Šta je novo?

Zastita potrosaca kroz zakone i praksu (FAQ u II Postu)

Tako je, i drugi nacin nije ni moguc niti pravedan. Policija bi naravno morala da podnese krivicnu prijavu, ne moze tek tako da oduzima stvari.
On moze sad da tuzi prodavca za nadoknadu stete, pod uslovom da ima bar neki dokaz da je bas od njega kupio telefon.
 
Poslednja izmena:
Nije bas vezano za neku zastitu, ali me zanima koja je situacija kada uzmem neki proizvod i hteo bih da zamenim za skuplji, u pitanju je produzni kabl, uzet pre 15ak dana (14+ sigurno), uzeo bih isti takav samo sa duzim kablom jer se ispostavilo da je ovaj kabl kupljen za jedno mesto i naprasno postao neophodan za drugo gde je prekratak trenutno, zavrsava posao ali je na udarnom mestu non stop. Kupljeno je u duplom Win-u ako je bitan podatak.
 
Koliko ja vidim njemu ce policija da oduzme telefon i da vrati vlasniku i dalje ih nista ne zanima ?

Bas tako, ne znam sta ti je cudno u tome...?
On moze da tuzi prodavca za nadoknadu stete.

Telefoni se traze i nalaze, tj nasli su oni njega jos davno samo su cekali da budu sigurni ko je trenutni vlasnik, to im je najlaksi posao koji cak ne zahteva ni izlazak na teren.
Nije bas vezano za neku zastitu, ali me zanima koja je situacija kada uzmem neki proizvod i hteo bih da zamenim za skuplji, u pitanju je produzni kabl, uzet pre 15ak dana (14+ sigurno), uzeo bih isti takav samo sa duzim kablom jer se ispostavilo da je ovaj kabl kupljen za jedno mesto i naprasno postao neophodan za drugo gde je prekratak trenutno, zavrsava posao ali je na udarnom mestu non stop. Kupljeno je u duplom Win-u ako je bitan podatak.
Situacija je kako se dogovoris.
Taj kabl je sada polovan a ispravan i ne mogu ga takvog prodavati po istoj ceni tako da to imas u vidu.
 
Poslednja izmena:
Situacija je kako se dogovoris.
Taj kabl je sada polovan a ispravan i ne mogu ga takvog prodavati po istoj ceni tako da to imas u vidu.

Tačnije, zavisi isključivo od njihove dobre volje. Zakonski nema neka posebna prava da odustane od kupovine, pogotovu ne ako je artikal kupljen u samoj prodavnici.

Sent from my Redmi Note 4 using Tapatalk
 
Ponesi kabl, racun i sve upakuj kako je bilo i zamoli da ti zamene i verovatno ce ti zameniti...

Ako nemas pakovanje (a 90% kupaca ga odmah baci) prilicno bi drsko bilo ocekivati da ti neko izadje u susret.
 
Pretpostavljam da zavisi od njih, mada imajuci u vidu da sam uzeo dosta stvari u poslednjih mesec dana u toj radnji licno, mislim da ce da mi izadju u susret.

Sto se tice kutije i papira, sve imam, produzni izgleda identicno kao kad sam ga kupio, nista nisam bacio. Provericu posle/sutra pa javljam sta sam ucinio.
 
Obrisan off-topic koji se tice kupovine ukradenog telefona preko oglasa.
 
Poslednja izmena:
Kako da znam koja je ''kineska registrovana prodavnica'' ? Konkretno pricam o ovim sto se sire po starim Beogradskim robnim kucama pod firmom ''Zlatno drvo'' oni bi trebali da su registrovani, postoji ta firma, ali odakle ja znam da li su im prodavnice registrovane ili im ta firma sluzi za nesto drugo kao sto je placanje racuna i slicno..

Ne treba mešati dve stvari. Ako fen crkne i ti imaš račun, prodavac ima obavezu da postupi po zakonu - da ti vrati novac ili da ti da drugi fen, već prema tvojoj želji. Ako neće, dovedeš kod njega tržišnu inspekciju da reše stvar. Ako nije registrovao radnju, to je za prodavca još jedan problem koji će "rešavati" sa inspekcijom.
 
Siguran si da je nadležna inspekcija za slučaj kada imaš pravo izbora rešavanja nesaobraznosti da ti vrati novac, zameni fen .....
 
Hm, ja bih rekao da ima:

Ovlašćenja nadležnih inspektora

Član 156
...
Nadležni inspektor u vršenju nadzora ispituje da li trgovac, odnosno prodavac:
...
34) prihvaćeni zahtev iz reklamacije potrošača ne reši na način propisanim članom 56. stav 8, odnosno članom 81. stav 3. ovog zakona;
...

Reklamacija i način rešavanja reklamacije

Član 56

...
Odgovor prodavca na reklamaciju potrošača mora da sadrži odluku da li prihvata reklamaciju, izjašnjenje o zahtevu potrošača i konkretan predlog i rok za rešavanje reklamacije.
...
Stav 8: Prodavac je dužan da postupi u skladu sa odlukom, predlogom i rokom za rešavanje reklamacije, ukoliko je dobio prethodnu saglasnost potrošača.

Ukoliko prodavac iz objektivnih razloga nije u mogućnosti da udovolji zahtevu potrošača u roku koji je dogovoren, dužan je da o produžavanju roka za rešavanje reklamacije obavesti potrošača i navede rok u kome će je rešiti, kao i da dobije njegovu saglasnost, što je u obavezi da evidentira u evidenciji primljenih reklamacija. Produžavanje roka za rešavanje reklamacija moguće je samo jednom.
...

i član 52., da ga ne citiram celog.
 
Ček polako sa zaključcima niti je on kupio Fen niti mu je Kinez odbio reklamaciju...tako da [emoji2]

Sent from my Redmi Note 4 using Tapatalk
 
@RazbojNick
Ovlašćenja nadležnih inspektora

Član 156 ...
Nadležni inspektor u vršenju nadzora ispituje da li trgovac, odnosno prodavac:
...
34) prihvaćeni zahtev iz reklamacije potrošača ne reši na način propisanim članom 56. stav 8, odnosno članom 81. stav 3. ovog zakona;

Ako je potrošač tražio povrat novca a prodavac nudi zamenu proizvoda, znači da nema prihvaćen zahtev, da li je i onda inspektor nadležan?

Reklamacija i način rešavanja reklamacije

Član 56
...
Odgovor prodavca na reklamaciju potrošača mora da sadrži odluku da li prihvata reklamaciju, izjašnjenje o zahtevu potrošača i konkretan predlog i rok za rešavanje reklamacije.
...
Stav 8: Prodavac je dužan da postupi u skladu sa odlukom, predlogom i rokom za rešavanje reklamacije, ukoliko je dobio prethodnu saglasnost potrošača.

Ukoliko prodavac iz objektivnih razloga nije u mogućnosti da udovolji zahtevu potrošača u roku koji je dogovoren, dužan je da o produžavanju roka za rešavanje reklamacije obavesti potrošača i navede rok u kome će je rešiti, kao i da dobije njegovu saglasnost, što je u obavezi da evidentira u evidenciji primljenih reklamacija. Produžavanje roka za rešavanje reklamacija moguće je samo jednom.

Opet isto, šta ako nije dobio saglasnost?

Ne tvrdim da nije nadležan, nego bi da se protumači da li jeste ili nije.

Situacija, reklamiraš proizvod u roku od 6 meseci od kupovine. Tražiš novac nazad, prodavac u predlogu rešavanja ti nudi novi proizvod ali ne i povrat novca i ne želi da promeni predlog. Da li je inspektor nadležan i može da mu izrekne kaznu?

@bakara
Znamo da nije, ali je dobar priimer da se reše neke nedoumice.
 
Član 56. stav 7: "... Rok ne može da bude duži od 15 dana, odnosno 30 dana za tehničku robu i nameštaj, od dana podnošenja reklamacije...."
Vreme ne ide na ruku trgovcu.

Vrlo je važno ovde primetiti da trgovac predlaže način razrešavanja reklamacije, a da potrošač ima pravo da bira i zahteva kako će se ona rešiti, i to i po ZZP i po Obligaionim odnosima.
 
Da, sad je jasno.
 
Izvinjavam se, gore sam pobrkao članove i tačke.

Prvi citat treba da glasi:
Ovlašćenja nadležnih inspektora

Član 156
...
Nadležni inspektor u vršenju nadzora ispituje da li trgovac, odnosno prodavac:
...
20) prima, evidentira, odgovara na reklamaciju, u skladu sa članom 56. i članom 81. stav 3. ovog zakona;
...

Tačka 34 je iz člana 160:

Prekršaj

Član 160

Novčanom kaznom u iznosu od 300.000,00 do 2.000.000,00 dinara, kazniće se za prekršaj pravno lice ako:
...
34) prihvaćeni zahtev iz reklamacije potrošača ne reši na način propisanim članom 56. stav 8, odnosno članom 81. stav 3. ovog zakona;
..
 
Pokusao sam da nadjem odgovor ali nisam uspeo, radi se o sledecem: narucio sam pre godinu dana jedan kucni aparat u tehnomaniji preko sajta, koji se sada pokvario pa me zanima da li mogu da im vratim u obliznju tehnomanija radnju, po zakonu da li oni moraju u radnji da prime reklamaciju ili moram u servis. Pitam jer su mi u emmi shop gundjali jednom kad sam doneo uredjaj na reklamaciju, "sto nisam odneo u servis", pa sam morao na galamu sa njima da isteram da ga prime, a nisam ga kupio online nego kod njih u radnji. pa me zanima da li mogu da se pozovem na neki deo zakona ako budu prigovarali?
 
Možeš i u radnju odneti, al najbrža realizacija je da sam odneses u servis.

Sent from my Redmi Note 4 using Tapatalk
 
OK, brzina mi nije vazna, servis je 15KM a radnja u blizini.
da li ima neki citat iz zakona na koji mogu da se pozovem?
 
Poslednja izmena:
Ima. Sve piše u zakonu o zaštiti potrošača.
 
Pozdrav, hteo bih da kupim ink jet stampac. Nasao sam model koji mi po specifikacijama odgovara ali ne znam kako ce u praksi raditi jer hocu da pored redovnog stampanja odraditi po koju fotografiju za klinke. Nemam mogucnost da vidim uzivo kako on radi tako da ne mogu ni znati kakav je kvalitet stampe, koliko sam shvatio po zakonu ako kupim preko Weba tj na daljinu imam rok od 14 dana da uredjaj vratim ako mi ne odgovara. Kontaktirao sam i dve radnje pre kupovine radnja na W mije odgovorila:

Poštovani,

Kupovinom preko sajta imate pravo od 14 dana da vratite proizvod koji Vam ne odgovara,naravno neoštećen u originalnoj ambalaži sa kopijama fiskalnog I maloprodajnog računa.
Možete ga odneti u našu najbližu maloprodaju ili da uputimo kurira na Vašu adresu da preuzme robu od Vas.
Roba se šalje u servis reklamacija I nakon toga ćete biti obavešteni.
Nakon razduženja možete poručiti drugi proizvod ili ćemo izvršiti povraćaj novca na Vaš račun.

Ali na njihovom sajtu stoji jos jedan detalj "Prodavnica WW zadržava sva prava promene cene proizvoda tako da, ako ste poručili uređaj po jednoj ceni i sa tom cenom ga primili na kućnu adresu, a nakon toga je cena smanjena nemate prava na povraćaj novca." to znaci da oni mogu da promene cenu za 1 din i nema povracaja?

Radnja na M mi je odgovorila : Ukoliko budete koristili uređaj, pa nakon nekog vremena ne budete zadovoljni, mi ne možemo prihvatiti nazad korišćen uređaj.

Zanima me kako to funkcionise u praksi, naravno da se necu zezati i odstampati 1000 strana pa vratiti nazad ali ne bih ni da kupim pa mi ne odgovara sam kvalitet. Po zakonu vidim da imam to pravo, cak i da bez objasnjenja vratim nazad u roku od 14 dana. Ne znam kako to radnjama odgovara i da li pokusavaju da zaobilaze zakon jer sam imao jako losa iskustva sa WW sto se tice ostvarivanja garancije na televizor koji se 3 puta kvario a odbijali su da vrate novac...
 
Ukratko, mogu da izmišljaju svoje uslove do sutra. Zakon o zaštiti potrošača ima odredbe po pitanju kupovine van službenih prostorija prodavca, pa ti savetujem da ih pročitaš i vidiš šta je primenjivo.

U suštini možeš i da odštampaš 1000 komada u tih 14 dana, ako to očekuješ od uredjaja i nije istaknuto da to ne može da uradi i ne smatra se normalnim radom (a to je ~70 komada dnevno, misssim...).

Toplo preporučujem da ga doooobro islikaš iz svih uglova pre slanja, da slučajno ne bi posle tvrdili nešto što nije tačno ili se ošteti u transportu.
Nije mi jasno dostavljanje kopije računa, kad je dovoljno samo poslati popunjenu izjavu o vraćanju. Proveriti u Zakonu.

Uvek se radi povraćaj plaćenog iznosa. Naknadno menjanje cene robe ne utiče na to koliko si ti platio, niti si u obavezi da kod istog trgovca kupiš nešto zamensko.
 
Znaci on moze da potrosi ink jet ketridze i da im vrati printer, a novi kertridzi kostaju koliko i stampac ;)
 
Pa da, o tome i ja razmisljam... Znam sta pise u zakonu ali praksa je nesto sasvim drugo kod nas jos uvek pa zato i pitam jer mi znaci da cujem vise misljenja ili neko iskustvo.
 
To mozda u stampacima od 30eur, a ima i mnogo ozbiljnijih i skupljih ink jet stampaca.

U svakom slucaju poenta je da ce prodavac sa tim proizvodom moci da se slika ako to neko iskoristi.
 
Napomenuo bih da je ovo model Canon g1400 i kod njega se ne menjaju ketridzi vec se samo dopunjuje boja u tankove predvidjene za to. Uz stampac dolaze 4 bocice sa bojama... To me najvise i privlaci jer su boje oko 800din jedna a po njihovoj prici sa jednom dopunom se stampa oko 6000 stranica.
 
Ovo nije istina. HP ink jet štampači dolaze 100% puni. Laserski su obično oko 30% puni.
Velika je istina. Promenio sam 4 HP štampača za kućne potrebe (od najjeftinijih do srednje klase) i svaki put bude ogromna razlika u broju odštampanih stranica sa priloženim i sa posebno kupljenim kertridžima. Kertridži su istih gabarita i isti modeli, uvek. Inače je to i iskustvo nekoliko ljudi, koji baš troše štampače.

No, sve to nema veze sa temom. Kad kupiš robu van službenih prostorija prodavca, imaš pravo da je isprobaš u 14 dana. Frižider ima freon; automobil ima gorivo, ulje, tečnosti.
Potrošne delove (u kratkom roku posmatrano, jer sve se, dugoročno gledano, troši) ima bezmalo svaka roba i neophodni su za normalno i ispravno fukcionisanje robe.
Kako će potrošač da ustanovi da li roba odgovara njegovim potrebama, ako ne isproba robu u skladu sa tim potrebama i, naravno, onom što se smatra za normalnu upotrebu te robe? Da neće možda da nekako ne potroši taj potrošni deo?
 
Mora da postoji zaštita za obe strane; i za kupca i za prodavca. Ne može prodavac sebe da "zaštiti" tako što će npr. za 1din da promeni cenu i onda kaže da nema zamene; to je besmislino.
Takođe, nije normalno da kupim štampač, odštampam šta mi treba, potrošim tonere i onda kažem da mi ne odgovara, uzmem drugi i tako u krug.
Da me neko ne shvati pogrešno; ne kažem da je to namera bilo koga ovde, ali svakako bi bilo takvih i sličnih zloupotreba.

Btw, što se tiče kvaliteta štampe, video sam je na Epson ciss štampaču (mislim da je model L110). Po mojem mišljenju loša je štampa. U redu je za tekst samo. Ne verujem da je na tom Canonu išta bolje.
 
Poslednja izmena:
Vrh Dno