Ja nešto čisto sumnjam da su ove nove Tigar zimske naročito dobre po bilo kojim drugim uslovima sem snega. Sam dezen je smešan, u odnosu na bilo koji zimsku gumu koja vredi nešto poslednjih 20 godina.
Kad god vidim nešto sasvim nakaradno dizajnirano, pomislim da je u pitanju dizajn ili genija ili budale.
Zapravo, ovo je prvi put u istoriji da neke Tigar (zimske) gume nisu krš. A to je zato što su nastale u Michelin-u, i plasiraju se širom sveta pod raznim podbrendovima. Verovatno su konkurencija i napredak tehnologije odradili svoje, pa je korektan kvalitet (od 2018. godine) konačno spušten i u najnižu cenovnu klasu. Nije toliko stvar u šari, koliko u smesi, koja iznenađujuće dugo zadržava neophodna svojstva (čak i kada se vozi kao AS), a generalno je guma tiša, bolja u raznim uslovima i sporije se troši i ''uplastiči'' od Kama, Triangle, Petlas itd.
Inače, ne hvalim ih zbog tog testa (koji je samo potvrdio moje osnovne utiske), nego na osnovu ličnog iskustva, kao i iskustava desetina poznanika, komšija. Tu mislim na gume kupljene 2018/2019. godine, moram to da naglasim jer me iskreno ne bi čudilo da krenu sa nekim vidom uštede, uz slabiji kvalitet novih serija, zbog poznatih kriza u poslednje 3 godine.
Mnogi se sa razlogom sećaju onih starih Wintera, koje su po snegu bile ok, ali u svim ostalim uslovima loše, do očajne (čitaj, opasne, posebno po kiši/mokrom asfaltu). Ali su čak i one mnogima bile ''ok'', na manjim i slabijim automobilima.
Sa ovim novim gumama to nije slučaj. Tačno je da po šari podsećaju na zimske gume od pre 15-ak godina, ali ta šara je izuzetno efikasna čak i na blatnjavim putevima, što je jedan od razloga zašto ih mnogi koriste na SUV kao ''light'' AT gume (naravno, nisu tako otporne na oštro kamenje i bušenje kao prave AT/MT, ali mnogima završavaju posao do sela, vikendice, planine). Ali ponavljam, u smesi je najveća razlika u kvalitetu i ponašanju, u odnosu na stare Tigar krševe.
E sad, da ne ispadne da hvalim i preporučujem ove gume, naprotiv - svako ko je u mogućnosti treba da ima 2 sezonska kompleta premijum guma, ili bar vrhunske AS. SUV i terenci (koji se bar ponekad voze na terenu) treba da imaju minimum AT gume. Ali je činjenica da, ukoliko neko iz bilo kog razloga ne može ili ne želi da kupi skuplje gume, ovaj put to nije tako loše (pa i opasno) kao nekada.