Šta je novo?

Zastita potrosaca kroz zakone i praksu (FAQ u II Postu)

Savet je da poštuješ ugovor koji si potpisao i pustiš policiju da radi to za šta je zadužena i ovlašćena.
Znam kako zvuči ovo kad pročitaš ali...
 
Probaj da se snadjes za neku garazu dok se to ne resi.
 
AMS je u mom slučaju bio vrlo korektan. Zovi ih i dogovori se.
 
Evo opet mene,odobrena mi je zamena TV-a pre par dana,problem je sto sam sa njim u servis poslao i original garanciju i fiskalni racun (ne pitajte nista) :(

Da skratim,u slucaju da ne uspeju da pronadju i vrate mi te papire iz servisa za 10-tak dana i slicno (ako ih nisu i bacili u djubre zajedno sa TV),kakva mi je sanse da izvrsim zamenu uredjaja i slicno ?

Od nekih dokaza imam SMS poruku koju sam dobio od Teh*****e da mi uvazena reklamacija i slicno,priznanicu od kurirske sluzbe kada su preuzeli TV i podatke koje sam ostavio njihovom Call Centru jos na pocetku (ser.broj televizora i broj reklamacije) i ako cuvaju onaj slip tj. kopiju racuna u radnji preko kog mi mogao da dokazem da sam obavio kupovinu ?
 
Savet je da poštuješ ugovor koji si potpisao i pustiš policiju da radi to za šta je zadužena i ovlašćena.
Znam kako zvuči ovo kad pročitaš ali...

Ne znam kakve veze sad ima policija, policija je napravila izvestaj i potvrdu od pokusaju kradje. Sve je dostavljeno ams osiguranju ali sad oni oduglovlace. I valjda oni da postuju ugovor a ne ja. Ne kapiram smisao odgovora. A ja nisam u mogucnosti da obezbedim garazu i auto mi stoji na parkingu sa razbijenim staklom a pritom mi ne daju da vozim u servis da popravim sve dok oni ne odluce.
 
Poslednja izmena:
Ako imas nekog prijatelja koji ima bar dvoriste. Manja je verovatnoca da ga tu cerupaju.

Sent from my Nexus 5X using Tapatalk
 
Ne znam gde da pitam pa je valjda ovde ok. Uzeo sam danas u E**i-ju slušalice Philips SHL5000. Sve je ok delovalo sa pakovanjem i kada sam stigao kući i raspakovao ih video sam da je leva strana baš izgrebana. Je l' vredi da se cimam u ponedeljak nazad do radnje? Slušalice rade odlično, ali malo se ipak osećam da su me za*ebali i uvalili korišćenu robu...

Sent from my HUAWEI VNS-L21 using Tapatalk
 
Evo opet mene,odobrena mi je zamena TV-a pre par dana,problem je sto sam sa njim u servis poslao i original garanciju i fiskalni racun (ne pitajte nista) :(

Da skratim,u slucaju da ne uspeju da pronadju i vrate mi te papire iz servisa za 10-tak dana i slicno (ako ih nisu i bacili u djubre zajedno sa TV),kakva mi je sanse da izvrsim zamenu uredjaja i slicno ?

Od nekih dokaza imam SMS poruku koju sam dobio od Teh*****e da mi uvazena reklamacija i slicno,priznanicu od kurirske sluzbe kada su preuzeli TV i podatke koje sam ostavio njihovom Call Centru jos na pocetku (ser.broj televizora i broj reklamacije) i ako cuvaju onaj slip tj. kopiju racuna u radnji preko kog mi mogao da dokazem da sam obavio kupovinu ?

svakako moraju da ti produze garanciju za period koji je tv bio kod njih i to mora da bude evidentirano na garantnom listu. Ako su garantni list izgubili, napisace ti novi. Ako ti vrate bez garantnog lista, zahtevaj da ti posalju isti sa upisanim tim produzenjem roka. To ti po zakonu sleduje i ne mogu da se vade.
E sad, po zakonu o obligacionimm odnosima, na novi deo koji je ugradjen prilikom popravke sledi i novi period od barem 24meseca. Ovo bi moralo da znaci da isto vazi i za ceo uredjaj.
Problem je sto postoji razlika izmedju garancije i zakonske saobraznosti. Uz saobraznost se nista ne produzava, a ako si dobio garanciju (rok duzi od 24 meeseca) onda taj period krece iznova.

Sve u svemu, ako ti ne vrate papire, ti ih pozovi i trazi maksimum. Novu garanciju sa rokom od dana vracanja tv-a. Ako vidis da ne ide, onda reci da su duzni da produze garanciju za taj rok koliko je tv bio na reklamaciji.
 
Ne citas pazljivo, odobrena mu je ZAMENA, nije mu popravljen TV.
 
Ne citas pazljivo, odobrena mu je ZAMENA, nije mu popravljen TV.

Zato sam rekao i "Ovo bi moralo da znaci da isto vazi i za ceo uredjaj.". Ako vazi na zamenjen dao, vazi i za zamenjen uredjaj
Pricao sam pre nekog vremena sa pravnikom iz idruzenja za zastitu i nisu znali da mi definisu sta se desava posle zamene uredjaja ako je data garancija.
 
Pa za nov proizvod svakako ide novi garantni list, tu nema nikakve dileme.
 
Ja se sve nadam da ce naci negde te papire i vratiti,nije mi problem i da odem kod njih po iste.

U slucaju da ne bude nista od toga ne mogu tek tako da banem u Durmitorsku bez ikakvih papira (osim onog SMS,priznanice kur.sluze i broja reklamacije) i kazem daj te mi drugi TV. :)

Znaci sta da se radi ,ako ne dobijem nazad te papire,sto je vrlo verovatno da ce tako i biti ?
 
Nasli su racun,poslali mi na adresu i pruzeo danas,dobro se sve zavrsilo. :)
Idem ovih dana da uzmem drugi TV,hvala na odgovorima i savetima. :)

Edit: posto planiram dodam neki dinar i uzmem drugu marku TV-a dal su duzni da mi otkucaju i nov racun i slicno,pored nove garancije ?
 
Poslednja izmena:
Naravno.
 
Može li neko u par rečenica da objasni kako se vodi postupak pred sudom kada prodavac odbije da uvaži reklamaciju?

Došli smo do toga da je prodavac odbio da uvaži garanciju na odevni predmet. Poslali tržišnoj, ona odradila svoj posao ali nije u nadležnosti da rešava reklamaciju (zamena za drugi proizvod, vraćanje novca...).

Koji su sve troškovi postupka? Ako izgubimo da li plaćamo drugoj strani bilo šta (na primer veštačenje ili prodavac će unajmiti advokata pa će imati advokat troškove za sastav odgovora na tužbu...). Postoji li parnica ili usmena rasprava ili sve završava sudija na zatvorenoj sednici bez prisustva obe strane? Da li je ta odluka konačna ili se opet može nekome dalje žaliti strana koja izgubi spor?

E da, najvažnije nisam pitao. U kom roku mora da se podnese tužba i da li teče od dana od kada smo primili odluku trgovca o reklamaciji ili dopis tržišne?
 
Jos jedno pitanje od mene a nisam siguran gde da ga postavim... Tv je star 8 meseci a u garanciji je 3 godine, ne znam kako ali je u panel usao insekt-neka mala muva velicine oko 3mm. Da li to podleze nekoj garanciji?
 
Poslednja izmena:
Pa tesko bi to islo, tehnicki je ispravan.
 
Može li neko u par rečenica da objasni kako se vodi postupak pred sudom kada prodavac odbije da uvaži reklamaciju?

Vodi se tako što unajmiš advokata da ga vodi. Ne zanosi se da možeš to sam, osim ako nemaš pravnika u porodici. Za početak advokat može da sastavi i pošalje pismo pred utuženje.

Onaj ko izgubi spor platiće verovatno (mada ne obavezno) sve troškove postupka, uključujući advokate, veštake itd.
 
Neće platiti tvog advokata.
 
Po Zakonu o parničnom postupku, ona strana koja u celini izgubi parnicu nadoknađuje troškove postupka drugoj strani, a u to ulazi i nagrada za advokata.
Uopšte ne mora da znači, sud može da donese odluku da svako snosi svoje troškove, bez obzira ko je dobio spor. Ja lično imam slučaj gde sam dobio prodavca u parničnom postupku, ali je sud presudio da ja vratim robu, prodavac novac, i da svako snosi svoj deo troškova. S'tim da meni prodavac dođe i zakonsku kamatu do dana isplate duga.

Sent from my Redmi Note 3 using Tapatalk
 
Poslednja izmena:
Angažovanje jeftinijeg ili skupljeg advokata je lična stvar, a da se troškovi refundiraju svi bi uzimali najskuplje.

Edit: supruga me ispravlja, sud može da odluči da se troškovi advokata nadoknade, prema troškovniku.
 
Poslednja izmena:
Dobiješ troškove, sem kod razvoda. I kada se državni organi međusobno sude, uglavnom.
 
Samo da dodam da je prvih 6 meseci kupac u izuzetnoj prednosti na sudu zbog pretpostavke nesaobraznoati artikla, pa se sve zavrasava i kraćem postupku.
 
Sad ce skoro dva meseca kako sam reklamirao plocu. Firma cija je deklaracija na kutiji i gde sam i odneo plocu, nije vise uvoznik i kazu da ne mogu da se sporazumeju sa uvoznikom (CT je u pitanju), to su mi rekli pre kad sam bio zadnji put ali su tad skontali da nije CT servis zaduzen vec CT distribucija pa ce njih da kontaktiraju od tad je proslo solidno vremena a na mejl mi nisu odgovorili sta se desava. E sad mene zanima koja su moja prava npr. ako i naredne nedelje mi kazu da nisu uspeli sa CT da se razjasne?

Imam potvrdu da sam predao uredjaj na reklamaciju, imam i racun. Ploca je kupljena pre par godina.
 
Poslednja izmena:
Ako si reklamirao u prodavnici gde si kupio ploču, reklamaciju moraju da reše u roku od 30 dana. Ako nisi reklamaciju podneo u prodavnici onda ne znam pošto zakon o zaštiti potrošača uređuje odnos između prodavca i kupca i tebe ne interesuje kao kupca ko je uvoznik, ko je ovlašten ko nije, ti sve rešavaš sa prodavcem.
 
Ne citiraj post iznad

Prodavac me je opusteno poslao na uvoznika jer oni samo odgovaraju za dve godine (fiskalni racun) sve preko toga mora sa uvoznikom. I sad imam problem sto se uvoznik u medjuvremenu promenio, proizvodjac kaze da nov uvoznik mora da prihvati reklamaciju ali izgleda da postoji neki problem izmedju proslog i novog uvoznika!?!
 
Poslednja izmena od urednika:
Garancija nakon zakonske od 24 meseca je uh komplikovana. Možda neko ima više iskustva.
 
Nazad
Vrh Dno