Šta je novo?

Zastita potrosaca kroz zakone i praksu (FAQ u II Postu)

Ako se dostavljač (uvoznik distributer) smatra servisom,onda 30 dana. U svakom slulaju to je posao i odgovornost prodavca i tebe ne treba da zanima kome oni proseđuju i moraju da reše reklamaciju u roku od 30 dana.
 
Значи ја немам право да тражим поврат пара или физичку замену ако је ТВ купљен пре 7 дана?
На сајту пише да може да се врати без образложења 14 дана од дана куповине.
Продали су ми производ са грешком
 
Kako si obavio kupovinu? Online ili u radnji?
 
Значи ја немам право да тражим поврат пара или физичку замену ако је ТВ купљен пре 7 дана?
На сајту пише да може да се врати без образложења 14 дана од дана куповине.
Продали су ми производ са грешком
 
Kako si obavio kupovinu? Online ili u radnji?
Преко мејла сам причао са продавцем око конкретног модела,рекао ми је да га имају на стању али је у магацину. Ако хоћу тај модел да му потврдим у мејлу и да му кажем радњу где да испоруче.
Тако је и било,плаћен је чековима у радњи.
 
Fizička kupovina onda. Nažalost, čekaš do 30 dana sada. Za ZZP će vrdati sa onim "nesaobraznost nije primećena" da ispoštuju 7 dana i kupe sebi vreme. Neću da pričam kako se to rešava, ulazi u politiku.
Ovo važi ako si uzeo kod ovih od velikih (prodavnica) od kojih ne treba uzimati. Manje ne gnjave potrošače toliko, jer ih mahom cene više.
 
Узето је у КомТрејд шопу.
Значи ова прва реченица из линка изнад не важи?
Не могу да верујем да нов тв који је купљен пре 7 дана носе у сервис да се поправи и да так исти врате купцу?
 
Не могу да верујем да нов тв који је купљен пре 7 дана носе у сервис да се поправи и да так исти врате купцу?
Ne, nego mora da se nosi u servis da se utvrdi kvar pa onda biras da li ces popravku ili nov uredjaj ili povracaj novca. Ti si se vec izjasnio pa moras samo da sacekas da utvrde kvar.
 
Onda radiš reklamaciju na reklamaciju, bez da uređaj preuzimaš. Opet ista procedura.
Ako te i tada odbiju, kao što je svojevremeneo mene WinWin za neispravnu grafičku karticu - obratiš se ili već u međuvremenu kreneš da kontaktiraš neke dobrovoljne organizacije za zaštitu potrošača.
^ ja sam tada odustao od te grafike i "bacio" je na kraju, nisam imao vremena da se više natežem za ~ 100€.
 
Čitajući prethodne objave i iskustva, nisam uspeo naći nešto nalik mom slučaju pa da pitam.

Poručio sam poklon za majku od Tehnomedia lanca, stigao je brzom poštom uredno 27.01 i kada je majka stigla kući 30.01 i otvorila, videli smo da je uređaj(pekara za hleb) polomljen.
Odmah smo prijavili reklamaciju Tehnomediji, na šta su oni utvrdili nakon fotografija kutije i uređaja, da je oštećenje očigledno nastalo u brzoj pošti i da nije naša krivica.

Međutim, oni ne mogu da uvaže reklamaciju jer oni u dogovoru sa brzom poštom, istoj brzoj pošti mogu da prijave takav problem samo u 24h nakon isporuke.

I sada, mene ne interesuje kao potrošača dogovori i ugovori između Tehnomedije i Brze pošte, Tehnomedija je izjavila da je očigledno polomljen uređaj u brzoj pošti i da je meni isporučen tako polomljen. I pored toga, odbijaju da prihvate reklamaciju jer je stvar do brze pošte.

Šta mogu da uradim u ovom slučaju?
 
Mogu oni da tvrde šta god hoće ali ti nemaš nipta sa brzom poštom nago sa prodavcem, Tebi je stigao nesaobrazan predmet a to je njihhova obaveza, oni treba da se raspljavjao sa kuruirom.
 
Mogu oni da tvrde šta god hoće ali ti nemaš nipta sa brzom poštom nago sa prodavcem, Tebi je stigao nesaobrazan predmet a to je njihhova obaveza, oni treba da se raspljavjao sa kuruirom.

To sam im i rekao otprilike, da me ne interesuje njihov dogovor/ugovor sa brzom poštom. Imaš li ideju kako dalje da postupim jer su mi reklamaciju odbili?
 
To sam im i rekao otprilike, da me ne interesuje njihov dogovor/ugovor sa brzom poštom. Imaš li ideju kako dalje da postupim jer su mi reklamaciju odbili?
Tebe svakako ne interesuje odnos prodavac/kurirska sluzba, srocis sve lepo, prosledis trzisnoj inspekciji a i njih obavestis da si poslao trzisnoj inspekciji. Nisi ti duzan da u roku od 24 sata moras da otvoris proizvod da bi ustanovio da li ga je neko iz kurirske sluzbe izlomio u transportu ili je takav poslao prodavac.
 
Pre 3 nedelje sam kupio sa KP neki kalorifer od izgleda ozbiljnog prodavca. platio u kešu pri dostavljanju. Pokvarila se posle par dana ali nisam imao vremena da im javim zbog frke sa sahranom brata. Danas sam to uradio preko poruke na KP i skoro odmah se javili telefonom da se dogovorimo. Naglasio sam da neču zamenu ni popravku, samo povrat novca zajedno sa dostavom koju sam ja platio. Dobio sam račun od njih tako da je sve legalno. Zadržao bih grejalicu uprkos tome što ne odgovara baš sasvim opisu u oglasu i pogledao u nihovom asortimanu za dostojnu zamenu ali nema ništa što bi mi odgovaralo., skuplje ili jeftinije. Insistiram da se dogovaramo preko KP prepiske (Ide i na e-mail) da bih imao adekvatne dfokaze Nadam se da sam ispravno postupio. I račun sam skenirao jer verovatno treba da im pošaljem kopiju ili original.
1675423559088.png
 
Ajd da pitam i ovde. Podneo sam u januaru zahtev za raskid ugovora sa SBBom na osnovu povecanja cene od 1. februara. Incijalno sam potpisao ugovor sa promocijom od 12 meseci po 1din i od tada je proslo 5 meseci, dakle jos uvek je "aktivna" promocija. Sad sam upravo video da mi je na email stigao sbbov racun u iznosu od 1560din i skinuto mi je nekih 10tak din koje sam unapred uplatio za ove promo mesece. Stavka digitalni eon full je naplacen 1010din, a stavka mesecno odrzavanje 540din.

Da nije neko imao slicnu situaciju ili zna o cemu se radi? Kako mogu da naplacuju ovo, s obzirom da sam i dalje pod ugovornom obavezom kod njih i trenutno tece onih 30 dana do raskida UO? Jedino sto mi pada na pamet je da ukoliko se podnese zahtev za raskid ugovora, promocija prestaje da vazi, ali u tom slucaju uslovljavaju korisnika da plati ceo mesec po punoj ceni, zbog 30 dana otkaznog roka.
 
Fizička kupovina onda. Nažalost, čekaš do 30 dana sada. Za ZZP će vrdati sa onim "nesaobraznost nije primećena" da ispoštuju 7 dana i kupe sebi vreme. Neću da pričam kako se to rešava, ulazi u politiku.
Ovo važi ako si uzeo kod ovih od velikih (prodavnica) od kojih ne treba uzimati. Manje ne gnjave potrošače toliko, jer ih mahom cene više.
Meni idu na živce sa takvim stavom. Sad sam im poslao mail da mi vrate xiomi stick koji je predat 21 januara na reklamaciju.

Stick ne može ni da se uključi a oni kao ne vide nesaobraznost.

Stick vredi 8 hiljada, tako da ću prvo pisati prigovor inspekciji pa ću da vidim da li ima privatna laboratorija da utvrdi kvar za dalje postupke.
 
Stvar je jasna, koriste se svi mogući razlozi koji mogu zakonski da se pokriju, kako bi se maksimalno produžio rok rešavanja nesaobraznosti/reklamacije.
Kupca tretiraju kao maloumnika, nema dobre trgovačke prakse, samo da se pokriju papirima, maksimalno nategnuto.
Rešenje je bojkot takvih, ne kupovati kod mjih ama baš ništa, da se promene neće, niti znaju.
Ja kod nekih ovde ne kupujem ništa, ne gledsm šta imaju, ako nema kod onih koji su mi na white listi, tražim od onih na kupujem/prodajem white listi.
Kukanje po forumu ništa ne rešava, ne kupujete kod tekvih i tačka.
 
Ja baš mislim da kukanje po forumu i svim ostalim dostupnim kanalima komunikacije može da doprinese rešenju problema jer je nas članova foruma ovde mizeran procenat u odnosu na ukupan broj kupaca u Srbiji i prodavce baš zabole šta mi mislimo i koga bojkotujemo, ali ako mi iskoristimo svaku priliku da argumentovano iskažemo svoje mišljenje o pojedinim prodavcima onda će i drugi ljudi to pročitati i možda biti u fazonu ok ipak neću ovde da kupim ništa...
 
Nije tehnika, ali da pitam - ako odbiju reklamaciju pa onda i žalbu, kako je najbolje postupiti? Šta je najefikasnije? Mail i pozivanje na nekog? Patike su u pitanju koje su od starta bile na granici dal ih uzeti sa takvom izradom, kao da nisu Nike.
 
U prvih 6 meseci - sud. Nakon 6 meseci, veštačenje pa sud.
U oba slučaja Efektiva (a ne organizacije za zaštitu potrošača) može pomoći.
 
Ja baš mislim da kukanje po forumu i svim ostalim dostupnim kanalima komunikacije može da doprinese rešenju problema jer je nas članova foruma ovde mizeran procenat u odnosu na ukupan broj kupaca u Srbiji i prodavce baš zabole šta mi mislimo i koga bojkotujemo, ali ako mi iskoristimo svaku priliku da argumentovano iskažemo svoje mišljenje o pojedinim prodavcima onda će i drugi ljudi to pročitati i možda biti u fazonu ok ipak neću ovde da kupim ništa...

Neke IT radnje i te kako prate naš forum. Evo da se podsetimo nekih bisera. Post 1122


*** ni danas nisam siguran da li sam banovan ili nisam 😁

Poseban osvrt na slike u postu 1124 (y)
 
Sitna je to riba, ja sam ciljao prvenstveno na najgoru prodavnicu u univerzumu - Tehnomaniju, i ostale tog kalibra... :)
 
Citajuci ovaj tekst sa linka dosao sam do ovog dela:

otrošač to svoje pravo ističe u reklamaciji, a da li će doći u situaciju da ostvari svoje pravo, zavisi direktno od ishoda dijagnostike, koja najviše može trajati osam dana. Ishod dijagnostike se zove odgovor na reklamaciju, i u tom odgovoru prodavac saopštava da li prihvata ili ne prihvata reklamaciju. Ako reklamaciju prihvata - izjašnjava se o potrošačevom predlogu načina rešavanja reklamacije - popravka, zamena, pravično umanjenje cene ili raskid ugovora - navode u Efektivi i ističu da se može rešavati samo reklamacija koja je usvojena.

Kaze moze trajati najvise 8 dana? Radnih dana ili ukupno? Da li se na ovih 8 dana dodaje jos 30 ili 8 ulazi u 30 dana?
 
Dobiješ uređaj koji ne radi kako treba ili uopšte ne radi (ili je oštećen/polomljen), vratiš ga uz primedbu da nije saobrazan ili da ga reklamiraš.
Maloprodaja ima 8 dana fore da ti odgovori da li prihvata primedbu na saobraznost, tj. da li uvažava reklamaciju.
U praksi skoro svaka od naših jajarskih maloprodaja ima spremljen automatski negativan odgovor, da ih ne bi tužio da ti nisu odgovorili. A u odgovoru kažu da iako su utvrdili da je tvoja primedba bez osnova, oni će šatro zato što su dobrice i gotive svoje kupce, još jednom da provere uređaj i da su ga poslali u servis na detaljnu kontrolu.
Ovo je protivno zakonu, jer bez tvog odobrenja ne smeju da ga drže kod sebe duže od tih 8 dana, kada ti odgovore negativno moraju da ti ga vrate, pa ako ti dozvoliš mogu da ga šalju NASA fizičarima da ga pregledaju i vaskrsnu.
 
8 dana fore,8 radnih dana ili ukupno 8 dana?
Ne moze moja primedba da bude bez osnova,TV je kupljen 21. a odnesen na reklamaciju posle 6 dana.
Dobiješ uređaj koji ne radi kako treba ili uopšte ne radi (ili je oštećen/polomljen), vratiš ga uz primedbu da nije saobrazan ili da ga reklamiraš.
Maloprodaja ima 8 dana fore da ti odgovori da li prihvata primedbu na saobraznost, tj. da li uvažava reklamaciju.
U praksi skoro svaka od naših jajarskih maloprodaja ima spremljen automatski negativan odgovor, da ih ne bi tužio da ti nisu odgovorili. A u odgovoru kažu da iako su utvrdili da je tvoja primedba bez osnova, oni će šatro zato što su dobrice i gotive svoje kupce, još jednom da provere uređaj i da su ga poslali u servis na detaljnu kontrolu.
Ovo je protivno zakonu, jer bez tvog odobrenja ne smeju da ga drže kod sebe duže od tih 8 dana, kada ti odgovore negativno moraju da ti ga vrate, pa ako ti dozvoliš mogu da ga šalju NASA fizičarima da ga pregledaju i vaskrsnu.
 
Kad piše 8 dana, onda je to 8 dana.
A to da li je tvoja reklamacija sa osnovom ili bez osnova na žalost ne odlučuješ ti, već onaj ko ti je to prodao.
Ti naravno možeš da se žališ, ali za to je, ako prodavac ne pristane na “prijateljsko ubeđivanje”, nadležan sud.
 
pitam se šta bi se desilo kada bi neko posle te inicijalne poruke da se reklamacija odbija insistirao da mu odmah vrate nazad reklamirani proizvod i onda ih tužio za neosnovano odbijenu reklamaciju...
 
pitam se šta bi se desilo kada bi neko posle te inicijalne poruke da se reklamacija odbija insistirao da mu odmah vrate nazad reklamirani proizvod i onda ih tužio za neosnovano odbijenu reklamaciju...
Evo ja im tražio nazad svoj stick a oni mene mole za strpljenje i da će pokušati da ubrzaju rešavanje reklamacije. Nemam nikako vremena ovih dana ali ako mi ne vrate stick za 2-3 dana, prijaviću ih za krađu inspekciji.

U suštini, mogu da rade šta hoće jer računaju na to da niko neće da ih tuži za takve stvari.
 
Nazad
Vrh Dno