju li Orium Tigar allsezon?Bile su povoljne nove.Ne vozim po snegu.
 
Bukvalno pola Srbije ima te gume, montirane su na vozila od Yuga 45 do Urusa. Probao sam ih, i po snegu/ledu i kao nove su ''ok'. A po testovima su jedva prosečne za tu niskobudžetnu klasu (suv asfalt, sneg) ali ih nikada ne bih kupio, jer su veoma loše po mokrom, što nije čudno za tu klasu ali jeste u odnosu na dezen same šare. Možda mogu da prođu za te neke gradske brzine kretanja, i manje automobile: https://alltyretests.com/kormoran-all-season-test-review/

Ipak, za samo malo više novca ima dosta boljih guma - npr. Hankook, koje su skuplje za oko 1000 din. po komadu, a znatno su bolje.
 
Orium i Taurus su druge marke, a ne Tigar modeli. Prave se u Tigar fabrici, jer im je gazda isti, pa vajni trgovci malo našteluju marketing, ali sve su isti donji deo skale.
 
Da, isto kao i sa zimskim gumama: Attack of the Michelin Clones

michelin_clones_1.png
 
Igrom slucaja sam i vozio neke kineze jedno 2 ili 3 leta i bio sam zadovoljan. Cak sam i do Grcke isao laganica. Jos ih je vulkanizer krpio bo boku u fazonu ako prodje prodje i drzalo dok nisam zamenio gume :D

Da li bi i sad uzeo iste kad mogu da priustim bolje, verovatno ne, ali za nekoga sa tankim budzetom bolje i novi kinez nego 5g stara polovna guma :)

Edit: cini mi se da su bile stara verzija ovih


A tim da sam tad platio 120e 4 nove kod nekog vulkanizera pa je bio super dil :D

Edit 2 : onda sam presao na Tigar UHP 225-40-R18
 
Igrom slucaja sam i vozio neke kineze jedno 2 ili 3 leta i bio sam zadovoljan. Cak sam i do Grcke isao laganica. Jos ih je vulkanizer krpio bo boku u fazonu ako prodje prodje i drzalo dok nisam zamenio gume :D

Da li bi i sad uzeo iste kad mogu da priustim bolje, verovatno ne, ali za nekoga sa tankim budzetom bolje i novi kinez nego 5g stara polovna guma :)

Edit: cini mi se da su bile stara verzija ovih


A tim da sam tad platio 120e 4 nove kod nekog vulkanizera pa je bio super dil :D

Edit 2 : onda sam presao na Tigar UHP 225-40-R18
Za ove novce Continental Premium contact 7 ili bilo šta drugo u gornjem segmentu

Tigar UHP je loša guma.
 
Bolje i kineske gume ne idu u istu rečenicu, nikada.
 
Bolje i kineske gume ne idu u istu rečenicu, nikada.
Ako je verovati onim mega testovima (koji su već postavljeni ovde, čini mi se da je neki DE sajt u pitanju), LL all season su se malo bolje pokazale od ovih Michelin/Tigar AS klonova (što i nije teško postići :D).
E sad, to ne znači da treba kupiti LL ili Tigrolike AS klonove, sve je to za izbegavanje, jer postoje primetno bolje AS gume čak i za 1000 din. više po komadu, što je smešna razlika (kesa namirnica za 2 dana, bukvalno).

Bilo bi zanimljivo videti LL zimske u poređenju sa Michelin/Tigrolikim klonovima. Kapiram da LL tu ne mogu da budu bolje, jer su se ove Tigar pokazale iznenađujuće dobro za tu niskobudžetnu klasu: https://alltyretests.com/tigar-suv-winter-test-review/
Odnosno, u okviru proseka su, za razliku od prvih Wintera, koje su bile loše ili čak očajne (u svim uslovima, osim na utabanom snegu).
 
Poslednja izmena:
Winter i dalje ide u dva dezena. Ovaj novi dezen je valjda samo za 15"+
 
Te stare (do 14'') se i dalje zovu Wintera, a ove nove (od 2018. godine) Winter ili Snow, u zavisnosti kako ih koji Michelin-ov niskobudžetni podbrend krsti (slika sa nomenklaturom je par postova iznad).
Te gume su mi enigma, imaju skoro pa rally dezen šare, a nisu previše bučne, na suvom i mokrom asfaltu su iznenađujuće dobre (dosta bolje od starih krš Wintera), a na snegu odlične (ali do -10 C, ispod toga se polako pretvaraju u plastiku). Čak su upotrebljive i za neki lakši off road/dirt road, samo treba paziti na kamenje, bočni zidovi su im drastično slabiji od pravih All-Terrain guma. Već sam pisao ovo, to su jedine Tigar/klon gume, koje bih nekome mogao da preporučim (ako već mora da kupi gume te klase i cene). Sve ostale Tigrolike nikada ne bih koristio.
 
Poslednja izmena:
Imas mobilni od 1000 evra, sat od 300 evra i gume od 250 evra. Its beyond me...

Au koliko bi te onda tek trigerovalo da mi je televizor skuplji od auta, ili da su bar egal?
Ili da mi decije sediste kosta 500e (kao dva kompleta guma)?
Ili da vozim taj isti auto vec 10 godina, od cega poslednje 4g samo 1km do vrtica i to kad je ruzno vreme?
Ili da generalno od kad je krenuo kovid i rad od kuce radim servise zbog starosti ulja a ne zbog kilometraze?
Kad mi se sin rodio imao sam momente da ne upalim auto po 2 nedelje - je l' sam trebao da kotrljam auto napred nazad da gume ravnomerno gore od sunca?

Na more idem avionom, na planinu ne idem. Najdalje sto mogu da odem da se vidim sa najdaljom rodbinom je 100km a i to je 2x godisnje max.

Za ove novce Continental Premium contact 7 ili bilo šta drugo u gornjem segmentu

Tigar UHP je loša guma.

Tigar UHP me kostao 6500din svojevremeno po komadu, tako da je bomba opcija bio tad kad sam ga uzeo.

Nevezano ni za jedan quote ->

Slobodno uzimajte Pilot Sport 3 za voznju prva -> druga po spicu sa prosecnom brzinom 12 ili 13kmh od sipanja do sipanja. Ili ovaj novi Alpin 7 za sneg koga nema (vozio sam Alpin 5 do ove zime, kupio svojevremeno 4 nove za nekih 120e po komadu, isekao jednu na tramvajske sine posle jedne sezone pa sam gledao kako da sto jeftinije uklopim set).

Ko ozbiljno vozi auto i prelazi normalnu kilometrazu naravno da podrzavam bolje gume.

Da nemam dva seta tockova uzeo bih sigurno CC2, ili ako nekad promenim auto pa onda..
 
Tigar UHP je sve samo ne UHP. Jednostavno je budžet guma sa fensi dezenom i očajno lošom smešom. Guma je na +40 C tvrda, da ne kažem plastičnog osećaja na dodir. Imao sam je do ove godine pod imenom Riken UHP (isti pneumatik).

CC2 je bolja guma od Tigar UHP za letnje uslove.
 
Slazem se da je bolja, ali zato i kosta duplo :)
 
Pa ako voziš samo po gradu ili ako je u pitanju manji auto, onda CC2 i miran si.
Ja sam na Yarisa stavio Continental allseason gume i miran sam narednih 4-5 godina. To mi je auto za lokal. Prethodne sezonske gume sam na Yarisu uvek menjao zbog starosti, a nikada jer sam ih potrošio. Kada stavim na papir, kvalitetan allseason pneumatik mi je uvek bolje i jeftinije rešenje.
 
Za kompaktan auto, pretežno gradsku vožnju (do 10 hiljada km godišnje) su više nego dobre i ove Kleber AS: https://alltyretests.com/kleber-quadraxer-3-test-review/
Cenovno su pozicionirane između CC2 i jeftinih Tigar klonova. Npr. u 185/65 R15 dimenziji koštaju oko 8000 din, što je samo 1500 din. više od neubedljivih Tigar derivata, a i dalje za 2500 din. jeftinije od CC2, po komadu. Dakle, na kompletu AS guma se plaća samo oko 6000 din. više u odnosu na niskobudžetne gume, a dobija se kvalitet približan CC2 (verujem da se Kleber brže troše ali prosečnom vozaču u SRB to i nije neka mana, jer ne prelazi 20-30 hiljada km već jedva 5-10 hiljada, pa će svejedno trajati bar 4-5 godina).
 







Dva identicna all season "testa" kod Austrijanaca i Nemaca. de fakto od iste kuce. Dimenzija 215/50 r18
Meni licno losi i placeni infomercial, bode oci izostanak SF3 i testiranje/uporedjivanje sa SF2, uz isto i stariji Falken model (koji posedujem) kako bi Conti i GY ispali bolje.
Moracu da procackam za test Poljaka/Ceha jer imaju bolje testove.

Bridgestone Turanza AS 6 deluje interesantno, mozda i podesnija za EU klimu od CC2, pod uslovom da zima nije ostrija.
Ja razmisljam da li da ih montiram ili sacekam jos malo posto imam jos oko 5mm sare...
 
Poslednja izmena:
Pozdrav svima:)

Razne nedoumice imam oko zimskih guma.
Preporuka od vulkanizera je kleber, ispod toga matador, pa tigar klonovi.
Čak sam razmišljao o Ling Long gumama, kao daju garanciju 5 godina, ali tu niko nema iskustva koliko sam čitao.
Sad imam one Vinter 1 tj. Vinteru, stare 8 godina i nisu bile loše, pogotovo što se tiče izdržljivosti. Pre neki dan sam izbegao sudar i odvalio u ivičnjak, mislio sam da je prsla ali ne.
Mislim, ok da je kleber bolji što se tiče performansi ali da li je dovoljno izdržljiv za ove naše rupčage?
Takođe se razmišljam oko XL guma, obzirom da bi trebalo da su izdržljivije od standardnih.
Gume su za astru G, dimenzije 185 65 15.
Help! :)
Pa. Isčitao sam dosta stranica unazad ali ipak...
 
Poslednja izmena:
Pozdrav svima:)

Razne nedoumice imam oko zimskih guma.
Preporuka od vulkanizera je kleber, ispod toga matador, pa tigar klonovi.
Čak sam razmišljao o Ling Long gumama, kao daju garanciju 5 godina, ali tu niko nema iskustva koliko sam čitao.
Sad imam one Vinter 1 tj. Vinteru, stare 8 godina i nisu bile loše, pogotovo što se tiče izdržljivosti. Pre neki dan sam izbegao sudar i odvalio u ivičnjak, mislio sam da je prsla ali ne.
Mislim, ok da je kleber bolji što se tiče performansi ali da li je dovoljno izdržljiv za ove naše rupčage?
Takođe se razmišljam oko XL guma, obzirom da bi trebalo da su izdržljivije od standardnih.
Gume su za astru G, dimenzije 185 65 15.
Help! :)
Pa. Isčitao sam dosta stranica unazad ali ipak...
Kleber ima odlične zimske pneumatike. Takođe BF Goodrich su njihov pandan tj. identičan vlasnik (Michelin), pa na koje se nalete povoljnije u momentu kupovine.
 
Nazad
Vrh Dno