Šta je novo?

Zastita potrosaca kroz zakone i praksu (FAQ u II Postu)

Od cure koja radi u Lidlu sam čuo da je bilo slučajeva da ljudi skinu etiketu sa njihovih proizvoda, nrp. farmerica, našiju istu tu etiketu na stare farmerice i pokušaju da podvale kao povrat. Ili da u neko pakovanje od tehničke robe, uvale nešto što nije njihovo, ili namerno ne vrate baš sve iz pakovanja.
Ovo meni deluje kao izmisljena glupost...
Lidl farmerke su stvarno dno i sa kojih to farmerki bi neko nasio etiketiu i to podmentnuo da vrati a da mu se to isplati i da pritom to nekako prodje?
Inače prosečna Lidlova radnja na našem tržištu ima ~60-70k prosečnog dnevnog manjka od ukradene i uništene robe.
i ovo je neverovatno..da imaju tolike dnevne manjkove odavno bi stavili katanac.

Ja mogu da posvedočim da ovo nije tačno jer kada god je neka reklamacija u Lidlu - ta kasa stane i pozove se najmanje još jedan član osoblja da se pregleda reklamairana roba.
Ono što je dobro - uglavnom sve reše u nekoliko desetina sekundi osim ako nije neka podvala u pitanju.
Ovako je od kada je Lidl prodavnica otvorena i takva praksa traje sve do danas.
Tacno tako.
kasir zapravo u opste nema privilegije da odobri zamenu ili povrat, to sve mora da pregleda i odobri sef smene.
Sta je to Lidl skratio na 24h? Povrat neprehrambenih proizvoda?
ja sam iskusio neprijatno iskustvo pre par dana u Lidl prodavnici i tada mi je i receno da su pravila povrata promenjena.

Sta se desilo;

Kupio sam u nedelju poslepodne mali rucni trimer koji je oznacen kao "hit nedelje", kupio sam ga zato sto je jeftin i zato sto mogu da vratim ako mi se ne svidja e to je velika greska!

Sliku sam okacio da se lepo vidi ono sto pise i na kutiji da moze da sece do 8mm.
Dodjem kuci napunim ga i uzmem da probam...
medjutim to bukvalno ne moze nista osim trave da sece a i nju jedva sece.

Ok, zato sam i uzeo u lidlu zato sto moze da se vrati...
Odmah ujutru spakujem i pravo u radnju gde sam ga uzeo.

Na kasi cekam jedno 15min da dodje sef smene.
I dolazi drska gospodjica, pita za razlog vracanja. Ja iskreno kazem da mi se ne dopada i da za mene nema nikakvu upotrebnu vrednost.

E pa ne mozete da vratite ako vam se ne dopada!
OK, onda navedite razlog da ne radi lepo i ne moze nista da isece.
Aha pa vi ste to koristili?
Nisam, samo sam probao, ne moze nista da isece.
Pa ako ste probali ne mozete da vratite...
Ja vec pomislim da me zeza... kako da znam da li mi nesto odgovara ako ne probam.
Kaze ukljucite i probate... 😐
kako znati da li sece ako nista ne secem?

I da ne prepricavam dalje... posto se pretvorilo u ozbiljnu svadju sa publikom.
Kaze da su promenili pravila ako vracate ne mozete da probate.

Ja ovo ne bi ni kupio da oni ne reklamiraju mogucnost za vracanje,
a ovako nesto da su pravila promenili bez obavestenja stvarno nisam ocekivao.
Screenshot 2024-05-02 205419.jpg
 
Ja mogu da posvedočim da ovo nije tačno jer kada god je neka reklamacija u Lidlu - ta kasa stane i pozove se najmanje još jedan član osoblja da se pregleda reklamairana roba.
Ono što je dobro - uglavnom sve reše u nekoliko desetina sekundi osim ako nije neka podvala u pitanju.
Ovako je od kada je Lidl prodavnica otvorena i takva praksa traje sve do danas.
Pa pozovu šefa smene koji ti tek nema pojma o toj robi što se rotira na nedeljnom nivou. Taj šef nije tu da pazi na robu, da je poznaje, već na radnike, da održava rad i disciplinu, da maksimalno budu zategnuti i da odrađuju svoj posao, a u toj konkretnoj situaciji da ne muljaju sami sa tim povratim. Baš će neka šefica smene prepoznati da li je zamenjena/ukradena baterija na šrafilici koja se vraća. Jer kao što sam kažeš da procedura se odradi za 20-tak sekundi.

Šef reda radi baci pogleda na tu robu, otkuca svoj kod na kasi, kako bi omogućio povrat i tera dalje. A u zabolega u suštini, jer radnici u Lidlu ne odgovaraju za manjkove.

Inače tih 60-70k manjkova po danu ne mora da im znači katanac kad im udarne kase (one što su stalno otvorene) po smeni prave 1.5 do 2 miliona pazara. Kad sabereš sve smene, pa i ostale kase koje otvaraju po potrebi...

@bakara

Ne moraš verovati za farmerice, pokazala mi fotku iz njihove grupe od od tog povrata što im je prošao. Zašivena etiketa, okolo ponovo pričvršćen karton na kome je broj. A u pitanju iznošene i po međunožju iscepane pantalone. Neka sirotinja prošla kroz muku i to dovoljno zamaskirala da prođe kasirki i šefici.
 
Poslednja izmena:
Ok neka bude da je bilo tako...
Za to je odgovoran šef smene on je to odobrio.

Mada i dalje ne znam koje su to farmerke gore od lidlovih, a nošenu odeću ne menjaju
 
Bacili pogled na račun star koji dan, bacili pogled na etiketu. Ispeglano, složeno. I to je to.

Kao što rekoh, radnici tamo ne odgovaraju za manjkove. Ali drkaju od gore šefove ako opadne prosek otkucanih artikla po minuti na kasi. Tako da je njima u radnji bitno da kasa ne stoji, da se otkucava što brže. Tako da i ovakve stvari onda smandrljaju i reše što pre.
 
Nisam skoro vracao nista, ali i kada jesam sve je bilo nekorisceno...
Prosle god. kupim aku trimer za zivu ogradu, bio negde oko 5-6000din, svratim posle par dana, kad on spusten na 3500, ja naravno kupim odmah, i sutradan ga vratim samo sa starim racunom, otvarao sam kutiju, tj. rasekao nalepnicu.
Vratio sam i pakovanje/set elasticnih uzadi sa kukama u onoj plasticnoj kutiji koja izgleda kao tegla, doneo kuci i kad sam otvorio, smrdi kao da je sve umoceno u naftu, uzas...
Takodje i Performance udarni odvijac kome futer/nosac bita nije bio bas u centru, "bacao" je bit poprilicno, drugi primerak nije imao taj problem.
Za sve je razlog bio "ne odgovara", mislim da i oni tako upisuju u kasi kada se vrsi povrat i nikakvih problema nije bilo.
 
da li su ti vratili pare ?
jesu, ali tek posto je svadja ozbiljno eskalirala.

ne znam kako sebi dozvole tako los publicitet...
a sve je kulminiralo kad taj sef smene rece da je i ona kupila peglu na paru i da nista ne valja ali ne moze da vrati jer je koristila. :rolleyes:

Sta koji moj reklamiraju da moze da se vrati, kad prave problem oko toga?
Cisto sumnjam da bi me u nemackoj ovako zezali oko vracanja.
U svakoj normalnoj firmi ovo ide u outlet sa 30% i proda se istog dana!

da sam znao da prave problem jednostavno ne bi kupio, jer svakako postoje radnje gde ne nude opcija vracanja i rade sasvim normalno.
Vise necu ni da idem u taj lidl a kamoli da kupujem nesto sto nisam 100% siguran da mi je neophodno, klosari bedni.
 
U Lidlu u DE ne pitaju mnogo, pogledaju ovoas i vrate, bar iz mog iskustva.

U Nisu u Lidlu sam prosle godine kupio onaj crni laser, dodjem kuci, ali nije radio. Vratio se, rekao kasirki da nije ispravan, samo uzela kutiju i rekla mi da odem i uzmem drugi.

Tako da je sve do ljudi, mada su realno pravila predobra za odredjene, pa kao posledicu najebu napredniji korisnici kao Bakara, na zalost.

Inace imaju dosta stvarno jevtinih i inovativnih stvarcica za DIY, tako da ih se ne odricem :cool:

Apropo 60-70k stete, razumeo sam da se odnosi i na ostecene stvari. Pogledajte kada su lemilice, koliko je otvorenih kutija sa pokradenim vrhovima na primer. Kod skupljih stavki kada ostete pakovanje isto…
 
Pozdrav ljudi. Zena ima problem sa Stradivarijusom, narucila neke stvari u iznosu od 3800 dinara i otkazala porudzbinu, zatim narucila opet u istom iznosu. Dva puta su joj sa racuna skinuli iznos od 3800 dinara, samo što joj novac za otkazanu porudzbinu nisu vratili. Prošlo je vise od mesec dana od tada, ona se dopisuje sa podrškom, poslednje što su joj rekli je da visa instanca resava njen slučaj. Sta uraditi povodom ovoga, ima li smisla da se kontaktira Efektiva ili neka druga organizacija za zaštitu potrošača?
 
Neka kontaktira i svoju banku.
 
Pa bas zato treba da kontaktira banku i da im napise u mejlu da je to uradila.
 

Prilozi

  • floorp_8q42PFMrZn.png
    floorp_8q42PFMrZn.png
    119.7 KB · Pregleda: 89
" Hvala Vam na upućenoj reklamaciji. Nakon što smo detaljno pregledali Vaš uređaj, ustanovili smo da ne postoji nesaobraznost koju ste naveli. Iz tog razloga, nažalost, nećemo prihvatiti Vaš zahtev tj. reklamacija se ne prihvata. Međutim, shvatamo da ste nezadovoljni i da smatrate da postoji problem sa uređajem. U skladu sa Vašim dobrim korisničkim iskustvom, želimo da nastavimo sa dodatnim testiranjima kako bismo razmotrili svaku mogućnost i pomogli Vam da rešite problem. Obećavamo Vam da ćemo Vas obavestiti o konačnom rezultatu testa i rešenju Vaše reklamacije, a najkasnije u roku od 30 dana od ulaganja iste. Nadamo se da ćemo uspeti da rešimo ovu situaciju na obostrano zadovoljstvo. Hvala Vam na strpljenju i razumevanju."

Tehnoboranija tacno mesec dana od podnosenja. A to im odgovor od 7 maja

Dvoklik misa u pitanjE
 
"Obećavamo Vam da ćemo Vas obavestiti..." :ROFLMAO:
 
Ja namerno nisam hteo da uzmem par uredjaja u Tehnomaniji kada sam opremao stan, iako su bili najjfetiniji upravo zbog ovoga. Par hiljada vise mi nece napraviti stres i gubljenje vremena kao sto ce oni u slucaju potrebe za reklamacijom.
 
Uspon mi je dobro iskustvo zamenili ssd stigo 7 dan od slanja njima. I to su obe postarine bila na njih + nova garancija

Jave se na telefon odgovaraju na mail instant
 
Meni stvarno nije jasno sta je prodavnici problem da odradi reklamaciju. Nije kao da ce oni iz svog dzepa to da plate. Mada kapiram da ovi sto drze tehnomaniju su takodje i uvoznici za dosta toga pa zbog toga namerno rade sve to sto rade.
 
^ cekao sam tipa na lokalu za fleskicu od 500 din vise od mesec dana. Kaze nije do njega on samo posalje.
 
Meni stvarno nije jasno sta je prodavnici problem da odradi reklamaciju. Nije kao da ce oni iz svog dzepa to da plate.

1. Nedovoljan kapacitet (servisa).
2. Sve zavisi kakav ugovor imaju sa uvoznikom ili proizvođačem.

" Hvala Vam na upućenoj reklamaciji. Nakon što smo detaljno pregledali Vaš uređaj, ustanovili smo da ne postoji nesaobraznost koju ste naveli. Iz tog razloga, nažalost, nećemo prihvatiti Vaš zahtev tj. reklamacija se ne prihvata. Međutim, shvatamo da ste nezadovoljni i da smatrate da postoji problem sa uređajem. U skladu sa Vašim dobrim korisničkim iskustvom, želimo da nastavimo sa dodatnim testiranjima kako bismo razmotrili svaku mogućnost i pomogli Vam da rešite problem. Obećavamo Vam da ćemo Vas obavestiti o konačnom rezultatu testa i rešenju Vaše reklamacije, a najkasnije u roku od 30 dana od ulaganja iste. Nadamo se da ćemo uspeti da rešimo ovu situaciju na obostrano zadovoljstvo. Hvala Vam na strpljenju i razumevanju."

Tehnoboranija tacno mesec dana od podnosenja. A to im odgovor od 7 maja

Dvoklik misa u pitanjE
 
Prošle godine početkom maja poručio sam trenerke Sergio Tacchini. Nisam ih nešto mnogo nosio, ali je donji deo skroz popustio i rašio se. Vredi li to reklamirati ili ne? Da li i na odeću važi pravilo za dve godine garancije ili ne važi? Hvala unapred na odgovoru.
 
Vazi za svu robu, zakon ne definise konkretno, ali odecu i obucu u ogromnom procentu "pokriva" Jugoinspekt koji je u ozbiljnom dilu sa uvoznicima, pa je tesko bilo sta isterati.
 
А како функционише решавање рекламације вансудским путем? Рекламирао сам патике, одбијена је рекламације па сам сад други пут рекламирао и чекам. Имам право и на покретање рекламације 3. пут али ме занима то вансудски како функционише ако неко има искуства (у смс-у где је одбијена прва се спомиње то).
 
Таћини тренерке су лошег квалитета, ја сам својевремено узео једну, после неколико прања кренула су да отпадају натписи.
 
Imam jedno pitanje. Moj drug je kupio u tehnimaniji tv. Pokvario mu se u garantnom roku, on je dao tv na reklamaciju i odobren je povrat ili zamena novca. Mi smo bili sada u poslovnici tehnomanije i prvo su pokusavali da nam uvale zamenu kada smo rekli da necemo zahtevaju da im prilozimo originalni fiskalni racun kako bi izvrsili povrat novca.
Taj fiskalni je izbledeo, drug je to fotokopirao i ima taj fiskalni, ali kopiran. Oni tvrde da mora originalan fiskalni, meni nije jasno kako za reklamaciju ne mora originalni, a za povrat mora. Da li je ovo po zakonu ili klosari pokusavaju da nam otezaju? Ja goru firmu nisam video, nije prvi put da imam problema sa.njima.
 
Da li je ovo po zakonu ili klosari pokusavaju da nam otezaju?
Naravno da pokušavaju da vam otežaju :)

ZAKON O ZAŠTITI POTROŠAČA: U skladu sa Zakonom pravo na reklamaciju proizvoda kupci mogu ostvariti i bez fiskalnog računa, jer dokaz o kupovini može biti kopija računa, slip ukoliko je plaćeno karticom, odštampan izvod sa tekućeg računa na kojem se vidi da je izvršena trasankcija ili bar kod sa kutije proizvoda.
 
Nazad
Vrh Dno