Šta je novo?

Zastita potrosaca kroz zakone i praksu (FAQ u II Postu)

Ima drug jednu masinu koju je platio 1000e i crkla je posle mesec dana. Reklamirao je i servis kaze da je njegova greska, popravka i delovi kostaju 200e.
OK, razumem dalje bi bilo:
-nigde ne pise u uputstvu za upotrebu da to nisam smeo da radim sto vi kazete da je razlog kvara,
-teret dokazivanja da je neodstataka nastao tvojom krivicom je na prodavcu,
-ne placa se sudska taksa, za sudski postupka ispod 500000.
-ALI treba platiti advokata, sastav tuzbe, svako rociste.

Interesuje me, sta da drug kaze: dobro placam koliko kosta popravka, a oni kazu eee pa bas nemamo trenutno tih delova.
Koji deo zakona koji to regulise, odnosno koji je rok da poprave kvar???
I sta se desava ako propuste taj rok. Da li su duzni da obezbede zamenski aparat?
 
Poslednja izmena:
Zna li neko da li se kupovina dogovorom putem mejla kod naših maloprodaja tretira kao prodaja putem interneta, odnosno kao kupovina putem registracione forme i korpe na sajtu? Nedavno sam se raspitivao putem mejla o ceni i dostupnosti određenog proizvoda kod nekoliko poznatih domaćih firmi i jedni od njih su me savetovali da ukoliko odlučim da kupim ostavim podatke za slanje mejlom, kako bi proteklo brže i jednostavnije. Interesuje me da li sam i tada pokriven zakonom da mogu vratiti predmet u narednih 14 dana?
 
mean_machine
>>>Prodavac me je opusteno poslao na uvoznika jer oni samo odgovaraju za dve godine (fiskalni racun) sve preko toga mora sa uvoznikom. I sad imam problem sto se uvoznik u medjuvremenu promenio, proizvodjac kaze da nov uvoznik mora da prihvati reklamaciju ali izgleda da postoji neki problem izmedju proslog i novog uvoznika!?! <<<

Koliko sam razumeo, ploča je starija od dve godine što znači da je potrebno pored računa još neki dokaz o trajanju garancije koja je duža od zakonskog roka da bi se reklamirala u prodavnici gde je kupljena (na primer garantni list, gde tačno piše koliki je garantni rok). Ukoliko toga nema sve zavisi od dobre volje prodavca. Zakon o zaštiti potrošača reguliše odnos kupca i prodavca i uvoznici nemaju (neposredno) veze sa tim i tu ne možeš puno da uradiš. Dobra vest je da uvoznici mogu da ti pomognu i uglavnom im je stalo do kupaca (naročito ako su pokriveni ugovorom sa proizvođačima tako da ih ništa ne košta).
 
Poslednja izmena:
mean_machine
>>>Prodavac me je opusteno poslao na uvoznika jer oni samo odgovaraju za dve godine (fiskalni racun) sve preko toga mora sa uvoznikom. I sad imam problem sto se uvoznik u medjuvremenu promenio, proizvodjac kaze da nov uvoznik mora da prihvati reklamaciju ali izgleda da postoji neki problem izmedju proslog i novog uvoznika!?! <<<

Koliko sam razumeo, ploča je starija od dve godine što znači da je potrebno pored računa još neki dokaz o trajanju garancije koja je duža od zakonskog roka da bi se reklamirala u prodavnici gde je kupljena (na primer garantni list, gde tačno piše koliki je garantni rok). Ukoliko toga nema sve zavisi od dobre volje prodavca. Zakon o zaštiti potrošača reguliše odnos kupca i prodavca i uvoznici nemaju (neposredno) veze sa tim i tu ne možeš puno da uradiš. Dobra vest je da uvoznici mogu da ti pomognu i uglavnom im je stalo do kupaca (naročito ako su pokriveni ugovorom sa proizvođačima tako da ih ništa ne košta).

fiskalni ti nudi zastitu u vidu saobraznosti i za nju odgovara prodavac. trajanje je 2 godine.
Duzi period zastite se zove garancija i davalac garancije ne mora biti sam prodavac.
To prosledjivanje na uvoznika je strasno nefer jer oni direktno saradjuju i lako mogu to sami da proslede. Ono sto mozes je da se pozoves na zakon koji kaze da su oni duzni da obezbede podrsku za prodati artikal u roku od 7 godina od prodaje. Ovo ne znaci da to treba da urade besplatno, ali servis i delovi moraju postojati, a na tebi je da po ponudi cene za popravku to prihvatis ili odbijes.
Mada, svakako bi ti rekli da popravka kosta vise nego nov proizvod i tako bi te otkacili.
 
fiskalni ti nudi zastitu u vidu saobraznosti i za nju odgovara prodavac. trajanje je 2 godine.
Duzi period zastite se zove garancija i davalac garancije ne mora biti sam prodavac.
To prosledjivanje na uvoznika je strasno nefer jer oni direktno saradjuju i lako mogu to sami da proslede. Ono sto mozes je da se pozoves na zakon koji kaze da su oni duzni da obezbede podrsku za prodati artikal u roku od 7 godina od prodaje. Ovo ne znaci da to treba da urade besplatno, ali servis i delovi moraju postojati, a na tebi je da po ponudi cene za popravku to prihvatis ili odbijes.
Mada, svakako bi ti rekli da popravka kosta vise nego nov proizvod i tako bi te otkacili.

Po starom zakonu je bilo 7 godina za podršku. U zakonu koji je trenutno aktuelan to se ne pominje i trgovac nema obaveze posle isteka garancije.
 
Sta znaci kada neko napise garancija uvoznika? Da li ja licno mogu ostvariti tu garanciju ili mora preko nekog drugog?
 
Sta znaci kada neko napise garancija uvoznika? Da li ja licno mogu ostvariti tu garanciju ili mora preko nekog drugog?

oglasi ili radnja?
Sve zavisi od robe i samog uvoznika. Neki primaju reklamacije samo na osnovu serijskog broja, a negde moras da imas dokaz o kupovini. Sigurno da nije isto za flash memoriju i za laptop.
 
Oglasi. Znaci svakako je bolje imati dokaz o kupovini. Konkretno sam zainteresovan za Samsung-ov SSD
 
Kakav je sport vision što se tiče reklamacija i koliko od prilike traje procedura ako neko zna, patike su u pitanju?

Послато са SM-G900F уз помоћ Тапатока
 
Do 10 radnih dana. Ako ti jave u roku od 2, 3 dana, verovatno je odbijena.

Ja sam imao dobra iskustva sa njima, uvek su mi uvazili reklamaciju, samo jedanput su je odbili. Ali, i to sam sredio kasnije :)
 
Ok hvala, nosim sledeće nedelje pa cu videti šta će da kažu
Realno vidi se da nisu lepo ušivene i da se izvuklo platno na šavu

Послато са SM-G900F уз помоћ Тапатока
 
Ili ce ti odbiti sa obrazlozenjem da nisu adekvatno koriscene ili odobriti. Eh sad, sta njima znaci adekvatno koriscenje, mislim da ne znaju ni oni

Uglavnom navode vlagu kao razlog odbijanja reklamacije jer na 99% deklacarija pise obuca za suvo vreme pa im je tako najlakse da odbiju bez nekog dodatnog objasnjenja, iako patike mozda vodu, u svom veku nosenja, nisu videle
 
Poslednja izmena:
Imam pitanje. Da li mogu naknadno da tražim da mi u radnji izdaju garantni list za proizvod za koji sam dobio samo fiskalni račun, a garancija je 5 godina. Nisam obraćaopažnju prilikom kupovine na trajanje garancije, pa me brine da neću imati više od 2 godine ako imam samo fiskalni.

Sent from my HUAWEI VNS-L21 using Tapatalk
 
Meni su po tom pitanju izašli u susret u Monitoru, godinu i po dana nakon kupovine, za Asusovu grafičku kartu koja ima trogodišnju garanciju, kada sam je prodavao.

Ja im pisao mejl i poslao fotku karte sa S/N i oni odmah poslali garantni list.

Sent from my Redmi Note 3 using Tapatalk
 
Jel ima neko iskustva sa Bosch servisom za male kucne aparate Specijalelektro 1978 na NBGD?

Fen za kosu kupljen 4.8.2015. Reklamiran 29.7.2017. zbog nedostatka sto cim se upali na jace duvanje usmerivac vazduha spadne (sestra nije ni znala da moze da reklamira zbog toga, ali naravno da moze). 7.8. zvali i odobrili zamenu za nov uredjaj. Juce prilikom zvanja servisa kazu da iako je nov uredjaj ne izdaju novu garanciju "mi smo servis tako da ne izdajemo fiskalni racun pa samim tim ne mozemo ni garanciju, postojeca se produzava". Centralni call centar boscha nismo uspeli da dobijemo jer je vikend.

Da li se nesto menjalo po tom pitanju u zakonima? Znam da u zakonu o obligacionim odnosima pise:

Član 503

(1) U slučaju manje opravke, garantni rok se produžava onoliko koliko je kupac bio lišen upotrebe stvari.

(2) Međutim, kad je zbog neispravnog funkcionisanja izvršena zamena stvari ili njena bitna opravka, garantni rok počinje teći ponovo od zamene, odnosno od vraćanja opravljene stvari.

(3) Ako je zamenjen ili bitno opravljen samo neki deo stvari, garantni rok počinje teći ponovo samo za taj deo.


Sto bi trebalo da znaci da uz novi uredjaj treba dobiti i novu garanciju. Iz licnog iskustva znam da je tako, pre nekih 3-4 godine sam dobio novu garanciju uz novi hard disk koji sam dobio kao zamenu za crknuti (koji je crko mesec dana pred istek garantnog roka). Naravno nisam dobio novi fiskalni sto i nema smisla jer je dobijen kao zamena za pokvareni. Samo ne znam da li se nesto menjalo, koliko znam u zakonu potrosaca ni nema necega sto definise ovu situaciju, mozda gresim.

Misljenja?
 
Poslednja izmena:
Trazi obavezno novu garanciju jer je nov uređaj. Meni je tako crkla digitalna vaga za merenje telesne tezine iz tehnomanije, neka skuplja ali imala je garanciju 5 godina. Posle 3 godine se pokvarila, odnesem u tehn. posle 2 dana jave da cu dobiti novu. Odem po tu novu i tu na licu mesta probaju da me izmuvaju za novu garanciju, ali sam digao dzevu, zvali šefa koji je rekao da sam ja u pravu i dobio sam novih 5 godina.

Sent from my SM-G955F using Tapatalk
 
Nov uredjaj = nova garancija, nema tu filozofiranja. Nije cak neophodan ni fiskalni racun, ako te vec dovode u zabludu da ne mogu zbog toga da izdaju garanciju.
 
Jel ima neko iskustva sa Bosch servisom za male kucne aparate Specijalelektro 1978 na NBGD?

Imao sam problem sa njihovim usisivacem od 300e, sveze ociscen sa opranim filterima je prijavljivao da je prepunjen. Uporno su me pravili de8ilom i objasnjavali mi kako se peru filteri i pokusali da mi naplate pranje istih... Srecno sa njima.
 
Jel ima neko iskustva sa Bosch servisom za male kucne aparate Specijalelektro 1978 na NBGD?

Dugo sam pricao sa centrima za zastitu potrosaca i nisu znali da mi kazu pravu informaciju.
Postoje neka preklapanja kod garancije, saobraznosti i obligacionih odnosa koja ne umeju da rese.

Ono sto su mi vrlo jasno rekli je da, ukoliko je uredjaj dobijen samo sa fiskalnim racunom, vazi samo i iskljucivo saobraznost od 24 meseca. U ovom periodu, za bilo kakav nedostatak, mozes da trazis nov uredjaj cak i ako se stari moze popraviti, ali se zastita ne produzava van tih 24 meseca (samo onaj kratak period koliko je uredjaj bio u servisu).
Prema onome sto su mi objasnili, zakon o obligacionim odnosima vazi ukoliko je proizvod imao garanciju (npr 3 godine). Ako posle 2 i po godine crkne grejac na ves masini, davalac garancije ga menja i na taj grejac krece novih 24 meseca, dok na ostatak vazi preostalih 6 meseci.

Serivs svakako ne moze da ti da novu garanciju i tu su u pravu. Servis moze da produzi staru ako je reklamacija predata sa garantnim listom. Nema nacina da se na fiskalnom isecku iskaze da je nesto reklamirano i da se saobraznost produzava. Na garantnom listu ta mogucnost postoji. Kada bi za godinu dana ponovo otisao sa istim fiskalnim racunom, odbili bi te zbog datuma.

Ja to vidim ovako: ako davalac garancije (ne obavezno i prodavac robe) garantuje da ce proizvod raditi neki period (duze od 24 meseca) onda to vazi za sve nove uredjaje, dakle uvoznik kaze da ce uredjaj od trenutka otvaranja raditi barem 3 godine npr. Onda ovo vazi i za zamenski uredjaj i za sledeci i tako dalje. Ako uvoznik nije nista garantovao licno, vec te samo drzava stiti 24 meseca (kako bi se smanjio uvoz skarta) onda posle 24 meseca nemas pravo na zalbu.
 
A od koga ćeš dobiti novi fen, ako ti je već odobrena zamena? Tamo i traži novu dvogodišnju garanciju, na koju imaš pravo.
 
Pa u tom servisu se dobija novi, tako su rekli.

@sub
Hvala za info, nisam ni ja pametan. Garancija je tu uz fiskalni, ali je standardnih 2 godine.
 
24 meseca ili 25 meseci?
Po zakonu ne smeju da nude "garanciju" od 24 meseca jer je to obmana i za ovo mogu da nastradaju lepo. Mozda ako je kupljeno taman pre novog zakona, mada mislim da je zakon stariji od 2 godine.
 
Malo sam pricao napamet posto tada racun nije bio kod mene, izvinjavam se. Fiskalni je bio priheftan za knjizicu o servisnim informacijama itd, sto nije garancija.

Inace su danas slicnu pricu ispricali kao ovo sto si ti naveo, izgleda da znaju znanje. Najverovatnije ce se uzeti zamenski fen i to je to.

Nemam bas nekih lepih iskustva sa Bosch-om u zadnje vreme, nije to vise ono sto je nekad bilo. Imao sam isto neki problem sa novom mikortalasnom pre par meseci, odobrili su mi zamenu uz bas mnogo cimanja (drugi servis, izuzetno neljubazni u komunikaciji) uz napomenu da ce i drugi uredjaj praviti isti problem tj svi su takvi (iritantno VF pistanje dok je uredjaj na stand by tj dok ne greje hranu, proverio na jos nekoliko primeraka, same shit). Na ovaj fen se svi na netu zale za isti problem, trenutno je na nekoj akciji kod nas za 50% od tadasnje cene, izgleda da hoce da se otarase skarta :)
 
Poslednja izmena:
@dule0911
Za mikrotalasnu uzmi jednopolnu uticnicu sa prekidacem, pa na nju pali/gasi ako je takva situacija.

Znaci i Bosch je sada dizajnd baj Kinez. Spadne usmerivac...
Ja imam njihov ProSalon i taj za kucne uslove radi vise nego dobro.
 
Tako sam i planirao sa prekidacem, samo mi je tuzno da verovatno najskuplji model na trzistu od svih samostojecih mikrotalasnih pravi iste zvukove kao neke od 5-6k din i da je to normalno za svaki primerak.
 
Poslednja izmena:
Imam pitanje. Da li mogu naknadno da tražim da mi u radnji izdaju garantni list za proizvod za koji sam dobio samo fiskalni račun, a garancija je 5 godina. Nisam obraćaopažnju prilikom kupovine na trajanje garancije, pa me brine da neću imati više od 2 godine ako imam samo fiskalni.

Sent from my HUAWEI VNS-L21 using Tapatalk

Meni su po tom pitanju izašli u susret u Monitoru, godinu i po dana nakon kupovine, za Asusovu grafičku kartu koja ima trogodišnju garanciju, kada sam je prodavao.

Ja im pisao mejl i poslao fotku karte sa S/N i oni odmah poslali garantni list.

Sent from my Redmi Note 3 using Tapatalk

Bio sam do prodavnice gde mi je receno da fiskalni nije ogranicen na dve godine posto su oni uvoznici (ako sam dobro razumeo). No, izdat mi je garantni list koji je samo pecatiran, prodavac nije napisao trajanje garancije ili detalje o kupljenom proizvodu na garantnom listu.
Jel to dovoljan fiskalni + samo pecatiran garantni list za garanciju od 5 god. ili mora garantni list da se popuni u celosti?
 
Poslednja izmena:
Ja bih insistirao da popune, iako verovatno ne bi imao problema sa ostvarivanjem garancije i ovako. Ali, što je sigurno, sigurno je.

Nešto se pokvari posle dve i po godine, i ti odjednom nemaš nikakav pisani dokaz da ti je roba u garanciji.
 
a možeš i sam da napišeš 20 godina garancije. Pošto ništa nije prepravljano, to mora da važi. :D
 
Sazeti nastavak sage o fenu za kosu :)

Sestra pisala on-line zalbu bosch global posto je bila iznervirana odgovorima i ruganjem zvanicnika iz call centra (gospodin je uz smejanje prozivao kako nije dobro procitala garantne uslove). Posle par dana je kontaktirao isti lik, ovaj put moze povracaj novca u servisu, iznos sa racuna, jer ponovnu garanciju svakako ne moze da izda (prvi put joj je rekao da ide u tehnomaniju da ih pita ali zna da joj nece dati pare). Otisla juce u servis, nemaju da joj daju pare, nije se najavila da ce doci, iako ga je 2 puta pitala da joj potvrdi koji servis itd. Ostavila je broj tekuceg na koji ce joj navodno uplatiti novac pa cemo videti sta ce biti u toku nedelje.
 
Nazad
Vrh Dno