Šta je novo?

Zimske gume

U Srbiji se kupuju samo premium proizvodi,lideri u Jevropi.🤣
 
Tačno. Ali ne treba zaboraviti da će pri eventualnom udesu mnogo bolje proći glava prosečnog Skandinavca/EUropljanina u XC60, sa kineskim ili podbrend-klon gumama niže klase, nego glava stanovnika ovih prostora u diskutabilno ispravnom Stilu/Golfu/Astri sa najskupljim, premijum Continental/Michelin/GY gumama. Naravno, premijum gume će teže dovesti do samog udesa ali nisu više tako drastične razlike kao nekada, do pre 5-10 godina.

E sad, kombinacija čipovanog Stila/Golfa koji se raspada:D, i uplastičenih zimskih guma (koje su na točkovima preko cele godine, 5-6 godina u proseku) = potencijalna propast.

Inače, obratite pažnju na kojim gumama se voze strani turisti. Dakle, stranci, ne gastarbajteri domaći. Videćete da sve veći broj stanovnika EU kupuje gume niže srednje klase, pa čak i ove kineske.
 
Ne radi se samo o tvojoj glavi vec i tudjoj, ispred tebe a XC60 fabricki ne dolazi sa plasticnim lavorima na felnama koliko sam video... ;)
 
I to je tačno, ali su realne šanse da taj XC prilikom prve sledeće promene guma završi na jeftinim podbrend klonovima, ili čak na Triangle/LL kineskim (ukoliko stigne na neki NS/ŠA plac, onda je ovo realan scenario :D)
Npr. znam primer porodice iz NL (nisu gastosi), koja X-Trail (T32) vozi sa Kleber letnjim i Riken zimskim. Udarila kriza svuda, ali dobro, i dalje se voze u X-Trail-u, a ne u nekoj Dačiji.
 
Negde sam cuo da je Riken isto sto i Tigar samo drugo ime za drugo trziste. Je li to tacno?
 
Poslednja izmena:
Riken je bio japanski brend,kasnije saradjuju sa michelinom koji ih preuzima a danas ih klepaju u pirotskom tigru.
 
Ajd da pitam i ovo.. kakve su Laufenn G FIT 4S LH71 205/55 R16 94V X205/55 R16 94V XL (Hankook) ??
Bas treba da menjam gume, a ove su na akciji 7k sto nije mnogo..
 
Ajd da pitam i ovo.. kakve su Laufenn G FIT 4S LH71 205/55 R16 94V X205/55 R16 94V XL (Hankook) ??
Bas treba da menjam gume, a ove su na akciji 7k sto nije mnogo..
Prosla zima, ford fiesta.

90% vožnje Banovo brdo, Resnik, Mirjevo. Sve bilo ok. Pazljiva vožnja normalno.
Tačno. Ali ne treba zaboraviti da će pri eventualnom udesu mnogo bolje proći glava prosečnog Skandinavca/EUropljanina u XC60, sa kineskim ili podbrend-klon gumama niže klase, nego glava stanovnika ovih prostora u diskutabilno ispravnom Stilu/Golfu/Astri sa najskupljim, premijum Continental/Michelin/GY gumama. Naravno, premijum gume će teže dovesti do samog udesa ali nisu više tako drastične razlike kao nekada, do pre 5-10 godina.

E sad, kombinacija čipovanog Stila/Golfa koji se raspada:D, i uplastičenih zimskih guma (koje su na točkovima preko cele godine, 5-6 godina u proseku) = potencijalna propast.

Inače, obratite pažnju na kojim gumama se voze strani turisti. Dakle, stranci, ne gastarbajteri domaći. Videćete da sve veći broj stanovnika EU kupuje gume niže srednje klase, pa čak i ove kineske.


Noakin vs tristar na Noakin test stazi.
Domaxi teren, subjektivno mora da bude na njihovoj strani inace ko zna kada ce sledeći put dobiti poligin na testiranje.
Objektivno Noakin je bolji ali treba misliti i o tim stvarima kada se gledaju review.
 
Poslednja izmena:
Gde je Mirjevo? Neka planina ili...?
 
Koj' sam ja sebi kralj. Proletos za zeninu Corsu kupim nove letnje gume i utripujem da treba sada kupiti i zimske, (ustvari letnje su bile originalne i stare 9 godina), i reko aj na vreme da kupim i nove zimske, bio i kao neki popust u Beogumi, Alpin A6 186/65/15 sa montazom 38k, (letnje su 195/55/16" i platio sam ih 57k) ove mi bile extra jeftine, uplatim profakturu prosle nedelje i pre par dana odem u Autopromet gde stoje stare zimske i felne da ih uzmem i odnesem y Beogumu da mi namontiraju nove pre novembarskog ludila... i imam sta da vidim, guma dobro izgledaju, lepa sara, kad ono 2 su Continental dot 2019 a 2 Alpin A5 dot 2022 :D. Tesim se sto ce sad sve 4 da budu iste :D.
 
Kako se cisti tamo.. Kao da jeste 😁
Шта да чисте, прошле зиме једном падао снег и то у априлу кад сам дошао да се угрејем мало после пола године зиме. Било бљузгаво целих пола дана...
 
Pa to on kada je išao u neko selo Mirjevo... Valjda negde na staroj planini je to
 
Ja se izvinjavam nisam znao da je pravilo ovog dela foruma da mora sa kolima da se se ode na planinu da bi neko napisao svoje iskustvo sa gumom..ok, nisam vozio Laufen prosle zime, auto je lebdeo po putevima.. 😅
Lakse mi je na staroj, kopu, na jahorini, alpima... nego po nekim BG ulicama kada padne sneg tj kada se ne ocisti. Treba da imas dovoljno jak polet i da pazis da ti neko dete ili pas ne izleti na ulicu, da nije krenuo u tom trenutku da se neko isprakirava. takodje isto to i kada ides nizbrdo po ne ociscenom putu, plus sto moras da pazis na ludake sa celavim gumama...tako da... 5x mi je lakse na planini gde svi dobre zimske gume, stavljaju/stavljamo lance po potrebi, gde je utaban sneg koji je na -5 tvrd i jos ako nije bilo toplo hladno pa nema leda..da da ..velika "muka i test" izvuci na kop zvani livada ;)


Pitanje za laufen nije bilo vezano za planinu

E da , ulica u kojoj zivim je 5ta ili 6ta kategorija za ciscenje, 400m puta sa 2 nagiba i malim delom gde je ravno.... ali planina je planina ;)
 
Poslednja izmena:
Moj prijatelj ima te Laufenn na reno laguni,kaze da je dobra guma a nije je puno platio preprosle godine.
 
Sve su po snegu dobre kad su nove, slabije kad se potroše. Razlike su ogromne po mokrom i suvom između dobre i loše gume, a to su uslovi u kojima su i najčešće, bar većini nas sa foruma.
 
Ja danas stavih zimske. Vidim do kraja nedelje da će biti mrljavo vreme, a mrzi me po kiši da čekam kod vulkanizera... I danas je bio smak sveta, 6 automobila ispred...
Možda sam mogao još neku nedelju da se provučem.
 
Trebalo bi da zamenim dve prednje zimske zbog starosti, nije mi hitno mogu jos da guraju moze i na prolece da se pazari.

Pozadi imam kumho wintercraft wp51, auto w124 sa limited slip diff. Mada mi nikada nije zatrebao sa ovim gumama, vise sam iz *******cije nekada dao dobar gas na ledu da ga aktiviram.

Gledam kumho wp52 6.260din 195/65 r15, alpain 6 je 8260din, continental wintercontact TS 870 8.500din. Nekako najvise naginjem na ove continetal.
 
Ne vrede razlike u ceni, a zima je pitanje kakva će biti. Meni su se zimske Kumho lepo pokazale, istina ranije ali po snegu
Prelistaj, npr
 
Danas malo bacih pogled na GY UG9+ i po šari su skoro identične sa Continental allseason contact gumi. Međutim u odnosu na njih imaju još mnogo malih proreza koje te lamele dodatno usitnjavaju i omogućavaju lamelama da dodatno "rade". U odnosu na recimo Sava eskimo S3+ bitno drugačiji dezen, jer Sava ima klasičnu zimsku šaru sa velikim razmakom između lamela. Kod GY iz daleka liči na V šaru, ali tek kada se priđe, vidi se da su ispresecane i sa širim i sa mali kanalima (to je bila moja zamerka za BFG, jer je dezen V dizajna bez dodatnih kanala). Na dodir ne može da se uoči skoro nikakva razlika, mekane su obe, ali je dizajn znatno kompleksniji na GY.
 
Opet, dizajn nije presudan ... kvalitet smeše itekako. Pazi da na dodir ne osetiš razliku :)
Istina, GY nikako nije loša guma skoro po definiciji.
 
Dizajn šare je jako bitan, jer upravo ti kanali između lamela pod pritiskom mase vozila daju dobar deo trakcije po snegu.

Uporedi pneumatike sa nižim i višim brzinskim indeksima i videćeš gde je razlika u dizajnu šare.

Pisao sam pre neki dan o Lassa gumama. Smeša je mekša i od GY i od Save, dok je opet na BFG tvrđa od ove dve. Razlika nije drastična, ali se oseti.
 
Ja danas postavio zimske. Imam dva seta guma uvek. Izguram 6 sezone uvek. Doduše, prelazim oko 1o.ooo km godišnje. To mu dođe 30.ooo po setu guma za 6 godine. Menjma ih je jer guma gubi svojstvo posle toliko godina, a ne zbog pređene kilometraže.
 
Da li neko ima iskustva sa Pirelli Scorpion Winter 255/40 R21 102V XL, MGT?
Treba u toku nedelje da menjam pa cisto da se raspitam kakva je guma jer nisam nikakav strucnjak.
 
Skupe. Premijum. Namenjene visokoj klasi SUV vozila, sa pretpostavkom da ih vlasnici matretiraju.
Obrati pažnju ako ti nešto znači, noviji model je WINTER 2.

Dizajn šare je jako bitan, jer upravo ti kanali između lamela pod pritiskom mase vozila daju dobar deo trakcije po snegu.
Uporedi pneumatike sa nižim i višim brzinskim indeksima i videćeš gde je razlika u dizajnu šare.
Pisao sam pre neki dan o Lassa gumama. Smeša je mekša i od GY i od Save, dok je opet na BFG tvrđa od ove dve. Razlika nije drastična, ali se oseti.
Aha, ok, ako ti kažeš ...

Imao sam i trošio pneumatike sa indeksom W. Apsolutno identična im je šara u celom rasponu indeksa brzine.
Imao sam pneumatike sa pravom kišnom šarom, Kleber Hydraxer (made in Germany) i mogu reći da su bili generalno jedni od najboljih na kojima sam vozio 8 letnjih sezona. ... zamenio ih jer su postali suvi. Stvarno su bile zver na putu sa slojem vode. Podsećalo me na scene iz F1 :) Velika šteta što su ih kratko proizvodili.
Imao sam francuske letnje gume, koje su izlazile uzbrdo uz zaleđenu ulicu. Skoro niko sa zimskim nie mogao da izađe uz nju .. imam i svedoke.
Vozio sam i domaće (Tigar/Trayal, nikad više) i ino - Pireli, Mišlen, BFG, Kleber, Kumho, Hankook... spisak je podugačak mrzi me više da nabrajam a svakako neću da se ubeđujem.
Gume sam kupovao shodno mojoj proceni upoteba/isplativost/performanse, uz prethodno iščitavanje gomile inostranih časopisa (nekada) a kasnije prelistavanjem interneta plus i dalje čitam papirnu formu. Čitao sam pre nego sam uhavtio volan u ruke, a učinio sam to sa 13 godina.

Dugo vremena je samo GY imao stvaro pravi AllSeason pneumatik, ostalo je marketing.
Mišlen je jedini proizvođač čije gume ne gube na svojstvima (odnosno gume veoma malo) kako se troše. Gotovo da ne menjaju performanse do 3mm, dok ostalima progresivno slabe več ispod 6 ...
Takođe, teretne Mišlenke su mogle da isteraju preko 80.000 km na kombiju koji je vožen konstantno debelo pretovaren ...
Većina proizvođača ne ume da napravi takve gume, onih dva-tri koji mogu - to neće.

Šara naravno i svakako igra ulogu. Ali ubedljivo najviše po kiši, za buku i potrošnju.
Za trakciji po snegu i suvom najveći uticaj je sama smeša. Mani se marketinga i teorije.
 
Poslednja izmena:
Nigde ja nisam ni sporio smešu, nego to što si naveo da dezen gume nije presudan. Za bljuzgavicu samo V dizajn dolazi obzir (zimi na našem podneblju ima najmanje snega) i nigde nećeš naći gumu sa visokim brzinskim indeksom bez V dizajna.

Pa iza čitave industrije guma stoji teorija na osnovu.

I na kraju, kakva smeša treba da bude?




Ista guma. Koja je bolja?
 
Poslednja izmena:
Oki, onda, nismo se najbolje razumeli.

Kakva je smeša to niko neće od smrtnika saznati :)
Ali da uzmemo primer - direktno poređenje dva popularna klona - BFG i Kleber, gume izgledaju identično, na dodir su identične, šara apsolitno identična.
Cena u inostranstvu im je takođe skoro ista dok je kod nas veća razlika
Međutim prave se u različitim fabrikama i na testovima pokazuju sitne razlike (što sam se i lično uverio)
BFG je recimo za nijansu bolji po suvljem i vlažnom i sporije se troši, dok je Kleber bolji u čisto zimskim uslovima. Ponavljam, razlike su jako male ali postoje.

Edit:
ne vidim slike, korporativni fajervol blokira host.
 
Nazad
Vrh Dno