Šta je novo?

Zastita potrosaca kroz zakone i praksu (FAQ u II Postu)

Zavisi šta je popravljeno, ako je nešto što je "bitan deo", kreće ponovo garancija na taj opravljeni deo (ostalo ostaje kako jeste). Ako ti zamene ceo uređaj, onda ide i nova garancija. Ako je manja opravka (konektor ili šta već), produžava se za onoliko koliko si bio bez uređaja.

Ali kako reče bakara, opraviće i to je što je jer utvrđivanje šta-kako-gde nije tek tako lako ko se ne bavi servisom tih stvari i može da proceni očas posla šta je bitan deo a šta nije.
 
Uređaj je prestao da radi, nije hteo da se upali više. Da je samo konektor ne bi čekali original deo od proizvodjaca.
 
Polako, može "osigurač da se zameni" i da proradi ponovo. Evo ti lakše popravke i nema produžetka garancije. :)

Moraćeš ih pitati šta je menjano i šta dobijaš od opcija za produžetak, jer ovako napamet nema šanse niko da ti kaže u kojoj si čorbi. :)
 
Čisto sam znatiželjan, koja linija se pokvarila za 2 godine i uz koliko intenzivno korišćenje?
 
Pioneer x-cm66d, evo ova. Pitacu ih naravno, čisto sam hteo da znam koje su mi opcije. P. S. mislis li da bi 'osigurač' cekali od dobavljača (da stave original).
 
ma samo da navijas da ne mogu da poprave sve drugo nemas vise garancije.
 
Na prethodnoj strani se povela diskusija, ali mi nije najjasnije, pa da pitam. Uzeo sam Gigabyte SSD na ananasu. Na Gigabyte-ovom sajtu i na svim drugim lokalnim gde se prodaje, za isti model piše 3 god garancije, dok, istina, na sajtu ananasa ne piše nigde taj podatak.

S obzirom da je verovatno isti uvoznik kod svih u Srbiji, kako "obezbediti" treću godinu garancije, jer uz SSD nisam dobio nikakav garantni list, samo fiskalni na email od ananasa?
 
Zar nema više registracije kod proizvođača ? Ja sam tako dobio zamenu za neki Asus monitor za koga je garancija proizvođača bila 3 godine a od profaca("mađara" ) nisam imao pravi garatni list a on je nestao.
 
Ananas na sajtu generalno nema dobre opise proizvoda, pa me i ne čudi što nema podatak o garanciji.

Gledao sam na Gigabyte sajtu, ali nema registracije proizvoda, osim aorus linije. Npr za isti uređaj na gigatronovom sajtu piše "Zakonska saobraznost 2 godine + 1 godina dodatne proizvođačke garancije uz garantnu izjavu proizvođača".

Uz ssd jeste došao onaj generički papir, ali tu piše uopšteno o garanciji, nigde ne piše da je 3 godine.
 
Ne postoji obaveza trgovca da kupcu prosledi dodatnu garanciju.

ja sam takodje kupio gigabyte ssd direktno od uvoznika i garancija je 36 meseci
 
Jesi li dobio baš od njih garantni list gde piše tih 36 meseci? Ne znam ima li smisla uopšte pokušati tražiti garanciju od comtrade kao uvoznika, mada ako budem pitao gigabyte, uputiće me sigurno na njih kao uvoznika za Srbiju.
 
Drugari, dva pitanja. U jednoj radnji sam reklamirao Lampu i tražili su mi originalni fiskali račun. Imao sam fotokopiju. Da li imaju pravo na to ? Sa druge strane pošto se ta lampa ne poravlja da li su u obavezi da mi izdaju novi fiskalni račun ?
 
Ne treba ti originalni račun
za reklamaciju je potreban broj fiskalnog radi knjiženja.

Trgovac ne može da izda novi fiskalni bez primanja uplate,

ali to ne mora da ga spreči da izda novi garantni rok što verovatno neće uraditi.
 
Dovoljan je bilo koji nepobitan dokaz o kupovini.
Ne moraju da izdaju kopiju.
 
Ma samo slikajte račune, papirni često izblede pai ako imaš original ne viidi se ništa ili slabo. a to nije velika pomoć.
 
na koji član zakona mogu da se pozovem
 
U vezi računa?
Pozovi tržišnu inspekciju
moraju da prihvate kopiju.

Kaži da ti je original u knjigovodstvu, i da treba tebi.

Zato ovi novi računi mogu da se odštampaju i generišu gde hoćeš
 
Nisi dužan da im daješ svoj primerak računa, nego samo da dokažeš da je roba kupljena. Član 55 ZZP, čak piše "kopija računa".

Postoji i Mišljenje ministarstva trgovine od pre nekoliko godina gde se i primerak fiskalnog računa u posedu prodavca smatra originalom i mogu njega da upotrebe za štagod. Odbijanje da prihvate prime reklamaciju, jer ti nisi priložio svoj original, je prekršaj prava kupca.
 
Poslednja izmena:
Zavisi šta je popravljeno, ako je nešto što je "bitan deo", kreće ponovo garancija na taj opravljeni deo (ostalo ostaje kako jeste). Ako ti zamene ceo uređaj, onda ide i nova garancija. Ako je manja opravka (konektor ili šta već), produžava se za onoliko koliko si bio bez uređaja.

Ali kako reče bakara, opraviće i to je što je jer utvrđivanje šta-kako-gde nije tek tako lako ko se ne bavi servisom tih stvari i može da proceni očas posla šta je bitan deo a šta nije.
Meni zamenili ceo uređaj i nisu hteli da mi daju novi garanciju. Samo sam izašao sa novim računom i uređajem iz prodavnice ignorišući sve što su mi rekli. U slučaju kvara naredne 2 godine ima da ih ganjam sa inspekcijom. Ne vredi raspravljati se sa radnicima koji ne znaju osnovna prava kupaca.
 
Moćda i znaju al ide kako gazda kaže, ne mogu oni tu ništa drugačije, odie i taj bedno plaćeni posao.
 
Meni zamenili ceo uređaj i nisu hteli da mi daju novi garanciju. Samo sam izašao sa novim računom i uređajem iz prodavnice ignorišući sve što su mi rekli. U slučaju kvara naredne 2 godine ima da ih ganjam sa inspekcijom. Ne vredi raspravljati se sa radnicima koji ne znaju osnovna prava kupaca.
Sa fiskalnim si pokriven 2 godine od nesaobraznosti.
Garantni list i garancija ima suštinski smisla za 3. i naredne godine (ukoliko onaj koji uvozi/prodaje daje garanciju, pošto ne mora).
Tako da nema potrebe da se ganjaš u naredne dve godine, a za 3. i naredne nemaš papir na osnovu koga bi ih ganjao, osim ako negde ne postoji dokaz da za dati uređaj izdaju garanciju u trenutku prodaje (web strana, flajer,…).
 
Uopste mi nije palo napamet da slikam racun 😊 hteo da ih bacim na fles i odem do stamparije
 
Fotokopija je validna, originali ionako pocnu da blede vrlo brzo i to nije razlog da ti odbiju reklamaciju.
 
Obrato sam se pismeno

Predmet: Zahtev za reklamaciju​



Poštovani, podnosim pisanim putem zahtev za reklamaciju za _______________ kupljen 17.09.2021 godine. U prilogu podnosim:

  • Fotokopiju računa
Očekujem pisani odgovor u roku od osam dana na mail ____________________



Ako Vam treba original, možete ga pronađete u Vašoj arhivi, koju se dužni da čuvate tri godine.



S poštovanjem



VladaT1
 
Reklamacija je odmah rešena zamenom za novu. Nisam imao snage da se cimam i za novi fiskalni. Hvala još jednom
 
Мала помоћ.
Имам проблем са ТВ-ом који је купљен 21.1.2023.
Телевизор је пре два дана почео да се рестартује и слика се умрља.
Поставићу слику екрана доле.
Рестартовао се 10 пута за 2 дана а слика је оваква била у бар 4 наврата. Кад се појави оваква слика помаже само чупање из струје.
Телевизор је јутрос однесен у радњу где је купљен,јуче сам се чуо са неким њиховим радником и рекао ми је да ТВ мора да се шаље добављачу.
Тражио сам да ми замене за други или да врате паре,каже мора код добаљача.
Рекао сам му да не прихватам да се нов тв поправља и да хоћу нов или парице назад.
Уписао сам серијски број тв-а и тражио сам да на пипиру пише серијски број.
Колико сад могу да га држе код добављача?
Да ли могу да га држе месец дана иако је тв купљен пре 7 дана?
 
Nazad
Vrh Dno