Šta je novo?

Zastita potrosaca kroz zakone i praksu (FAQ u II Postu)

Mislim da ne mora vlasnik...ako je tako onda bi svi koji kupuju te telefone sa garancijom bili u problemu jer ne mogu da je ostvare
dovoljan je ugovor i racun,a ako je takav telefon kupljen i ima garanciju sigurno prodavac to daje
Dovoljan je ugovor ali pošto je ugovor na ime za eventualnu zamenu uređaja se nameće potpuno jasan ugovor ko mora da se angažuje... U servis može da nosi bilo ko...
 
Ima poente,kao i do sad.Sve zavisi od cene i kupca šta preferira.
 
Hm....
Уговорне одредбе за које се претпоставља да су неправичне уговорне одредбе ако се не докаже другачије

Члан 44.

Уговорне одредбе за које се претпоставља да су неправичне уговорне одредбе ако се не докаже другачије су одредбе чији је предмет или последица:

10) ограничавање права потрошача да препрода робу ограничавањем преносивости гаранције коју је дао трговац;
 
Za Crni petak sam preko Ananasa kupio ručni mikser. Vrlo brzo sam primetio mrlju na jednoj od metlica za mućenje, ali nisam hteo da se akam, međutim, sada se rđa već dobrano vidi i svakako nisu zdravstveno ispravne.
Odneo sam u ovlašćeni servis. Na prvu loptu mi nude druge metlice, ali sumnjam u kvalitet i tih novih, opravdano, a i sam mikser se nije baš pokazao.
Da li imam pravo za povrat novca ili mogu da me ucenjuju sa novim metlicama?
 
Moje iskustvo sa Ananasom je da sve reklamacije rešavaju refundiranjem novca. Bukvalno sam morao da se cimam da ih nateram da mi zamene proizvod, jer je kupljen povoljno sa vaučerom i povraćaj novca mi nije odgovara. S obzirom na to da još nije prošlo 6 meseci, ti biraš način rešavanja reklamacije, trebalo bi da ti vrate novac. Postoje odredbe koje bi mogli da iskoriste da ti samo zamene metlice, ali mislim da to neće biti slučaj.
 
Proverite da li ste dobili nov i neotpakovan bilo koji uređaj koji kupujete (a da se reklamira kao nov a ne outlet i sl.). Ja nisam obratio pažnju jer sam računao kada kupim novo da je novo i dobio sam polovnu Logitech kameru i mikrofon je preslab. Reklamirao, poslali u servis i dobio odgovor:

1713266990193.png

Testirao sam preko Zoom-a na desktopu, brat istu kameru preko Teams-a na laptopu i jedan i drugi morali smo da govorimo mnogo glasnije da bi nas sagovornici čuli. Imao sam ranije kameru iste oznake tako da sam upoznat šta i kako, igrao se podešavanjima... Kada me budu pozvali reći ću im da zadrže i više neću kupovati kod njih. Ovo neznanje će me koštati oko 20€ ali od sada sve što kupim detaljno proveravam.
 
Prošle godine u oktobru uzeo u Yetelu za sina myki satić . Posle pola godine baterija na satiću drži samo neka 2-3 sata što je nedovoljno kada je dete u školi . Imam li pravo na zamenu sata ili da bar stave novu bateriju?
 
Negativno iskustvo sa Game centrom, naime porucena bezicna tastatura, sve poslato odmah i stiglo sledeci dan... Nakon jos jednog dana, palim prvi put i blinka da je prazna baterija. Naravno stavim da se odmah dopuni... Posle vise sati, gotovo celog dana, raskacim... Jok ne moz da se upali (na kablu dok je na punjacu radi sve)... Probaj opet i punjac, i direkt usb... NECE DA SE PUNI...

I ja tu cimam, i dobijam odgovor da posaljem na reklamaciju, posto ide praznik odnesem sam u bg... I sad na NOVU NEKORISCENU FELERICNU robu ja moram da cekam zakonski rok, da se salje u servis pa zamena ili povracaj... Nude i odustajanje posto je online, ali i tu treba da se ceka odobrenje i pare lezu do valjda 15ak dana a praznik... I na kraju ostavim da potvrde kvar i zamenim...

Poenta je da je prodavnica sve odradila po zakonu i bez prigovora... Ali sam ja debelo ostecen jer je roba preuzeta vec felericna sto bi rekli kupljena neispravna i sad ja najeba da cekam... Ja da drzim radnju odma bi vratio pare ili zamenio a oni nek cekaju servis jer samm odbio popravku i ne znaci mi nista rec servisera... Od sad u radnji sve palim i probavam pred njima i ne preuzimam dok se ne uverim u ispravnost novog uredjaja...
 
Ne znam zasto im treba 15 dana za vracanje para ... iako su tako rekli, trebao si da trazis da pokrenu vracanje odmah kako god da rade, jer nista iza toga ne radi na 15 dana i praznike. Ako nece ili se prave ludi, pretis kako znas ;)
 
A zasto lose iskustvo kada su sve uradili po zakonu? Kapiram da si dobio felericnu tastaturu, ali to niko nije mogao da zna. Naravno, oni takodje hoce da se osiguraju da nema nekog mehanickog ostecenja da bi mogli da je vrate uvozniku. Trebalo bi da ti vrate pare pre zakonskog roka ako je sve tako ako sto kazes.
 
Pa zato sto bi domacinska radnja se izvinila i rekla izvoli odma na ruke pare ili nov proizvod... Nakon sto se uveri i sam na licu mesta da nema ostecenja. A oni neka cekaju potvrde servisa i sl za uvoznika... Zamisli kupis sad novi tv, i doneses ga kuci on nece ni da upali. E ok vrati ga pa cekaj do 30 dana na odgovor servisa a ti bez tv sedis i gedas u goblen
 
Da li bi ti, da je tvoja radnja, nekome vratio proizvod za koji tvrdi da je neispravan, bez potvrde servisa da jeste tako, pa da ti čekaš potvrdu servisa da jeste i od uvoznika dobiješ nov prozivod ili da servis ne prizna, pa da to platiš iz svog džepa?
 
Taj kvar može da se ustanovi na licinom mestu gde god ima neki PC.
 
Ja sam uzeo podlogu kod njih, par hiljada dinara, platio kesom, usao u auto i reko aj da je izvadim iz kutije da pogledam, nisam to uradio na licu mesta. Kad ono, na jednom delu ima fabricka greska, nabor koji bi smetao pri koriscenju misa na podlozi. Vratio se do radnje, pokazao im, dali mi odmah drugu.
 
Negativno iskustvo sa Game centrom, naime porucena bezicna tastatura, sve poslato odmah i stiglo sledeci dan... Nakon jos jednog dana, palim prvi put i blinka da je prazna baterija. Naravno stavim da se odmah dopuni... Posle vise sati, gotovo celog dana, raskacim... Jok ne moz da se upali (na kablu dok je na punjacu radi sve)... Probaj opet i punjac, i direkt usb... NECE DA SE PUNI...

I ja tu cimam, i dobijam odgovor da posaljem na reklamaciju, posto ide praznik odnesem sam u bg... I sad na NOVU NEKORISCENU FELERICNU robu ja moram da cekam zakonski rok, da se salje u servis pa zamena ili povracaj... Nude i odustajanje posto je online, ali i tu treba da se ceka odobrenje i pare lezu do valjda 15ak dana a praznik... I na kraju ostavim da potvrde kvar i zamenim...

Poenta je da je prodavnica sve odradila po zakonu i bez prigovora... Ali sam ja debelo ostecen jer je roba preuzeta vec felericna sto bi rekli kupljena neispravna i sad ja najeba da cekam... Ja da drzim radnju odma bi vratio pare ili zamenio a oni nek cekaju servis jer samm odbio popravku i ne znaci mi nista rec servisera... Od sad u radnji sve palim i probavam pred njima i ne preuzimam dok se ne uverim u ispravnost novog uredjaja...
Druže imao si lošu sreću sa praznicima što su te uhvatili, svakom se desilo! I sam si rekao "Poenta je da je prodavnica sve odradila po zakonu i bez prigovora.." tako da ne znam šta je tu loše iskustvo, mogu da razumem tvoju frustraciju, ali ovde firma nije ništa kriva!
 
Sve je ovde po zakonu, "negativno iskustvo" je licni utisak jer je ocekivao malo bolji pristup kupcima. Svako ima pravo na ocekivanja i razocaranja, covek je lepo rekao da je po zakonu, ali da je to moglo i bolje. Idemo dalje sa temom.
 
Taj kvar može da se ustanovi na licinom mestu gde god ima neki PC.
Uz svo dužno poštovanje prema kupcu ali ni ja da sam prodavac ne bih preuzeo na sebe odgovornost utvrđivanja nedostatka i vraćanja/zamene uređaja/novca bez saglasnosti nekog od nadređenih i stvorim sebi eventualne probleme kod poslodavca jer zna se čija je dužnost utvrđivanja nedostataka a koja je dužnost prodavca.
 
Taj kvar može da se ustanovi na licinom mestu gde god ima neki PC.
I onda se desi da te mušterija tuži jer je robu testirao neko ko nije "ovlašćeni servis", ako se desi da se ustanovi da je mehanički kvar koji može nastati korisničkom greškom i iz tog razloga odbije zamena na licu mesta, te se doneš odluka da šalješ servisu na njihovu odluku.

Uglavnom najgore prođeš kada pokušaš maksimalno ljudima da izađeš u susret.

Tako da je pravilu za maloprodaju najbolje klimati glavom i slagati ramenima, pričati kako nije so tebe, kako se u to ništa ne razumeš...
Napraviti reklamacioni list, ako ima neki fizički defekt, odmah napraviti par fotki, te poslati servisu. Postarati se da se Ispoštuje 8 dana, proslediti odluku servisa, gde se tvoj posao i završava.
 
Ljudi bi trebalo da nauce da je prodavnica samo prodavnica i nista vise od toga. Prodavci, direktor, sef radnje i drugi zaposleni nisu strucna lica za kvarove, jer je servis taj za to. Tu su strucna lica (da ne racunam na prevarante, posto ih ima i svi smo se manje-vise opekli). I naravno osim ako sama radnja ima ovlascenog servisera. Pritom, ko zna koliko sam servis ima uredjaja pre tog da pregleda i ustanovi kvar, tako da to moze da potraje. Zato je postavljen zakonski okvir. Nego Srbi navikli da to mora odmah. Kada se bude doneo Zakon kao sto je van grane, pa da mozes da vrnes u roku od 7-30 dana i da ti vrate pare bez pogovora, tada mozemo pricati o tome. I kao sto je receno, uvek fotografije i viseo snimak pre slanja na servis, zbog napomenutog iznad u zagradi.
Druga stvar, postoje radnje koje imaju politiku vracanja stvari, kao sto je npr. Lidl, zbog opet napomenutog gore (van grane).
 
Lidl skratio na 24h
 
Moje iskustvo je obrnuto, ovde se uvek nešto i na nekoga čeka, u Kanadi to ne prolazi. Odnesem neki uređaj koji je u garanciji i naj duže što sam čekao je da se donese novi iz skladišta. Dva dana za neki frižider a za manje stvari pod odmah. Sećam se samo nekih stvari. Neki daljinac za TV, prodavac samo pogledao i bukvalno ga bacio u kantu i dao novi. VHS snimač slično samo ga je stavio u ćošak i izvinio se što sam morao da čekam 10ak minuta da donesu novi iz magacina. kakvo crno nošenje/slanje u servis na neke procene ili popravke, servisi za elektroniku su nestali još '80ih godina. Veće prodavnice kompjutera imaju nešto malo servisa pozadi a i to je više za pomoć kupcima. U manjm prodavnicama ugavnom radi vlasnik sa jednim ili dva pomoćnika. Imao sam 2 prijatelja ortaka u jednoj takvoj prodavnici u kojoj sam ponekad visio, donese neko PC i oni odmah priključe da vide šta se dešava i odmah probaju da poprave ili zamene. Lično sam prisustvovao kada je trebalo zameniti neku grafičku, nije imao drugu pa je zvao neku drugu prodavnicu i oni odmah poslali novu taksijem. Veće prodavnice i lanci imaju odelenje za reklamaciju koje odmah rešavaju problem zamenom ili povratom novca. Svi imaju deal sa velikoprodajom ili proizvođaćem. stvarise nevraćaju njima, koće jošdašalje neki laptop ilidisk nazad u Singapur ili Japan/Kinu ili većgde, samo se prodavac obaveže da će da uništi stvar. Sigurno i naši snabdevači/uvoznici tako rade, Koliko znam u Kanadi i nema neki zakon koji ih tera. Toliko puta sam viđao kako se neki kupci kunu da neće da kroče u neku prodanicu, makar to bio i coffee shop jer se prodavac ili kasirka nisu nasmešili i poželeli dobar dan a kamo li da ih zafrkavaju za garanciju.
PS: U toj prodavnici mojih prijatelja kao i mnogih drigih su imali fotelje, mašinu za kafu i čaj i besplatne krofne ako neko mora da čeka za nešto. "Izvolite, sedite i popite kafu, sad ću ja".
 
Poslednja izmena:
Lidl skratio na 24h
Od cure koja radi u Lidlu sam čuo da je bilo slučajeva da ljudi skinu etiketu sa njihovih proizvoda, nrp. farmerica, našiju istu tu etiketu na stare farmerice i pokušaju da podvale kao povrat. Ili da u neko pakovanje od tehničke robe, uvale nešto što nije njihovo, ili namerno ne vrate baš sve iz pakovanja.

I da su takve podvale prolazile, jer cure na kasama niti imaju vremena detaljno da pregledaju tu robu, niti je realno da poznaju svu robu koja je na nedeljnim kratkotrajnim ponudama.

To je razlog zašto je Lidl počeo pooštravati pravila poslovanja i odnosa prema kupcima koja su za naše tržište očito bila previše dobra.

Inače prosečna Lidlova radnja na našem tržištu ima ~60-70k prosečnog dnevnog manjka od ukradene i uništene robe.
 
Poslednja izmena:
Od cure koja radi u Lidlu sam čuo da je bilo slučajeva da ljudi skinu etiketu sa njihovih proizvoda, nrp. farmerica, našiju istu tu etiketu na stare farmerice i pokušaju da podvale kao povrat. Ili da u neko pakovanje od tehničke robe, uvale nešto što nije njihovo, ili namerno ne vrate baš sve iz pakovanja.

I da su takve podvale prolazile, jer cure na kasama niti imaju vremena detaljno da pregledaju tu robu, niti je realno da poznaju svu robu koja je na nedeljnim kratkotrajnim ponudama.

To je razlog zašto je Lidl počeo pooštravati pravila poslovanja i odnosa prema kupcima koja su za naše tržište očito bila previše dobra.

Inače prosečna Lidlova radnja na našem tržištu ima ~60-70k prosečnog dnevnog manjka od ukradene i uništene robe.
Ja mogu da posvedočim da ovo nije tačno jer kada god je neka reklamacija u Lidlu - ta kasa stane i pozove se najmanje još jedan član osoblja da se pregleda reklamairana roba.
Ono što je dobro - uglavnom sve reše u nekoliko desetina sekundi osim ako nije neka podvala u pitanju.
Ovako je od kada je Lidl prodavnica otvorena i takva praksa traje sve do danas.
 
Sta je to Lidl skratio na 24h? Povrat neprehrambenih proizvoda?
Ne mogu da pronadjem nikakvo obavestenje...
 
Ja se zatekao na kasi u Lidlu u Nišu kada su ženi koja je htela da vrati neki predmet rekli da je sada rok za vraćanje predmeta i povrat novca 24h i da je zakasnila. Ako je neko vraćao nešto u poslednjih mesec dana neka potvrdi ili demantuje. Vidim da im na sajtu stoji 30 dana tako da je ta žena definitivno imala prava na zamenu.
Možda sam pet puta otišao u Lidl od kada se otvorio i uvek sam na kasi čekao da završe nekom povrat novca. Nije bilo nikakve detaljne provere jer gomila kupaca čeka na kasi. Kontam da je bilo mnogo zloupotreba.
 
Poslednja izmena:
Vrh Dno