Šta je novo?

Zastita potrosaca kroz zakone i praksu (FAQ u II Postu)

Po ZZP ne smeju popravljati uređaj bez saglasnosti potrošača:

ZZP član 52.

Ako se nesaobraznost pojavi u roku od šest meseci od dana prelaska rizika na potrošača, potrošač ima pravo da bira između zahteva da se nesaobraznost otkloni zamenom, odgovarajućim umanjenjem cene ili da izjavi da raskida ugovor.

Ako se nesaobraznost pojavi u roku od šest meseci od dana prelaska rizika na potrošača, otklanjanje nesaobraznosti moguće je opravkom uz izričitu saglasnost potrošača.
 
Znam to, hvala, okrenuću ih danas pa ću videti šta kažu. :)

Inače, koji je broj Udruženja ZZP? Nalazim gomilu brojeva, ne znam koji je najbolje da okrenem.

Sent from my Nexus 6P using Tapatalk

Našao broj
Sent from my Nexus 6P using Tapatalk
 
Poslednja izmena od urednika:
Napiši...možda će još nekom trebati?

Послато са Nexus 7 уз помоћ Тапатока
 
Po cemu mislis da nema vajde, kako sam ja preko tog udruzenja dobio nov telefon.
 
Po cemu mislis da nema vajde, kako sam ja preko tog udruzenja dobio nov telefon.

Ja takodje imam ograničena iskustva sa tim udruženjima. Njihova ingerencija je uglavnom savetodavnog karaktera. Takodje je i medijatorska (osim evidentiranja i postupanje po prigovorima), ali moguće je da to sve zavisi od mesta do mesta, pa neki zaista i pokrenu postupak u ime potrošača.

http://zastitapotrosaca.gov.rs/udruzenja.php

U čemu se sastojala intervencija udruženja u tvom konkretnom slučaju? Verujem da bi to bilo interesantno svima.
 
Hard mi je dobio lose sektore jos pre 2 godine. Ja se setio sada da reklamiram :D i posle par dana mi stigao odgovor iz servisa da su odobrili zamenu.
Posto dobijam nov uredjaj da li ce mi dati novu garanciju na 3 godine ili imaju pravo da mi ne daju, posto mi stara garancija istice u martu?
 
Milsim da bi trebalo da dobijes punu garanciju na nov prozivod, dakle tri godine, a ne jednu godinu.
 
Posto dobijam nov uredjaj da li ce mi dati novu garanciju na 3 godine ili imaju pravo da mi ne daju, posto mi stara garancija istice u martu?

Obavezno nov garantni list na 3 godine i fiskalni račun, kako je pre nekoliko stranica navedeno. Nemoj da dozvoliš da te ubedjuju kako nema nove garancije ni fiskalnog računa, već da ti daju neke bezvredne "papiriće" u smislu "zamenjeno to sa tim i tim dana tog i tog".

Takodje, ako taj HDD koji se zamenjuje nije refabrikovan, pazi da ti ne podmetnu jedan koji jeste. Obično jasno na nalepnici HDD-a piše da je REFURBISHED ili sl.
 
Poslednja izmena:
Hvala na ovako brzim odogovorima. Javicu dal su poskusali da me "smute" ili su bili korektni. Pretpostavljao sam da su duzni da daju novu garanciju na novi proizvod, ali nisam bio siguran
zbog ovih promena u zakonu.
 
Ljudi treba da shvatite pojam fiskalnog računa, mislim da ga suviše olako shvatate.
Trgovac ne može da vam izda drugi račun a da ne dobije novac. Isto tako da bi vam vratio novac on taj račun mora da proknjizi i razduzi. Taj račun je dokument za trgovca, dok kupac na njega gleda kao na parče papira.

Sent from my Redmi Note 4 using Tapatalk
 
@bakara

Kao što je već pojašnjeno, mora da se izda nov garantni list i fiskalni račun.

Fiskalni račun je dokaz kupovine, a uz to sadrži i cenu proizvoda u momentu kupovine, a njegov broj se nalazi i na garantnom listu. Garantni list služi i za identifikaciju robe (serijski broj).

Pri zameni robe, vraća se originalni fiskalni račun i garantni list i dobijajaju novi, isto kao i kod primarne kupovine. Time što proizvodjač, odnosno prodavac garantuje da će proizvod od dana kupovine raditi u skladu sa saobraznošću za odredjeni period, takodje znači da zamenski proizvod mora ispuniti iste uslove od dana zamene, osim u slučaju drugačije pogodbe (uz umanjenje cene), a to se ne postiže time što se kupcu daju nekakvi "papirići", već nov fiskalni račun i popunjen nov garantni list.

Prodavac dobija stari fiskalni račun i garantni list, na osnovu njega se finansijski razdužuje, a na osnovu novog zadužuje - sve je finansijski regularno. Kupca ne zanima šta će on raditi sa starom robom, fiskalnim računom i garantnim listom, već očekuje da će nov zamenski proizvod raditi upravo onako i onoliko dugo kako se novim garantnim listom obavezuje proizvodjač.

Primera radi, šta bi se desilo da tog proizvoda više nema u prodaji niti po toj ceni? Naravno da je besmisleno da se proizvod zameni nekim daleko jeftinijim a da se kupac ne obešteti...

Ovo su imperativne pravne norme i ne može prodavac po sopstvenom nahodjenju da daje neke bezvredne "papiriće" za nov zamenski proizvod, već validan fiskalni račun i garantni list koji teče od dana kupovine, odnosno zamene.
 
Poslednja izmena:
Imam problem, u pitanju je iphone SE, kupljen preko oglasa, sa telenora, imam i racun i ugovor (telefon uzet preko telenor banke na 24 rate + ugovorna obaveza), star je 7 meseci
Na telefonu su prvi problemi poceli da se pojavljuju posle mesec dana, ne radi blic, ni lampa, cim upalim odmah je ugasi, ne radi mu automatsko okretanje, ni kad se udje u kameru, i kad se otkljucava, dva puta klik na home taster i otkljuca se tek posle 1-2 sekunde, u pocetku je bilo podnosljivo jer se svi problemi rese posle restarta, radi 2-3 dana pa opet, i tako sve dok nije doslo do toga da moram da restartujem svaki dan pa onda 2 puta dnevno i posle nekog vremena nije reagovalo vise ni na restart, i u medjuvremenu pocne da ne raguje kad me neko zove i ocu da se javim, prevucem 10 puta i ne reaguje, tek posle nekog vremena kad odzvoni, ali nije se desavalo toliko cesto. Naviknem se ja na to, nemajuci vremena da nosim telefon u servis i zbog toga sto mi je bio tad bas potreban, i odlucim da sacekam da prodje zima pa da resavam to (iOS je bio 10. nesto, ne znam tacno, i nijedan update nije pomogao, a ubacivao sam svaki novi koji je izasao, ni reset ni nista, a pokusao sam sve sto sam mogao).
Pre dva dana mi crkne pozadinsko osvetljenje, ali zbog posla sam tek stigao danas da ga nosim u telenor, gde su me odbili uz objasnjenje da ne mogu ja da ostavim telefon na reklamaciju, vec "vlasnik", iako imam sve papire.
Pozvao sam call centar, dobijem nekako nekog operatera, i on mi sve to isto objasni.
E sad, ovde sam procitao podatak da ako odnesem telefon direktno u servis (promobi u ovom slucaju) nece zahtevati "vlasnika" koji je u ugovoru naveden, ali mogu imati problem u slucaju da oni ustanove da ne moze da se popravi vec da cu dobiti novi, u tom slucaju mora licno da ga preuzme taj na kog se po ugovoru vodi.

Mene zanima, sta se u ovom slucaju desava ako se odlucim na onu fabricku garanciju od godinu dana? Ako npr. odnesem telefon u istyle i oni rese kvar u njihovoj garanciji, jel gubim telenorovu garanciju posto nije promobi odradio servis? I sta se desava u slucaju da istyle ustanovi da ne moze da se popravi, od koga onda dobijam nov telefon, od istyle ili od telenora?

I jos jedno pitanje, u slucaju da npr. potpisnik ugovora ne izmiruje svoje dugove, ne placa ratu za telefon, jel meni (tj njemu) i dalje vazi garancija na telefon iz telenora?
 
Ne postoji garancija od godinu dana u srbiji.

Sent from my MI MAX using Tapatalk
 
Ona otkad se aktivira uredjaj koju apple daje? To kod nas ne vazi?
 
Tu ti je cesto na forumu "predstavnik" IStyle clan "mekenzi" pa posalji njemu poruku i imas posebnu temu za apple tu ti je najbolje da pitas on ce ti brzo odgovoriti, ako odneses kod njih oni ti daju drugi telefon jer ne verujem da ce se ovaj popravljati, i u Teheran da odneses kod nekog njihovog distributera prvih godinu dana imas njihovu zagarantovanu godinu dana internacionalnu garanciju nije bitno gde je kupljen.
Nastavlja da vazi druga godina Telenor garancije gde se samo upise da je telefon zamenjen drugim tj ne dobijas kako da kazem nov pa da vazi nova garancija vec zamenski koji je isto nov telefon al garancija nastavlja da tece od starog, opet se jos jednom pokazalo da bez punomocja je veliki rizig da se ostane bez telefona ako ne znate licno potpisnika ugovora.
 
Naravno da ti postoji garancija od godinu dana u Srbiji. Neverovatno kako ljudi pisu ovde tek tako da bi napisali nesto i jos daju pogresne informacije. Odnesi slobodno u Istyle u roku od 7-10 dana dobices novi telefon. U prvih 12 meseci mozes da ga odneses gde hoces u evropi-svetu dok vec u drugoj godini zaduzen je operater kod kog si kupio telefon. Nista ne remeti ukoliko je vec zamenjen telefon u prvoj godini gde god posto se u apple bazi upisuje novi imei.
 
Niko je sme da daje garanciju od godinu dana, na to sam mislio.

Sent from my MI MAX using Tapatalk
 
To je posebna jednogodisnja internacionalna garancija koja vazi u celom svetu i ona nema veze sa ovom dvogodisnjom.
Ti kod nas svakako dobijas 2 godine garanciju al ti prva godina vazi u celom svetu a ova druga godina samo tamo gde si kupio telefon, tamo moras da ga odneses pa oni salju u servis sa kojim imaju ugovor.
 
I jos jedno pitanje, u slucaju da npr. potpisnik ugovora ne izmiruje svoje dugove, ne placa ratu za telefon, jel meni (tj njemu) i dalje vazi garancija na telefon iz telenora?

I u tom slucaju vazi garancija - stavise, dobijes 17 novih telefona ukoliko ti se taj koji nisi platio pokvari.
 
Garancija vazi svakako, samo ako dodje do zamene telefona u drugoj godini garancije obavezno mora vlasnik da preuzme telefon(ukoliko dodje do zamene) ili ako imas ovlascenje dace ga tebi. U suprotnom druga godina garancije bes vlasnika je nistavna.
 
Nastavlja da vazi druga godina Telenor garancije gde se samo upise da je telefon zamenjen drugim tj ne dobijas kako da kazem nov pa da vazi nova garancija vec zamenski koji je isto nov telefon al garancija nastavlja da tece od starog, opet se jos jednom pokazalo da bez punomocja je veliki rizig da se ostane bez telefona ako ne znate licno potpisnika ugovora.

Mora da dobije nove 2 godine, sve po zakonu. Ovo je nevezano za 1g Epl međunarodne.

Isto tako na reklamaciju može da ga nosi ko hoće, ne mora 'vlasnik'. U reklamaciju se upiše ko je izvršio reklamaciju. Ako nećeš da se daviš sa njihovim prodavcima neka ti taj što ti je prodao nažvrlja ovlaščenje da ti vršiš poslove reklamacije, i elektronski ti pošalje.
 
To ako odnese vlasnik kod operatera gde je kupio telefon moze da zahteva novu dvogodisnju garanciju. Ukoliko neko drugi odnese u istyle ili bilo koj ovlasceni servis u evropi i svetu nastavlja mu se garancija do isteka prve godine. Ukoliko je manje od tri meseca ostalo do isteka garancije dobija tromesecnu garanciju.
 
Nije bas tako samo da nazvrlja, da bi ovlascenje bilo validno isto mora da se overi kod notara gde morate oboje da budete prisutni da biste punomocje potpisali. Zato je ovo dobro da se odradi ako dodje do zamene telefona, onda si lepo 100% siguran da imas sva prava.
Tu sad malo i meni nije jasno sto se tice te prve godine ako odes u istyle stari tel se pokvari ne moze popravka daju ti nov al garancija nastavlja od starog, u mts su recimo nekima davali nove u kutiji i sa novom garancijom, u Telenoru su im davali samo tel i nastavlja garancija starog ovo pricam za prvu godinu garancije.
U drugoj godini naravno ako se pokvari i ne moze da se popravi daju nov tel onda mora nov racun i garancija.
 
Poslednja izmena:
@Jericho hvala ti puno na korisnoj informaciji, to nisam znao

Znaci od telenora ako dobijem nov telefon dobijem i novu garanciju, a u istyle mi ostaje stara garancija
Sad me nesto buni, jel negde navedeno (u ugovoru npr) da reklamaciju na telefon moze da ostvari samo potpisnik ugovora? Sta kaze zakon, kako mogu da mi uskrate garanciju kad odnesem telefon sa racunom i ugovorom tj. da nece da prihvate reklamaciju? Moze li se to nekako izgurati pozivanjem na neki zakon ili ne vredi pokusavati?
 
@Jericho hvala ti puno na korisnoj informaciji, to nisam znao

Znaci od telenora ako dobijem nov telefon dobijem i novu garanciju, a u istyle mi ostaje stara garancija
Sad me nesto buni, jel negde navedeno (u ugovoru npr) da reklamaciju na telefon moze da ostvari samo potpisnik ugovora? Sta kaze zakon, kako mogu da mi uskrate garanciju kad odnesem telefon sa racunom i ugovorom tj. da nece da prihvate reklamaciju? Moze li se to nekako izgurati pozivanjem na neki zakon ili ne vredi pokusavati?
Garancija glasi na drugo lice,on je nosilac prava i obaveza. Ako to overite kod notara prava i obaveze se prenose na tebe.

Sent from my Mi Note 3 using Tapatalk
 
Zanimljiva info jer overa potpisa kod notara košta 360 din, što znači da za 720 din niko ne može da vas ograničava u ostvarivanju vaših prava.
 
Nisam to znao kada sam kupovao, niti sam uzeo iz prve ruke, tako da cu videti da kontaktiram coveka na koga se vodi, ako ne bude od toga nista onda u istyle, sreca pa kod njih vazi ta njihova, hvala svima
 
Zanimljiva info jer overa potpisa kod notara košta 360 din, što znači da za 720 din niko ne može da vas ograničava u ostvarivanju vaših prava.
Tako bi trebalo da bude. Potpisano,overeno ovlascenje takoreci.

Sent from my Mi Note 3 using Tapatalk
 
Garancija glasi na drugo lice,on je nosilac prava i obaveza. Ako to overite kod notara prava i obaveze se prenose na tebe.

Sent from my Mi Note 3 using Tapatalk
Da li u te obaveze spada i eventualni dug, koji prvi vlasnik napravi neplacanjem ugovorenog paketa sa provajderom?

Послато са SM-G930F уз помоћ Тапатока
 
Nazad
Vrh Dno