Šta je novo?

Zastita potrosaca kroz zakone i praksu (FAQ u II Postu)

Pročitaj zakon nigde se ne spominje ambalaža kao nekakav uslov za bilo šta. Ne govorim o tome šta je ok ili ne govorim o onome na šta nas zakon obavezuje.
Mislim šta sad, čovek nema ambalažu i ne može da vrati proizvod zbog toga, da li ste vi realni? Stvarno?

Edit: samo da ponovim još jednom: sve je to ionako uračunato u cenu.
 
Poslednja izmena:
Evo jednog pitanja za diskusiju, po članu 37, tačka 5:

"Potrošač nema pravo da odustane od ugovora u slučaju:
5) isporuke zapečaćene robe koja se ne može vratiti zbog zaštite zdravlja ili higijenskih razloga i koja je otpečaćena nakon isporuke;
"

Da li oni imaju prava da mu odbiju zahtev da odustane od kupovine na daljinu?

On je otpakovao mašinu za sušenje veša, ona više nije "higijenski besprekorna", da li oni sada mogu da se pozovu na ovaj član zakona i odbiju zahtev za odustanak od kupovine?


Ako dobro razumem ovaj član, zakon dozvoljava prodavcu da odbije povraćaj ako potrošač kupi proizvod koji se koristi za pripremu hrane (blender, mikser, pekač, kuvalo,...) ili ima bilo kakve veze sa ličnom higijenom (trimer, mašina za pranje veša, mašina za sušenje veša,...) i otpakuje ga i/ili koristi ga?
 
Bez veze nam diskusija ide na pogresnu stranu i pogresno je davati savete da nije potrebna ambalaza po sistemu *mjau**mjau**mjau**mjau* mi se za trgovca.
lepo sam postavio par pitanja na koja mozete sami sebi da odgovorite i sami dodjete do zakljucka
jel bi ste je vi kupili takvu?
Ocekivali popust?
Hoce te li onda pristati da vam umanje isplatu?

Onda treba sacuvati ambalazu ako niste sigurni
.
U sustini povrat robe je gotovo uvek moguc uz dogovor sa trgovcem, ako kupujete nesto drugo.
Ako ne kupujete bar mu obezbedite ambalazu.

Ali bahati nastup vracanja robe bez ambalaze pozivajuci se na zakon ne treba podrzavati i nece se dobro zavrsiti.
 
Kako ces znati da li ti proizvod odgovara ako ga ne probas, bio to trimer ili blender ili sta vec?

TuturuTu on RN7
 
Evo jednog pitanja za diskusiju, po članu 37, tačka 5:

"Potrošač nema pravo da odustane od ugovora u slučaju:
5) isporuke zapečaćene robe koja se ne može vratiti zbog zaštite zdravlja ili higijenskih razloga i koja je otpečaćena nakon isporuke;
"

Da li oni imaju prava da mu odbiju zahtev da odustane od kupovine na daljinu?

On je otpakovao mašinu za sušenje veša, ona više nije "higijenski besprekorna", da li oni sada mogu da se pozovu na ovaj član zakona i odbiju zahtev za odustanak od kupovine?


Ako dobro razumem ovaj član, zakon dozvoljava prodavcu da odbije povraćaj ako potrošač kupi proizvod koji se koristi za pripremu hrane (blender, mikser, pekač, kuvalo,...) ili ima bilo kakve veze sa ličnom higijenom (trimer, mašina za pranje veša, mašina za sušenje veša,...) i otpakuje ga i/ili koristi ga?
Ona reč "otpečaćena", ne stoji tamo kao ukras. Nijedan proizvod koji si ti kasnije naveo nije zapečaćen. Da si naručio zapečaćene diskove od HDD (mislim na namagnetisane disk ploče koje se nalaze unutar hard diska) i onda ih otpečatio onda ne bi mogao da ih vratiš.

@bakara ne radi to, nije lepo. Niko ne govori o bahatom vraćanju robe, Pera je razumno objasnio zašto nema kompletnu ambalažu a trgovac se poziva na zakon. Lažno. Zašto branite nekoga ko laže?
 
Poslednja izmena:
Ona reč "otpečaćena", ne stoji tamo kao ukras. Nijedan proizvod koji si ti kasnije naveo nije zapečaćen. Da si naručio zapečaćene diskove od HDD (mislim na namagnetisane disk ploče koje se nalaze unutar hard diska) i onda ih otpečatio onda ne bi mogao da ih vratiš.

Sve stvari koje sam naveo se mogu smatrati "zapečaćenim", jer uglavnom imaju zaštitnu nalepnicu na pakovanju. Baš nedavno kupih Remington mašinicu za šišanje. Unutar pakovanja imala je sopstvenu kesu koja se stara da ona bude higijenski "ispravna". Čim se kesa iscepa, oni imaju puno pravo da odbiju povraćaj, zar ne? Isto važi i za blender, koji ima svoju kesu unutar ambalaže. A može da važi i za veš mašinu koja nije više higijenski čista kada se otpakuje ili kada joj se skinu blokade, a pogotovu ne ako se upotrebi makar jednom.

Nigde nije definisano šta znači "zapečaćeno" i opet ostavlja prostor za slobodno tumačenje. Isto kao i za ambalažu, bez koje proizvod nije kompletan.

Ali bahati nastup vracanja robe bez ambalaze pozivajuci se na zakon ne treba podrzavati i nece se dobro zavrsiti.

Slažem se. Da se ne bi i prodavci uobrazili. Ja sam zadovoljan kako stvari trenutno funkcionišu, jer mi je super da postoji način da vratim artikal koji mi ne odgovara iz nekog razloga i uzmem novac natrag, ali ne treba preterivati.

Sent from my MIX 2 using Tapatalk
 
Poslednja izmena:
Zakon je previše uopšten, a maltene isti je u celoj Evropi. Norveško udruženje potrošača je npr. napravilo pomoćni dokument od celih 100 strana kao dodatak sa detaljima tumačenja pojedninih članova. Njihovo mišljenje je da ambalaža ne može se koristi kao razlog za umanjuje vrednosti, dok god je roba adekvatno upakovana vraćena trgovcu.
 
@Corvus Corax "5)isporuke zapečaćene robe koja se ne može vratiti zbog zaštite zdravlja ili higijenskih razloga i koja je otpečaćena nakon isporuke;"
Izvini moja greška u tumačenju, ovde u stvari piše da se roba ne može vratiti zbog zaštite zdravlja ili higijenskih uslova nakon što se otpečati. Znači nešto što je zapečaćeno u proizvodnji a kada se otpečati ne može se više transportovati zbog zaštite zdravlja ili higijenskih uslova. Ne pada mi napamet šta bi to moglo biti.

edit: i to sam ti ja odgovorio na onaj obrisani deo posta gde si napisao da to ne piše u zakonu :D
edit2: sada si opet prepravio :D Nebitno jer mislim da se ne odnosi na to dal je taj proizvod "zaprljan", već na to da taj proizvod može da "zaprlja", okolinu. Sem toga u zakonu piše da možeš da isprobaš i koristiš proizvod onako kako je namenjen, ono što je i @Dukelander napisao. Kako da znaš da li ti mašina za veš odgovara ili ne ako je ne isprobaš i opereš veš u njoj par puta. Možda pišti u predpranju.
 
Poslednja izmena:
@Corvus Corax "5)isporuke zapečaćene robe koja se ne može vratiti zbog zaštite zdravlja ili higijenskih razloga i koja je otpečaćena nakon isporuke;"
Izvini moja greška u tumačenju, ovde u stvari piše da se roba ne može vratiti zbog zaštite zdravlja ili higijenskih uslova nakon što se otpečati. Znači nešto što je zapečaćeno u proizvodnji a kada se otpečati ne može se više transportovati zbog zaštite zdravlja ili higijenskih uslova. Ne pada mi napamet šta bi to moglo biti.

edit: i to sam ti ja odgovorio na onaj obrisani deo posta gde si napisao da to ne piše u zakonu :D

Nigde ne piše da je to samo jer se više ne može transportovati.

Hehe to sam napisao odgovor Duke-u, a onda si ti odgovorio u međuvremenu na prvobitno postavljeno pitanje, pa je u editu sa telefona nestao. :)

Editovao sam samo jednom?


Možda pišti u predpranju.

Malo pipav primer, ali - onda je pošalješ na reklamaciju.
 
Poslednja izmena:
Nigde ne piše da je to samo jer se više ne može transportovati.
Piše: "... koja se ne može vratiti zbog zaštite zdravlja...", ne može se vratiti zbog zaštite zdravlja a ne piše da se ne može vratiti jer se ne može ponovo staviti u prodaju zbog zaštite zdravlja. Ta zaštita se odnosi na vraćanje a vraćanje mu dođe transport.

edit: Možda prirodno tako pišti a tebi baš ta frekfencije smeta a za to ti neće odobriti reklamaciju jer je uređaj ispravan.
Ma prvo mi je pokazao tvoj prvobitan post pa kada sam editovao odjednom nema tog prvog dela a onda kada sam ja postovao i učitao izbacio mi onaj prepravljeni prvi deo :D
 
Poslednja izmena:
A zar se takva, vraćena roba ne tretira dalje kao polovna?
I onda mora posebno da se jasno i očigledno označi kao takva i ide u zaseban režim prodaje (outlet i sl.)?
 
Mjok to ti dođe nuspojava mogućnosti vraćanja robe. Outlet ti je ono što mesecima čuči u prodavnici aka izložbeni primerak (mislim da su televizori sa preko 1k sati rada najgori što se toga tiče).
edit: pričam za Srbiju ne za obećanu zemlju u kojoj Mile živi [emoji14]
 
Poslednja izmena:
Naravno. Vidjao sam x puta vracanje svega u radnjama, jednom espresso aparat od 2k evra jer nije pravio kafu kakvu je kupac zamislio.
Ako to nije "uprljano" posle par proba, onda nista nije. I prihvaceno bez prigovora.
Bice prodato kao B-ware sa popustom.
I to nista nije novo, sve je to uracunato u cenu i u dogovoru sa proizvodjacima.
E sad sto mi imamo uvoznike, carine i zakone kod uvoza koji prave totalni hendikep gde prodavac gleda da ih max zaobidje jer uvoznik pravi problem je nasa glupa politika.

Ps: zapecacena roba je tipa lupam sada spricevi, pipete i sl koje su hermeticki zatvorene, gde pri otvaranju vise ne mozes da ih koristis...
TuturuTu on RN7
 
Poslednja izmena:
Uh, verovatno je vec pitano bar 10x ali ja ne uspevam da nadjem pa cu pitati opet :)

Kupio sam HDD u Em*iju Intesa Karticom na 12 rata ALI ne mogu da nadjem racun nigde. Da li je validno da uzmem onaj mesecni izvestaj od banke i da to bude dokaz o kupovini ili ne?

Razume se hocu da ga reklamiram.

Hvala unapred :)
 
Poslat ruter na reklamaciju u wim,reklamacija prihvacena,jos jednom sam zadovoljan reklamacijom kod njih...prva je bila pre par godina u pitanju je bio hard disk.
 
Moj slučaj...

Monitor Dell U2414H, kupljen u Emmi-u pre godinu i po dana, predat na reklamaciju u jednoj od kragujevačkih radnji prošlog četvrtka. (U pitanju su vertikalne linije u donjem delu ekrana, neretka pojava na ovom modelu. Predat u orignalnoj i besprekorno očuvanoj ambalaži, uz svu prateću opremu.) Radnici su otpakovali monitor, uočili opisani kvar, zapakovali isti, i sačinili zapisnik u kome se navodi: 'uredjaj kompletan u originalnoj ambalaži sa tragovima korišćenja'

Nakon sedam dana dobijam obaveštenje putem SMS-a sledeće sadržine: 'Postovani, Vasa reklamacija XX-XXXX-XXXXXXX nije uvazena, Vas zahtev nije prihvacen, na uredjaju je je uoceno fizicko ostecenje. Predlazemo popravku pod komercijalnim uslovima, o detaljima ponude bicete naknadno obavesteni.'

What a load of bollocks... :)

Elem, znajući kako umeju da se odnose prema svojim kupcima, uslikao sam niz fotografija monitora pre nego što je isti odnešen na reklamaciju. (Uz pomoć kojih se lako može utvrditi gotovo besprekorno stanje monitora pre predaje.) Uz to, postoji izveštaj radnika u kome se ne navodi nikakvo fizičko oštećenje. (Kao što sam naveo gore, radnici su izvršili inspekciju monitora, nakon koje su konstatovali opisan kvar, bez ikakvog, uočljivog fizičkog oštećenja.)

Dakle, šta bi bili prvi koraci? Planirao sam sutra ujutru otići do čoveka iz Organizacije potrošača Kragujevca, i uz njegovo savetovanje preuzeti dalje korake.

Premda sam do sada imao pozivina iskustva sa njima, nakon ove gluposti mi više neće pasti na pamet da im ostavim koji dinar.
 
Prvi korak ti je da nazoves sluzbu za reklamacije i da ih pitas sta je sa monitorom, cesto znaju da posalju *mjau**mjau**mjau**mjau**mjau*ske genericke poruke koje nemaju veze sa stvarnim stanjem, samo da bi ispostovali zakon po kom moraju da te obaveste 7 dana nakon prijema reklamacije.
 
Baš tako, ta poruka ne mora Ama baš ništa da znači.
Više puta smo pričali o tome.

Sent from my Redmi Note 4 using Tapatalk
 
Kuka je u "na uredjaju je je uoceno fizicko ostecenjePredlazemo popravku pod komercijalnim uslovima, o detaljima ponude bicete naknadno obavesteni." To pokazuje da nešto smeraju.
 
Pretpostavio sam da je u pitanju njihov uobičajeni način premošćavanja propisanog roka... Doduše, ranije su imali naviku da napišu kako se reklamacija ne uvažava jer nesaobraznost, opisani kvar, ili slično, nije uočen/a, ali da će uređaj biti poslat na dalju analizu.

Elem, iz službe za reklamacije mi je rečeno da je monitor tek primljen na servis, ne preciziravši kada. Kako god, devojka iz Organizacije potrošača Kragujevca me je savetovala da sačekam dalje izveštaje. No rush, I suppose. :)
 
Ljudi šta se dešava kada, recimo, poručite online monitor, on stigne nakon otpakivanja vi vidite da ima fizičko oštećenje. Poslat je kirirskom službom i normalno da niste mogli da ga otvarate tu pred kurirom pre nego što ste platili. Onda je samo sud opcija ili?
 
Zavisi kad si rešio da reklamiraš, ako si ga tek otvorio pozoveš korisničku službu i objasniš situaciju. Trebalo bi da ti izađu u susret osim ako nisi u fazonu dobio prošle nedelje, a setio se da otpakuješ ove.
 
rok za reklamaciju kurirskoj sluzbi je 24 sata. ako ne mozes odmah da resis sa prodavcem, pozoves kurira da napravi zapisnik i pregleda. Dalje nastavljas bitku sa prodavcem, a odvojeno sa kurirom.
Ako ti prodavac odmah kaze da ce da resi ili da ce oni posati kurira, ti treba samo da cekas.
 
Nedavno sam kupila jedan tehnički proizvod i uz njega dobila poklon od trgovca. Na fiskalnom računu poklon je naveden kao posebna stavka sa cenom od 1 din. Pošto mi poklon ne odgovara htela bih da ga razmenim ili poklonim nekome. Zanima me da li otuđenje poklona utiče na ostvarivanje mojih prava na osnovu Zakona o zaštiti potrošača. U slučaju da mi se kupljeni proizvod pokvari u prvih 6 meseci i želim da raskinem ugovor, trebalo bi da poklon, kao posebna stavka na računu, ne utiče na proces reklamacije. Da li je zaista tako? Molim za odgovor one koji imaju slična iskustva i/ili poznaju zakonsku regulativu koja se tiče ovakvih stvari. Unapred hvala
 
Verovali ili ne procitao sam skoro celu ovu temu, u vezi mog problema. Pisao san vec u drugj temi ali su me uputili ovde.
Problem je tv. Kupljen u Emmi radnji u loznici. U pitanju je Adler samrt tv 40ae9000s cena 25300,00din.
Razvoj situacjie,
U radnji nisu imali tv zapakovan vec su mi dali tv sa police koji je bio izlozen( tu sam odmah napravio gresku). Tu se jasno i nedvismisleno videlo da ekran nema nikakvih mrlja i senki itd, da bi se posle desetak dana na ekranu pojavile dve vertikalne senke- mrlje kako god celom visinom ekrana od centra levo i deno nekih 10 cm. Najjasnije se vide na beloj podlozi i na svetlijim bojama.
Tv odnet na reklamaciju , radnik konstatovao fleke popunio zapisnik. Sve ok.
Posle 7.5 dana stize poruka da kvar nije uocen i da je reklamacija odbijena.
Danas me zove radnik iz prodavnice da je stigao tv iz servisa i da dodjem da pogledamo sta je servis odgovorio. Meni do prodavnce ima 40 km u jednom pravcu , zamislite sad da idete dva puta dzabe tamo-vamo.
Odem kod njih, otvormo kutiju, nadjemo zapisnik i imam sta i da vidim. Evo slika, ovo je tragikomicno.
Servis- (u stvari nije ni islo u servis vec su oni to gledali u Cacku) odgovara da su senke normalne i da su nastale od odstojnika panela i da su deo fabrickog resenja. WTF- malo je falilo da puknem i da im sve po spisku . Njima je ormalno da panel bude flekav zbog sina i ko zna cega sto ga drzi na mestu.

Na noju primedbu da ovo ne moze nikako biti normalna poajva i da u radnji imju desetak ekrana i da nigde nema niakava fleka i da ne mogu da prihvatim takav uredjar, radnik je ponudio dve opcije- da ponovo salje na reklamaciju ili da ja licno nosim u ovlaseni servis.
Odbio sam da ja ista ima sa tim.
Radnik je napisao novu reklamaciju, koji cu postaviti. KAd sam krenuo jos mi kaze licno da pozovem njihov servis za reklamacije i da budem sto neprijatniji. Tooliko o velikom Emmi-ju.
Sta sad mogu da radim i da li da zovem ili da pisem meil reklamacijama ili da cekam da vidim sta ce mi odgovoriti pa tek onda da im se obratim i da li sam pogresio gde?
Posto od druge reklamacje skoro i neocekujem nista.
Ovo je odgovor servisa
4b71eede8b1c34b5810411b590a6b57c.jpg


A ovo je nova reklamacija
65add57dcc8b8d5d5c304c20e3c4b08a.jpg
 
Poslednja izmena:
Nedavno sam kupila jedan tehnički proizvod i uz njega dobila poklon od trgovca. Na fiskalnom računu poklon je naveden kao posebna stavka sa cenom od 1 din. Pošto mi poklon ne odgovara htela bih da ga razmenim ili poklonim nekome. Zanima me da li otuđenje poklona utiče na ostvarivanje mojih prava na osnovu Zakona o zaštiti potrošača. U slučaju da mi se kupljeni proizvod pokvari u prvih 6 meseci i želim da raskinem ugovor, trebalo bi da poklon, kao posebna stavka na računu, ne utiče na proces reklamacije. Da li je zaista tako? Molim za odgovor one koji imaju slična iskustva i/ili poznaju zakonsku regulativu koja se tiče ovakvih stvari. Unapred hvala

Ne bi trebalo da vazi drugacije pravilo nego za bilo koji drugi kupljeni proizvod, kad su se vec odlucili da proizvod fiskalizuju (postoje i drugi nacini da se proizvod pokloni).
Ako crkne, proizvod bi morala redovno da reklamiras. Kada bi davali pokvarene proizvode u sklopu akcije ili promocije, a ne prihvatali reklamacije, to bi bila obmana.
Inace da znas da i oni mogu da odluce da raskinu ugovor ako im se ne isplati da popravljaju ili zamene uredjaj. Zbog ovoga je mozda i najbolje da ti uredjaj poprave. Njima bi najlakse bilo da te otakace i kazu da dodjes po svoj dinar. Pitanje je kolika je sansa da zele da ti uredjaj zamene novim ili slicnim.
 
Vrh Dno