Šta je novo?

Zimske gume

Отприлике ово ради и АБС.

Иначе, колико видим у Бг, барем 30% аутомобила је регуларно са зимским гумама. Матори Бемве дизло и ћелаве зимске гуме су тотални хит за кур*ење по граду...

Ne radi kako treba ABS jer previse brzo pusta i hvata ABS.. Treba minimum 1/4 tocka da okrene da bi imao "čistu" površinu..

Ako dodje zima probaj na nekoj nizbrdici.. Pa uporedi gde imas vecu kontrolu.. Pogotovo ako je krivina u pitanju
 
Ne znam odakle ti podaci da AS traju kratko.
Zimske leti nemaju šta da traže na kolima, međutim legalne su i to je sva logika kojom se vode ti vozači. To što posle jednog leta neće valjati ništa na zimu nema veze, legalne su.
Iz licnog iskustva, na taksiju.
AS se trose duplo brze nego ijedne prave letnje i zimske.
 
Meni sa Save UHP otpadali komadići kao da sam vozio F1. Sa Michelinom CC2 nema tih pojava.
 
Nemojte svrstavati u isti koš AS gume Save, Tigra, Lassa, i Michelina.

Pre Mishelin CC sam imao neku Vederstain (zaboravih koji tačno model), menjao je na posle 6 godina starosti, i to je do kraja bila odlična guma. I zimi na Kopaoniku (baš nas zadesio sneg dok smo se penjali), ali i na autoputu do Grčke, uz >30C kroz Makedoniju.
 
Meni sa Save UHP otpadali komadići kao da sam vozio F1. Sa Michelinom CC2 nema tih pojava.
Komadići otpadaju samo sa guma koje su starije od 4 godine.

Nema smisla svrstavati u istu priču budžet gume i premijum, ali ni jednoj mladoj gumi neće otpadati komadići ma u kojim pogrešnim uslovima da se koristi.

Mogu da slikam zimski tigar posle 55k i 3 godine leto - zima...izgleda ko nova, ali vreme joj je za zamenu, ipak je to jeftina guma.
All seson u istim uslovima bi bio totalno potrošen.
 
Tigar je plastika, nije guma.
Komadići su otpadali sa nove Save UHP, mislim da im je bila druga sezona. Tada sam imao 2 seta, dakle vožene kako treba. Ali je guma krš.
 
Plastika u odnosu na šta?

Nisi ti vozio stvarno loše gume ako su ti tigar i Sava krš.
 
Nije plastika, zapravo ta serija Michelin klon guma je verovatno nešto najbolje što je ikada izašlo iz Tigar fabrike (korektan kvalitet u odnosu na cenu): https://alltyretests.com/tigar-suv-winter-test-review/
Razlog za to je jasan - ne radi se o Tigar gumi već o niskobudžetnoj Michelin, koja iznenađujuće dobro podnosi balkanski ''all season'' način vožnje, pa čak i posle 3 cele godine 30k km ima dobar grip na snegu. Tu ne mislim samo na dubinu preostale šare, već i smesa ostaje iznenađujuće mekana i minimalno oštećena. Živim u brdskom naselju i pola komšiluka vozi te Michelin klon derivate cele godine, čak i posle nekoliko godina svi se bez problema penju na zavejano brdo. Prosečan vozač ovde prelazi 8-10k km godišnje, od toga mali broj km na autoputu u toku leta, što je verovatno glavni razlog očuvanosti tih guma. Kada bi ih neko svaki dan pržio po 200-300km na autoputu, kapiram da bi se raspale za 3-4 meseca. Moj otac ih je na starom X-Trail-u koristio praktično kao AT gume, za lakšu terensku vožnju, veoma dobro su se pokazale. Mada i ne čudi, šara podseća na neke reli dirt/gravel gume, samo sa zimskom smesom i lamelama, a dubina šare je skoro 9mm, što je za nijansu manje od AT guma.

Pre 2018. godine, snow/winter Riken/Tigar/Kormoran gume su bile loše, skoro kao stare (i na mokrom opasne) krš Wintera, i svakako nisu bile za preporuku.

E sad, ja sam svakako pristalica 2 kompleta premijum guma, ili bar top AS, a u slučaju SUV (koji se voze i van asfalta) dobrih AT/MT. Ali ako neko već mora da vozi jeftine zimske gume, onda je bolje da to budu pomenuti Michelin klonovi nego Kama, Triangle itd, jer su ipak bezbednije na suvom i mokrom asfaltu. Kama kidaju na snegu ali su samo za brdo/selo i Golf 2, Ladu Nivu itd.
 
Poslednja izmena:
Dovoljno je pogledati cenu tigar i michelin gume i tu nema sta vise da se prica/
 
Ja nešto čisto sumnjam da su ove nove Tigar zimske naročito dobre po bilo kojim drugim uslovima sem snega. Sam dezen je smešan, u odnosu na bilo koji zimsku gumu koja vredi nešto poslednjih 20 godina.

Kad god vidim nešto sasvim nakaradno dizajnirano, pomislim da je u pitanju dizajn ili genija ili budale.
 
Dovoljno je pogledati cenu tigar i michelin gume i tu nema sta vise da se prica/

Radim u oblasti gde cena već neko vreme nije garant kvaliteta.
I ja u mojoj industriji znam gde su razlike i kako da proverim kvalitet.

Kada je reč o gumam, ne znam dovoljno, informacije au često oprečne, prodavci se drže zvanične specifikacije, tako da na kraju završim sa premium gumama. Baš zbog te logike. Ako je jako ime i jaka cena, mora da je dobra guma 😕
 
Ja nešto čisto sumnjam da su ove nove Tigar zimske naročito dobre po bilo kojim drugim uslovima sem snega. Sam dezen je smešan, u odnosu na bilo koji zimsku gumu koja vredi nešto poslednjih 20 godina.

Kad god vidim nešto sasvim nakaradno dizajnirano, pomislim da je u pitanju dizajn ili genija ili budale.
Dizajn sare je originalni miselinov dizajn...
ja sad opet moram da pitam sa kojim to gumama poredis "koje vrede nesto u zadnjih 20 godina"?

Sto se tice poredjenja @hsv.stoned je okacio jako dobar test na tu temu.
Nije tigar najbolja guma, to je budzet guma, ekonomske klase.
 
Ja nešto čisto sumnjam da su ove nove Tigar zimske naročito dobre po bilo kojim drugim uslovima sem snega. Sam dezen je smešan, u odnosu na bilo koji zimsku gumu koja vredi nešto poslednjih 20 godina.

Kad god vidim nešto sasvim nakaradno dizajnirano, pomislim da je u pitanju dizajn ili genija ili budale.
Zapravo, ovo je prvi put u istoriji da neke Tigar (zimske) gume nisu krš. A to je zato što su nastale u Michelin-u, i plasiraju se širom sveta pod raznim podbrendovima. Verovatno su konkurencija i napredak tehnologije odradili svoje, pa je korektan kvalitet (od 2018. godine) konačno spušten i u najnižu cenovnu klasu. Nije toliko stvar u šari, koliko u smesi, koja iznenađujuće dugo zadržava neophodna svojstva (čak i kada se vozi kao AS), a generalno je guma tiša, bolja u raznim uslovima i sporije se troši i ''uplastiči'' od Kama, Triangle, Petlas itd.
kPWUQj6.png

Inače, ne hvalim ih zbog tog testa (koji je samo potvrdio moje osnovne utiske), nego na osnovu ličnog iskustva, kao i iskustava desetina poznanika, komšija. Tu mislim na gume kupljene 2018/2019. godine, moram to da naglasim jer me iskreno ne bi čudilo da krenu sa nekim vidom uštede, uz slabiji kvalitet novih serija, zbog poznatih kriza u poslednje 3 godine.

Mnogi se sa razlogom sećaju onih starih Wintera, koje su po snegu bile ok, ali u svim ostalim uslovima loše, do očajne (čitaj, opasne, posebno po kiši/mokrom asfaltu). Ali su čak i one mnogima bile ''ok'', na manjim i slabijim automobilima.

Sa ovim novim gumama to nije slučaj. Tačno je da po šari podsećaju na zimske gume od pre 15-ak godina, ali ta šara je izuzetno efikasna čak i na blatnjavim putevima, što je jedan od razloga zašto ih mnogi koriste na SUV kao ''light'' AT gume (naravno, nisu tako otporne na oštro kamenje i bušenje kao prave AT/MT, ali mnogima završavaju posao do sela, vikendice, planine). Ali ponavljam, u smesi je najveća razlika u kvalitetu i ponašanju, u odnosu na stare Tigar krševe.

E sad, da ne ispadne da hvalim i preporučujem ove gume, naprotiv - svako ko je u mogućnosti treba da ima 2 sezonska kompleta premijum guma, ili bar vrhunske AS. SUV i terenci (koji se bar ponekad voze na terenu) treba da imaju minimum AT gume. Ali je činjenica da, ukoliko neko iz bilo kog razloga ne može ili ne želi da kupi skuplje gume, ovaj put to nije tako loše (pa i opasno) kao nekada.
 
Poslednja izmena:
Moja iskustva sa Tigar gumama su sledeće
Wintera, ona stara, odlična za sneg, po planinama pod snegom je kombi izvlačila ama baš svuda, imao sam ih i na automobilu, za sneg iznenađujuče odlična, čim se asfalt ugreje, postaje loša, leti na vrelom asfaltu, trag kočenja neverovatno dug, plus proklija a vrlo lako.
Tigar UHP letnje, birao sam između njih i Save, Savu sam izbegao zbog čestih reklamacija na fabrički grešku, nije mogla da se izbalansira. Na autu B segmenta UHP vožene dve sezone, bez nekih većih zamerki, klasična budžet guma za svakodnevnu normalnu vožnju.
Tigar AS ova "nova" što ima šaru kao mišelin AS, malo falilo da je uzmem , nakon iskustva sa UHP modelom i winterom, međutim, drugar uzeo, otišao na Divčibare, vratio se, skinuo ih uz komentar, "smeće neopevano", jedva sam živu glavu izvukao.
 
Poslednja izmena:
Planine i ovako imaju uske puteve, malo prostora, jos kada padne sneg.. Bude jos manje 😁
Neverovatno sta ljudi sebi rade.

Kada smo kod toga.

Da li neko koristi nesto za zimovanje osim klasicnih lanaca kada je to potrebno ?

Vidim imaju neke čarape.

Mrzi me da se savijam i kačim pa reko da vidimo ima li sta drugo kao opcija.
 
Imam ja čarape ali su uzete više da ispune formu. Vozim GY zimske pa i nisam očekivao da će zatrebati. Ono što je problematično sa čarapama je da MORAŠ da staneš čim na putu nema snega i da ih skineš, inače se cepaju u roku od odmah. Na lancima možeš da nastaviš da voziš koliko hoćeš praktično. Čarape se brže navlače, lakše se skidaju. Trebalo bi da daju veću trakciju nego lanci.
 
Koristio i jedno i drugo, jedino prošle zime nisam imao potrebe inače redovno 4-5 puta montiram tokom sezone. Sad mi treba za drugi auto, čarape me videti neće. Čarape bolje kada ima leda ali ako treba da se kopa tu su nemoćne.
 
1000018327.jpg
Ovo mi deluje zanimljivo.. Samo ne znam da li ih je iko probao
 
Vozi li se ko na spajkovima? :D U poslednjih nekoliko godina sam video bar 7-8 SUV sa takvim gumama, od kojih su neki voženi po gradu, po suvom zimskom vremenu.
 
Takvih guma ima dosta po nordijskim zemljama ali kod nas su valjda zabranjene, tj. nisu legalne.
 
Вози моја жена, идеална ствар за смрзнута норвешка брда, само још фали да је ауто 4х4. Кад се пуно вози по асфалту упадну ексери у гуму, па се доста губи ефекат. Ханкок има варијанту као са малом опругом унутар ових ексера па би наводно требало да буду дуготрајније од стандардних.

20221223_132941.jpg
20221221_075004.jpg
 
Pošto je sad kod nas popularan uvoz iz Norveške mnogi su verovatno dobili takve gume kao zimski set pa će ih verovatno biti sve više na našim putevima.
 
Popularan uvoz kad se tamo dobiju neke pare od taksi i poreza nazad.
Ne znam celu konstrukciju, isplati se samo za vozila koja "zagađuju".
 
За овог малог 208 2014 год, са слика се добије поврат пореза од 2400 евра. Предност куповине је што је богата држава и кола се углавном продају са добрим пакетима опреме, нема муљања са километрима, генерално сви чувају документацију и рачуне, па уз кола углавном иде и коверта са свим трошковима до тад. Мана је што због сланих путева брзо кородирају, па се мора проверити колико су пропали испод.
 
За овог малог 208 2014 год, са слика се добије поврат пореза од 2400 евра. Предност куповине је што је богата држава и кола се углавном продају са добрим пакетима опреме, нема муљања са километрима, генерално сви чувају документацију и рачуне, па уз кола углавном иде и коверта са свим трошковима до тад. Мана је што због сланих путева брзо кородирају, па се мора проверити колико су пропали испод.
Ko dobije povrat, kako novac dođe do kupca?
 
Nazad
Vrh Dno