Šta je novo?

Zastita potrosaca kroz zakone i praksu (FAQ u II Postu)

Mozes li da zadrzis monitor ili da uzmes pare, ne mozes da ih nateras da rade na svoju stetu.
 
Da li ste imali nekada loše iskustvo sa Gigatronom da vam je odbijena reklamacija očigledno pokvarenog uređaja koji se pri tome pokvario posle 20dana od kupovine ? Bukvalno sam šokiran.. da li neko ima savet šta raditi dalje ?
 

Prilozi

  • Screenshot_20210617-092017.png
    Screenshot_20210617-092017.png
    365.7 KB · Pregleda: 119
  • PXL_20210516_171649592.jpg
    PXL_20210516_171649592.jpg
    322 KB · Pregleda: 117
Normalan odgovor na prvu prijavu, samo da nešto odgovore u zakonskom roku od 7 dana. Tek kada prođe kroz servis možeš da očekuješ više.
 
Sad čekaš "zbog nadljudskih odnosa našeg požrtvovanog osoblja, Vaš cenjeni televizijski prijemnik će biti poslat na dalje veštačenje u našu svemirsku stanicu od servisa na dalju procenu i izlazak u susret Vama plebsovima".

Ili zovi da ti kažu isto. Mada svakako zovi da se razjasni to, jer ako kroz par časova na stigne ova druga "ubijanje u pojam" poruka, ko zna šta rade.
 
Da, klasican odgovor i ja sam dobio isti ovih dana.

Ovo je samo da bi ispunili zakonsku formu od 8 dana, cist kriminal.
 
Lepo su objasnili:

 
U Tehnomaniji bio neki super pospust na stare Philips televizore, 4k Model iz 2018-19 godine.
Uzeo jedan od 43", 3 dana kasnije me zovu da mi kazu da TV ipak nije za prodaju, ostacen je i nemaju drugi na stanju..
 
Tehnomanija je primer za neozbiljnost. Pre mesec dana sam naručio desktop računar kojih je bilo 3 na stanju (tako reče operater u call centru). Istog dana dobijam mejl potvrde da je narudžbina prihvaćena, šalju ugovor na daljinu, dokument o pravima i obavezama, obrazac odustanka. Sin ushićen. Ne može dočekati isporuku koja bi trebala da bude za 2-8 dana. Posle 10 dana zovem oni nemaju predstavu šta je sa narudžbinom i zašto mi još nije isporuceno. Posle svakodnevnog zvanja tamo neki 20-i dan od porudžbine dobijam mejl da otkazuju porudžbinu jer traženog uređaja nema na stanju i nije više dobavljiv. Definitivno od njih više ništa neću kupiti.
 
a vi im ne verujete da nemaju, da je osteceno ili sta li?

Prosto ako oni nece, ili ne mogu da vam prodaju ne znam zasto ipak vi zelite da kupite... to vam je problem u najavi.

Znaci cim nesto, nema, ne moze ili bilo koji drugi glupi izgovor...trazi dalje, ne gubi vreme.
 
Ja sam ovo gore napisao zato sto mi je fantastican odnos..
Em reklamiraju Tv na akciji, placaju reklame, a kada ga porucis oni ga zapravo nemaju na stanju.
Barem da imaju neki slicnih karakteristika, a malo vece cene pa da je u pitanju "navlakusa" nego nijedan drugi TV ne moze da pridje po ceni onom koji sam ja porucio. Stvarno ne znam sta im je poenta izuzev ciste nemarnosti - Neozbiljnost nije sigurno.
 
a vi im ne verujete da nemaju, da je osteceno ili sta li?

Prosto ako oni nece, ili ne mogu da vam prodaju ne znam zasto ipak vi zelite da kupite... to vam je problem u najavi.

Znaci cim nesto, nema, ne moze ili bilo koji drugi glupi izgovor...trazi dalje, ne gubi vreme.
Imali su kad sam naručio, odnosno barem su mi rekli da imaju 3 komada na stanju. Naravno da ne bih uzeo da su rekli nema ili ne znamo kad će biti.
 
a vi im ne verujete da nemaju, da je osteceno ili sta li?

Prosto ako oni nece, ili ne mogu da vam prodaju ne znam zasto ipak vi zelite da kupite... to vam je problem u najavi.

Znaci cim nesto, nema, ne moze ili bilo koji drugi glupi izgovor...trazi dalje, ne gubi vreme.

Kod Tehnomanije (najveći) problem je baš u tom gubljenju vremena jer taj odgovor da nečega nema kupac ne dobije odmah već tek nakon što nešto poruči (ponekad čak i plati online), onda čeka nedelju dana ili više, juri ih da vidi šta je sa njegovom porudžbinom, i tek onda oni naprasno shvate da eto toga nema.

Ako si ne daj bože platio unapred čekaćeš još bar nedelju dana da ti vrate te pare, a u slučaju nekih većih kupovina to možda znači da ćeš morati da sačekaš refundaciju pre nego što ono što ti treba kupiš negde drugde, jer nema baš svako da izvadi novih 90 hiljada za televizor dok čeka da mu Tehnomanija vrati uplaćenih 90 hiljada za tv koji su posle 2 nedelje shvatili da nemaju.

Ubedljivo najgora firma, zaobići ih kad god je moguće.
 
Narucio sam sa jednog domaceg online shopa, kad je kurir doneo trazio mi je licnu kartu, navodno treba da bi mogao da ostvarim garanciju.
Ako se ne varam samo drzavnim organima sam duzan da dam licna dokumenta?
Nisam dobio fiskalni racun nego samo neki garantni list sa pecatom. Sta da radim ako mi donese fiskalni i opet trazi LK, na koji zakon da se pozovem da bih to izbegao? jer ne zelim da svaki trgovac i kurir belezi moje licne podatke. U zadnje vreme sam narucivao dosta toga i sve je stiglo ok nisu mi trazili nikakve dokumente pa ne znam zasto bih sada davao licna dokumenta. Pre 5-6 godina su mi u emmiju trazili, to je zadnji put da se secam da mi je neka radnja trazila LK.
 
Lepo su objasnili:

Hvalim te Bože da je neko na ovu temu nešto napisao. I koliko smo u mafijaškoj državi kad ovaj tekst nije prošao ni u jedne "čitanije" novine. Barem koliko ja znam. Da ne pričamo o tome što oni mogu tako neometano da posluju.

Inače, ovakvo ponašanje Gigatrona sam pisao i tržišnoj inspekciji. Nakon više od mesec dana su odgovorili da su pokrenuli postupak protiv njih zbog kršenja ne znam kod člana zakona. Naravno, ništa od toga, ali da potvrdim onima koji su ranije govorili ovde da je ovo po zakonu - ne, nije po zakonu.
a vi im ne verujete da nemaju, da je osteceno ili sta li?

Prosto ako oni nece, ili ne mogu da vam prodaju ne znam zasto ipak vi zelite da kupite... to vam je problem u najavi.

Znaci cim nesto, nema, ne moze ili bilo koji drugi glupi izgovor...trazi dalje, ne gubi vreme.
Kupovao sam i ja kompjuter prošle godine u junu, i zaista, problem je što ako nešto i hoćeš, ne možeš danas da odeš u radnju, i da prosto platiš i poneseš. Tipa, hoću novu grafičku karticu - nema je u gradu ni u jednoj od tih velikih radnji, već mora da se čeka. Ista stvar i za kompletne konfiguracije, ima svugde po nešto, ali da odabereš konfiguraciju po želji, to čekaš. Jedino je pametno ne davati im pare unapred.

I ne bih nikoga da uvredim, ali nikako mi nije jasno kako bi neko bio u stanju da plati išta unapred što ne mora, i za nešto što dobijaš tek za nedelju dana. Da dobijaš neki popust zbog toga, pa da razumem. A imaš izbor, možeš da platiš kad ti roba stigne.

U svakom slučaju, neshvatljivo kako su toliko nemarni naši prodavci, brže ti Kinezi s AliExpressa pošalji robu nego ovi naši. Tj. jasno je, osećaju se sigurno, verovatno kod velikog dela naroda imaju i dalje reputaciju kako su "jedini ozbiljni".
 
Evo ovako: U Tehnomaniji/WinWin/Emmi u prethodnom periodu bili su Samsung SSD-ovi na popustu. Đavo mi nije dao mira, eto da se uštedi i preko firme kupim 870EVO 1Tb. Vidim ima garancija 5g, ništa ne pitam, uzeo preko Emija, stigao uredjaj, račun preko mejla, ali garancije nema. Čekao par dana, pa zvao korisničku podršku, slao mejl i malopre dobio odgovor. Naravno, zvao sam, jer nisam mogao da verujem u to što piše...
Rezime: pošto je uzeto preko firme garancija ( ili ta glupa saobraznost, ili kako se kaže) je šest meseci!?!? Što se tiče garancije od 5 godina, treba da registrujem uređaj na sajtu proizvodjača i posle nosim u ovlašteni servis (ako bude problema) !?!?!?
Šta kažete? Da li je to uopšte izvodljivo za Samsung, da li se uopšte može registrovati i koji je ovlašteni servis? Jel tih 6 meseci samo Tehnomanijin biser, ili to rade i druge firme?

Izvinjavam se ako je bila slična tema, toliko sam se iznervirao, da nisam gledao...

Izgleda da se pre bilo kakve kupovine mora o svemu raspitati, do najsitnijih detalja...:(
 
Zakon o zaštiti potrošača pokriva isključivo kupce-fizička lica.

Saobraznost važi samo za ZZP, dakle, fizička lica kao kupce. Pravna lica ne "štit" saobraznost i na nju nemaju pravo.
Garancija i saobraznost su razdvojene stvari i ne utiču jedna na drugu.

Sadržaj garancije je, sem propisanih obaveznih uslova (ko daje, koliko traje itd), prilično slobodne fome, tako da može da stoji da za 5 godina iste moraš da uradiš registraciju i da nosiš direktno u servis, a da u prvih 6 meseci neku garanciju daje i prodavac.
Izjava data pri kupovini je zakonski obavezujuća za prodavca, bez obzira kakav je kupac. Ako nije precizirano da, za ne-fizička lica, ti oglašavani uslovi ne važe, onda moraju da ih ispoštuju pod pretnjom zakona.
 
@RazbojNick
Uh, baš si dobro napisao...
Praktično, nisam nikakav papir dobio, samo račun, i on služi tih ***enih 6 meseci. Ček, a zar ne postoji zakonska garancija od 2 godine?

Da li neko zna kako to funkcioniše, registracija proizvoda/ovašteni servis za Samsung diskove?
Naravno, nadam se da neće trebati, ali....
 
Zakonska obaveza za pravna lica je 1 godina koliko znam.
 
Radim za firmu koja prodaje medicinska sredstva i znam da mi je pravnica u razgovoru kad smo se dotakli garancije i koliko minimalno moramo da pišemo u ugovor koji treba da potpišemo sa klijentom, rekla da ne možemo manje od godinu dana. Nisam je pitao po kom članu kog zakona, ali mogu da pitam.
 
Bilo bi dobro tačno saznati, jer treba napraviti razliku izmedju prinude zakonom i politike firme (na šta mi situacija i miriše).

Poslednje što ja znam na tu temu jeste da za pravna lica kao kupce nema nikakvog minimuma i da važi samo ono što se ugovori (ispregovara) pre/tokom kupovine.
 
Koji je rok za odgovor na podneseni prigovor na mts-ov račun?
 
Ne zamerite što kopiram i ovde, ali neće svi ljudi videti u mtx box temi.

Šta raditi u vezi bezobrazluka, vredi li ih prijavljivati ratelu? Od pre nedelju i po dana je počela da zeza televizija, zamrzne posle par minuta i izbaci greška pri reprodukciji. Prijavio, oni kao nešto profilisali, došao tehničar i u suštini nije radio ništa, osim izmerio slabljenje zbog kabla navodno sa 14 dB na 9 i rekao kao ne bi trebalo da se zamrzava.

Od tad počinje da puca konekcija oko 10 puta na dan. Prijavim ponovo, čekam 3 dana, da bi me nazvao tehničar i rekao kako su mu rekli da nije bilo uopšte pucanja osim jednom juče, a oni su jelte u pravu, jer bolje znaju od mene. Još se i smeje kad rekoh da nije tačno da je samo jednom pukla.

Reče kako su sad namestili, a to je u stvari smanjenje brzine sa 30mbps (20 net i 2 STBa) na 24mbps. Sad naravno nemam 20mbps, čak i na telekomovom serveru izvlači svega 11-12mbps.

Pitam ja ponovo tehničara u vezi ovoga, on se uhvati onog čuvenog DO 20mbps i nekih glupih analogija kao ne voziš ti stalno auto po autoputu itd. "zavisi šta gledaš". Kad mu rekoh da je brzina i za lokalni server 12, onda kaže da prijavim.

Ako se dobro sećam, odstupanje od brzine po ratelu sme da bude do 10%?

Evo između prve i ove poruke, već je jednom pukla konekcija.
 
Svakako skupljaj dokazni materijal, ako mislis da raskidas ugovor.
 
Iskreno, ne bih raskidao, jer sam do sada manje više bio zadovoljan usluga, iako im je podrška očajna, ali ako ovako nastavi, nemam opciju nego da raskidam, iako mi teče promo period od 1din.

Od postavljanja prethodne poruke do sada, 12 puta sam uhvatio ss da je pukla konekcija i to nisam hvatao svaki put, jer radim.

Samo ne znam kako ide ovo za ratel, može li odmah njima da se piše, jer sam u međuvremenu zvao mts i naravno opet prijavljena smetnja i opet sve u krug.
 
Nema RATEL ništa sa time, ne mogu oni naterati provajdera da reši tehnički problem svakom korisniku.
 
Iskreno, ne bih raskidao, jer sam do sada manje više bio zadovoljan usluga, iako im je podrška očajna, ali ako ovako nastavi, nemam opciju nego da raskidam, iako mi teče promo period od 1din.

Od postavljanja prethodne poruke do sada, 12 puta sam uhvatio ss da je pukla konekcija i to nisam hvatao svaki put, jer radim.

Samo ne znam kako ide ovo za ratel, može li odmah njima da se piše, jer sam u međuvremenu zvao mts i naravno opet prijavljena smetnja i opet sve u krug.
Hoće li optika brzo na tvojoj lokaciji?
 
Već ima optika, ali supernova, što je opet mts. Ima i sbb koaksijalni.
 
Vrh Dno