Šta je novo?

Zastita potrosaca kroz zakone i praksu (FAQ u II Postu)

Ja i dalje savetujem da citate a ne da donosite zakljucke samo na osnovu neke slike:


  • Znamo da se nezgode događaju…
    A mi brinemo za vas, i zato vam poklanjamo Ultra Sigurnost –
    2 GODINE KASKA za vaš LG OLED TV!​



    Znamo koliko su pouzdanost i mir važni našim korisnicima, zato vam donosimo ekskluzivnu promociju 2 godine Ultra Sigurnosti za vaš LG OLED TV – LG TV KASKO. U sklopu ove promocije, pod uslovima i odredbama navedenim u nastavku, nudimo besplatnu popravku ili zamenu u slučaju nepredvidive i iznenada nastale štete ili smetnje na predmetu obuhvaćenim LG TV KASKOM.

    LG TV KASKO sastoji se od uredno popunjenog obrasca za registraciju LG TV KASKA, Opštih uslova i računa za kupljeni uređaj obuhvaćen LG TV KASKOM.

    Registrujte svoj TV za LG TV KASKO na linku ispod!
    http://lg5.eu/rs/

    Nakon registracije dobićete e-mail potvrde o primljenim podacima za registraciju. Naime, svi podaci koje unesete ručno se obrađuju i proverava se njihova tačnost (možda ćemo morati da vas kontaktiramo kako bismo potvrdili neke podatke).

    Potvrda za 2 godine Ultra Sigurnosti koje donosi LG TV KASKO za prijavljeni uređaj stići će putem e-mail poruke u roku od 30 dana od dana registracije. Molimo vas, jednom kada potvrda stigne, sačuvajte je za sopstvenu evidenciju.

    Ne brinite, standardna saobraznost od dve godine važi za vaš novi TV dok se zahtev za 2 godine LG TV KASKA za vaš uređaj obrađuje.

    Promocija 2 godine Ultra Sigurnosti uz LG TV KASKO se odnosi samo na proizvode uključene u promociju*, kupljene u periodu od 01. oktobra 2022. do 31. decembra 2022. i registrovane u roku od 14 dana nakon kupovine.

    Promociju organizuje PARTUM d.o.o. Beograd

    *Proizvodi uključeni u promociju:

    2021
    OLED48A13, OLED48C11, OLED48C12, OLED55A13, OLED55B13, OLED55C11, OLED55C12, OLED55G13, OLED65A13, OLED65B13, OLED65C11, OLED65C12, OLED65G13, OLED77C11, OLED77G13, OLED77Z19

    2022
    OLED42C21, OLED48A23, OLED48C21, OLED48C22, OLED55A23, OLED55B23, OLED55G23, OLED55C21, OLED55C22, OLED65A23, OLED65B23, OLED65G23, OLED65C22, OLED77B23, OLED77C22, OLED77G23, OLED77Z29, OLED83C21, OLED83G23

A kada odete na https://lg5.eu/rs/ lepo pisu opsti uslovi garancije.
 
Pozitivno iskustvo sa Lirs u vezi vracanja robe kupljene online. Dovoljno je bilo samo da posaljem mail u roku od tih 14 dana, otisao sam par dana kasnije da im odnesem uredjaj i dali su mi kes odmah na licu mesta.
 
Pamti li neko koji deo zakona (ako je to uopšte ZOZP) se odnosi zahtev za zamenu dela koji je popravljan više puta? Poslednja reklamacija za zamenu dela je odbijena, pa mora grublje sa prodavcem?
 
Mislim da nema članova koji se bave višestrukom popravkom dela proizvoda, niti u ZZP, niti u ZOO.
Svaka reklamacija se gleda za sebe, sem kada se ceo proizvod pokvari više od jednog puta (a kada se tretira kao u prvih 6 meseci od kupovine, suštinski (pod uslovom da prihvate reklamaciju)).
 
Epilog naoko što sam pisao direktno LG-ju

Odgovor savetnika
Date : 19/12/2022
Poštovani

Hvala Vam što ste nam se obratili ovim putem i hvala Vam na povratnoj informaciji.
U pitanju je greška koja će brzo biti ispravljena i navedeni model televizora će biti uključen u promociju. Izvinjavamo se zbog eventualne neprijatnosti izazvane ovim propustom i zahvaljujemo Vam što ste odabrali LG proizvod.

S poštovanjem,
Tim izvršnog direktora kompanije LG
 
Poslednja izmena:
Sad još 100eur da ti uplate za nerviranje i na ukazanu grešku.
 
Ne, sada još samo da urade to što su napisali.
 
Epilog 2 od Partum DOO
 

Prilozi

  • EE429525-156F-4149-BA84-96474E24D7DA.jpeg
    EE429525-156F-4149-BA84-96474E24D7DA.jpeg
    299.5 KB · Pregleda: 106
Da li ista mogu postici ako reklamiram mis koji radi dvoklik?
 
^ ne znam da li to prihvataju kao garanciju, tehnoboranija je mislis da odnesem? to ce radnik tamo da testira..? (b100 logitek 6 meseci)
 
Prihvataju. Neće radnik ništa ni da testira, zavešće i proslediti u servis. Tebi je bitno da dobiješ papirče gde piše da nema fizičkih oštećenja.
 
0k 🎅 koliko moze da potraje?
 
Do mesec dana rešavanje reklamacije. 8 dana za odgovor.
 
Pamti li neko koji deo zakona (ako je to uopšte ZOZP) se odnosi zahtev za zamenu dela koji je popravljan više puta? Poslednja reklamacija za zamenu dela je odbijena, pa mora grublje sa prodavcem?

ZZP, Clan 51, Stav 5

Potrošač ima pravo da zahteva zamenu, odgovarajuće umanjenje cene ili da raskine ugovor zbog istog ili drugog nedostatka saobraznosti koji se posle prve opravke pojavi, a ponovna opravka je moguća samo uz izričitu saglasnost potrošača.
 
Moje iskustvo je da tehnomanija nece nista da posalje na servis, vec ce da ti vrate i da te zamajavaju dok ne odustanes.
(pravice se da nisu uocili nedostatak ili da je mahanicko ostecenje ili sta im vec padne na pamet)

Ne znam zasto to rade kada ih nista ne kosta da proslede u servis ali tako rade, narocito za ti sitnuriju.

Bolje nosi u servis ako mozes tamo ce to da prihvate bez problema, ali to vredi samo ako tehnomanija nije uvoznik, ako jesta nemas neki izbor.
 
Očigledno da smo mali uzorak kada kompanija poput Gigatrona dobije od saveza potrosaca Srbije nagradu za fer odnos.

Sertifikat "Fer sa potrošačem" koji dodeljuje Nacionalna organizacija potrošača Srbije - Savez potrošača Srbije.
 
Interesuje me vase iskustvo da li provajderi mobilne telefonije (mts, a1, yettel) prave probleme u slucaju reklamacije njihovih uredjaja koje nije donelo lice sa kojim su zakljucili ugovor i izdali garanciju. Odnosno ako se kupi preko oglasa polovan uredjaj, a koji je jos u garanciji kod provajdera mobilne telefonije i ako treba da se reklamira.
Da li i u toj situaciji moze da se bira izmedju zamene uredjaja ili popravke?
Pretpostavljam da se o ovome vec pisalo, ali nisam imao puno uspeha sa pretragom.
Hvala!
 
Po zakonu o zaštiti potrošača, prodavac ne sme da ograničava prava potrošača u slučaju preprodaje, odnosno, kupcu polovne robe, koja je još u periodu saobraznosti/garancije, sleduju sva prava garantovana zakonom.

A to, da umeju da se ciganišu za svaku sitnicu, je opštepoznato...
 
Samo da se preslišam, da li su prodavci i dalje u obavezi da pored fiskalnog računa izdaju posebnu overenu garanciju za robu čija je garancija duža od 24m? Ili je ovaj novi elektronski fiskal nešto promenio?
 
Niti su oni u obavezi, niti je nova fiskalizacija išta promenila po tom pitanju 🙂
Jedina obeveza je tvoja da tražiš popunjen garantni list za garantni rok duži od 24m
 
Po zakonu, prodavac u maloprodaji MORA da izda fiskalni račun za sve što proda i tim činom "garantuje" za saobraznosti u toku narednih 24 meseca.
I to je to.
Garanciju ne mora nijedan prodavac da daje za bilo koji predmet koji prodaje, niko ga na to ne obavezuje, pa shodno tome ne mora ni garantni list da izdaje. I to nema veze sa tim što npr. proizvođač na svom sajtu istakne ogromnim fontom da je garancija 10 godina, jer po našem zakonu, davalac garancije je uvoznik, ako uopšte želi da je da. Ako ne želi, to nešto će da prodaje veleprodaji, ona će to da prodaje maloprodaji, a maloprodaja će da to prodaje kupcu. Ako nešto ne štima, kupac ide u maloprodaju, reklamira nesaobraznost, a maloprodaja to šalje u servis koji je izabrao uvoznik, da se proveri saobraznost. Ako servis utvrdi nesaobraznost, zavisno od toga kada je to utvrđeno, kupac od maloprodaje dobija nov, identičan proizvod ili novac sa računa, a maloprodaja vraća veleprodaji nesaobrazan proizvod, od njih dobija isti takav, nov, veleprodaja vraća uvozniku, i od njih i oni dobijaju istit takav, nov, a uvoznik vraća proizvođaču (i verovatno i on dobija isti takav nov ili već kako suprecizirali distriburterskim ugovorom).
I razlikujte garanciju od saobraznosti, iako liči, nije isto.
 
Pa sad, zavisi. Ako je trgovac taj koji je oglašavao garanciju prilikom prodaje, na svom sajtu itd., onda on mora i izdati garantni list, bilo na papiru, bilo elektronski (član 53 Zakona) i on se smatra davaocem garancije.
 
Naravno, ali niko ne mora ni da je oglašava, a ni da je izdaje.
Ono što mora bez pogovora je samo fiskalni račun, sve ostalo može i ne mora.
 
Pitanje za one koje znaju, muzička linija kupljena u Gigatronu 21.12.2020 godine, prestala sa radom 11.12.2022. Odneta u Gigatron, prihvati reklamaciju (popravice liniju originalnim delovima-tako pise y mailu koji su mi poslali). Ono što mene interesuje, da li dobijam novu garanciju, tj. koliko cu imati garanciju posle vraćanja popravljene linije iz Gigatrona meni?
 
Nazad
Vrh Dno