Šta je novo?

Zastita potrosaca kroz zakone i praksu (FAQ u II Postu)

Imajuci u obzir da nije Telenor, sansa je cista 0, jer VIP skoro iskljucivo samo 2100 koristi. Znaci bio bi oduvek nedostupan, ili bi bio svugde nedostupan.
 
Pa ne bih pitao ovo da nisam pod ugovorom...

Telefon sve podrzava, nije bilo takvih problema sa mtsom, a ni sa vipom do pre mesec, dva
 
Pa prvo se obrati korisničkom servisu a ne odmah raskid ugovora.
Nema logike da tebi ne radi a tvom komšiji radi zar ne?

Sent from my Redmi Note 4 using Tapatalk
 
Znam da se nekoliko puta vrtela ova priča, ali čisto da potvrdim jer mi search opcija ne pomaže.

Ukoliko kupim od nekoga telefon sa mreže (2 godine garancije), ako se telefon pokvari, ja mogu da ga odnesem direktno u servis (iStyle npr.) i ukoliko je obična popravka, ja mogu i da ga podignem. Ali ako ne može da se popravi i treba da se dobije nov uređaj, samo potpisnik ugovora može to da obavi?

Ovo bih mogao da rešim odlaskom kod notara gde bi prodavac meni dao punomoćje? Je l' je to punomoćje za sam telefon ili za ceo ugovor?

I ako on ne izmiruje svoje obaveze niko ne može da mi oduzme telefon?

Sent from my Nexus 6P using Tapatalk
 
Poslednja izmena:
Koliko ja znam (uzmi ovo sa rezervom), nece ti niko uzeti telefon niti ce se baviti time. To nije telefon uzet na lizing niti je iznajmljen nego je kupljen - sto znaci da oni njega terete za ugovor uz koji je taj telefon uzet. Njima taj telefon ne treba nazad ali ce ga svakako naplatiti - sto znaci da si ti cist.

Sto se tice reklamacije, mozda hoce a mozda i nece da prime reklamaciju bez originalnog vlasnika - posto se na njega vodi sve to. Ali ako si dovoljno ubedljiv mozda ti i pomognu ljudi iz poslovnice.
 
Kod notara uradi da ti je prodao telefon, i dao punomocje za predaju/preuzimanje sa servisa, preuzimanje zamene, itd.
Ali ne ocekuj da ti izadju u susret ako treba zamena, a potpisnik ne ispunjuje obaveze. Njima uredjaj mnogo malo znaci, cim je koriscen.

Imaj na umu, da ako je firma potpisnik ugovora, sve ovo pada u vodu, osim da moze da te ovlasti za predaju/preuzimanje telefona. Ali firma ti moze uzeti telefon, ako saznaju da si ga predao, i kad treba da se preuzme.
 
Ja ću samo da podsetim na sldeće:

Ugovorne odredbe za koje se pretpostavlja da su nepravične ugovorne odredbe ako se ne dokaže drugačije

Član 45

Ugovorne odredbe za koje se pretpostavlja da su nepravične ugovorne odredbe ako se ne dokaže drugačije su odredbe čiji je predmet ili posledica:

...
10) ograničavanje prava potrošača da preproda robu ograničavanjem prenosivosti garancije koju je dao trgovac;
...
 
@djolenzi @alfaunits Hvala na odgovorima. :)

@RazbojNick To onda znači da bih ja tehnički mogao da obavim reklamaciju/preuzmem novi uređaj u slučaju kvara iako se ugovor ne vodi na mene?

Sent from my Nexus 6P using Tapatalk
 
Da ne bude zabune, ovo se primenjuje na odnos originalnog trgovca (provajdera) i originalnog potrošača (koji je kupio telefon i tebi ga preprodao). Kao što član kaže, ako se ne dokaže drugačije, ovo se smatra nepravičnom odredbom i ne može da stoji. To bi trebalo da zna taj originalni potrošač, jer je ugovor kod njega, mada stvarno sumnjam da išta u ugovoru o pretplati, gde je uredjaj pridodata stvar i ima svoju cenu po kojoj je kupljena, može da dokaže sa dobranim razlogom da je preprodaja zabranjena.
 
Scouser (koji je pravnik, valjda) je skoro prokomentarisao ovaj slucaj prodaje telefona kupljenih po posebnoj ceni kod operatera, i ne vaze ista pravila kao i pri obicnoj kupovini.

Ja oduvek ne cenim "neotvorene primerke, od operatera, sa fiskalnim i garancijom", uvek vise volim primerke iz DE/AT/CH, em sto mogu licno da ostvarim garanciju (nekada i bez ikakvog dokaza o kupovini, ako znam u kojoj je radnji kupljen), em sto ne veruje u kvalitet telefona na nasem trzistu.
 
Losiji kvalitet telefona na nasem trzistu je zabluda, problemi u ostvarivanju prava potrosaca nisu.
 
Poslednja izmena:
Tako sam mislio dok nije krenula halabuka u Poljskoj, pa se, gle čuda, ispostavilo da ipak postoje proizvodne linije za pojedina tržišta i da Milka za Nemca ipak nema isti ukus/sastav kao Milka za Poljaka (mogu samo da zamislim kakava je kod nas - ne konzumiram Milku).
Ne vidim razlog zašto u samoj fabrici ne bi postojala klasifikacija, pa onda export na osnovu toga.
 
Zato što u prerađevine možeš da uvališ šta hoćeš, ne vidi se šta je. A kod eletronike baš nije tako, tu možeš stvari koje kupuješ na lutrijama da ubacuješ nasumično, ali onda padaš na nivo sklapača, a nivo ispod je sklapača je upokojena firma. Ne može npr Vox da napiše fhd, a u stvari zveknuo hd, to se lako primeti. Razliku između putera i palminog ulja možeš samo da osetiš(ako su je loše zamaskirali). Problem sa Nemcima i njihovim prehrambenim proizvodima je čisto sa pozicije sile, da ostali u Evropi imaju bar gumu umesto kičme, odavno bi zbog ovoga zatvorili tržišta za nemačke proizvode(zveknuli bi 10g+ moratoring i slično), kao što su zabranili nama izvoz šećera, jer je Kostić prepakivao šećer.
Plus nema 3g garancije na prehrambene proizvode:d , pa se ne isplati mnogo to.

Kod eletronike je glavna stvar planirano zastarevanje, i to svi rade(svima), a zavisno od kvaliteta odrađenog pl. zast. zavisi imidž firme.
 
Za elektroniku postoji binning. I koristi se. Sao sto se za procesore vidi i razlikuje po ceni, dok se za telefone ne vidi.
 
Odvajkada je poznato da kvalitet prati velicinu i mogucnost trzista.

Kod nas sve sto stize ili je kopija ili je original B,C ili D kvaliteta ali imajuci u vidu prosecnu platu ovde - nismo toliko losi sa kvalitetom koliko je to moguce.
 
Da se razumemo, neke stvari se prave namerno nizeg kvaliteta (Milka, Ariel je vec skoro 10 godina skroz drugi prasak, a omeksivaci necete znati koliko su losiji ne samo naspram Nemacke, ako niste bili do Japana/Koreje - u Nemackoj su losiji cak od Koreje).

Neke rade binning po trzistima, ali nemaju namernu proizvodnju nizeg kvaliteta, nego samo izadju neke serije/primerci slabiji, i onda je efekat isti. Na iPhone-u je najteze uociti takve stvari, ali i na njemu postoji.

A svi imaju neki binning, ali ima i onih u trecoj grupi, koji ne salju namerno po trzistima nista, vec pomesaju skroz. Japanske firme recimo to dosta rade, i to je najkorektnije sto moze biti.


U 2. grupi su telefoni, i def. imamo nizi binning, bez mesanja, od Svajcarske, Nemacke...
 
Procitao sam prvu stranu al me interesuje nesto (sumnjam da ce iskrsnuti tako kooperativna opcija od strane prodavca al ako se desi)

Da li oni meni, ako ne mogu da zamene proizvod(jer vise nemaju ekvivalent iste vrednosti) mogu da daju drugu robu (ako ja to zelim) u iznosu iste vrednosti kao uredjaj koji sam reklamirao(eventualno i doplatim ako je preko) i sve to naravno, pod garancijom kao da sam iste proizvode kupio? Ili mora da bude samo ekvivalent proizvodu 1 za 1 ili povracaj novca? I kako oni odrejduju "trzisnu vrednost" necega sto vise nije u prodaji? Mogu ladno da zavale 500 din.

I druga stvar, sta ako te recimo "prevare" kazu da "kvar nije detektovan" I ti primis proizvod a kod kuce opet isto. Ja sam predao maticnu 20. Aprila, nakon 7 dana dobio polovican SMS (win win..) da "kvar nije detektovan ali poslat na dodatno bla bla 7 dana" sto bi trebalo da istekne ove sad nedelje (ne znam da li i subote racunaju u tih 15 dana + bili su praznici) Koji je tu dalji korak? Tuziti servis ili prodavca?

Sve je ovo what if...ali da znam koje su mi opcije kad se oglase i u odnosu na to sta mi kazu, ja bi najvise voleo popravku, zato sam prvo zvao i zvanican ASUS servis, oni me uputili na prodavca gde sam kupio. Kvar meni deluje mali (cpu fan conector ne daje struju sta god ukljucim) tako da cenim da ce valjda, popraviti a tek kad sam primio onaj papir vidim da lik napisao da zelim zamenu (win win...) pa su prvo zamenu odbili valjda je sad u servisu...
 
Procitao sam prvu stranu al me interesuje nesto (sumnjam da ce iskrsnuti tako kooperativna opcija od strane prodavca al ako se desi)
I druga stvar, sta ako te recimo "prevare" kazu da "kvar nije detektovan" I ti primis proizvod a kod kuce opet isto.
Ovlasceni servis apsolutno nema nikakve vajde da ti ne rese problem, jer su placeni jedino po realizovanim reklamacijama i/ili popravkama, tako da ako odbiju reklamaciju samo su potrosili vreme na dijagnostiku i nista ne mogu da naplate.

Ukoliko se vraca novac, vraca se iznos sa fiskalnog bez obzira na trenutnu vrednost.
Ukoliko se menja, menja se za isti proizvod ili u dogovoru sa prodavcem (koji nije obavezujuc) menja za skuplji.
Ako vam se isplati novac sa racuna potrosac je namiren.

U principu kvarovi na maticnim plocama se ne popravljaju, jer to je krpljenje a ovlasceni servisi to ne rade vec za takav kvar ide ili nova ploca ili ako je ploca stara finansijsko razduzivanje.

Kod maticnih ploca moze biti vrlo zeznuto jer je garancija 3 godine a one su za to vreme prilicno zastarele i kupcu uglavnom ne odgovara finansijsko razduzivanje jer ne moze da kupi adekvatnu novu plocu na koju ce pasovati njegov stari cpu i memorija.
 
Poslednja izmena:
Namerno daju odgovor da je reklamacija odbijena ali šalju na dalju proveru kako bi izbegli zakon i kako ne bi bili u obavezi da sve reše u 30 dana. Ne brini rade to svima.
 
Uvek su u obavezi da reše reklamaciju u 30 dana, bez obzira na poruku koju pošalju u prvih 8 dana od reklamacije. U suštini, na tu poruku ne treba obraćati pažnju, već zvati i raspitivati se za status reklamacije na nedelju-dve.
 
A kako ide stanje garancije ako ti zamene proizvod, nova posto je novi proizvod ili..? Da li onda dobijes novi racun?
 
Da i da.
 
Proizvod moraju da zamene za nov, osim ako ti ne naglasis da zelis popravku, u prvih 6 meseci. U tom slucaju i garancija na taj uredjaj pocinje da traje od tog trenutka.

Bave se trgovinom, nemaju blage veze o zakonu. Najpoznatija firma za prodaju telefona pise na javnim FB objavama kako je garancija na bateriju 6m, iako baterija kao ugradjeni deo u telefon ima garanciju koliko i telefon.

Skoro uzimao TV u jednoj od vecih radnji, "ne treba vam garantni list za 3 godine garancije". Ipak sam ja uzeo garantni list :)

Licno sam gledao kako prodavac u drugoj, takodje poznatoj radnji, govori kupcu da uredjaj(tek kupljen, dakle ni blizu isteka roka od 6m), koji kupac u tom trenutku ukljucuje u radnji, tek posle tri reklamacije moze da se zameni za nov, do tada se vrsi opravka.

Bruka i sramota.
 
Poslednja izmena:
Pa evo ti i Samsung daje samo godinu dana garancije na bateriju potvrda zvanicnog servisa bilo pitano za s7, dok LG, Huawei daje 2 god.

Послато са SM-G950F уз помоћ Тапатока
 
Mogu oni da pricaju sta hoce, zakon kaze da je dve.

Sent from my MI MAX using Tapatalk
 
Mogu oni i da ne daju garanciju, ne zavisi od njih.
 
Na pitanje koliko je garancija na bateriju za s7, godinu dana, a kad je mi zamenimo onda imate samo 6 meseci na tu novo ugradjenu, tako mi je receno u Promobiju.
Poslacu danas bas mail Samungu pa cu i njih pitati, za baterije za LG i Huawei su mi oni odgovorili i potvrdili dvogodisnju garanciju.

@Ivanbass1 sad bas tesko da mogu i da ne daju garanciju, da tako mogu ne bi ni davali.

Послато са SM-G950F уз помоћ Тапатока
 
Poslednja izmena:
Da li mozete da pomognete savetom za situaciju oko vracanja patika kupljenih u Sport Vision?

Devojka je kupila patike za mene 28.04.2018, broj koji sam joj ja rekao. Ja sam patike obukao prvi put 30.04.2018, sisao do garaze da uzmem nesto iz kola, vratio u stan i u tih 20m video da su pola broja vece. Istog dana sam otisao u radnju gde su kupljene da zamenim za pola broja manje. Prodavac je odbio zamenu jer su patike nosene (djon je bio malo prljav jer sam u njima sisao do garaze, inace patike su ganc nove sto se i vidi, dakle presao sam u njima 20m ukupuno. Djon moze da se lako obrise ako je uopste potrebno jer se toliko isprlja i od ljudi koji probaju patike u radnji). Ja to nisam hteo da prihvatim, trazio sam da ulozim zvanicnu reklamaciju i posle 8 dana su mi poslali SMS da je ista odbijena.

Koliko ja znam, u roku od 5 dana od dana kupovine imam pravo da vratim stvar i trazim refundaciju bez bilo kakvih pitanja. Koja su moja prava u ovom slucaju posto je proizvod vracen u originalnom stanju, ambalazi sa racunom?

Hvala.
 
Nemaš pravo da vratiš robu, to važi za kupovinu na daljinu. Da li će prodavac pristati da primi robu nazad zavisi od njegovih internih pravila (dobra volja). Reklamacija se koristi za robu koja nije ispravna (saobrazna), a ne za nešto što je namerno/nenamerno kupljeno pogrešno. Đon si mogao i sam da obrišeš, pa da barem vratiš patike kao nenošene.
 
Pošto su patike ispravne, nisu dužni da ti zamene, odnosno zakon ih ne obavezuje na to. Ako neće, onda neće... Nosi takve malo veće, a sledećeg puta bolje biraj ;-)
 
Vrh Dno