Šta je novo?

Zastita potrosaca kroz zakone i praksu (FAQ u II Postu)

Morali bi i za to da imaju dokaz. Ako se ista bune pretnja novinama.

Sent from Huawei Ascend Mate 7
 
Nalepnica je zapravo mala kruzna nelepnica koja se stavlja na odredjene srafove.

Nije bas da moze da ispadne, niti ima gde.
 
Ova je izgleda ispala. :) I to je njihova rec protiv njegove. A on nema nacina da dokaze da je on nije sklonio odakle, kao sto nije, a oni ne moraju nista da dokazuju.
 
^ Za 18k din jedno lepo, jasno i kratko pismo Telenor CC-u, uz carbon copy na jos neku višu Telenor adresu (istražiti). Sačekati odgovor, ako je opet negativan, onda neka anti-kampanja, recimo biti jako dosadan, pisati opet Telenoru, servisu, uvozniku, inspekciji, NOPS-u... Jer više nema šta da izgubi.

Možda neko ima bolju ideju. ;)
 
Crkla mi je graficka asus 270 posle 2 godine i koji mesec, garancija 3 god . Odem u Emmi gde je kupljena i kazu moram da nosim licno u servis. Posto me ubedise da je tako, a iako mi nije odgovaralo, odnesem sam u Nepo. Prvo sto sam ih pitao u Nepo je da li sam morao da im licno donosim, odnosno da li je Emmi morao da je primi, kazu da jeste. Ok. U prici sa deckom na prijemu, kazem da hocu da mi vrate pare ili da doplatim za bolju po mom izboru. Sada mi stize poruka da je reklamacija prihvacena i da je narucena zamenska karta. U cudu zasto je narucena zamenska ih okrenem tel, i izjave mi da su narucili zamensku zato sto sam potpisao da hocu popravku?! I da sacekam otprilike da stigne prvo zamenska, pa da onda trazim da mi vrate pare i da ne zna da li ce mi usvojiti?! Nesto sam tanak sa zivcima ovih dana, molim za pojasnjenje ako neko zna da li sam obavezan da prihvatim zamenu ili imam prava da trazim da mi odma vrate pare? Hvala...
 
Kada kupite jedan proizvod, na to gledajte kao na "marka" / "brend" (sve popularnija reč) + "model".
Dakle vi ste se opredelili za određenu marku i određeni model.
Kada prodavac ne može da vam da drugi isti takav, dužan je da vam vrati pare sa fiskalnog isečka.
Na sve ostalo što pristanete je vaša dobra volja, kao kupca.
Sve ostalo što vas prodavac tera da prihvatite - je čisto kršenje zakona o obligacionim odnosima.

http://www.paragraf.rs/propisi/zakon_o_obligacionim_odnosima.html

Član 501
(1) Kad je prodavac neke mašine, motora, kakvog aparata, ili drugih sličnih stvari koje spadaju u takozvanu tehničku robu predao kupcu garantni list kojim proizvođač garantuje ispravno funkcionisanje stvari u toku određenog vremena, računajući od njene predaje kupcu, kupac može, ako stvar ne funkcioniše ispravno, zahtevati kako od prodavca tako i od proizvođača da stvar opravi u razumnom roku ili ako to ne učini da mu umesto nje preda stvar koja funkcioniše ispravno.

Raskidanje ugovora i sniženje cene

Član 504
Ako prodavac ne izvrši u razumnom roku opravku ili zamenu stvari, kupac može raskinuti ugovor ili sniziti cenu i zahtevati naknadu štete.

Troškovi i rizik

Član 505
(1) Prodavac, odnosno proizvođač je dužan da o svom trošku prenese stvar do mesta gde treba da se opravi, odnosno zameni, kao i da popravljenu, odnosno zamenjenu stvar vrati natrag kupcu.

(2) Za to vreme prodavac, odnosno proizvođač snosi rizik za propast ili oštećenje stvari.

Prestanite više da verujete prodavcima, ne treba da budete religiozni kada postoji aktuelni zakon to da reguliše.
Počnite da cenite vaš novac jer njime plaćate i to pravo na reklamaciju i one koji treba da vas štite od prevaranata.
 
Poslednja izmena:
Nisi odgovorio na pitanje trece godine, i ja sam to pitao par strana nazad. Da li maloprodaja mora da primi uredjaj u trecjoj/chetvrtoj/petoj godini ili sme da fw na servis koji nije u istom gradu gde je izvrshena prodaja?
 
@isnogood: Ko je izdao garanciju? Ko je reklamirao taj proizvod da ima više od dve godine garancije? Sa kime si ti sklopio ugovor prilikom kupovine? Gde u bilo kom zakonu piše da prodavac nema više nikakve odgovornosti posle 2 godine i ako je njegov pečat na garanciji od 3,5,6,10 godina?

Da se razumemo, nisam pravnik i držim se samo onoga što je napisano. Trudim se da ga shvatam logično, najprostije moguće bez ikakvih komplikacija ili namernog žmurenja na neke članove bilo kog zakona.
 
Winwin je hdd, asbis je uvoznik izdao garanciju, garancija ima asbis i winwin pechat. Winwin se ogradjuje od nove godine za sve uredjaje koji imaju preko 2 godine garancije SEM ako su oni uvoznik (alti).
Gde pise da mora da prihvati ? Oni kazu da ne mora. JA ne znam. Da znam ne bih pitao :)
 
@SuperStarr: hvala na odgovoru. Najvise me je iznerviralo sto, kada sam ih zvao za pojasnjenje sta znaci da su narucili zamensku karticu, su mi na keca rekli da sam tako potpisao. A ja potpisao da predajem karticu na popravku?! Pa oni su tako stavili, izjasnio sam se usmeno da ako ne mogu da poprave i obezbede istu karticu da zelim povracaj. A ako su slucajno pod zamenska mislili da su poslali trebovanje za isti moj model, onda su tek mentoli sto mi tako nisu lepo i rekli. Pisao sam im i na mail zalbu da se izjasne jasno koje su mi opcije tacno, pa javljam ishod.
 
Ako ti ne napišu u mail-u sve po zakonu, najverovatnije izostave vraćanje novca, treba ih tužiti.
Pa da tako svako od nas radi ne bi se više nijedna radnja zezala tako sa kupcima...
 
@SuperStarr: hvala na odgovoru. Najvise me je iznerviralo sto, kada sam ih zvao za pojasnjenje sta znaci da su narucili zamensku karticu, su mi na keca rekli da sam tako potpisao. A ja potpisao da predajem karticu na popravku?! Pa oni su tako stavili, izjasnio sam se usmeno da ako ne mogu da poprave i obezbede istu karticu da zelim povracaj. A ako su slucajno pod zamenska mislili da su poslali trebovanje za isti moj model, onda su tek mentoli sto mi tako nisu lepo i rekli. Pisao sam im i na mail zalbu da se izjasne jasno koje su mi opcije tacno, pa javljam ishod.

U zakonu pise, da u prvih 6 meseci u slucaju neispravnosti (nesaobraznosti) mozes traziti povracaj novca (raskid ugovora) ili zamenu (popravka dolazi u obzir samo uz izricito odobrenje kupca), i prodavac/proizvodjac mora da se povinuje tome ukoliko ovlasceni servis dijagnostikuje kvar. Posle prvih 6 meseci u obzir dolaze popravka ili zamena, a raskid ugovora se pominje samo u slucaju da prodavac/proizvodjac ne moze da izvrsi popravku ili zamenu u periodu od 30 dana.
Tako da, ako mogu da ti zamenu karticu za identicnu, nemas pravo da trazis povracaj novca. Ako ti nude neki drugi proizvod u zamenu, mozes da tvrdis da nije adekvatna zamena i onda trazis povracaj novca.

Konkretno (podebljani deo):

ZZP je napisao(la):
Zahtev za otklanjanje nesaobraznosti

Član 52

Ako isporučena roba nije saobrazna ugovoru, potrošač koji je obavestio prodavca o nesaobraznosti, ima pravo da zahteva od prodavca da otkloni nesaobraznost, bez naknade, opravkom ili zamenom, odnosno da zahteva odgovarajuće umanjenje cene ili da raskine ugovor u pogledu te robe.

Potrošač ima pravo da bira da nesaobraznost robe trgovac otkloni opravkom ili zamenom.

Ako otklanjanje nesaobraznosti u skladu sa stavom 2. ovog člana nije moguće, potrošač ima pravo da zahteva odgovarajuće umanjenje cene ili raskid ugovora ako:

1) nesaobraznost ne može da se otkloni opravkom ili zamenom uopšte niti u primerenom roku
2) ne može da ostvari pravo na opravku ili zamenu, odnosno ako prodavac nije izvršio opravku ili zamenu u primerenom roku
3) opravka ili zamena ne može da se sprovede bez značajnijih nepogodnosti za potrošača zbog prirode robe i njene namene
4) otklanjanje nesaobraznosti opravkom ili zamenom predstavlja nesrazmerno opterećenje za prodavca.


Nesrazmerno opterećenje za prodavca u smislu stava 3. tačka 4) ovog člana, javlja se ako u poređenju sa umanjenjem cene i raskidom ugovora, stvara preterane troškove, uzimajući u obzir:
1) vrednost robe koju bi imala da je saobrazna ugovoru
2) značaj saobraznosti u konkretnom slučaju
3) da li se saobraznost može otkloniti bez značajnijih nepogodnosti za potrošača.

Potrošač ima pravo da zahteva zamenu, odgovarajuće umanjenje cene ili da raskine ugovor zbog istog ili drugog nedostatka saobraznosti koji se posle prve opravke pojavi, a ponovna opravka je moguća samo uz izričitu saglasnost potrošača.

Uzimajući u obzir prirodu robe i svrhu zbog koje je potrošač nabavio, opravka ili zamena mora se izvršiti u primerenom roku bez značajnih neugodnosti za potrošača i uz njegovu saglasnost.

Ako se nesaobraznost pojavi u roku od šest meseci od dana prelaska rizika na potrošača, potrošač ima pravo da bira između zahteva da se nesaobraznost otkloni zamenom, odgovarajućim umanjenjem cene ili da izjavi da raskida ugovor.

Ako se nesaobraznost pojavi u roku od šest meseci od dana prelaska rizika na potrošača, otklanjanje nesaobraznosti moguće je opravkom uz izričitu saglasnost potrošača.

Sve troškove koji su neophodni da bi se roba saobrazila ugovoru, a naročito troškove rada, materijala, preuzimanja i isporuke, snosi prodavac.

Za obaveze prodavca prema potrošaču, koje nastanu usled nesaobraznosti robe, prodavac ima pravo da zahteva od proizvođača u lancu nabavke te robe, da mu naknadi ono što je ispunio po osnovu te obaveze.

Potrošač ne može da raskine ugovor ako je nesaobraznost robe neznatna.

Prava iz stava 1. ovog člana ne utiču na pravo potrošača da zahteva od prodavca naknadu štete koja potiče od nesaobraznosti robe, u skladu sa opštim pravilima o odgovornosti za štetu.
 
Poslednja izmena:
Winwin je hdd, asbis je uvoznik izdao garanciju, garancija ima asbis i winwin pechat. Winwin se ogradjuje od nove godine za sve uredjaje koji imaju preko 2 godine garancije SEM ako su oni uvoznik (alti).
Gde pise da mora da prihvati ? Oni kazu da ne mora. JA ne znam. Da znam ne bih pitao :)
Siva zona... ako je WW reklamirao duzu garanciju, na njima je da je ispostuju, cak i da je tudji pecat na toj dodatnoj garanciji (a obicno nije radnja ta koja daje dodatne garancije kod nas, vec sami uvoznici).
Medjutim, ako si samo uzeo karticu i dobio papir sa dodatnom garancijom bez WW pecata, a sa pecatom uvoznika - u pravu su. Nisu oni duzni da ti odradjuju te extended warranty.
 
^^ I ja bih rekao da je ovako nekako... Ako je na garantnom listu gde pise 3 godine garancije njihov pecat, onda je njihov problem...
 
Sada su mi odgovorili da nece da mi vrate pare:
"Uređaj ste predali direktno u ovlašćeni servis,naša obaveza je da reklamacije rešavamo popravkom,ukoliko se dokaže hardverska neispravnost .Izuzetak je ukoliko je tip uređaja takav (kao što je kod Vas slučaj) da popravka nije moguća,onda se reklamacija rešava dodeljivanjem zamene uređaja istih ili boljih karakteristika.
Povrat novca kao željeno rešenje reklamacije, nažalost nismo u mogućnosti da ostvarimo jer je uređaj kupljen od prodavca ,a ne od ovlašćenog servisa."

Nude mi zamenski ili da odustanem od reklamacije. Stacu malo na loptu, da razmislim sta da radim i da im odgovorim. Ceracemo se jos, ako sam u pravu da imam prava na povracaj.
Svaki savet je dobrodosao.
 
Ljudi kolega ima problem pa mi treba savet.
Radi se o tome da je kupio neki plakar, pre par dana. Zapakovan sve ok. Kada je stigao kuci shvatio da nije taj koji je zeleo( druga boja) fale neke rucke, srafovi. E sada jel vazi ono da moze u roku od 14 dana da vrati robu i trazi pare nazad?


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Clan 56. Zakona o zastiti potrosaca

Prodavac je dužan da na prodajnom mestu vidno istakne obaveštenje o načinu i mestu prijema reklamacija, kao i da obezbedi prisustvo lica ovlašćenog za prijem reklamacija u toku radnog vremena.

Potrošač može da izjavi reklamaciju usmeno na prodajnom mestu gde je roba kupljena, odnosno drugom mestu koje je određeno za prijem reklamacija, telefonom, pisanim putem, elektronskim putem, odnosno na trajnom nosaču zapisa, uz dostavu računa na uvid ili drugog dokaza o kupovini (kopija računa, slip i sl.)

Emmi:
Reklamacija na funkcionalnu ispravnost proizvoda u garantnom roku.

U ovom slučaju, robu odnosite u maloprodaju gde ste uređaj kupili i gde ga možete reklamirati, ili neki od naših servisa.

http://www.emmi.rs/informacije_-_ka...acini_placanja,_garancije/reklamacije.22.html



Posto su te u servisu otkacili, u prodavnici NE MOGU. Mada su vec istakli da je i servis nadlezan.
 
Poslednja izmena:
Ljudi kolega ima problem pa mi treba savet.
Radi se o tome da je kupio neki plakar, pre par dana. Zapakovan sve ok. Kada je stigao kuci shvatio da nije taj koji je zeleo( druga boja) fale neke rucke, srafovi. E sada jel vazi ono da moze u roku od 14 dana da vrati robu i trazi pare nazad?


Sent from my iPhone using Tapatalk
Ako je narucio preko interneta onda moze, to za 14 dana vazi iskljucivo i samo ako je roba kupljena preko interneta, telefonskim putem ( ona sranja preko tv sto prodaju ).

Ako je kupio u radnji jedino moze da se zali da su mu doneli pogresnu stvar i da je vrati sto je normalno da prihvate.
 
Za to da li je servis duzan da vrati novac - po zakonu stoji sta je u prve 2 godine i nista vise.
Ako dodatna garancija, koja je ovde u pitanju, ne daje mogucnost povracaja novca, ne kapiram po cemu imas osnova da trazis povracaj?
Mozes se zaliti da li je adekvatan uredjaj, ali osnov za povracaj novca ne verujem da postoji (zakonski ga nema vise, zavrseno sa zakonom cim je proslo 2 godine, ali ne znam sta pise u konkretnoj extended warranty)
 
Hm, u pravu si, zakon se zaista odnosi samo na te dve godine.
 
Otisao sam u radnju gde sam kupio, pricao sa njima i dosli smo do toga da imam prava da odbijem zamensku kartu i da trazim povracaj. To radim u radnji, a na osnovu potvrde servisa da je kartica neispravna i da ne moze da se popravi. Rekli su i da ce da pricaju sa servisom, i gle cuda, u roku od pola sata mi stize mail od Nepo:
"Poštovani,

Za Vašu reklamaciju, odobreno je potvrda za zamenu. Potvrdu mozete preuzeti kod nas i sa njom otici u prodavnicu gde ste kupili uredjaj."

U Emmiju su bili korektni, ne mogu da kazem. Dogovor usmeni je da uradimo povracaj, odnosno da doplatim za novu grafu koju hocu. Treba im centralno odobrenje samo prvo, a na osnovu potvrde, ali ne bi smelo da bude problema.
Zasto su ovi u servisu precutali ovu varijantu ne znam, neka im je na cast, reci cu im licno sta imam i sta mislim kada budem uzimao potvrdu ;).
Hvala puno svima na pomoci.
 
Cek, jesi ti posle 2 godine odneo karticu? I imas dodatnu garanciju za povracaj novca za nju?
 
Odneo sam je posle 2 god i 2 meseca, garancija 3 god. Kako stvari sada stoje imam prava da odbijem zamensku i da trazim povracaj.
 
Samo lagano, sve se moze resiti uz dobru volju. Prodavnica nije u obavezi da izlazi u susret, ali u emmiju povracaj novca (ili doplata za skuplji proizvod) cesto prodje bez problema. Potrebno je samo strpljenje.
 
Pa da pocnemo :

Stigao mi je telefon iz WinWin-a medjutin zvunick je u veoma losem stanju bas se slabo cuje i krcka zvuk , uporedio sam s telefonom od prijatelja koji ima identican telefon i razlika je nebo i zemlja ali bukvalno,pa sam resio da reklamiram , na mail nisu odgovorili pa sam zvao na broj telefona za reklamacije i rekli da ce doci kurir da preuzme , ja sam u medjuvremenu telefon kako je i dosao lepo zapakovao , iskopirao racun , fakturu , na jedom malom papiricu detaljno opisao problem , sta , gde i kako..E sad zanima me koji je moj sledeci korak ako oni u sevisu kaze da je sve u redu s telefonom? Posto imao sam jedan slucaj odavno kada su mi odbili slusalice i samo mi je stigao sms s porukom da je sve u redu i da ce biti vracen , pa da znam da budem spremam za svaki slucaj ako kazu da je sve u redu s telefonom , hvala unapred na odgovorima
 
Pa da se deres na njih i da pretis inspekcijom, provereno se tako bori protiv sistema APP (ako prodje prodje) kojim se prodavci kod nas sluze.
Ako si ga narucio online, imas pravo 14 dana da ga vratis bez obrazlozenja, ne mora da bude pokvaren.
 
Ne bi trebalo. Ti si vec pokrenuo proceduru reklamacije, ne vracanja. Nemoj da pristajes na popravku ako ti prihvate reklamaciju, trazi novi telefon, prvih 6 meseci imas prava na to.
 
Pre nego sto posaljes taj telefon, lepo ga slikas da nema nijednu ogrebotinu ili ostecenje, to je takoreci najvazniji korak pri reklamaciji telefona.
 
Nazad
Vrh Dno