Šta je novo?

Zastita potrosaca kroz zakone i praksu (FAQ u II Postu)

Ako ga tako vrati onda valjda samim tim prihvata i odgovornost za umanjenu vrednost robe, pošto jelte vraća neispravan proizvod.

U celini to glasi:
"Kupac je isključivo odgovoran za umanjenu vrednost robe koja nastane kao posledica rukovanja robom na način koji nije adekvatan, odnosno prevazilazi ono što je neophodno da bi se ustanovili priroda, karakteristike i funkcionalnost robe."

Jedva čekam da čujem kako je neki prodavac objasnio kako neadekvatno rukovanje dovodi do pojavljivanja linije na ekranu. Jel neko možda krckao orahe sa televizorom?
 
Možda. Da je problem do televizora reklamirao bi isti, a ne vraćao neispravan posle 'probe'.
 
Možda. Da je problem do televizora reklamirao bi isti, a ne vraćao neispravan posle 'probe'.

"Probu" je predvideo zakonodavac. Zato rok i jeste 14 dana a ne 30 minuta posle isporuke, kako bi bilo da je samo važno da li ti je ono što kupiš ispravno kad se otpakuje.
 
Možda. Da je problem do televizora reklamirao bi isti, a ne vraćao neispravan posle 'probe'.
Ne mora da znaci, ako ti roba stigne neispravna, iskoristis odmah mogucnost vracanja u roku od 14 dana, da ne bi dobio neispravan uredjaj, cekao i smarao se. Kupis drugi.

Pokusavaju oni previse cesto da prodaju otvorene uredjaje kao nove, neispravne, poluispravne... nemoj uopste da ti je zao vecih prodavaca, pogotovu sa cenama kakve su kod nas ;)
 
Ma gde mi je žao prodavaca, pa svi njihovi troškovi su uračunati u cenu. Ja sam skoro uvek na strani potrošača, i u ovom slučaju, naravno, samo što smatram da je ispravno reklamirati nedostatak, a ne samo zapakovati i poslati nazad. Raskid ugovor i povrat novca se dobija i posle reklamacije.
 
Dobija... ali zato mogu da ti razvuku na mesec, dva, tri, da moraš da zoveš inspekcije i ostalo, da zoveš call centre 20 puta. Ovako su u obavezi da ispoštuju jednu jedinu stvar i nema "cile mile".

Posle moje odiseje sa Tehnomanijom od 60 dana da bi mi vratili novac zbog sličnog problema jer sam bio "pametan" pa reklamirao umesto da sam odmah vratio nikome više ne preporučujem da reklamira prvo, nego direktno vraćanje.
 
@perafilozof

Problem je tvoj ako radiš kako si napisao, ali ako predlažeš na javnom forumu drugima, to je već problem svih nas na forumu, jer im predlažeš nešto što u 99% dovodi do štete kupca. Jedino da pređeš nekog prodavca sa kvarom koji nije očigledan i ne pojavljuje se stalno.

Tako da tvoje ne razumevanje,i nedostatak želje da naučiš nešto od ljudi koji se razumeju u to, je tvoj problem. Ali nemoj drugima da savetuješ stvari u koje se ne razumeš.
 
@perafilozof

Problem je tvoj ako radiš kako si napisao, ali ako predlažeš na javnom forumu drugima, to je već problem svih nas na forumu, jer im predlažeš nešto što u 99% dovodi do štete kupca. Jedino da pređeš nekog prodavca sa kvarom koji nije očigledan i ne pojavljuje se stalno.

Tako da tvoje ne razumevanje,i nedostatak želje da naučiš nešto od ljudi koji se razumeju u to, je tvoj problem. Ali nemoj drugima da savetuješ stvari u koje se ne razumeš.

"Kupac je isključivo odgovoran za umanjenu vrednost robe koja nastane kao posledica rukovanja robom na način koji nije adekvatan, odnosno prevazilazi ono što je neophodno da bi se ustanovili priroda, karakteristike i funkcionalnost robe."

Zakon je predvideo tu mogućnost i zato ogradio korisnika sa ovom rečenicom. Ako hoće trgovac da ti umanji vrednost pre vraćanja novca mora i da dokaže kako si ti to rukovao na način koji nije adekvatan i proizveo oštećenje. Niko nema pravo da ti u ugovornom odnosu uzme nešto a da nije dokazao na osnovu čega ti to uzima. Onda ne bi bilo poente u postojanju ugovora. To što neko na kraju prihvati na svoju štetu jer ne želi / ne može da se izbori je najveći problem i razlog zašto nas sve kompletno trgovci "gaze".

Trgovci redovno "uvaljuju" stvari kupcima po istom sistemu po kome studenti izlaze na ispite. Ako prođe, prođe.

Jer ako trgovac prihvati škart to je za njega gotovo 100% gubitak, profit je izgubio sigurno a verovatno i osnovicu ako ne uspe da vrati uvozniku. I zašto ne bi onda pokušao da "uvali" kupcu? Čak i da vrati umanjenju cifru, ima da vrati osnovicu, tj. onoliko koliko je on platio uvozniku, a verovatnije da će i da zaradi jer će vratiti i manje od toga kupcu.

Nije ni čudo što je izreka "Mušterija je uvek u pravu" ovde kod nas samo poslovica. Kada su svi veći poslovni entiteti toliko jaki da samo imenom lome svaku volju potrošača da se bori za svoja prava.
 
Poslednja izmena:
@perafilozof

Problem je tvoj ako radiš kako si napisao, ali ako predlažeš na javnom forumu drugima, to je već problem svih nas na forumu, jer im predlažeš nešto što u 99% dovodi do štete kupca. Jedino da pređeš nekog prodavca sa kvarom koji nije očigledan i ne pojavljuje se stalno.

Tako da tvoje ne razumevanje,i nedostatak želje da naučiš nešto od ljudi koji se razumeju u to, je tvoj problem. Ali nemoj drugima da savetuješ stvari u koje se ne razumeš.

Zakon je dozvolio vraćanje robe kupljene na daljinu bez ikakvog objašnjenja od strane kupca i bez ikakvih izuzetaka tipa neispravna robba, polomljena roba, ne odgovara boja, veličina i slično. Ko ne želi da iskoristi zakonske pogodnosti, može slobodno da reklamira odnosno da ne raskine ugovor već da čeka 8 dana na odgovor, 30 dana na popravku što je sve opet po zakonu.
 
a koji vremenski period prodavac ima da obradi zahtev i da vrati novac?
 
Ne vidim šta je ovde sporno.
Kupiš na daljinu, pogledaš, ne odgovara, neispravno, izguljeno, šta god da je, zapakuješ i vratiš, a tražiš pare nazad.
Kome se od prodavaca ovo ne sviđa, ne mora da prodaje na daljinu, niko ih ne tera.
 
Ne vidim šta je ovde sporno.
Kupiš na daljinu, pogledaš, ne odgovara, neispravno, izguljeno, šta god da je, zapakuješ i vratiš, a tražiš pare nazad.
Kome se od prodavaca ovo ne sviđa, ne mora da prodaje na daljinu, niko ih ne tera.

Nije sporan povraćaj nego zahtevanje da prodavac ni ne pogleda šta se nalazi u kutiji već da na poverenje vrati novac jer je, zaboga, kupljeno preko interneta i porošač ima prava.
Mnogu mešaju uskraćivanje prava potrošača i zdravu logiku.
 
A jel ja kao kupac mogu da uzmem televizor od kurira, odnesem kući, otpakujem televizor, isprobam ga 14 dana, pa onda platim kuriru? Naravno da ne. Znači ja treba da slepo verujem prodavcu a prodavac nikako ne sme da veruje kupcu? Stoga i postoji zakon koji kaže da ja imam 14 dana da mi se vrati novac. A prodavac neka onda ima isti problem kao što sam ja imao, platio sam a nisam još uvek video da li sam dobio 2 cigle ili televizor. Stoga i ima pravo da mi pošalje novac za 14 dana. A da li je ispravno ili ne, vraćeno mu je onako kako je poslao. Ako mu to ne odgovara neka se obrati kuriru ili neka me tuži.
 
Poslednja izmena:
Nije sporan povraćaj nego zahtevanje da prodavac ni ne pogleda šta se nalazi u kutiji već da na poverenje vrati novac jer je, zaboga, kupljeno preko interneta i porošač ima prava.
Mnogu mešaju uskraćivanje prava potrošača i zdravu logiku.

Ne postoji zdrava logika, samo ono što je napisano u zakonu.
Ako može prodavac da se drži slova zakona, a bez zdrave logike, kada šalje SSD na popravku, pa kupcu uskrati korišćenje nečega što mu je potrebno na mesec dana, onda može i kupac.

A i kupac i prodavac imaju pravo izbora.
Kupac da kupuje (ili ne) daljinski, ali isto to i prodavac.
 
Poslednja izmena:
Zbog takve logike i imate prodavce poput Tehnomanije, Emmija i sl.
 
"Ako nesaobraznost nastane u roku od šest meseci od dana prelaska rizika na potrošača, pretpostavlja se da je nesaobraznost postojala u trenutku prelaska rizika, osim ako je to u suprotnosti sa prirodom robe i prirodom određene nesaobraznosti."
 
A jel ja kao kupac mogu da uzmem televizor od kurira, odnesem kući, otpakujem televizor, isprobam ga 14 dana, pa onda platim kuriru? Naravno da ne. Znači ja treba da slepo verujem prodavcu a prodavac nikako ne sme da veruje kupcu? Stoga i postoji zakon koji kaže da ja imam 14 dana da mi se vrati novac. A prodavac neka onda ima isti problem kao što sam ja imao, platio sam a nisam još uvek video da li sam dobio 2 cigle ili televizor. Stoga i ima pravo da mi pošalje novac za 14 dana. A da li je ispravno ili ne, vraćeno mu je onako kako je poslao. Ako mu to ne odgovara neka se obrati kuriru ili neka me tuži.

ti kao potrošač i dobijaš garanciju/saobraznost upravo da bi bio zaštićen u slučaju da nešto nije u redu kada dobiješ uređaj. Da li ti prodavcu nudiš saobraznost kada mu vraćaš tv?
Dakle, ti ne moraš da veruješ prodavcu jer imaš pokrivenost ako proba da te prevari.

Još jednom, niko vam ne uskraćuje pravo na povraćaj, samo je proces takav da mora da traje malo da bi i prodavac bio osiguran. Dovoljan je jedan da piški u bazen da bi svi nagrabusili, a ne puna zemlja prevaranata. Za ovo ne moraš da kriviš prodavce nego komšiju koji matičnu ploču pecka varnicama pred kraj garancije. Prodavci nisu ništa bolji, daleko od toga, ali za povraćaj nisu krivi.
 
Da li kod nas postoji nešto što u celom svetu funkcioniše, a zove se osiguranje pošiljke?
Pa ako već kuriri bacakaju pakete kao da igraju košarku, neka i snose troškove.
Jako je loše sve ovo organizovano, suštinski može da se desi da ni prodavac, ni kupac ovde nisu odgovorni, a kurirska služba napravila belaj.
Meni su displeji stizali iz daleke Kine, i to za iMac 27”, pa nije bilo problema. Ali su pošiljke uvek bile osigurane u fulu.
 
Poslednja izmena:
Treba forsirati da se pregleda posiljka.
 
Ako moze brzi odgovor, da li vazi ako porucis preko site proizvod a da ga preuzmes u njihvoj radnji onih 14 dana za povrat istog?
Radi se o Gigatronu?

U slucaju povrata da li se u tom slucaju nosi u radnji ili se salje kurirskom sluzbom?
 
Poslednja izmena:
Svejedno je da li ti magare donese robu ili odes sam po nju, bitno je kako si je kupio. U prevodu, vazi.
 
Porucio sam preko site-a a da je preuzmem u radnji i da je platim u radnji, da li se tretira kao kupovina u radnji ili se to tretira kao kupovina na daljinu, tj vazi tih 14 dana za povrat?
kazes bitno je kako si je kupio, da li to znaci kako sam je porucio ili kako sam je platio?
 
E *mjau**mjau**mjau*, ja mislim da je suprotno, odnosno da je bitno gde. Ugovor nije sklopljen na daljinu i kupac je mogao da vidi proizvod pre kupovine. Za 14 dana je bitno da je van poslovnica.
 
Bitno je gde si preuzeo.
Ako je u radnji, tretira se kao i svaka kupovina, ne važi onih 14 dana, pošto se smatra da si imao uvid u proizvod koji kupuješ.
 
"Ako nesaobraznost nastane u roku od šest meseci od dana prelaska rizika na potrošača, pretpostavlja se da je nesaobraznost postojala u trenutku prelaska rizika, osim ako je to u suprotnosti sa prirodom robe i prirodom određene nesaobraznosti."

Potpuno nejasno i nedovršeno. Ko je nadležan za određivanje ovih izuzetaka?
 
Emmi i Gidtron sigurno računaju to kao kupovina na daljinu. Već sam gomilu stvari tako kupovao kod njih. Doduše nisam ništa vraćao ali pitam svaki put. Ponekad i platim na daljinu preko banke.
 
Nazad
Vrh Dno