Šta je novo?

Zimske gume

Ja sam ih kupio na preporuku poznanika vulkanizera. Kaže čovek, da je odlična guma i da ima pozitivne povratne informacije od kupaca. Gume su bile nove, DOT svež i nisam mogao odmah da shvatim zašto se dešava da auto ima očajnu trakciju na snegu. Radi se o gradskom automobilu, benzincu sa 1.0 l motorom i posledično malom masom na prednjoj osovini. Ali, prethodni set pneumatika nije pokazivao takvu boljku. Moj zaključak je bio da je to zbog same šare i smanjenog broja lamela, jer kao što napisah, šara je skoro pa identična all season pneumatiku. Na suvom je zimi dobra, kao i na kiši. Ali sneg je ono što sreću kvari, pa se moram strogo držati glavnih saobraćajnica u gradu koje su dobro očišćene. U suprotnom biva povuci potegni.
Ali GY UG9+ na drugom autu, dizel, C segment, fantazija.

Za ovog malog benzinca čak razmišljam da pređem na all season i to Michelin. Međutim u veličini 14 nemaju CC, već neku malo lošiju. Dozlogrdilo mi da menjam na oba automobila gume.
Inače na ovom benzincu zbog lagane vožnje i male mase, gume bacam sa 5 mm dubinom šare jer se skoro u opšte ne troše, ali ispucaju od starosti.
 
Mislim da ti tu igra razlika u tezini na prednoj osovini. Dizel ti je dosta tezi motor + C segment. Idi na uze gume na tom malom za zimu.
 
Ja sam ih kupio na preporuku poznanika vulkanizera. Kaže čovek, da je odlična guma i da ima pozitivne povratne informacije od kupaca. Gume su bile nove, DOT svež i nisam mogao odmah da shvatim zašto se dešava da auto ima očajnu trakciju na snegu. Radi se o gradskom automobilu, benzincu sa 1.0 l motorom i posledično malom masom na prednjoj osovini. Ali, prethodni set pneumatika nije pokazivao takvu boljku. Moj zaključak je bio da je to zbog same šare i smanjenog broja lamela, jer kao što napisah, šara je skoro pa identična all season pneumatiku. Na suvom je zimi dobra, kao i na kiši. Ali sneg je ono što sreću kvari, pa se moram strogo držati glavnih saobraćajnica u gradu koje su dobro očišćene. U suprotnom biva povuci potegni.
Ali GY UG9+ na drugom autu, dizel, C segment, fantazija.

Za ovog malog benzinca čak razmišljam da pređem na all season i to Michelin. Međutim u veličini 14 nemaju CC, već neku malo lošiju. Dozlogrdilo mi da menjam na oba automobila gume.
Inače na ovom benzincu zbog lagane vožnje i male mase, gume bacam sa 5 mm dubinom šare jer se skoro u opšte ne troše, ali ispucaju od starosti.
Potraži ove Hankook u toj dimenziji, jeftinije su bar 10€ (po gumi) od CC2, a nisu mnogo lošije: https://alltyretests.com/hankook-kinergy-4s2-h750-test-review/
 
Ja sam rešio da na sadašnjem autu (2014 avensis karavan) probam GY kako se ponaša. Letnje su mi Continental PC6 (215/55 R17) a za zimske sam uzeo GoodYear UltraGrip 9+ (205/60/16) i nadam se da će biti snega da ih testiram.
 
Ovako izlgeda Hankook Lauffen G Fit 4S
Inace prijatelj hvali ove kineske.
 

Prilozi

  • Screenshot 2023-08-10 at 12-28-41 G FIT 4S All-Season Multi-Performance Tyre Laufenn UK.png
    Screenshot 2023-08-10 at 12-28-41 G FIT 4S All-Season Multi-Performance Tyre Laufenn UK.png
    2.3 MB · Pregleda: 64
  • Screenshot 2023-08-10 at 12-33-48 WESTLAKE 225_50 R17 Z-401 98W XL.png
    Screenshot 2023-08-10 at 12-33-48 WESTLAKE 225_50 R17 Z-401 98W XL.png
    350.3 KB · Pregleda: 62
Lauffen su ekstra za mene,prijatelj zadovoljan kinezom.
Nisam ih probao,ali kinezi su u svim segmentima otisli daleko,nekad smo se smejali njihovim telefonima a televizore nismo ni zamisljali.
Nasao sam neki stari test



 
Što se Laufen guma tiče, evo zaključka jednog od testova, a poklapa se sa mnogim drugim testovima
Letnje:
Main conclusions:

Long wet braking distance and low handling.
The lowest straight and lateral aquaplaning resistance.
Poor dry performance.
Average comfort.
The best noise and rolling resistance.

Zimske:
Main conclusions:

Long wet braking distance and the worst handling.
Lost straight aquaplaning resistance.
Unbalanced on dry: short braking distance but low handling speed.
Good on snow.
Low noise.
High rolling resistance.
Great wear resistance.

Gume su "plastika" koje karakteriše niska potrošnja, slabo habanje itd, odlika plastičnih i EKO guma, slične kao i npr Star Fire itd, pišem uglavnom iz iskustva sa većinom tih brendova što ličnih što iz familije a sebe smatram zaljubljenikimnu automobilizam pa sam između ostalog ušao i u tu tematiku oko. guma
 
Na ovom a i drugim forumima ljudi cepaju mobilne od +1000 evra svake ili svake druge godine, pune se kucista hardverom gde je nebo granica a za ono sto te drzi u zivotu, cuva zivot tebe i porodice a i drugih, to jok, tu cemo da se zakidamo za 200 evra. Na stranu sto u zivotu ne bih stavio all season gume na kola ali to je druga problematika!~ :p
 
Moje iskustvo sa stranim review sajtovima i gumom koju sam uzeo. Pošto nije bilo Yokohaminih Geolandar G015, a hteo sam nešto all terain all season odlučio sam da probam Nankang AT-5 Conqueror. Stranci su ih lepo ocenili, dugotrajne, dobro drže u svim uslovima, tihe itd. Kada su stigle ispostavilo se da postoji razlika između guma koje sam dobio i opisa koje sam našao na netu. Svi opisu su bili iz USA i guma tamo pored M+S ima, tri planinska vrha i neki njihov indeks dugotrajnosti 600. U Evropi nema oznaku tri planinska vrha i oznaka dugotrajnosti je 400. Ova oznaka dugotrajnosti bi ugrubo mogla da se prevede u 60k i 40k kilometara trajanja. Ostalim karakteristikama guma sam zadovoljan i za sada odgovara opisima koje sam video. Snega doduše nije nešto bilo, ali ima vremena :)
Gume sam naručio preko Autoguma.rs i uvežene su iz Nemačke tako da nije razlika što su za naše tržište lošijeg kvaliteta. Što se tiče same firme mogu da nabave bilo šta jer sve uvoze iz drugih zemalja, ogromna mana je što ne znate koliko ćete čekati gume. Ako imate sreće i naručite kada im stiže kamion iz uvoza stići će za nedelju dana, a može da vam se zalomi kao meni mesec dana čekanja... Ista su iskustva i na netu. Više puta su mi nudili da odustanem ali u Srbiji u tom trenutku nije bilo AT guma u odgovarajućim dimenzijama i morao sam da čekam. Da ne zaboravim DOT na gumama je bio par meseci star tako da je to plus u mom slučaju za dobavljača.
Ajde da kažem da bih na osnovu mog iskustva rekao da ako želite određenu gumu koju ne možete da naručite kod nas, a ne žuri vam se da zamenite gume, možete da naručite preko njih.
 
Gume su "plastika"...

Pre 20ak godina, stavim na Ford Pumu neke Tigar gume, kao njihove najbolje u to vreme. Bila neka čudna, retka dimenzija, a Tigar imao baš nju, kaže drugar, njemu na Polo odlično rade, a cena smešna, uzmi bre nećeš se pokajati. U to vreme, na ovom forumu je tema o gumama bila off-topic koji se odmah brisao 😄

Čim nije potpuno čist asfalt, već ima neke prašine/peska/vlažno, a ja krenem maaalo jače nogom na gase, one krenu da slajfuju. Kao da potpisuješ, ali zapravo samo proklizavaju, bez da ostave trag.
Nekoliko puta sam se baš bio obrukao, jer je ispalo da to radim namerno. Da nisam ubrzo zamenio auto, zamenio bih gume, bar prednje.

Drugar je onda prosuo neku priču kako su njegove sigurno sa oznakom A iznutra, a moje sa oznakom B, kao jeftinija klasa. Ali oznaka je sa unutrašnje strane 🙄, pa to nismo nikada proverili...

Plastikanerke, sreća nisam bio u situaciji da ih vozim kroz jaku kišu ili negde sa dosta vide, poleteo bih.
 
Na ovom a i drugim forumima ljudi cepaju mobilne od +1000 evra svake ili svake druge godine, pune se kucista hardverom gde je nebo granica a za ono sto te drzi u zivotu, cuva zivot tebe i porodice a i drugih, to jok, tu cemo da se zakidamo za 200 evra. Na stranu sto u zivotu ne bih stavio all season gume na kola ali to je druga problematika!~ :p
Ne bih ni ja jer su nam automobili uvek malo ambiciozniji i teži, ali za manji gradski auto može AS biti optimalno rešenje. Ne zaboravi da su zime postale blage, većinu vremena je mali plus, što nije sjajno ni za zimsku ni za letnju gumu, ali ova je tu kod kuće, zatim skroz je OK u svim periodima van najtoplijih letnjih dana prepodne, kad je temperatura do 15 stepeni i vlažno.

Ne bih otpisivao, iako nije moj izbor.
 
@nidza
Smeše u gumama su se dosta promenile u poslednjih10ak godina, zimske ne gube mnogo na performansama na +10c a letnje ispod +10c, tehnologija napreduje. Razlog zašto ne volim all season gume je prost, leti su losije od prosecnih letnjih a zimi gore od prosečnih zimskih. Ako se najbolja AS guma zaustavlja 20-30% kasnije od posebnih letnjih/zimskih, ybg to je "luksuz" koji ja sebi ne mogu da priuštim. Nema veze cimanje sa menjanjem, vulkanizerom, parama itd. Ne bih nikome poželeo da sebi kaže - "ybt da sam se zaustavio metar ranije..."
Maj tu sents...
 
Za mali gradski auto ću i ja uskoro preći na AS (čim sadašnje budu za zamenu), niti ima u BG toliko snega, niti sa njim idem negde van Bg osim kad baš moram, a u poslednje vreme moram samo da bih menjao gume jer mi stoje u selu (nemam ih gde za 2 auta ovde, razume se). Ali za primarni auto, od skoro 2t i 5m, sa kojim idemo na planinu svake godine, u kome vozim i dete, zaista ne postoji opcija da razmišljam o AS iz razloga uštede ili smanjivanja cimanja. A ako bude i neki strašan sneg zimi, imam bus. Ako treba i dete da vodimo, imamo drugi auto.
 
@nidza
Smeše u gumama su se dosta promenile u poslednjih10ak godina, zimske ne gube mnogo na performansama na +10c a letnje ispod +10c, tehnologija napreduje. Razlog zašto ne volim all season gume je prost, leti su losije od prosecnih letnjih a zimi gore od prosečnih zimskih. Ako se najbolja AS guma zaustavlja 20-30% kasnije od posebnih letnjih/zimskih, ybg to je "luksuz" koji ja sebi ne mogu da priuštim. Nema veze cimanje sa menjanjem, vulkanizerom, parama itd. Ne bih nikome poželeo da sebi kaže - "ybt da sam se zaustavio metar ranije..."
Maj tu sents...
Delimično se slažem ali samo za low budget AS gume. Michelin CC stari i novi CC2 npr imaju odstupanja od +0.08% (suvo toplo vreme) pri kočenjima na raznim podlogama kao i npr vreme na krugu po suvom je u rangu letnjih premium mišelin guma. U kišnim uslovima su u rangu letnjih itd, ima lepih testova na netu i komparacija između letnjih, zimskih i AS guma. Primera radi, retko koja letnja guma ili zimska guma srednjeg cenovnog ranga ima približne karakteristike Mišelinu CC2.
 
Na ovom a i drugim forumima ljudi cepaju mobilne od +1000 evra svake ili svake druge godine, pune se kucista hardverom gde je nebo granica a za ono sto te drzi u zivotu, cuva zivot tebe i porodice a i drugih, to jok, tu cemo da se zakidamo za 200 evra. Na stranu sto u zivotu ne bih stavio all season gume na kola ali to je druga problematika!~ :p

Razbismo se od novca,zato jos koristimo racunare od 200/300 evra.
Moje sledece gume bice Sava,inace tigar ne bih uzeo ni dzabe.

 
Ја имам од прошле јесени Савине AS, зимус се показале ок, лети не шкрипе ни по овим врућинама. Свакако најпрактичније решење за оне који немају два сета фелни и прелазе до 15к годишње(градска вожња)..
 
@bracin
Ti stvarno misliš da su ''Sava'' gume te cene mnogo bolje od ''Tigar''? Ta priča datira još iz vremena yubumerskih bajki i avantura dok se išlo po farmerke na 4 Zastavina točka, ali već 10+ godina nije tako.
https://tiresvote.com/articles/subsidiaries-of-leading-tire-companies/

Kad gumu platiš 50€ komad, dobićeš približno isti kvalitet (+/- 3%), ma iz kog global-korporativnog tabora da stižu.

Ako hoćeš AS gume koje nisu preskupe, a bolje su od generičkih modela, onda ove: https://www.kemoimpex.com/gume/automobili/gume-za-sve-sezone-175-65-r14-82t-h750-kinergy-4s-2
Ili bar ove: https://www.kemoimpex.com/gume/automobili/gume-za-sve-sezone-175-65-r14-82t-multicontrol
 
Jeste malo bolja Sava. Ako isto koštaju kao Tigrice, mislim da se odgovor šta uzeti sam po sebi nameće. Sava tu i tamo uđe u izbor bezbednih guma za saobraćaj na testu, Tigrice odavno ne. Mislim da je poslednji test gde je neka uslovno preporučena bio 2008.
 
Dobre su onoliko koliko su Michelin i GY rešili da budu dobre po jednoj od najnižih cena u toj klasi, nisu to ni Tigar, ni Sava gume. Nažalost, mnogi vozači (posebno stariji) su i dalje u tripu da su Sava gume za 2 klase bolje od Tigrovih, za iste pare (što je jedna od preostalih post-SFRJ zabluda). Ali su i dalje bolje od najjeftinijih kineskih, upravo zato što su osmišljene u ovim velikim kompanijama. A i zanimljivo je videti broj luksuznih SUV vozila na Tigar/Riken/Kormoran Michelin derivatima :D

Suština je da za taj novac ne treba da kupi pomenute Sava/Tigar AS modele, već minimum (samo malo skuplje) Fulda, ili još bolje Hankook.
 
Meni su zimske kleber bile na dva auta i bio sam zadovoljan.
Nekako su mi uvek bile best buy

Sada sam trenutno na Vredestein Wintrac xtreme S na jednom autu.

Laufen I FIT zimske na drugom.

Videćemo kako ce se pokazati ako bude bilo snega. Prosle godine su bile super.
 
Kleber Krisalp HP3 su se solidno pokazale na testovima.
 
Mnogo je bitno kada se koci npr nizbrdo na snegu da ne stisnemo kočnicu i držimo.. Jer sneg popuni kanale i nema kontrole uopšte.. Nego da brzo stiskamo i puštamo kočnicu tkz drukamo 😁



Cak i sa ABS je bolje da se koristi ova tehnika jer se tocak okrene toliko da uvek imate cistu gumu dok sa ABS sporo okrece i sneg brzo popunjava. Probao na nizbrdici sa krivinom. Prva brzina lagano. Da sam stisnuo kočnicu kada je krenuo da ubrzava samo bi nastavio pravo.
 
Отприлике ово ради и АБС.

Иначе, колико видим у Бг, барем 30% аутомобила је регуларно са зимским гумама. Матори Бемве дизло и ћелаве зимске гуме су тотални хит за кур*ење по граду...

20230812_121749.jpg
 
Poslednja izmena:
@mitar1982
Van BG/NS je još viši procenat zimskih u toku leta, čak i na veoma skupim automobilima. Pre 2-3 dana videh Porsche sa Riken/Tigar zimskim. U oglasima svaki treći lux SUV ima gume te najniže klase, a evo vidim i razne Porsche modele (i to registrovane, nisu sa placeva) na Waterwall i Triangle gumama :D Zamisli da se voziš sa 250KS+ na Triangle/Waterfall plastici.. Mada iskreno, u poslednje 3 godine sve je više stranaca sa takvim gumama, čak i na skupim automobilima.

E sad, ko živi u planinskom delu države, vozi SUV uglavnom van autoputa, po lokalnim lošim asfaltnim i makadamskim (a često ide na planinu, do sela, vikendice, na pecanje itd), onda ima računicu da vozi AS gume, pa čak i dobre zimske cele godine (npr. u zapadnoj Srbiji mraz, sneg, led mogu da traju od oktobra do juna bukvalno). AS gume su na asfaltu-autoputu svejedno bolje od grubih terenskih AT/MT guma, a opet su izdržljivije od letnjih na lošim putevima, makadamu, a dovoljno su dobre čak i za lakšu terensku vožnju. Ipak, najbitnije je to što ih neće iznenaditi niska temperatura, nanosi rizle, blata, bljuzgavice u proleće, kada svi misle da je sa zimom gotovo, a na samo 5km od grada je mart mesec, a ne maj.
 
Fulda multicontrol koje je pomenuo kolega iznad sam imao u dimenziji 15" na automobilu B segmenta. Mogu reći da sam bio oduševljen njima, po snegu su bile odlične, nikad nisam ni u jednom momentu posumnjao u njihove mogućnosti. Prokrstatio Srbiju uzduž i popreko sa njima po svim godišnjim dobima. Odlična guma srednjeg segmenta, mogu slobodno reći srednje-višeg segmenta u toj dimenziji.
Već duže vremena u nazad je primetno da ovi iz EU poprilično štede na gumama, vidi se kad odete u neku od tih zemalja, gastose koji prolaze kroz Srbiju neću ni da spominjem. Uglavnom ljudi koji se iole malo više razumeju i vole automobilizam vode računa koje gume stavljaju, naravno, prema potrebi.
Skoro sam imao jednu anegdotu gde pričam sa drugarima, i u zezanju me jedan drugar pozive na crtu, on vozi BMW, i u sred te priče upadne jedan ortak sa "kome ćeš ti na crtu imaš Riken (tigar) gume"!
Tu smo se pokidali od smeha.
Poenta je da masa ljudi kad treba da zameni gume , tek onda provali da imaju dimenzije koje su ređe ili velike colaže i onda kad vide cene pripadaju u nesvest.
Bez obzira na sve, ako već imaš ozbiljan auto sa ozbiljnim snagom, tu nema kompromisa, nema veze vrednost tog auta. Ja sam na BMW starom 15 godina morao da stavim dobre gume i ako su na njemu bile zimske Barum, ali ga nisu držale nikako, što se osetilo pri jačem dodavanju gasa ili vlažnom kolovozu.
Zato uvek sugerišem drugarima, bolje jedan set odličnih AS guma nego dva seta loših sezonskih.
Što se kaže, jednom je dovoljno da ti pobegne "dupe" u krivini ili da produžiš metar duže na semaforu ( moje iskustvo sa Lassa letnjim neke ECO pri 50 km/h).

PS da ne pričam o krajnosti gde ljudi kupe polovne gume, dobra šara, a DOT iz prošlog veka. E I najjeftinije ali nove bi pre stavio nego polovne.
 
Отприлике ово ради и АБС.

Иначе, колико видим у Бг, барем 30% аутомобила је регуларно са зимским гумама. Матори Бемве дизло и ћелаве зимске гуме су тотални хит за кур*ење по граду...
Taj procenat je verovatno veci od 30%

logika koriscenja je prosta,
te zimske gume koriste kao AS jer su realno bolje od prosecnih AS, i takvim nacinom koriscenja potrosice se odprilike posle 3 ili 4 godine, sto je sasvim prihvatljivo za tu cenovnu klasu....i onda kupi opet nove gume.

Vecina danasnjih AS guma ima jedva malo blazu zimsku saru i malo tanju gumu i zbog toga krace traje i bukvalno ih je iznudila potraznja na trzistu.
 
Ne znam odakle ti podaci da AS traju kratko.
Zimske leti nemaju šta da traže na kolima, međutim legalne su i to je sva logika kojom se vode ti vozači. To što posle jednog leta neće valjati ništa na zimu nema veze, legalne su.
 
Nazad
Vrh Dno