Šta je novo?

Zastita potrosaca kroz zakone i praksu (FAQ u II Postu)

Evo nas, idemo opet...

U 6 meseci od kupovine, primarni načini rešavanja prihvaćene reklamacije su, ravnopravno: a)zamena, b) umanjenje cene i c)raskid ugovora (povraćaj celog plaćenog iznosa). Popravka može isključivo uz izričitu saglasnost kupca.

Od 6-24 meseca od kupovine, primarni načini rešavanja prihvaćen reklamacije su, ravnopravno: a) popravka i b) zamena. Sekundarni načini su, ako jedan izabrani primarni nije moguć: c) umanjenje cene i d) raskid ugovora.

U bilo kom slučaju, isključivo potrošač bira kako se reklamacija rešava.

I ne, ne prelazi se automatski na alternativni način rešavanja, kada izabrani ne može da se realizuje, niti trgovac ima pravo da to uradi. To znači da se ne popravlja uredjaj, ako je izabrana zamena i obrnuto. To znači da se ne umanjuje cena ako je izabran raskid ugovora, i obrnuto.

Sve je ovo jasno napisano u ZZP.

Gde piše u ZZP, bilo šta o načinu rešavanja reklamacije vezano za prvih 6 meseci? Koji je to tačno član zakona, da znamo na šta da se pozovemo?
 
Popuniš obrazac za povrat, odneseš u radnju i kažeš da hoćeš da vratiš SSD, a oni tebi da vrate pare.
Ništa ne moraš da obrazlažeš, zašto, kako. Čak je savet i da ne obrazlažeš, jednostavno vratiš.
Meni nisu hteli da prihvate, već da zovem call centar, tamo će vrv da kažu da im pošaljem kurirom i da čekam!

Послато са Le X820 помоћу Тапатока
 
И ја сам морао да пошаљем курирском службом а преузео у радњи.

Послато са Mi A2 6/128 уз помоћ Тапатока
 
Ovo je protivzakonito, ne može niko da te uslovljava kako ćeš nešto da vratiš.
Trebao si da ih pitaš da ti pokažu gde to piše da mora kurirskom službom.
 
Meni pre 4,5 godina Tehnomanija nije htela da primi nazad TV osim kurirom na njihovo neko skladište. Petljanija 30 dana i od tada ni dinar tamo.
 
Ako ste kupovali online onda vi saljete robu preko kurura i snosite sve troskove slanja. A ako ste robu kupili u radnji, samo odnesete gde ste kupili i to je to.
E sad ako neko kupi robu online i zeli da je podigne u radnji to je isto kao da je kupio online. I tad isto sve ide preko kurira.

Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
 
Poslednja izmena:
Meni samo nije jasno po kom slovu zakona moram da vraćam robu na isti način na koji sam je primio?
Eto, samo bih molio ako neko može da mi nađe član po kome je ovo uslov.
 
7aca5da22af5921be6d3e79e1db28517.jpg


A imas i clan 35 gde je sve jasno napisano.



Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
 
Poslednja izmena:
Tako je.
Treba razlikovati ove dve reči, a iz iskustva u radu sa pravnicima (ja sam farmaceut, ali radim i tendere) mogu da kažem da ni svi oni baš nemaju običaj da te dve reči odvoje, već ih tumače na sebi prihvatljiv način, ali kad im se “podeblja” brzo shvate da to nikada ne može da bude isto.

Dakle, ne postoji zakon koji kupcu doslovce naređuje da mora da vrati robu na određen način, već mu samo daje to kao opciju i u neku ruku ga navodi na “najbolju” opciju.
 
Poslednja izmena:
Ja ponekad ne razumem bas najbolje kad ovako nesto procitam.

Trazio si da ti se pokaze gde to pise u zakonu, dobio si.

E sad sto bi ti voleo da pise kako tebi odgovara, to je vec druga prica :)




Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
 
Odgovor ti je u stilu pravnika koji zakon tumači kako mu odgovara.
Ni ti ne razlikuješ ove dve reči ili se praviš.
 
Ako ti ovo nije dovoljno jasno ja ne znam sta bi to trebalo da bude.

Imas clan koji se jasno zove koje su tvoje obaveze u slicaju odustanka od ugovora i u njemu ima sve lepo napisano.

A da si uzo i ovo lepo procitao ne bi se ovde pravio pametan.

e15c2f7544b62720d1690569c7f9fdbd.jpg



Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
 
Znaci clan 35 ovaj deo koji si podvukao krsi recimo iStyle koji je mom drugaru trazio da vrati online porucenu robu iskljucivo u prodavnici u Uscu od 9-17, jerr navodno online porudjbine idu samo kroz tu jednu kasu. Mozda je iStyle ovu praksu promenio ovo se deslio u julu ili avgustu. U sustini ovaj clan ostavlja mogucnost potrosacu da prodavcu vrati robu u bilo kojoj poslovnoj maloprodajnoj jedinici koja je u vlasnistvu firme kojoj je placeno, a ne da mora da vrati u prodavnicu u kojoj je kupljeno. Zakoni i propisi moraju biti jasno napisani i treba razlikovati pojmove moze i mora :) Kada pise da nesto moze ne znaci da mora tako da se uradi.
 
Banalan primer "moze i mora" vam je uslovna strelica zeleno na semaforu kad skreces desno. Ti mozes da prodjes, ali moras da propustis sve koji ti dolaze sa leve strane :)

Tako da ne mesajte babe i zabe :) Ja razumem da bi svi zeleli da bude jasno napisano to mora ovo ne mora ali ne radi se tako u pravu :)

A to sto je iStyle uradio tvom drugu mislim da nisu nista uradili protivzakonito. Jednostavno iz tog objekta salju sa te kase i to je to. A i zakonom nije definisano da moraju da te obaveste odakle salju :) Tako da tu je prednost kod prodavca :)

Ja zbog toga bas ne volim da porucujem online jer ima dosta cimanje oko tog vracanja robe. Ali ko voli neka se juri malo sa prodavcima i kuririma :)


Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
 
Ako ti ovo nije dovoljno jasno ja ne znam sta bi to trebalo da bude.

Imas clan koji se jasno zove koje su tvoje obaveze u slicaju odustanka od ugovora i u njemu ima sve lepo napisano.

A da si uzo i ovo lepo procitao ne bi se ovde pravio pametan.

e15c2f7544b62720d1690569c7f9fdbd.jpg



Sent from my iPhone using Tapatalk Pro

I gde tu piše da moram da vratim kurirskom službom, ako sam robu dobio kurirskom službom?
Zašto ne mogu da im odnesem u radnju, jer pitanje je bilo u vezi toga.
 
Ako moze bez glupih pitanja, bavite se trivijalnim stvarima.
 
Drustvo potreban mi je mali savet, mozda neko bolje zna.

Naime, posto otvaramo prodaju putem interneta ili poste, i u fazi smo izrade sajta, prilikom prodaje se izdaje faktura i salje se primerak ugovora na daljinu, izjava o odustanku.

Pravno gledano potrebno je da brza posta vrati potpisani primerak ugovora jer se takav ugovor vazi, medjum, pre neki dan smo kupovali nesto online i mona je poslala samo ugovor koji je bio upakovan u paket, nista nismo potpisali da bi se vratio jedan primerak prodavcu.

Sta se desava sa takvim ugovorom?

I jos jedno pitanje, posto zakon dozvoljava i zakljucenje ugovora elektronski, da li to znaci da moze i mejlom ali ostaje problem elektronskog potpisa, ili moze obican potpis?

Kako pojednostaviti ovu proceduru?
ec4a39c9ab7f79def9e9f0b9bb864f2a.jpg
370f5d1973e19a173add80d8863a1635.jpg


Sent from my SM-N985F using Tapatalk
 
Posto otvarate firmu mislim da je bolje da angazujete pravnog savetnika koji ima iskustva u tome, objasnite mu i sta zelite da se pojednostavi i da vam to uradi, ako ne znate takodje imaju ljudi iz odgovarajuceg segmenta za angazovanje.
Ugovori se mogu elektronski potpisivati sa kvalifikovanim potpisom svakako kada bih dobio elektronski ugovor proverio bih digitalni potpis pre bilo kakvog potpisivanja barem je lako to uraditi. Sada jedan savet ako vec budete slali elektronski potpisane ugovore ne bi bilo lose da u mailu u kojem ga saljete dostavite linkove ka APR pretrazi i pretrazi na NBS da li je firma bila u blokadi, mnogo to prvo proveravaju pre bilo kakavog potpisivanja ugovora.
 
Da li se rok od 14 dana za vracanje proizvoda racuna od datuma prijema ili od datuma porucivanja? Logicno mi je da je od datuma prijema, tj od datuma kada je otkucan fiskalni racun, ali kako da znam da li ce ga oni otkucati odmah ili posle 2 dana kada posalju robu?
 
U članu 29 ZZP:

Kod ugovora o prodaji robe, rok od 14 dana računa se od trenutka kada roba dospe u državinu potrošača, odnosno trećeg lica koje je odredio potrošač, a koje nije prevoznik.

Ali u članu 28:

Teret dokazivanja da je postupio u skladu sa odredbama st. 1.-5. ovog člana, radi ostvarivanja prava na odustanak od ugovora, je na potrošaču.

Tako da ti treba da sačuvaš dokaz kada ti je roba isporučena.
 
CT je isto to meni rekao tj iz njihovog call centra kad sam pitao zasto nije popunjen garatni list za LG monitor koji ima garanciju 3 god., i ssd koji ima 5 god garanciju da je dovoljan fiskalni, reko sam im da cu zvati Trzisnu da im prenesem njihova lupetanja, zvao me brze njihov menadzer nego sto sam ja nazvao trzisnu, da ne bih slao podatke i garatne da se popune, bio garatni u pakovanju monitora prazan, dogovorili se da dodjem u Usce da mi popune garancije. Naravno nemoj da pristanes samo na fiskalni, par njih se na forumu zeznulo pa posle nisu mogli da ostvare garanciju.

Послато са SM-N975F помоћу Тапатока
Slao mail par puta, pozvao se na zakon, bez rezultata. Zvali me jednom da me zamole za strpljenje dok reše sa uvoznikom (nisam dobio nikakav garantni list, ni prazan ni pun), čekao ih mesec dana, ništa.
Ne mogu da verujem da su spremni da popiju kaznu od 300+ hiljada, ali u ponedeljak ih prijavljujem tržišnoj.
 
Onaj rok od 8 dana za obavestavanje o prihvatanju ili o odbijanju reklamacije se racuna kao 8 radnih ili kalendarskih dana? Ako se dobro secam, trebalo bi kalendarskih.

Prosli petak sam odneo patike na reklamaciju, nista mi jos nisu javili, a kapiram ako ne jave danas, nece ni sutra.
 
8 kalendarskih dana
 
Ako poslednji dan roka pada na neradni dan, kao poslednji dan roka se uzima prvi sledeći radni dan.
 
Znaci imaju fore do ponedeljka
 
Samo da potvrdim, ukoliko se roba naruci i plati karticom online, a preuzme u radnji, to je isto online kupovina i može da se odustane u roku od 14 dana?

Sent from my Mi 10 using Tapatalk
 
@Stg. Major
Ne, uvek je 8 kalendarskih dana, čak iako je osmi dan nedelja. Trgovac mora da ima to na umu i da javi ranije.

@somi92
Ne može, samo ukoliko se roba dostavi na tvoju adresu. Jedino u tom slučaju dobijaš obrazac za odustanak ugovora na daljinu i ugovor na daljinu i tada možeš robu da vratiš bez obrazloženja.
Ovako je samo dobra volja trgovca da li hoće da je prihvati nazad ili ne.
 
Poslednja izmena:
Po milioniti put.
Ako se roba plati online, činom plaćanja zaključen je ugovor na daljinu i apsolutno nema veze kako se roba preuzima, tako da je odgovor da, važi 14 dana, tj. prodavac mora prilikom preuzimanja robe da osim računa i eventualnog garantnog lista, da i formular za odustajanje.
 
Nazad
Vrh Dno