Šta je novo?

Zastita potrosaca kroz zakone i praksu (FAQ u II Postu)

Možeš da odštampaš izvod iz banke koji ti je stigao mailom i na kom se vidi gde i kad je kupljeno. Ja sam tako reklamirao patike pre 20dana, uredno su prihvaliti reklamaciju, vratili pare posle 8 dana iako nisam imao fiskalni.

@azimuthh

Prodavac jeste u obavezi da cuva fiskalni 2 ili 3 godine u radnji, ali 99% sam siguran da nije u obavezi da kupcu da kopiju. Zamisli da mu dodje dnevno 100 kupaca bez računa, i on svima mota trake i pravi kopije, trebao bi još jednog radnika samo za to da zaposli.
 
ne mora da cuva u radnji nego mora da ih cuva.
ovo znaci da moze da salje trake u magacin u Suboticu.
 
2 godine mora u radnji, posle može gde hoće, ne znam još koliko godina. Barem je tako bilo pre par godina kad sam radio u maloprodaji.
 
Prodavac jeste u obavezi da cuva fiskalni 2 ili 3 godine u radnji, ali 99% sam siguran da nije u obavezi da kupcu da kopiju. Zamisli da mu dodje dnevno 100 kupaca bez računa, i on svima mota trake i pravi kopije, trebao bi još jednog radnika samo za to da zaposli.
Da dodje 100 kupaca bez fiskalnog, izmenio bi se zakon. Ovako jeste da ne mora svako biti sef (safe), jer desi se da se izgubi fiskalni.
 
http://potrosackisavetnik.com/sta-kad-izgubite-fiskalni-racun/
Međutim, nemali broj kupaca, u pokušaju da vrati novac, to pravo izgubi jer shvati da je račun izbledeo i da je faktički neupotrebljiv. Zbog toga se obrate trgovcu za kopiju, misleći da na nju imaju pravo baš zbog toga što nisu izgubili fiskalni, već im je vremenom izbledeo. Međutim, kako su nam u Ministarstvu trgovine rekli:

„Zakon ne obavezuje trgovca da potrošaču izda kopiju računa“.

U principu, dobra volja prodavca je da li ce da vrti trake ili ne i da trazi racun koji si izgubio. Mislim da mu cak vise nije potreban ni za stornaciju racuna, nego se pise izjava da je racun izgubljen i prilaze poreskoj upravi uz drugi dokaz o kupovini (slip, izvod banke itd...)

Ti kao kupac ako platis kesom i izgubis fiskalni, nemas nikakav dokaz o kupovini.
 
^
Nije istina, imaš na 99% stvari bar kod, dovoljno je da pročita bar kod proizvoda.
 
^
Nije istina, imaš na 99% stvari bar kod, dovoljno je da pročita bar kod proizvoda.
I kako bar kod dokazuje da si ti kupio bas kod njega, a ne kod konkurencije? I kako ce na osnovu toga da zna kad si kupio? Moze eventualno po serijskom broju, ako proizvod ima sn

Sent from my Redmi Note 4 using Tapatalk
 
To nije tvoj problem.
Tako bi previse stvari branilo prodavce, a (iskrena) ideja je bila da se brane kupci (nakon budzeta, posto se natovare obaveze koje podignu cene).
 
Како се конкретно ради издавање копије фискалног рачуна?
Мислим да је сулудо копати по термо ролнама које се одлажу. Радио сам у великим супермаркетима где се те ролне заиста и чувају али тако што се само убаце у велику кутију. Е сад замислите више каса, велики број ролни по једној каси у једном дану.

Послато са Xiaomi MI 5 уз помоћ Тапатока
 
Što se tiče izbledelih fiskalnih računa, pisao sam ranije, prepeglate fiskalni, pegla da ne bude previše vrela i fiskalni će da potamni, a slova da pobele. Za izgubljene fiskalne nemam trik.
 
Svuda se cuvaju tako. Ta rolna se po promeni salje na mesto za cuvanje, ali se to ne slaze nekim posebnim redom jer nema smisla, a ni potrebe.

bar kod nema veze sa vezom. Cuo sam par puta da ljudi pricaju o bar kodu kao nekakvom dokazu, ali to je neko lupio glupost po novinama i onda ljudi shvatili ozbiljno. Bar kod nije nista drugo nego oznaka proizvodjaca. Ocitavanje bar koda ili pretraga EAN ce odvesti na naziv proizvoda. Svi proizvodi imaju isti kod tako da to ne moze dokazati nista. Mozes da kupis nike patike u Nemackoj i odes u sport vision i trazis reklamaciju jer se bar kod poklapa. Svasta.
Serijski broj je jedinstven po komadu i on vec nesto MOZE znaciti, ali samo ako uvoznik vodi takvu evidenciju. Kupac nije u mogucnosti da dokaze da je uvoznik uvezao bas taj konkretan komad.
 
Како се конкретно ради издавање копије фискалног рачуна?
Мислим да је сулудо копати по термо ролнама које се одлажу. Радио сам у великим супермаркетима где се те ролне заиста и чувају али тако што се само убаце у велику кутију. Е сад замислите више каса, велики број ролни по једној каси у једном дану.

Послато са Xiaomi MI 5 уз помоћ Тапатока
Ako se pametno organizuje cuvanje rolni, nije problem da se nadje za par minuta. Medjutim, vecina prodavaca trpa sve u jednu kutiju i onda posle kuknjava kad treba da se nađe nesto.

Sent from my Redmi Note 4 using Tapatalk
 
Ako se pametno organizuje cuvanje rolni, nije problem da se nadje za par minuta. Medjutim, vecina prodavaca trpa sve u jednu kutiju i onda posle kuknjava kad treba da se nađe nesto.

Sent from my Redmi Note 4 using Tapatalk
Trgovci se organizuju prema njihovim potrebama a ne za potrebe traženja računa nemarnim kupcima.

Zapravo trgovcima te rolne nisu toliko ni važne već izveštaji na kraju dana a to se čuva na drugom mestu poređano hronološki.

Red je da svako čuva svoju dokumentaciju a ne da očekuje od drugog da to radi za njega.

Sent from my Redmi Note 4 using Tapatalk
 
Poslednja izmena:
I posle ovakvog posta ti očekuješ da kupac ima obzira prema prodavcu? Zbog takvog stava (bitan sam samo ja), uvek se trudim da maksimalno iskoristim svoja zakonska prava.
 
Kakvog stava?
Ja ovde vidim da svi očekujete da vam trgovci traže račune i još se dele saveti kako trgovci treba bolje da se organizuju u traženju računa....
Genijalno, to ti ne smeta?

Sve će to neko na kraju da plati, ništa nije besplatno, a nema ko drugi nego kupac.



Sent from my Redmi Note 4 using Tapatalk
 
Nije ni fora da svi kupci mogu to da rade, niti je ogromnoj vecini prijatno da to radi (Umesto da donese fiskalni i cao).
Ali eto.. desi se nestane ti, izgubi se, izbledi skroz i ne pomaze peglanje... ili nisi poneo, a nije prodavnica u koji mozes skonuti kad zelis, i tada treba trgovac da se potrudi, ako nista drugo, barem zakonski naterano.

CIm ovo predje meru gde trgovcima pravi problem, zakon ce biti izmenje. To za sada nije slucaj. A gle cuda, ja kada odem u MediaMarkt/Saturn ili neke slicne lance, mogu cak otici u drugu ZEMLJU EU, i bez racuna, samo po erijskom, sredice garanciju... Mislis da oni imaju manje posla sa ljudima koji ne cuvaju racune?
 
Trgovci se organizuju prema njihovim potrebama a ne za potrebe traženja računa nemarnim kupcima.

Zapravo trgovcima te rolne nisu toliko ni važne već izveštaji na kraju dana a to se čuva na drugom mestu poređano hronološki.

Red je da svako čuva svoju dokumentaciju a ne da očekuje od drugog da to radi za njega.

Sent from my Redmi Note 4 using Tapatalk

Pa i mislio sam na potrebe trgovaca, dok sam radio u mp, dešavalo se par puta mesečno da nam zatreba određeni račun iz nekog razloga, i mnogo je lakše naći ako su trake adekvatno organizovane. Traje 10sek više prilikom odlaganja, a skraćuje vreme pretrage 1000puta. A da li ćeš ti kao prodavac da tražiš kopiju za kupca ili nećeš, to je već tvoja dobra volja.

@Joker
Iz mog iskustva, ako kupac dođe s normalnim stavom i nastupom u radnju, uglavnom će mu se izaći u susret ako je to moguće (ako ti dođeš sa robom bez ikakvog dokaza o kupovini, a ne može se utvrditi da je kupljeno u toj radnji, to je već problem). Drugi problem je što dobar deo kupaca čita razne gluposti po forumima, pa ulazi nogom kroz vrata, sa stavom 'sad cu da vam **** mater, ja sam kupac i imam prava, rekao mi pera :D', e takvi još brže izlete kroz ta ista vrata. Isto je problem što mnogi kupci misle da po defaultu prodavac hoće da ih zavrne za reklamaciju, što opet nije tačno.

@alfaunits

U praksni će trgovac i da se potrudi ako je ikako moguće dokazati da si ti to baš kod njega kupio. Zamisli situaciju, kupio si XY uređaj, otišao u radnju da ga zameniš bez dokaza, prodavac ti zameni/vrati pare. Posle se ispostavi da taj uređaj nije kupljen tamo, ili da je pokvaren tvojom greškom, šta mislis ko će da ga plati? Prodavac, koji ionako ima bednu platu. Zato se traži dokaz o kupovini, i obavezna provera servisa prilikom reklamacije. I zato je retko da ti menjaju uredjaj koji crkne posle samo 2 dana bez da provere u servisu.
 
@bakara
Očekujem normalan stav prema kupcu a ne:
Red je da svako čuva svoju dokumentaciju a ne da očekuje od drugog da to radi za njega.
Prodavac i treba da radi u interesu kupca, ili sve obaveze prestaju kada mu je "uzeo" pare?
Neko voli posao prodavca, neko ga radi zato što mora, onda ga tako i radi.

@DjoleMC
Naravno da pokušam na normalan i kulturan način da rešim problem, ali sve više uviđam da se tako teže rešava problem, a oni koji "nogom otvaraju vrata" ga lakše reše.
Naravno da je potreban neki dokaz da si robu kupio u toj radnji i da se mora ispoštovati procedura reklamacije.
U radnji gde sam radio smo trake slagali po datumu zatim po mesecima i godinama. Da bi našao račun ako znaš datum ne treba ti mnogo vremena. Ok nismo imali deset traka dnevno, možda jedna traka za dva dana. Ali zašto bi bio problem da se trake hronološki slažu kada to prodavcu olakšava posao?
 
Poslednja izmena:
Nisam mislio na tebe, nego generalno. Tebe ne poznajem :) Upravo o tom načinu čuvanja traka i pričam, mnogo je lakše posle.
 
Dzaba se prepirete oko trazenja kontrolnih traka, ako poslodavac posalje dopis u kome kaze da radnici iste smeju da traze i daju na uvid jedino inspekciji koja ima nalog za to, inace sledi raskid ugovora... Eto, i toga ima.

Inace sto se tice one moje led sijalice koja je "crkla", pre neki dan odem u radnju da reklamiram, i posto nemaju trenutno na stanju, radnica zapise moje podatke i juce su javili da je stigla, danas cu verovatno otici po nju. Izlazeci iz radnje, pitam je, da li dobijam novi fiskalni uz novu, a ona kaze, "ne, ostaje Vam ovaj stari, jer samo fizicki menjamo robu"...:D
Cim sam dosao kuci posaljem mail WW-u, i oni naravno odgovore, da se prilikom reklamacije uz zamenski uredjaj, dobija i novi fiskalni racun.:)
 
@alfaunits
U praksni će trgovac i da se potrudi ako je ikako moguće dokazati da si ti to baš kod njega kupio. Zamisli situaciju, kupio si XY uređaj, otišao u radnju da ga zameniš bez dokaza, prodavac ti zameni/vrati pare. Posle se ispostavi da taj uređaj nije kupljen tamo, ili da je pokvaren tvojom greškom, šta mislis ko će da ga plati? Prodavac, koji ionako ima bednu platu. Zato se traži dokaz o kupovini, i obavezna provera servisa prilikom reklamacije. I zato je retko da ti menjaju uredjaj koji crkne posle samo 2 dana bez da provere u servisu.
Naravno, to nisam nigde sporio :)
 
Treba mi pomkc sta ciniti. Kupio sam majicu u nasoj radnji fe***ack. Nakon 3 dana i jednog nosenja majicu sam oprao i pojavile su se neke tackice ispod pazuha celom duzinom na obe strane i bas se vidi, nije za nosenje. Odem u radnju da vratim, kazu saljemo na reklamaciju. Posle 8 dana stize odgovor da je reklamacija odbijena. Sta da radim? Inace je majica 100% pamuk

Sent from my LEX820 using Tapatalk
 
Ne možeš ništa osim da ih tužiš. Davanje garancije ne garantuje pozitivan ishod. Ti sada moraš da ih tužiš da su pogrešno rešilireklamaciju, nakon čega oni moraju da probaju da dokažu da su oni u pravu i da je reklamacija sa razlogom odbijena.
Prvenstveno možeš da vidiš sa njima zašto je odbijena, mada će ti vrlo lako naći neki razlog. Verovatno si koristio loš dezodorans.
 
Jedino da nađeš na internetu još sličnih slučajeva, ovako... može biti loša boja majce, uticaj konkretnog praška za pranje na majcu, mašine ako si prao u mašini, pegla, dezodorans...


Na svetskom nivou gotovo da nema zaštite od loše obuće i odeće. Sveden si na dobru volju prodavca.
 
Koristio sam nivea dezodorans ako se secam, nije prata u masini. Neverovatno mi je da se rasila nova majica, siguran sam da je do kvaliteta majice...

Sent from my LEX820 using Tapatalk
 
Pozdrav svima,
nisam siguran koga i gdje pitati, pa mi ova tema prva pala na pamet.
Dakle, danas dobih na poklon portable zvucnik koji je fake, na kutiji je logo originalnog brenda, znaci sve vjerodostojno, dok se proizvod nije raspakovao i probao, te malo bolje zagledao. Dobio sam i racun, u slucaju potrebe za reklamacijom, pa sam u dilemi sta da radim. Necu da cimam ljude koji su mi poklonili jer mi je neprijatno, a naravno nisu ni oni mogli znati...
U pitanju je JBL Charge 2 i na kutiji se jasno vidi naljepnica brenda nakacena na kutiju no name proizvoda.
Sta mi je raditi i postoji li neka procedura kod ovakvih slucajeva? Napomenucu da sam iz BIH, pa se neki zakoni mozda i ne podudaraju, ali za pocetak samo da provjerim imam li osnovu da vratim proizvod ili se nekome zalim?
Opet kazem, gledam poklonu u zube, ali me iznerviralo ovo podmetanje **** pod bubrege iz prodavnice koja mi se nikad nije svidjala po pitanju ovih stvari...

12fb4e14d4e961d6ce92c7b7d0a42114.jpg


Mi Note 3 via Tapatalk
 
Poslednja izmena od urednika:
Prvo moras da skupis ve cinjenice.
Da li ta firma to prodaje kao JBL ili ne? Odes tamo, pitas da li je to JBL i da li je mozda kopija. Ako tvrde da je original onda se radi o obmani. Ako otvoreno kazu da je kopija onda si dobio ono sto ljudi prodaju i mozes samo lepo da ih zamolis za povracaj.
Treba i da pogledas da li su sve njihove kutije takve.

Generalno, proizvod je kupljen u vidjenom stanju u prodavnici i kupac se nije dovoljno raspitao pre kupovine. Nemoj pogresno da me shvatis, ne pokusavam da smanjim prevaru prodavca ili da okrivim kupca, pricam sa objektivne strane kako bi zakon to video.
 
Sasvim moguće da je to i prodato kao kopija (pošto je iz radnje), tako da jedino možeš da ga vratiš.

Sent from my Redmi Note 4 using Tapatalk
 
Nazad
Vrh Dno