Šta je novo?

Zastita potrosaca kroz zakone i praksu (FAQ u II Postu)

Pucanje gume sa strane moralo bi potpadati pod garanciju, a ostecenja "gaznog" dela vec mogu biti predmet tumacenja.
 
Drugari pitanjce jedno kupljen je ps5 u domacoj radnji preko interneta stigao kuririma izdat je racun otpremnica sa pecatom nista fiskalni nista garantni list. Da li je otpremnica dovoljna za resavanje garancije radnja me uverava da jeste ? U pitanju je gam*s.
 
Po zakonu nisu u obavezi, sva prava ostvarujes na osnovu ugovora na daljinu.

Trebalo bi da si dobio obrazac za odustanak, ugovor o prodaji.
 
Samo racun otpremnica na kome ima pecat radnje iznos bez ugovora na daljinu ni obrazac za odustanak, narucio sam konzolu telefonom nisam preko sajta ali nebitno, tako da sam jedan papir kazu to je garancija.
 
Pozdrav društvo.
Pisao sam skoro na ovu temu. Reklamacija za TCL 55 c728. U prvoj poruci su mi odbili reklamaciju nakon osam dana, pa su poslali TV dalje u ovlašćeni servis. Danas (20 dan od podnošenja reklamacije) javljaju kako su uredjaj detaljno ispitali i nisu našli problem. A problem je i više nego očigledan - linija u donjem ćošku ekrana dužine između 3-5 cm. Iskreno bio sam ubeđen da će sve ovo ići glatko, a sad moram da gubim vreme i da se ciganišem za nešto što sam pošteno platio. Kakvi su dalji koraci? Pretnja tužbom Gigatronu?
 
Ne samo da vrate pare, nego da zazidaju rupe, umalterišu i oboje to u boju u kojoj je ostatak zida. Što bi reklo da dovedu u prvobitno stanje. Kako to nema smisla mIslim da samo dobra volja da ti vrate pare za ugradnju.
Mislim (nisam pravnik) da se taj član ZZP odnosi na recimo situaciju da je iz UJ curila voda, pa ti oštetila zid, natopila parket koji se "podigao", ovo nije šteta prouzrokovana korištenjem klima koje su nesaobrazne. Da su saobrazne onda isto to ne bi bila šteta?
Da li imaš jedan iznos na računu i za klime i za montažu? Ne da su obe stavke na jednom računu, nego da je to jedna stavka. Klima sa montažom košta 100.000 dinara? Ako da, kako su mogli da razdvoje i da ti vrate novac samo za klime?
Ako su posebne ili ako čak nisu na jednom računu, da li ti imaš primedbu, tj. da li usluga montaže nije saobrazna? Šta bi bilo da montaža nije dobro urađena, da li bi onda od majstora koji je radio ugradnju i hoće da ti vrati novac za montažu tražio pare i za ispravne klime i neka ih nosi?
Ono na početku posta sam ozbiljno mislio, ako ti samo vrate novac za montažu, za sledećeg montera je pola posla urađeno. Da li će on umanjiti ili neće cenu montaže, ali naravno da nema toliko posla kao da nema sve pripremljeno.
Znam da nije mali novac dat za montažu, ali mislim da nema zakonskih osnova da ti vrate.
Svakako kontaktiraj udruženje za zaštitu potrošača ili možda još bolje nekog advokata koji se bavi tom tematikom.

Nije ista firma prodala i ugadila. Odvojeni su racuni.
Po instrukciji udrzenja sam poslao opomenu pred tuzbu i nisu se potresli...
Iance, rupe nisu zatvorili jer jao ne rade tu vrstu radova.
Cak su ostetili zid...
Morao sam pelenama da zapusim..

Pa ako ces ponovo ugradjivati klimu (tj. ako nisu napravili elementarne greske kod ugradnje - visina, polozaj, nagib i sl.) onda se i ne moras do kraja natezati s njima, jer to moze napraviiti dodatne probleme kod sledece ugradnje.

Generalno ne moze nikakav problem da napravi za sledecu ugradnju.
Inace, niko ne daje popust zato sto vec ima rupa u zidu.


Sve to može da se mlati sa njima ako je dobio račun za ugradnju. Ako nije ne može ništa.

Imam racun, gde se vidi koliko su ruke, koliko materijal.
Po tom racunu sam i trazio odstetu. Ne odgovaraju
 
Do sada nisam imao ovakvu situaciju pa da podelim sa vama i da cujem sta mogu ocekivati.
Odem u win win prodavnicu posto vidim na netu snizenje za kombinovani frizider . Predhodno zovnem telefonom i pitam moze li na rate iako je na snizenju , i telefonom kazu mi moze. Odem u prodavnicu i isto navedem proizvod i dam kreditnu karticu i kazem na 12 rata i prodavac to potvrdi da je na 12 rata. Ja unesem pin i uzmem racun i slip od kreditne kartice i naravno nista ne gledam. Prodavac kaze kada isporuce robu jer je nemaju u prodavnici da didjem da overim garanciju.
Danas mi dodje roba, ja je preuzmem i pogledam racun i slip od kreditne kartice. I vidim da je ceo iznos na slipu odnosno da nema rata. Na slipu treba da pise broj rata a ovde to nema. Odem u e banking i vidim ceo iznos bez rata.

Sutra tj danas idem u prodavnicu da im ukazem na propust. Sta mogu ocekivati i moze li da se to ispravi i kako. Da stirniraju taj iznos i da mi daju novi racun na rate. Moze li to.
 
Zakonski moze, ako hoce. Raskida se ugovor (ponistava racun) i izdaje novi. To je kao da su ti napisali pogresnu cenu ili da ti je crkao uredjaj recimo pa si doplatio za drugi.
Ponesi fiskalni racun, posto ako pristanu moraju ga poniste , datum sa racuna mora da se poklapa sa datumom na slipu.
 
A kako ce da poniste kada su pare skinuli, da li ce da vrate pare na moj racun pa onda novi da izdaju.
 
Trebaju da storniraju ovu prvu naplatu. Jedino ne znam koliko bi ona trebalo vremena dok se novac ne vrati na račun.
 
Verovatno par dana...

Nije neki problem da se stornira racun, mislim da neces imati problema.
 
Ohrabrili ste me.
Bii sam u prodavnici , prodavci veoma korektni, hoce da rese problem, kopirali racun i kazu pitace sefa da se resi. Uzeli moj broj telefona da mi jave. Obavesticu vas sta ce biti.

I
 
Nikakva nauka, ionako je njihov prodavac napravio gresku.
 
Pa jeste tako.
U principu win winu jw svejedno jer oni odmah naplate od banke celokupan iznos a banka se naplacue od mene u ratama.
 
^
Nije im svejedno jer oni od banke dobiju pare odmah ali ne pun iznos, koliko im banka manje da nisam siguran.
Ali WW je veliki lanac prodavnica i svakako bi trebali da ti izađu u susret i isprave svoju grešku.
 
^
Nije im svejedno jer oni od banke dobiju pare odmah ali ne pun iznos, koliko im banka manje da nisam siguran.
Svasta...
kakve veze ima radnja sa odnosom izmedju korisnika i banke.

kada potrosac placa karticom na rate, radnja dobija svoj novac u celom iznosu od banke, a potrosac rate svakog meseca uplacuje banci.

kada se placa cekovima onda radnja finansira otplatu rata i svaki mesec pare lezu radnji.
 
Za ovo na rate ne znam, ali i karticom kad plaćaš, prodavcu se neka mala suma odbija.
 
@bakara

Stvarno svašta, misliš da banka ne uzima izvesnu proviziju od prodavca za takvu vrstu usluge?
 
Svasta...
kakve veze ima radnja sa odnosom izmedju korisnika i banke.

...
Nije svsta, prodavac je pogresio, nije ukucao placanje na 12 rata, vec je skinuo ceo iznos. Sa bankom ovo bas ovo nema nikakve veze. Prodavac koji je pogresio treba da ispravi sa svojim finansijama. Tako sam shvatio.
 
Nemojte mesati provizije za placanja na POS terminalima sa kreditnim karticama.
 
Drustvo jedno pitanje.
Kupio sam 25.1 u gigatronu tastaturu i danas pola dugmica ne radi.
Kupovina obavljena u radnji pa me zanima da li imam pravo da odma trazim povrat novca bez otvaranja reklamacije i cele procedure ili mora da ide na servisiranje i slicno.

Hvala unapred
 
Možeš da tražiš ali teško da će proći, prvo šalju u servis da se proveri.
 
Pozoveš se na garanciju, ako ustanove da nisi prosuo kriglu piva po njoj (nisi, jel da?) obično nema većih problema. Za te sitnije stvari uglavnom nema problema...
 
Nije svsta, prodavac je pogresio, nije ukucao placanje na 12 rata, vec je skinuo ceo iznos. Sa bankom ovo bas ovo nema nikakve veze. Prodavac koji je pogresio treba da ispravi sa svojim finansijama. Tako sam shvatio.
Komentar nije tebi upucen, preskocio si sled poruka.
 
Ok Bakar

Evo da obastim. Prvo da iskazem svaku pohvalu za razumevanje i trud prodaca i sefa win win prodavnice u Novom Sadu bulevara Patrijhra Pavla.
Pokazali su maksimalno razumevanje i ulozili trud da probrem rese. Svodi se na to stornirace onaj prvi racun i idace drugi koji ce se placati na rate.
Bas su se pokazali i ljubazni i korektni .
Hvala i forumasina na iznetim misljenjima i posvecenoj paznji.
 
kada potrosac placa karticom na rate, radnja dobija svoj novac u celom iznosu od banke, a potrosac rate svakog meseca uplacuje banci
Ako je cena 54999 i provuce se master inteza prodavac dobija odmah 53.349 do 12 meseci odnosno 3% manje, a ako je na 24 rate master onda prodavac dobija 50.599 odnosno 8% manje.

American na 12 meseci je 50.599 odnosno 8% manje, a 24 meseca american je 47.849 odnosno zapanjujucih 13% manje.

Naravno ovo je sve pod uslovom da cene nisu na snizenju, jer se ide u minus RUC.
 
Traje predugo za gledanje, ali tldw; Stiv je uzeo ploču (zapakovanu od strane Newegg-a) i pisalo je open box (znači neko vratio, nešto je čačkano...). Nije otvarao ništa od pakovanja, kako od ploče, tako od kurirske službe i vratio je Newegg-u u istom stanju jer mu ploča nije trebala više. Newegg je pregledao paket i video da su pinovi pokrivljeni i nije hteo inicijalno da im vrati pare. Kad su oni na twitter-u napisali ko su, Newegg im se obratio, izvinio se i vrnuo pare. tldr; Newegg ne interesuju obični smrtnici koji su imali iste problem kao on. Tek kad su oni (gamersnexus) malo digli prašinu, sve može - za njih doduše, obični smrtnici rip.

Moje mišljenje, nema nevinih. I newegg nisu sveci sigurno, ali ima i u drugom taboru isto totalnih budala.
 
Vrh Dno