Šta je novo?

Zimske gume

Odrasli ste ljudi ovde uglavnom. Tesko mi je da shvatim da jos uvek ne razumete zasto se placaju premium gume.
Ne radi se o tome da li vi vozite po gradu samo od kuce do posla, i vozite normalno po gradu.
Radi se o situacijama gde ovakve gume prave razliku, a to su ekstremne i incidentne situacije! Ogroman broj ludaka je na putevima, ne postuju se nikakva pravila, drogiranih i pijanih isto koliko i strejt u vezi supstanci. Oni nas dovode u situacije da reagujemo van uobicajenog nacina voznje!
Vozite decu, ukucane, rodbine, prijatelje i na kraju krajeva svoju glavu u tim kolima. Zar vam oni znace manje od 200-300e!!!???
Ako se ja zaustavim na 30m a ti za 36m ili ja za 10 a ti za 12m, to je razlika da ja sedim pored reke i pijem burbon i espreso a ti razmisljas kako da izbegnes tusiranje u Zabeli subotom popodne, gore stvari da i ne spominjem pu pu pu...
Da li bi 99% njih primetilo ovu razliku?
 
Idete previse u ekstreme sa tim fiktivnim situacijama, u tim slucajevima je u igri milion faktora a ne samo gume.
 
Vidim da se pominju i situacije do posla i nazad kuci. Ne znam kakva je situacija kod drugih, ali zivim na periferiji grada koji se nalazi u rupi i gde god da krenes uzbrdice su bas velike. Ko je bio u Uzicu zna o cemu govorim.

Prema tome mogu da kazem da nije isto voziti npr. u Novom Sadu i ovde i da je razlika nebo i zemlja. Ogromna je razlika u gumama, cak ta nova wintera ne moze da primirise henkoku u bilo kom segmentu.

Sad bas gledam da zeni uzmem gume i to gledam AS, da izbaci ove uplasticene zimske tigrove gume. Dimenzije su 185/65/14 i razlika izmedju henkok AS i wintere u toj dimenziji je 1000 dinara. Ako se to ne isplati ja ne znam sta hoce, jer nece ici kod vulkanizera da skida jedne i montira druge gume. Taman neka se resi i letnjih tigrovih iako one nisu ni blizu lose kao ove zimske.
 
Ja pricam iz licnog iskustva posto stoje na zeninim kolima. Menjaju se sezonski, znaci ima i set letnjih guma takodje tigrovih koje su se pokazale bolje od zimskog seta (neverovatno ali istinito).
Gume su 2021. godiste i prve zime su bile stvarno dobre. Sezona 2022/23 sasvim prihvatljivo, da bi prosle zime situacija bila znatno losija. Montirane su ove godine krajem septembra ponovo kad je bilo par mrazeva i sve sto mogu reci je da je to katastrofa i da se moraju kupovati gume i za taj auto.
Da napomenem da su gume skladistene u podrumu i da nisu izlozene suncu.
Ok, poštujem svačije utiske.

Ali prihvati da i ja pišem ovo na osnovu ličnog iskustva (takođe živim u brdsko-planinskom kraju). Pre 15-20 godina sam na starom R4 imao te prve Wintera, i mogu da potvrdim da su ove nove mnogo bolje u svakom smislu. A bolje su jer nisu produkt Tigra, nego Michelina, koji je konačno spustio prihvatljiv kvalitet u najnižu klasu. Takođe, te gume iz 2018/2019 proizvodnje su se pokazale dobro i na X-Trail-u, koji je vozio otac. Zato kažem, uopšte me ne bi čudilo da su im, usled brojnih kriza i inflacije, degradirali kvalitet smeše.

Moja jedina zamerka tim gumama ide na slabe bočne zidove, tu su lošije od većine guma srednje klase. Znam za više slučajeva da su prsle posle udarnih ruka, ili čak posle prelaska oštrih ivičnjaka (doduše, niži profili su bili u pitanju).

@Marti Misterija
Sve se slažem, ali ko nema potrebu za 2 automobila (npr. jedan za autoput, drugi za planinu), onda mora da pravi kompromise. A meni su jedino rešenje dobre 3PMSF all-terrain gume, a ove koje sam do sada imao su jako loše na snegu. A prosto ne bi imalo smisla da x puta u toku godine skidam i montiram premijum letnje i AT gume, a i generalno ne vozim mnogo po autoputu.

Idete previse u ekstreme sa tim fiktivnim situacijama, u tim slucajevima je u igri milion faktora a ne samo gume.
Ima i toga, naravno. U teoriji, što se preživljavanja tiče, svakako su putnici u neuporedivoj boljoj poziciji u nekom novijem automobilu (npr. Volvu), koji je na nekim običnim gumama, nego putnici u Puntu starom 20 godina koji je na premijum gumama.
E sad, naravno da Volvo ne treba voziti na krš gumama (što i nije retka pojava) ali to je neka druga priča (većina luksuznih SUV-ova u Srbiji je na najjeftinijim mogućim gumama).
 
@Lanikor - naravno, milion faktora ali samo je jedan na putu, gume.
Znanje, vestina, dobre kocnice ali opet samo guma je na putu a najmanje kosta razlika ...

@hsv.stoned - sve u zivotu je kompromis, slazem se ali ne razumem, mozda sam samo glupi teoreticar zavere i ravnozemljas, ali razlika izmedju odlicnih guma srednje kategorije i krseva je jedan rucak u restoranu, zato ovo ne bi trebalo da uopste bude pitanje. Jeste luksuzni suv-ovi na trash gumama, ali gore je sto im vlasnici nisu videli zubara ili urologa 20 god... :eek::D
 
@hsv.stoned
Ne sporim da su se nekome pokazale dobro. Takodje prenosim svoje utiske. Hocu samo da kazem da nije placebo i da su premijum gume sa razlogom skuplje.
 
Vidim da se pominju i situacije do posla i nazad kuci. Ne znam kakva je situacija kod drugih, ali zivim na periferiji grada koji se nalazi u rupi i gde god da krenes uzbrdice su bas velike. Ko je bio u Uzicu zna o cemu govorim.

Prema tome mogu da kazem da nije isto voziti npr. u Novom Sadu i ovde i da je razlika nebo i zemlja. Ogromna je razlika u gumama, cak ta nova wintera ne moze da primirise henkoku u bilo kom segmentu.

Sad bas gledam da zeni uzmem gume i to gledam AS, da izbaci ove uplasticene zimske tigrove gume. Dimenzije su 185/65/14 i razlika izmedju henkok AS i wintere u toj dimenziji je 1000 dinara. Ako se to ne isplati ja ne znam sta hoce, jer nece ici kod vulkanizera da skida jedne i montira druge gume.
Pa naravno da se isplati, već mesecima pišemo o tome, čak i na poslednje 2-3 strane. Nikako ne treba kupovati Riken-Tigrolike AS gume, kada za samo 4000 din. više ukupno, mogu da se kupe dobre gume srednje klase (komplet).

Taman neka se resi i letnjih tigrovih iako one nisu ni blizu lose kao ove zimske
Moram da ponovim, moja iskustva su skroz drugačija. Letnje Tigar/klon gume su se pokazale loše, dok su me zimski klonovi iznenadili. Ali eto, ko zna šta rade sa QC i smešom u poslednje 4 godine.
Hocu samo da kazem da nije placebo i da su premijum gume sa razlogom skuplje.
Ok, samo mi dalje nije jasno zašto usmeravaš priču, kao da sam ja negde tvrdio da premijum gume nisu sa razlogom skuplje od socijalki. Sve vreme pišem da su klon/Tigar (kao jeftino rešenje), bolje od krš kineskih, Kama, Petlas i slične boranije.
 
Poslednja izmena:
Pogresno smo se razumeli, cela prica nije usmerena na tebe, vec na mnoge druge koji tvrde da nema svrhe kupovati premijum. Jedino sto imamo razlicito iskustvo sa novom winterom.
 
@Lanikor - naravno, milion faktora ali samo je jedan na putu, gume.
Znanje, vestina, dobre kocnice ali opet samo guma je na putu a najmanje kosta razlika ...

@hsv.stoned - sve u zivotu je kompromis, slazem se ali ne razumem, mozda sam samo glupi teoreticar zavere i ravnozemljas, ali razlika izmedju odlicnih guma srednje kategorije i krseva je jedan rucak u restoranu, zato ovo ne bi trebalo da uopste bude pitanje. Jeste luksuzni suv-ovi na trash gumama, ali gore je sto im vlasnici nisu videli zubara ili urologa 20 god... :eek::D
Slažem se, to je jako čudan fenomen. Veliki broj skupih automobila i SUV-ova je na jeftinim gumama, a zanimljivo je što je ovo postala navika čak i stranaca (mislim baš na strane turiste, ne na gastarbajtere koji dođu u Srbiju na odmor).
Plus, iz nekog razloga, Evropljani baš vole Triangle gume :D Ali ono, Dacia je već godinama među najprodavanijim automobilima u EU, pa je sve to povezano, EU standard prop'o.

Mislim da ljudima fali više edukacije, kroz medije, možda i malo zastrašivanja kroz statistiku, testove, simulacije teških udesa itd.

Pogresno smo se razumeli, cela prica nije usmerena na tebe, vec na mnoge druge koji tvrde da nema svrhe kupovati premijum. Jedino sto imamo razlicito iskustvo sa novom winterom.
Ok, sad smo se razumeli. Dodao bih samo da nije problem samo što postoje oni koji misle da su premijum gume beskorisne, otvorite neku vest o prelasku na zimske gume/opremu, otprilike svaki treći komentar je u fazonu - ''80/90-ih smo se svi vozili na jednim gumama cele godine, pa nam ništa nije falio, ovo sad su belosvetski lopovi smislili da nam uzmu pare'' :D
 
Trebalo bi ovde roman da napisem iskustvo sa raznim gumama, ali nemam volje da potrosim sat vremena da kucam.

Stvar je prosta, vozim u kolima dvoje malo dece i bitna mi je sigurnost na prvom mestu zbog njih. Iz tog razloga sam uzeo miselin jer ce se ici i van grada, a za zenin auto cu da uzmem henkok AS za gradsku voznju.
 
Razmisli i o Quadraxer 3, pa uzmi one koje nalete sa novijim DOT-om, ili malo povoljnije.

YaOfQ9B.jpeg
 
Poslednja izmena:
@XACAH
Heh, nije moja u oglasima ali je potpuno ista, samo sto je moja jos 10k km manje presla.
Imam i ja Bridgestone letnje i dalje na njoj i one su odlicne ali se njima i vozilo po boljim vremenskim uslovima. Toyo zimske su jako lose kako sam napisao.
Ok mozda sam preterao za lose prijanjanje, mislio sam samo na pomenuti tadasnji put na Taru koja je bila ozbiljno zavejana. Imao sam utisak kao da auto nema nikakvu tezinu i slabo prijanja na kolovozu. Zadnji kraj mi se isto uvijao kao da je zadnja vuca. Jos je auto bio tada pun, mogu misliti kako bi se ponasao prazan. Vozim 20 godina, nije mi bio prvi put po snegu.
Ipak sam ubedjen da je do losih guma a ne do auta.
Izvinjavam se za off.
 
Pozdrav, trenutno vozim letnje gume 185/60R16 na originalnim felnama 16x5.5 ET40. Razmišljam da kupim nove felne za zimske gume, ponudili su mi ovu opciju 185/65R15 na felnama 15x6.0 ET48. Znači nova felna je manjeg prečnika, malo šira i offset gura točak za 8mm ka unutra ako sam dobro razumeo, u poređenju sa originalnom. Da li bi ovo bila dobra opcija?
P.S. ne razumem se uopšte u ovu oblast.
U pitanju je Mazda2 model 2023. Ali ne mogu nigde na netu da nađem granične vrednosti ET-a i dozvoljene širine felne.
Ono što sam pročitao u uputstvu je da obe gume gore navedene mogu da se koriste, ali ništa ne piše za dimenziju felne.
🙏
 
Uzecu u razmatranje ako ih nadjem po istoj ceni ili ako je noviji dot. Henkok mogu odmah da uzmem proslogodisnje 44/23. Ima li taj kleber 14"?
Ima Kleber Quadraxer 3 185/65/R14 86T. Kostaju oko 8k. Posto je novi model dot je dobar. Ja sam uzeo 205/55/16 sa ovogodisnjim dot-om.
 
Ima Kleber Quadraxer 3 185/65/R14 86T. Kostaju oko 8k. Posto je novi model dot je dobar. Ja sam uzeo 205/55/16 sa ovogodisnjim dot-om.
Problem je sto imam henkok u toj dimenziji za 5800 po komadu sa proslogodisnjim dot-om. Mislim da u ovoj situaciji ne vredi doplate, mada mozda gresim, jer vidim da su svi zadovoljni sa kleberom.
Edit:
Sad vidim da si mislio da su 16" 8000 po komadu.
Ne mogu da nadjem qudraxer 3 u dimenziji 14", tek krecu od 15", a ima quadraxer 2.
 
Poslednja izmena:
@Lanikor - naravno, milion faktora ali samo je jedan na putu, gume.
Znanje, vestina, dobre kocnice ali opet samo guma je na putu a najmanje kosta razlika ...
Odmah da ti kazem da nisi upravu. Gume su samo polovina, druga polovina tu je put. Letos me je 2x spasio samo glanc nov asfalt, nikakva guma tu ne bi pomogla.
Ljudi misle imaju premium gume na besnim kolima i mogu sve i onda ih vidis gomilu slupanih na putevima jer ne racunaju na rupe na putu, okrunjene ivice puta, klizav asfalt, prasinu na putu i sl. Dzaba ti sve gume ovog sveta ako se ne prilagodis uslovima.
Zato uporno pricam, treba znati limite i ne izazivati ih bez potrebe.
Nekome premium gume izdrze jednu sezonu, jasno ti je kako se vozi, to se dere non stop. Takvima i treba odlicna guma.

Daleko od toga da ja nisam svestan koliko metar ili dva kocenja moze da znaci ali to su sve ekstremne situacije. Vidi, ja nemam dan da neko nece da me polupa ali gume su mi najmanji problem.
Poceo sam da izbegavam iskljucenje sa obrenovackog na cukaricku padinu, tu jednom nedeljno neko hoce da me ubije jer ne umeju da drze traku. Ne spasava mene premium guma nego sto ocekujem da ce ludak da iz unutrasnje da ode u spoljnu traku u krivini pa sam spreman. Da se uzdam samo u gumu odavno me ne bi bilo.

Radije bih da imam dobru saru na Tigru i da je vozim 3 godine nego Michelin 6 za iste pare (ovo vazi za letnje). Zimi nema jurcanja, tacka. Naletis na led iza krivine jer se nekome slilo iz oluka i zaledilo nocu i cao.

Letos sam nocu vozio do CG. Samo cekam da zena zaspi, pojacam Riblju corbu i ostatak puta je borba za goli zivot. Kad smo se vracali priznao sam i sebi i njoj da danju ne bih smeo tako da vozim. Ali zato povratak danju, glava u torbi konstantno. Radovi na putu, neko random zabode na kocnicu i cela kolona koci i naravno svaki sledeci kasni za delic sekunde i sve je blize sudaru. Jeste, to su situacije gde taj metar kocenja moze da te spase ali moze i drzanje odstojanja, malo bolja koncentracija, povremene pauze... I sa premium gumom i sa jekom jeftinijom bitno je da znas sta mozes da ocekujes.
Ja koliko kocim toliko gledam i u retrovizor, zena vristi, koci, koci a ja popustam po malo da ostavim i ovome iza malo mesta da me ne razvali. Takvih sam imao brdo situacija brdo.

Ne znam da li ce iko sve ovo da procita ali nisam dete, nisam ni lud ni glup. Ne mora i ne treba svako da se slozi s mojim izborom.

BTW, kad prebacim jedan auto na AS bice premium guma svakako. Tu necu da se zezam a svakako ce sama sebe da otplati za 3 godine obzirom na cenu zamene guma.
 
Ima i toga sto pricas i slazem se da uticu uslovi na putu, a umnogome i drugi vozaci.

Evo primera od prosle godine kad sam imao udes ni kriv ni duzan. Ulazak u tunel Raš (onaj pre Sozine) svi voze oko 80, a ogranicenje 60. Da napomenem da je bilo izuzetno kisovito jutro. Iza mene covek ne moze da ukoci i prelazi u suprotnu traku i dolazi do sudara sa kombijem koji prelazi na moju stranu. Iza mene je vozio covek sa izlizanom winterom i naravno da nije mogao da ukoci i da je wintera bila nova.

Sta hocu da kazem? Mnogo ljudi je ubedjeno da je wintera guma za sve sezone i da je svemocna. Dakle prvo nije prilagodio brzinu uslovima na putu, nije drzao odstojanje i nije imao adekvatnu gumu. Dakle to je tacno sto kazes da ima vise faktora koji uticu, a u ovoj situaciji je drugi vozac koji je apsolutno kriv (sto je i po policijskom uvidjaju utvrdjeno) iz gore navedenih razloga.

Sasvim druga stvar kad je neko informisan i svestan celokupne situacije i tako se i ponasa. Mada slazem se i sa sotuacijom gde kazes da ima ovih sa premijum gumama pa misle da su svemocni.
 
Najviše je do vozača, 99 %, pa onda ide sve ostalo
Kad pomenu CG ... bolje da ne pričam svoje priče, nisu čak ni za Forum. Samo, nakon jednog putovanja do Plavskog okruga noću po magli i kiši, moja supruga od tada se ne plaši ni za kakvu situaciju na putu :D A gume su bile Tigrice za francusko tržištе, obrušena oznaka
 
Naše ljude je Tigar razmazio sa legendarnom TG621. Bolja guma nije postojala u Srbiji. 😁

Mislim da dobra iskustva sa tom gumom još utiču na prodaju Tigar guma.
 
Bio Tigar i Trayal, kao reper za đubre. Sava fenserica.

Tada su te gume bile 10x jeftinije od premiuma, danas to nije slučaj i nema više opravdanja za kupovinu, sem ignorantnosti i neinformisanosti. Tigar će da napravi bezbednu gumu tek kada ovo što nude prestane da se kupuje.
 
Problem je sto imam henkok u toj dimenziji za 5800 po komadu sa proslogodisnjim dot-om. Mislim da u ovoj situaciji ne vredi doplate, mada mozda gresim, jer vidim da su svi zadovoljni sa kleberom.
Edit:
Sad vidim da si mislio da su 16" 8000 po komadu.
Ne mogu da nadjem qudraxer 3 u dimenziji 14", tek krecu od 15", a ima quadraxer 2.
Nisam mislio na 16-ce nego bas na ove tvoje Kleber Quadraxer 3 185/65/R14 86T. Imas i Quadraxer 3 185/60/R14 82H za 7,5k.
Ispada da je ova dimenzija koju trazis skuplja od drugih (vecih).. Doduse nisam mnogo istrazivao cene, prvih nekoliko prodavnica iz pretrage.
Takodje imas i zimske Kleber KRISALP 185/65 R14 HP3 86T za 7,5k.
 
Bio Tigar i Trayal, kao reper za đubre. Sava fenserica.

Tada su te gume bile 10x jeftinije od premiuma, danas to nije slučaj i nema više opravdanja za kupovinu, sem ignorantnosti i neinformisanosti. Tigar će da napravi bezbednu gumu tek kada ovo što nude prestane da se kupuje.
Čekaj, ti i dalje misliš da o tome odlučuje Tigar, i da će pod tim brendom ikada izaći premijum gume?

To se nikada neće desiti, jer je Michelin kupio silne podbrendove iz država ''treće klase'', upravo da bi pravio niskobužetne gume za ta tržišta. Isti recept imaju i Continental, GY, Bridgestone i ostali.

E sad, ima i nešto dobro u celoj situaciji - prvi put neke Tigar zimske gume nisu totalno đubre, tačnije nisu opasne za vožnju (u svim uslovima, van utabanog snega, gde su čak i nepoznate kineske ok).
Naravno, to što više nisu opasne/đubre, ne znači da su optimalna zamena za premijum gume. Ali je dobro što i vozači na našem siromašnom tržištu bar mogu da kupe iole dobre gume, a ne neprovereno kinesko smeće.

Ono što iznenađuje je to što su se u ovom testu pokazale bolje od Yokohama, a u nekim pojedinačnim testovima bolje od Nokian, Barum.
Nekada su Tigar gume imale napomenu da su opasne na mokrom, pa čak i u testovima na suvom asfaltu, a sada su prosečne.
fDsLwMd.jpeg


Ali, test je rađen 2018. godine, i kao što sam danas već pisao (posle utisaka koje je izneo @treci) uopšte me ne bi čudilo da su degradirali kvalitet smeše, usled brojnih kriza i inflacije.
 
Poslednja izmena:
Barum je isti đavo kao Tigar, samo dno ponude. Gledam ovaj Nordman, to nije Nokian, već njihov podbrend, kao da si napisao Michelin Tigar. Deluje da je nordijska guma, tako da nije ni čudno što je loša van snega.

Nije ti ovo referentan test gde poređaš šlj gume, da ne bude najgora.

Yokohama takođe nordijski dezen. Za naše uslove potpuno pogrešna guma.
 
Pa da, ali nekada su Wintera gume bile gore čak i od tih nordijskih modela raznih podbrendova, uz napomenu na kraju testa da su opasne u tim i tim uslovima, a sada je zaključak da su prosečne.
Naše ljude je Tigar razmazio sa legendarnom TG621. Bolja guma nije postojala u Srbiji. 😁

Mislim da dobra iskustva sa tom gumom još utiču na prodaju Tigar guma.
Ja se ne sećam hajpovanja tih guma, ali se itekako sećam bajki o Sava gumama, a taj trip i dalje vlada međ' bumerima :D

Sredinom 90-ih, krenuli na zimovanje i otac nabavio neke zimske gume (nisam siguran ali mislim da su bile Continental). Ja se kao klinac primio na agresivnu šaru gume i taj neki reli vajb.
Bez ikakvih problema smo po mećavi stigli do Kopaonika, a usput smo videli na desetine zaglavljenih vozila, sitnih udesa itd. Čak i početkom 2000-ih zimske gume su bile retkost, čim napada sneg u brdskim naseljima je svaki dan bilo po nekoliko sudara i čukanja.
Fazon je što i dalje mnogi za zimske gume misle da su fora za uzimanje para, da su beskorisne i slične gluposti.
 
Poslednja izmena:
Kad se pomene Sava guma, jedino sto mi nije jasno je njena cena.
 
Nazad
Vrh Dno