Pokrali su par stotina hiljada paketa bulk fazon kada je ono stizalo iz Kine. Pricao mi decko koji radi u posti
Dok je na primer u UK regularna posta imala backlog od mesec dana ali na kraju procesuirala sve i dostavila kod nas su ukrali.
Pa ti vidi sad koja je to razlika?
Tu mi nešto nije logično. Ako su pokrali toliki broj pošiljki, oni su morali da pokradu jeftine pošiljke koje idu bez praćenja. To su one za koje i kada stignu možeš da otvoriš dispute i tvrdiš da nije stiglo jer ima praćenje samo do izlaska iz Kine ili do tranzitne zemlje i dobiješ povraćaj novca, jer ne mogu da dokažu gde je pošiljka.
Kinezi takve stvari i dalje šalju bez praćenja, ako su takve pošiljke nestajale masovno onda bi bilo logično da nam i stakla za telefon ili maskice od dolar ili dva šalju sa praćenjem
ili DHL-om.
Problem su stvari koje idu sa praćenjem tj. dobiju neki Rxxxxx broj. Sada takve pošiljke šalju DHL-om ili drugom express poštom.
Sa praćenjem ako nestanu tačno se vidi gde je nestalo, kada istovare iz aviona kod nas odmah je i ta pošta preko koje ide zabeležila da su pošiljke istovarene na aerodromu Beograd.
Ako naši dalje ne zavedu onda je nestalo na aerodromu kod nas, ili proslede dalje može da nestane u GPC-u, ili nekoj glavnoj pošti, ili u nekoj lokalnoj. Ali bi se videlo ko je zadnji u lancu posle kog nema više statusa. Onda bi verovatno naša pošta bila u velikom problemu zbog tolikog broja nestalih registrovanih međunarodnih pošiljki.
Ja više verujem da je problem u logistici, pre su ka nama sa praćenjem pošiljke najviše išle preko Singapurske i Kineske pošte.
Kineska i Singapurska su pokrivale celu teritoriju Kine. Kineska jer je nacionalna pošta a Singapurska jer su bili Alijev Standard Shipping.
Kineska je prva prestala da ide ka nama. Preko kineske pošte je prema nama išlo samo sa Pekinškog aerodroma. Tu je bilo problema kada su imali problema sa poplavama u Kini, pa je par aerodroma bilo poplavljeno i van funkcije pa su saobraćaj sa njih prebacili na Peking, pa je tu došlo do ogromnog zagušenja pa su pošiljke ka nama vrteli po aerdromu (oni famozni Security return) da bi posle duže vremena neki paketi prošli, a neki bili vraćeni prodavcima. Pa su nas verovatno izbacili kao opciju slanja jer su se preorijentisali na isplativija i veća tržišta USA i Rusija.
Posle toga je ka nama ostale Singapurska i Hong Kongška pošta. Singapurska je išla preko Hong Konga ka nama, pošto su trenutni odnosi Kine i Hong Konga takvi kakvi su, i stanje u Hong Kongu nije najbolje prvo je prestala sa radom Hong Kongška pošta. Singapurćani su prestali sa slanjem ka nama i velikom broju zemalja sa početkom korone.
Ostaju pošte preko kojih prodavci retko šalju ka nama Turska, Belgijska, Holandska, Litvanska,...
Tu je problem jer preko njih šalju prodavci koji su locirani blizu centara tih pošti, a ostali ili nemaju mogućnost da šalju preko tih pošti ili im se ne isplati da šalju preko njih.
Pošto smo toliko veliko tržište verovatno se nisu ni trudili da uspostave nove kanale slanja registrovanih pošiljki ka nama ili su jednostavno zaboravili da nas ponovo uvrste u opcije slanja, ko će znati.