Šta je novo?

Zastita potrosaca kroz zakone i praksu (FAQ u II Postu)

Zakon kaze da je za reklamaciju potreban bilo kakav dokaz o kupovini, tako da je dovoljan I garantni list.
 
Za bilo kakvo finansijsko razduzivanje bice potreban racun.

Sent from my Redmi Note 2 using Tapatalk
 
^^tako je.
Garantni list nije dovoljan za takve stvari. Bice dovoljan da se popravi uredjaj, ali servis ne zeli da gubi vreme da proverava uredjaj, vidi da nema popravke, i onda te zove da trazi fiskalni da te razduzi, nego ga odmah trazi.
Garantni list kod nas u stvari sluzi iskljucivo za garancije preko zakonskih, ne znam zasto ga daju uopste za standardne dvogodisnje?
 
Tako je. Za dvogodišnje garancije ide samo fiskalni i on je jedini merodavan.
Za proizvode na koje se daje garancija preko 2 godine obavezno tražiti dodatni garantni list, mene su u poslednje vreme ne mali broj puta pokušali da smuvaju i da ga ne daju, po sistemu APP, prave se ludi i daju samo fiskalni.
Jedan majstor mi je posle malo cimanja nevoljno napisao garantni list za HDD na 36 meseci, a na moje pitanje ko bi meni garantovao da će biti uvažena garancija sam se pojavio sa neispravnim diskom između 2. i 3. godine, rekao mi, citiram:
"Pa kako ko, pa mi".:d
 
Da, on sigurno drzi negde u tefteru kome je obecao 36 meseci ;)
Sto je najgore, te male NE KOSTA da daju te duze garancije, jer samo "preprodaju" ono sto uvoznik/proizvodjac ionako daje.
Niti oni servisiraju, jedino sto oni rade je papirologija.
 
Za bilo kakvo finansijsko razduzivanje bice potreban racun.

Sent from my Redmi Note 2 using Tapatalk

Servis svakako ne može da ga finansijski razduži, može samo eventualno da se dogovori sa njima da ga razduže robno, sa istim ili bilo čim drugim. Ukoliko je prodavnica nepostojeća naravno.
 
Ako je prodavnica nepostojeca, sledeci u lancu (njihov dobavljac) preuzima obaveze.
Za telefon i IT tehniku je cesto servis taj.
 
Tako je, ali servis niti dobavljač ne mogu finansijski razdužiti fizičko lice.
 
Koliko se secam, kada sam citao ZoZP, bas moraju. Ne preuzimaju oni samo garanciju, u smislu popravke/zamene.
 
Pa ko ce da ga razduzi, ako ne dobavljac?
 
A kako da razduži, na "mejke mi sam platio toliko"...
Staviš sebe u poziciju dobavljača, da li bi ti nekoga razdužio finansijski na majke mi?
Prosto ko dan jesi dužan da čuvaš fiskalni račun? Pa što nisi čuvao? Doviđenja prijatno.

Zar je toliko teško kupiti kartonsku fasciklu od 16din. Napisati na fascikli računi, garancije... I lepo odlagati nakon što skeniraš ili slikaš i pošalješ u cloud.

Sent from my Redmi Note 3 using Tapatalk
 
Poslednja izmena:
Ne mislim na konkretan slucaj bez racuna, vec uopste. Ja svaki racun slikam, ide sve na cloud i mirna Backa, Baranja i zapadni Srem.
 
Ako ja treba da saopštim lošu vest, ok, neka bude, garancija ti je neupotrebljiva. Lepo sam rekao, može servis i dobavljač da ti poprave uređaj ili razduže robno, to mora taj kupac sa njima da vidi. U slučaju da je ostala samo opcija povrata novca, pozdravi se. Treba da kupuješ u radnjama koje posluju savesno, a ne radnjama koje prodaju u minus, a ti iskoristiš to pa ti lepo. Dobavljač nije tebi uzeo novac već od trgovca i on u tom lancu samo njega može da razduži, a tebe trgovac.
 
Ko kaze bez racuna??????
 
I sa računom i bez, ti platiš uređaj propaloj radnji 20.000 dinara, oni ga kupili od dobavljača za 18.500din. Tebi će dobavljač da isplati cenu proizvoda plus maržu trgovca? Važi :)
 
Zakon je definisao sta se radi u tim slucajevima.

Mozda su zato i ovako blesave cene kod nas, zloupotrebljavaju se :D
 
Zato zakon predvidja mogucnost vodjenja potrosackih sporova. Presuda u parnicnom postupku je sasvim dovoljan osnov da se izvrsi razduzenje, uvecano za troskove postupka.
 
Ništa, pokušao sam, ostaje da budete dosledni svojim verovanjima i isprobate to u praksi. Ja sam u zabludi onda.
 
Ako ja treba da saopštim lošu vest, ok, neka bude, garancija ti je neupotrebljiva. Lepo sam rekao, može servis i dobavljač da ti poprave uređaj ili razduže robno, to mora taj kupac sa njima da vidi. U slučaju da je ostala samo opcija povrata novca, pozdravi se. Treba da kupuješ u radnjama koje posluju savesno, a ne radnjama koje prodaju u minus, a ti iskoristiš to pa ti lepo. Dobavljač nije tebi uzeo novac već od trgovca i on u tom lancu samo njega može da razduži, a tebe trgovac.

Zovem servis sutra, tražiću nekog "šefa" i prenosim vam iz prve ruke da li može da se reklamira u servisu, da li može i hoće da te razduži bez fisklnog računa.
 
Kako misliš da servis može da zna kad je tebi mp prodala uređaj? Za to služi fiskalni račun.
 
Pa na garanciji je upisan datum, kako drugacije?
 
Mora fiskalni za razduzenje, cemu opet isto pitanje na istoj strani?:)
 
Pozdrav, jedno pitanje : Imam slip iz banke koji je jako dobro vidljiv posto sam platio telefon karticom. zaturio sam garantni list i fiskalni pa me zanima da li je moguce ostvariti garanciju u drugoj godini samo sa tim slipom? Hvala
 
Slip je "dokaz o kupovini" tako da bi trebalo da je zakonski dovoljan za reklamaciju...
 
neki i dalje ne kontaju za sta je bitan fiskalni racun i da on nema nikakve veze sa slipom iz pos terminala koji nije nikakav dokument.
 
neki i dalje ne kontaju za sta je bitan fiskalni racun i da on nema nikakve veze sa slipom iz pos terminala koji nije nikakav dokument.

S obzirom da je u zakonu direktno slip naveden kao sredstvo dokazivanja kupovine, ne vidim sta je problem sa onim sto sam napisao gore ? Kopija racuna je takodje navedena kao validan dokaz, a ista se ne moze direktno smatrati za legalan dokument bez overe od strane ovlascenog lica...

ZZP je napisao(la):
Potrošač može da izjavi reklamaciju usmeno na prodajnom mestu gde je roba kupljena, odnosno drugom mestu koje je određeno za prijem reklamacija, telefonom, pisanim putem, elektronskim putem, odnosno na trajnom nosaču zapisa, uz dostavu računa na uvid ili drugog dokaza o kupovini (kopija računa, slip i sl.)
 
Poslednja izmena:
Dobio sam odgovor iz radnje(istyle) gde sam kupio telefon da ne moram nista da imam da bi ostvario dvogodisnju garanciju. znaci ni garantni list ni fiskalni ni slip. Oni imaju sve po serijskom broju. Hvala vam u svakom slucaju :)
 
Eto i jednog lepog iskustva, za promenu.
 
Slip je "dokaz o kupovini" tako da bi trebalo da je zakonski dovoljan za reklamaciju...
Dokaz je o kupovini NECEGA, ali ne konkretno cega, niti da li je jedan ili 50 itema.
Normalna radnja ce po slipu da nadje kupovinu i ima kopiju fiskalnog, a normalnija jos ce imati po serijskom :)
Ali nece te po slipu razduziti. Normalne radnje bi nasle fiskalni, pa bi mozda i raduzile po kopiji, to vec ne znam.
 
Nazad
Vrh Dno