Šta je novo?

Zastita potrosaca kroz zakone i praksu (FAQ u II Postu)

Stize mi vec masina.
Na sajtu Gorenja ima taj obrazac, tako da sam pokriven valjda i kod medjuprodavca - prodavnice Metalac ?
 
Drugar kupio TV LG 2018 -te godine u maju dok je bila promocija 5 godina garancije u Emmiju ja sam isao sa njim, bilo je njih minimum troje u radnji i zadrzali smo se 15 tak 20 minuta i da niko nije rekao od njih da bi vazila garanija 5 godina neophodna je on line prijava. TV poceo da se kvari pocetkom marta ove godine mi zvali Emmi Call centar i kazem televizor je za reklamaciju, a ona me pita dal je prijavljema on line produzena garancija ja kazem nije niko nam nije rekao da je to uslov. Kakve su sanse da se obratimo u zastitu potrosaca posto je tv placen oko 60k ?
nazalost nikakve. ako nemas jasan dokaz da je 5 godina..ranije je to emmi prihvatao. ali sada ne. emmi winwin i tehnomaniju su jedna firma i vec neko vreme su teski prevaranti.a ti ovde po zakonu ne mozes nista jer nemas dokaz..mozda na sudu ako imas bas jake dokaze. ali realno kako sam te razumeo nemas dokaze

da ne bude zabune nije emmi los sad od kako ih je tehnomanija kupila..vec dobre 2 godine su barem prevarantska firma. koja izvrdava ili nepostuje garancije na svaki moguci nacin. i spadaju u najgore firme u zemlji
Post automatically merged:

Zar je Emmi ziv i dalje ?
da postoje. ja sam imao u tuzbu sa emmijem/tehnomanijom

pravili su tesku muljavinu...tako da tehnomanija nije nikad ni kupila zaista emmi i winwin...nego je tipa samo kupila njihovu svu robu, preuzela sve poslovne prostorije, radnike...sve prakticno..ali ne i samu firmu :) to je da bi lakse odjebavali kupce i preko suda.... jer moras da tuzis fantomsku emmi firmu ako si tamo kupio..a smem se kladiti da je firma sada formalno u minusu.i da i dobijes spor nemaju pare da ti isplate...

ono sto im ne ide u korist je sto tehnomanija kad prima reklamaciju iz emmija sama napise nesto emmi-tehnomanija..pa samim ti ipak daju dokaz da su ista firma..to je onda na tumacenju sudu, ako ih ko tuzi :)
 
Koliko vidim na NBS, oni su bili u blokadi samo 36 dana u aprilu i 9 dana u junu prosle godine, ipak nisu smeli da se drznu da pokradu sve uvoznike.
 
Da li je po zakonu obavezno da kada se tehnicka roba reklamira mora da ima originalnu kutiju (konkretno ovde mislim na PC komponente i male kucne aparate)?

Hvala
 
Kupljena je pegla za kosu (9k rsd) u radnji (T) pre 2 meseca. Ona ima neki mehanizam unutra (oprugu verovatno), koji funkcioniše kao kod makaza za rezanje voća, znači vraća peglu u početnu poziciju. Prestalo je to da funkcioniše i pegla je bez te funkcije neupotrebljiva. Odnešen u radnju na reklamaciju, uz fiskalni račun. Prodavac izjavljuje da će se odgovor na reklamaciju čekati 20 do 30 dana.
Treba mi savet, šta raditi, tj. kakva su mi prava (u smislu popravke/zamene, rokova i sl.)?
Hvala.
 
Odgovor na rekalmaciju mora za 8 dana, puno rešenje do 30 dana, sve ostalo je nelegalno. Tržišna inspkcija.
Mada...... ovaj prvi deo je smejurija,velika većina odbije reklamaciju isprva dok ne prođe kroz servis.
 
Imam li prava da zahtevam nov uređaj (ili povrat novca), da odbijem popravku?
 
Imam li prava da zahtevam nov uređaj (ili povrat novca), da odbijem popravku?
u prvih 6 meseci, popravka je moguca samo uz saglasnost potrosaca. ne mogu da poprave ako te ne pitaju i ako ne dozvolis.
E sad, to se lako zaobilazi tako sto na reklamacionom listu vec pise da si saglasan sa popravkom i cim predas na reklamaciju, vec si se odrekao tog prava.
sto se roka za odgovor tice, to mora 8 dana
 
Kakva su pravila za zamenu LED sijalica?
Led sijalice imaju obicno 2 godine, a neke i 5 godina garancije.
Da li se prilikom zamene neispravne sijalice za drugu, istu takvu, treba dobiti novi fiskalni racun i nova puna garancija ili mogu trgovci izjaviti da samo menjaju, odbiti izdavanje novog fiskalnog, i nove garancije od 2g ili vise ...?
 
Trebalo bi da prilikom zamene daju nov fiskalni račun/garanciju, ali to ne rade.
U praksi ti samo zamene ili vrate pare (ako nećeš zamenu ili nema više tog proizvoda na stanju).
Sada su LED sijalice koje kupujem toliko jeftine (Lumax), da pristanem na zamenu i ne tražim novu garanciju jer me mrzi da čuvam dodatne papire i vodim evidenciju.
 
Odgovor na rekalmaciju mora za 8 dana, puno rešenje do 30 dana, sve ostalo je nelegalno. Tržišna inspkcija.
Mada...... ovaj prvi deo je smejurija,velika većina odbije reklamaciju isprva dok ne prođe kroz servis.
Samo da javim, juče preuzeta nova pegla. Znači, rešeno sve za 8 dana.
Šta da kažem drugo, u ovom slučaju sve pohvale s moje strane 👍
 
Ko kupuje mikrotalasnu Gorenje i vidi 5 godina garancije to je ogranicena garancija pod odredjenim uslovima i produzena, aktivira se na sajtu ili kako vec. U prevodu prevara jer vas prodavac smuti pa dobijete sipak kada izadjete iz radnje. Djubre crklo tek po isteku dve godine, firma Tehnomedija se prave blesavi kao garancija po fiskalnom 2 godine, ne zanima ih garantni list. Ista prica kao Tehnomanija, prevaranti i jedni i drugi. Mada time se bavi i Gigatron.

Servis kao tvrdi pregled besplatan a u uslovima garancije pise da mogu da naplate pregled ako kvara zapravo nema sto je super namesteno za domace prevarante ovaj prodavce.

Na kraju cu kupiti novu, ovo slovenacko-kinesko smece zafrljaciti u kontejner i uzetu u Lidlu onu neku njihovu. Barem znam da imam prave tri godine garancije.
 
Garancija duza od 2 godine MORA BITI OVERENA da bi se mogla ostvariti, ili mora postojati drugi pisani trag o njoj (na mailu npr), sve ostalo je ogroman rizik bez velike sanse za ostvarivanje ukoliko dodje do spora.
 
Znam da mora ali prodavac to vešto izbegne da pomene pri kupovini a kamoli da popuni na licu mesta. Mada to je bilo pre dve godine, tada nisam bio verziran oko tih produženih garancija i čuda.

U svakom slučaju sramotno je da je pretpostavka za kvalitetnu kupovinu u Srbiji da mušterija mora poznavati zakon o zaštiti njegovih prava i da maltene svaki prodavac nastupa sa ciljem da ga prevarari na neki način.
 
Pa ako cemo realno red je i kupac da se kupac informise ako je vec poveden ponudom produzene garancije, treba da zna i kako se ona realizuje i sta zapravo obuhvata.

U zadnjih nekoliko strana se moglo lepo videti da su kupci videli samo 5 godina garancije a nikoga nije zanimalo ni kako ni na sta se to odnosi, a produzenu garanciju uvek sprovodi proizvodjac a ne trgovac od koga ocekujete odgovornost.
 
Kako ide prenos garancije uređaja kupljenog kod mobilnog operatera? Sećam se da je pre morala osoba koja je kupila uređaj da ga nosi na reklamaciju, jel i dalje isto? Ako da, pretpostavljam da mora da se ide kod notara, moraju li i prodavac i kupac, jer je nezgodno ako nisu u istom gradu?
 
Ne moras nista da prenosis, garancija je vezana za uredjaj a ne za korisnika.

Dovoljna je kopija ugovora recimo i/ili garantnog lista/fiskalnog isecka.
 
Znači ako se kupi uređaj preko oglasa, dovoljno je da prodavac pošalje garantni list. Sećam se da je nešto bilo priče kako su ljudi jurili prodavce, jer im je mts ili ko već odbijao garanciju.
 
Za kompletno mirnu dusu, prenos i overa kod notara je najbolja stvar ako se desi hipoteticki da taj ko je prodavao telefon ne ispuni svoje obaveze pa ga onda ganjaju i sam telefon postane predmet potraznje, sto je moguce ali malo verovatno, ali sto se tice same garancije kao garancije, kao sto napisah, ona je vezana za uredjaj, a uz uredjaj je potrebno priloziti nesto od papirologije s kojom se dovodi u vezu, bio to ugovor, list, isecak.

Ne znam kako se radi konkretno u Mts-u ali znam da ljudi bez problema sami odu u ovlasceni servis kada je reklamacija u pitanju. Kod operatera mislim da mora vlasnik ugovora.

Jedino u sta nisam siguran jeste da li je moguce dobiti zamenski telefon u medjuvremenu ako licno vlasnik ugovora nije odneo telefon, Mislim da nije, ali opet, nisam siguran.
 
Poslednja izmena:
Da li je neko imao iskustva sa tehnomanijom i paketima koji su osteceni u dostavi?

Cim sam ga otvorio i video zvao sam kurira, kurir kaze zovi tehnomaniju. U tehnomaniji otvorili ticket i to sada tako stoji i niko nije odgovorio vec dva dana.
 
Poštovani,

zahvaljujemo se na mail-u i izvinjavamo se zbog čekanja, ali trenutno nam je remoduling sertifikata. Kada kolege budu mogle slati dokumentaciju, svakako će te ju dobiti na mail. Vaša registracija je uspešna i u sistemu, a to je najbitnije.

Srdačan pozdrav!

Partum d.o.o.


Ovo je email od 10.05.2021 poslata prijava za produženu garanciju 03.02.2021. U pitanju je produžena garancija za TCL C715.

Tri puta dobijem odgovor sa izvinjenjem, marta, aprila i maja meseca. Šta mi je dalje činiti?
 
Ja koliko vidim ti si se registrovao za tu garanciju to su ti potvrdili.
 
Moze li da se vrati uredjaj u onih 14 dana, ukoliko nisam dobio izjavu o odustanku od ugovora? Konkretno uzeo sam telefon u mi-srbija preko neta. Koristio sam ga malo danas, ali mi deluje da necu moci da se naviknem na dimenzije i tezinu, plus nazalost, primecujem razliku u IPS LCD ekranu u odnosu na amoled. Pokusao bih nedelju dana da se naviknem, ali ako ne ide, moze li da se vrati uredjaj bez izjave ili bih morao da trazim da mi posalju?
 
Mislim da ti je za sve dovoljan dokaz o kupovini, a to imaš. Tako da ne bi trebalo da te zezaju zbog toga. U svakom slučaju, kontaktiraj ih i pitaj za proceduru
 
Naravno da moze da se vrati, ne mora postojati njihov obrazac, to je samo pomocno sredstvo kako bi prodavac znao zasto mu stize uredjaj koji je prodao (servis, reklamacija, odustajanje...). Ako ga nema, to UOPSTE ne moze uticati na tvoje pravo, ali verovatno je bolje da ipak posaljes izjavu o odustajanju od kupovine.
Evo ti tekst s neta koji mozes iskoristiti za izjavu
Ovim Vas obaveštavam da odustajem od ugovora o prodaji sledeće robe:

Datum zaključenja ugovora:

Datum prijema robe:

Razlozi za odustanak ( nije obavezno popunjavati ):

Ime i prezime potrošača:

Adresa potrošača:

Potpis potrošača:

Datum popunjavanja obrasca:
 
Imam kombinovanu masinu za pranje i susenje marke Candy. Uglavnom sam zadovoljan kako pere i susi, ali postoji problem.
Posle 7-8 meseci je pocela da lupa jako na centrifugi. Bio serviser, ustanovio da se napukao bubanj, dosao posle nedelju dana i zamenio. Nekoliko dana radila kako treba, i pocela opet da lupa. Cenim da je isti kvar u pitanju.
Zanima me da li imam pravo na povrat novca (masina je sada stara oko godinu dana) jer se ponovio isti kvar? Da li imam pravo na zamenu novom masinom istih (slicnih) karakteristika ili samo mogu da ocekujem da menjaju delove dok traje garancija, i onda da bacim masinu?
 
Da li imam pravo da odbijem razduženje, zato što mi neogovara jer je proizvod kupljen na akciji?
Da ni pišem ponovo o slučaju, imate sve u ovoj temi.
 
Nazad
Vrh Dno