Šta je novo?

Zastita potrosaca kroz zakone i praksu (FAQ u II Postu)

Tesko da Baito moze da utice na brzinu resavanja reklamacije osim ako on nije direktan uvoznik, a 99% nije.

Od njih je najvise sto mogu da ucine je da odmah sutradan proslede servisu ovlascenog zastupnika.

Dijagnostiku nece naplatiti.
 
Otkud im ondak tih 45 dana ? Servis je onaj u Zemunu da ne reklamiram sada. Sigurno da mogu ga bar malo utiču na servis da se brže reši, to bar nije neka nauka, ne treba im duže nego meni da ispitaju jedino možra ako pokušaju popravku a u to sumnjam. Ne isplati se kada će ionako da završi kod Gigabyte-a ili uvoznika.
 
Sve to nije tvoj problem, ne mogu rokovi biti veci od zakonskih, niti mogu naplatiti dijagnostiku. To ce sve lako resiti inspekcija ako bude potrebe.
 
Da piše da je Ewe, znači Nepo mada se mene tiče samo Baito, od njih sam kupio pa nek oni rešavaju kako znaju i mogu.
1683142349313.png

Već sam imao psla sa njima preko WinWin-a. Baš je bio smehotres, primio sam pismo o odbijanju garancije (ono za 8 dana) nekih 10ak dana kasnije poštom a posle male intervecije ba WuWin šeficu već dobio novu ploču i ugradio je re neko što je pismo stiglo.
Takoda je ispalo "Evo odbili smo garanciju ali ipak evo vam nova ploča"
 
Poslednja izmena od urednika:
Eto bas to je slucaj koji sam opisao u postu:
Zakon je glup i treba opet da se menja.
To zavlacenje po pravilu najvise nastupa kada proizvod reklamirate trgovcu, oni ga razvlace ko panta pitu i probaju da navedu da odustanete.

Kada se reklamira servisu direktno, sve ide ko podmazano, ne pamtim da nekada u servisu nije realizovano, samo kod trgovca.

Sto je najgore vise puta sam se uverio da trgovac u opste ne prosledi proizvod u servis nego to rade interno jer su po zakonu obavezni.
 
Mi smo na poslu juče dobili proizvod na reklamaciju. Čovek kupio proizvod prošle sedmice. Jedva da ga je koristio, ali ga je koristio sa jednim olabavljenim šrafom, pa je šraf razvalio jedan navoj, izleteo (nije ga ni našao), a onda se oko toga polomio drugi deo. Proizvod je 30.000 dinara, šteta za ta dva dela je oko 10.000 dinara.

Kineski je brend, do sada su nam priznali šta god da tražimo, jedino što će delovi da nam stignu za 3-4 meseca. Mi čoveku odmah rešili tako što smo delove skinuli sa novog takvog proizvoda, koji će sada da stoji u magacinu, dok ne stignu delovi, da ga kompletiramo. Naravno, možda nas Kinezi i oduvaju, onda smo mi u minusu.

Trebalo nam je 10ak minuta da shvatimo šta se desilo, a pola sata da sve to rasklopimo, da potvrdimo. Pa onda da sklopimo. Ne da ne podleže garanciji, nema trika. I slupali smo preko sat vremena, dobro, sa zamenom delova. Da smo samo njegovo napokvali nazad, oko 1 sat. Taj sat za jednog čovek, plus drugi za povremene konsultacije, zauzeta presa, koja bi radila nešto drugo, to nije besplatno. Naravno da mu ne bi naplatili, doduše, zamenili smo mu i delove koje nije trebalo, ali ne čudi me da postoji takva stavka i ako sam u postu u ponedeljak napisao da naplata serisnog pregleda ne zvuči fer. Možda ipak ima smisla.
 
Trebao si napisati o kojoj masini je rec i svrhu tih srafova, ovako se namece pitanje da li se prilikom svake upotrebe masine doteze taj sraf, koliko treba da bude zategnut taj sraf, da li ima uputstvo uz masinu koliko se dotezu srafovi ... ?
 
Ako u uputsvu za korišćenje ne piše nešto o tom šrafu da mora da se zateže i slično naravno da proizvod podleže garanciji, a ne vašoj dobroj volji.
 
Ima stavka uvek da montazu izvrsi strucno lice. Niste u americi da mora da vam napisu nemojte jesti delove ves masine
 
@CountMike
Dijagnostiku ne bi smeli da naplate, to je samo prazna pretnja, da zaplaše one koji bi iz zezanja reklamirali (mada ne znam koji je to procenat kupaca), a sto se tice rokova, 8 za odgovor + 30 za resavanje, maksimalno 38 dana.
Ne. Do 8 dana za odgovor i do 22 dana za rešavanje, alo je prihvaćena. Ukupno 30 dana od dana podnošenja reklamacije
 
Ima stavka uvek da montazu izvrsi strucno lice. Niste u americi da mora da vam napisu nemojte jesti delove ves masine
Ne upravo su ista pravila kao i u usa ili eu. Tako da nema u uoustvu nema ni obaveze. Uostalom pogledaj bilo koje uputstvo za bilo koju zemlju vid3ces da je slicno ako ne isto.
 
Stagod da ti sada napisem uvredices se, molim te idi kupi klimu i montiraj.
Okaci link za stream kako to radish po uputstvu, ulepsaj nam svima dan u ovo tuzno vreme.
 
Naravno da u uputstvu piše "pre svake upotrebe proveriti sve šrafove" (nema skrivenih šrafova), i ako se isti gotovo nikada ne odvrću. Ali kada se odvrne, to se čuje u toku upotrebe.
Meni nekako zvuči logično, ako postoji neki šraf, koji drži dva dela spojena, da bi trebalo da bude dotegnut, a ne da "landara". Ne bih tu stavku posebno proveravao u uputstvu. Ali i ta forma je ispunjena.

Šraf se koristi za jedno podešavanje proizvoda, traje 1 minut, i mi to uvek uradimo džabe, kad god neko donese, ali ljude mrzi da donesu, pa sami odvrnu, zavrnu, što je takodje OK i većina radi sama. Dešava se da ljudi ne provere nakon kratke upotrebe.

Kad smo kod uputstva, bukvalno ih niko ne čita. Imamo drugi proizvod za koji nas često zovu za pomoć tj insistiraju da jedan deo nije ispravan, a zapravo ga naopako okrenu. U uputstvu sam ja na fotografiji (bez glave :)) i držim ta dva dela pravilno okrenuta, a pored je opis u 15ak reči kako se okreće.

Zašto sve ovo napisah? Veliki servisi, za masovno prodavane proizvode, verovatno troše mnogo radnih sati na testiranje proizvoda koji su zapravo ispravni, pa su zato i stavili da postoji mogućnost da će da naplate uslugu.
 
Stagod da ti sada napisem uvredices se, molim te idi kupi klimu i montiraj.
Okaci link za stream kako to radish po uputstvu, ulepsaj nam svima dan u ovo tuzno vreme.
Ja radim posao gde bukvalno imam preko 1000 raznih ozbiljnih mašina (i tu ne računam ove male PC računare i slično) i nekoliko stotina hiljada kvadrada poslovnog prostora i na žalost se svaki dan bakćem sa desetinama problema kvaraova i reklamacija, a bogami i sa nekoliko pravnika i par stotina besnih korisnika i to sve u Srbiji tako da ti sa sigurnošću mogu reći ako ne piše da se nešto eskplicititno radi ili ne radi problematično je da može garanacija da se ospori ili ne ospori. To što ti kažeš je zdravorazumski ali kod pravnika nema razuma samo ono što piše,,,,a po nekda i kada piše nema razuma...problem naših firmi pogotovo u maloprodaji je taj što gotovo uvek traže rupu kako bi izbegli obaveze, naravno čast izuzecima...što se tiče uputstva pa pogledaj koje je "uputsvto" deblje ono za montažu ili puštanje u rad bilo čega ili knjižica koja govori o rizicima od ovoga ili onoga...pa i jedenja šrafova :)..čak i kod nas...miliš da je to džabe..ja ti kažem nije i to ne što su ljudi "nemisleći" ili što se proizvođači mnogo brinu o ljudima već da bi se izbegle tužbe i odštete...čak i kod nas.

Imao sam ja na poslu isto pokušaje nekih sada nepostojećih firmi da mi prodaju te fore nismo mi i odbijamo vam reklamaciju, pa onda kao u duhu saradnje prihvatmo, bilo je čak i pokušaja evo prohvatamo, a onda teret reklamacije nabace nekom malom Perici koji je naravno najslabiji u lancu...ali mi smo veliki a imamo i kamere i resurse za sud tako da smo im lako osporili njihove navode i pokušaje izbegavanja obaveza u roku od nekoliko sati,..na žalost mali ljudi običnu nemaju taj luksuz...i to je ono što me prilično rastužuje...jer u principu nemaju nikavu adekvatnu zaštitu od strane bilo koga već zavise od mesečevih mena i retrogradnog merkura.

Naravno ima i nesavesnih korisnika ali matematika kaže da je to u rasponu od 1 do 2 % od svih prodaja.
 
Poslednja izmena:
Ne znam jasam li na pravom mestu, ali moram pohvalu za servis Gorenja. U mom slučaju ugradna rerna, stara 3 godine, u garanciji, zvao call centar dao brojeve i datum kupovine, kroz 10 minuta zove serviser i dolazi za 15 min. Zamenio donji grejač...potpisao papir...i otišao. Prijatno iznenadjenje od strane Gorenja i servisa koji ih zastupa.
 
Imao si sreću da su imali deo.
 
meni je u zakonskom roku (nepunih 30ak dana) stigao kafe-aparat sa servisa, tj prodavac mi ga je poslao na adresu nakon sto je prodavac u mail-u naveo da su u servisu zamenjeni neispravni delovi tj otklonjen je kvar (koji je inicijalno nepriznat u roku od 8 dana kada su javili da ne postoji nesaobraznost, ako je to vise i bitno). Elem, otvaram aparat (poslat je i vracen u originalnoj kutiji uredno), i vidim da fali jedna spoljna tacna, ali jos gore, uredjaj bas i nije opravljen, plus sto iznutra izgleda ne dihtuje lepo pa na displej baca fleku iznutra ... ja sam im poslao to lepo u mail-u, ali me zanima da li mene nesto dalje moze da zastiti, ili idemo jos jednu iteraciju kurir-servis itd? Da li ima smisla nekako zapretiti i sta traziti pre svega? Ja sumnjam da oni mogu da ga poprave najiskrenije, mada to ne treba ni da me zanima.
 
Moraš opet da reklamiraš sa novim primedbama. Ako ti odbiju ili ne uspe popravka tek onda možeš druge mere da preduzmeš.
 
Imam jednu cudnu situaciju pa mi treba misljenje al svakako cu da se posavetujem i sa advokatom.
Uzeo sam pre godinu dana polovnu graficku 6600xt u garanciji, nakon reklamacije grafičke iz servisa mi je javljeno da mi je odobrena zamena ili refundacija.
Posle toga nastaje problem jer je kupac uzeo graficku preko administrativne zabrane i koliko sam ih razumeo platio je do sada samo jednu ratu a nije ni odgovarao na opomene koje su mu slate pred utuzenje.
Po toj osnovi oni sada ne mogu meni da refundiraju novac, zamene karticu niti da vrate moju staru karticu koju sam im ostavio na reklamaciju dok prvobitni kupac ne isplati dugovanja a oni ce svakako da angazuju izvrsitelje kako bi naplatili to dugovanje od njega.

I sad dok se izgleda dok se ne resi spor izmedju njih ja ostajem i bez kartice i bez novca.
Jel imaju oni pravo ovako da postupe?
 
Administrativna zabrana sluzi da mu se skida od plate, tako da on nista ne uplacuje. Postoje dve vraijante zasto uplate nisu stizale. Da je racunovodstvo pogresno uplacivalo ili da lik ne radi vise u istoj firmi. I da, moraces da se nacekas dok oni ne ostvare potrazivanja.
 
Najbolje se konsultuj sa advokatom. Na primer, kupiš auto na kredit, ne plaćaš rate, auto je tvoj. Prodavac će pokušati da pronađe način da naplati potraživanje, ali auto ne postaje njegov (osim u određenim situacijama kada se stavlja zaloga na predmetu kupovine, ali to za karticu sigurno nije slučaj). Hoću reći, ako imaš fiskalni račun, tebi niko ne može da ospori tvoja prava, niti ih popravka ili zamena kartice sprečavaju da njemu naplate potraživanje.
 
Slicno pitanje
Kupio patike preko az i ostale jos 4 rate
Sad ih reklamirao i trazim povrat
Jel vracaju samo sto je uplaceno a storniraju dalje rate ili vracaju ceo iznos i nastavljaju da skidaju preostale
 
Stigli do 390 stranica, verovatno postoji odgovor na pitanje ali ga ja ne nalazim.
Dakle:
Šta se dešava u slučaju ako je garancija istekla dok se teh.roba nalazi u servisu?
 
Uproščeno govoreći - tada je garancija "pauzirana".
Morala bi da se produži za ono vreme koje nisi mogao da koristiš robu zbog reklamiranja. Prerpostavljam da za ovo ima uslov da je servis već utvrdio / portvrdio da je "nesaobrazno" odnosno da podleže garanciji.
 
Malo prošireno ovo što piše SuperStarr, a to je da protok garantnog perioda pauzira od trenutka kada je roba ušla u postupak reklamacije, tako da ne može da istekne dok je u servisu (najbolje je čuvati priznanice reverse i sl. kao dokaz).

Ako se zameni ili "bitno opravi" ceo proizvod , garantni rok teče ispočetka kad se vrati sa rekalamcije.
Ako je bitno popravljen samo deo proizvoda, garantni rok teče ponovo samo za taj deo.
 
Samo bih dodao da za zamenski uredjaj OBAVEZNO moraju da vam izdaju garantni list ili neku potvrdu u vezi garancije. Jer veliki broji ljudi preveslaju kada dobiju uredjaj da im ne izdaju garantni list. Uglavnom pod izgovorom da nije moguce ili da vas imaju u "sistemu"
 
Na FOX televizoru su prestali da mi rade svi hdmi ulazi, ne detektuju signal.
Interesuje me da li televizor mogu da odnesem pravo u ovlasceni servis, koji mi je u blizini, ili moram preko prodavnice gde je kupljen da ga reklamiram?
Kakva su vasa iskustva u ostvarivanju garancije u slucaju istog kvara na televizorima?
 
Interesuje me da li televizor mogu da odnesem pravo u ovlasceni servis, koji mi je u blizini, ili moram preko prodavnice gde je kupljen da ga reklamiram?
 
Pitanje na brzinu samo, za slusalice u Gigatronu, je l 24m garancija kao i za sve ? Verovatno jeste al nigde ne pise na racunu
 
Nazad
Vrh Dno