Šta je novo?

Zastita potrosaca kroz zakone i praksu (FAQ u II Postu)

Pitanje za poznavaoce zakona. Nude mi u zamenu graficke istu ali repariranu (proslo 2 godine zakonske garancije, sada je u trecoj godini).
Ja sam u fazonu necu repariranu, popravite moju(prozujao vent). Jer ne znam sta je falilo toj repariranoj, necu se uopste mislim dal ce crkne za mesec dva.

Novih nema vise, sad ne znam, jel imam mogucnost za bilo sta drugo (makar na insistiranje popravke moje karte) ili moram da uzmem tu repariranu?
Cim su ti ponudili imas pravo da odbijes. Ti od njih nisi kupio graficku repariranu, vec 100% ispravnu i novu. Ukoliko ne mogu da ti poprave, u zavisnosti od radnje ce ti nuditi sledece: novu grafu koja se kod njih nudi po toj ceni kojoj si ti kupio (mozes da odbijes) i novac da uzmes u toj radnji bilo sta za tu, ili vecu sumu uz doplatu. Imam bas iskustvo sa grafickim na garanciji i prvi put sam dobio prvu opciju, jedva ih ubedio da doplatim, a sledeca dva puta ovo drugo se desilo. Doduse ovo sto je prvi put bilo drugaciji je zakon bio, tako da ces ili dobiti svoju popravljenu, takvu novu ili za te pare ces uzeti kod njih sta vec zelis. Odbijaj reparirane slobodno.

Ово је послао 6п!
 
Hvala Zulu. Cak ni direktna intervencija Asusa nije urodila plodom sa Kimtec-om. U fazonu su samo ovo nudimo i to je to. E sad treba da vidim sa drustvom za zastitu potrosaca jel moguce da u radnji trazim povrat novca ako vec necu tu zamensku repariranu kartu.
 
Zovi ih danas. Imas to pravo, jer to nije ono sta si kupio. Oni mogu da nude, ali ne mogu da te nateraju da prihvatis.

Ово је послао 6п!
 
Poslednja izmena:
Drustvo za zastitu potrosaca je reklo u fazonu: Vaša prava su regulisana komercijalnom garancijom. Dakle, ne možemo da znamo koja su Vaša prava, jer nisu regulisana zakonom, već garancijom.

Sto znaci moram da vidim sta pise na garantnom listu da bih znao sta mogu uopste. Ovi u maloprodaji su u fazonu mozes samo ovu repariranu kartu i to je to.
 
Poslednja izmena:
Drustvo za zastitu potrosaca je reklo u fazonu: Vaša prava su regulisana komercijalnom garancijom. Dakle, ne možemo da znamo koja su Vaša prava, jer nisu regulisana zakonom, već garancijom.

Sto znaci moram da vidim sta pise na garantnom listu da bih znao sta mogu uopste. Ovi u maloprodaji su u fazonu mozes samo ovu repariranu kartu i to je to.
Garancija je validna samo dok se ne ugrozavaju prava koja su u zakonu i ona koja nisa definisana istim. Ukoliko menjaju garancijom nesto sto je naznaceno u zakonu ona je kao papir nistavna i ti se pozivas na fiskalni racun, odnosno prava koja proizilaze iz ZOO i Zakona o zastiti potrosaca. Ti iz Drustva za zastitu potrosaca moraju imati pravni tim, ukoliko mozes idi kod njih. Ako ne uspes nista zahtevaj svoju karticu natrag.

Ово је послао 6п!
 
To važi za 2 godine garancije koje pokriva zakon. Van toga se ništa ne pominje u zakonu, pa nema na šta da se pozove. Zato čovek i pita.
 
Nisam ni primetio da je napisao da je u trecoj godini garancije. Svakako ZOO ne prestaje nakon 2 godine da vazi. Najlakse (nije najbolje def.) resenje je da uzmes svoju karticu.

Ово је послао 6п!
 
Kupim monitor ja u Win winu u Uscu. Pokvari se posle par meseci i odnesem ga ja na reklamaciju. Posle dva dana zovu oni mene i kazu tipa:,, Uredjaj nije iz nase distribucije, vracen vam je. Dodjite da ga preuzmete". Odem ja tamo, izgoreo, sta bre??
Kako nije kad je kupljen u vasoj radnji? Jel se salite vi?
Nije nas briga nosite u radnju gde ste kupili tamo cete da sredite stvari
Odem ja tamo oni gledaju sta ja pricam, kao dodjite sutra sad servis ne radi ako hocete mozere da ostavite monitor kod nas, prekopiraju papire... Zovu me kroz par sati kazu uredjaj je ipak poslat na servis, javice vam se o daljim informacijama oko kvara. Danas mi salju da su opet vratili iz istog razloga.
Moje pitanje sta da radimm Da trazim nov monitor? Da zovem inspekciju, zastitnika prava gradjana?
 
Zovi tržišnu... Erik slikaj garanciju da vidimo šta kako..
 
Pocetkom meseca sam kupio Dell monitor, preko web shopa ( Bench shop), reklamirao ga pre isteka 14 dana ( zbog crvene boje, vise http://forum.benchmark.rs/showthread.php?106860-Koji-24-TFT&p=4887243#post4887243 ), dobio drugi, ustanovio da i taj drugi ima problem ( slika u prilogu) i sada mi kazu "u skladu sa Zakonom o zaštiti potrošaca, obaveštavamo Vas da je završena dijagnostika uredaja i Vašu reklamaciju ne možemo prihvatiti. Nesaobraznost koju ste prijavili u reklamaciji, se ne manifestuje, a uredaj je dodatno testiran i prolazi sve hardverske testove u skladu sa standardima i procedurama proizvodaca." Sta mi je ciniti, osim da se raspravljam sa njima dok ne isteram svoje? Na slici se mozda i ne vidi toliko jasno, ali uzivo se vidi razlika.
 

Prilozi

  • IMG_20161124_180552(1).jpg
    IMG_20161124_180552(1).jpg
    1,020.9 KB · Pregleda: 168
Poslednja izmena:
Stopke, nemam, kod njih je u radnji sa reklamiranim proizvodom :(
Ali sam poslao zahtev da mi sibnu fotku i cekam od popodne. Monitor je u pitanju.
 
Poslednja izmena:
Evo sta pise na papiru od garancije, nista bitno...

viber image.jpg
 
Ovde nista ne pise u vezi sa tvojim problemom, samim tim insistiraj na tome da dobijes novac kod njih da uzmes sta zelis. To ce radije prihvatiti nego da ti vrate taj novac. Pozivaj se na ZOO (poplasices ih), sitne su to duse. To je Monitor u pitanju? Ja sam sa njima imao isto problem sa garancijom, ali sam uspeo ono sto sam zeleo.

Ово је послао 6п!
 
Da, Monitor je. Hvala za savete, cu da ih kontaktiram sutra sa opcijom povrata novca ili ljudske zamenske karte.
 
Da nisu mahom najbolji sa cenama i da mi nisu najblizi ne bih usao kod njih. Sad mi je veci deo kompa od Madjara, nadam se da necu imati potrebe za garancijom. Sa tom plocom em su jedva priznali, em su cekali duze od 30 dana. Zapravo na osnovu toga da je bilo 30 dana i da nisam obavesten u roku od 8 sam ih i naterao da uzmem plocu novu. A i tad su morali predamnom da pokazu da ona radi kako treba (i ja pokazao da ne radi) pa su konacno zacutali. A to me je kostalo toga da mi je cpu od stajanja (vrv staticki elektricitet ili sta vec) riknuo, a njemu prosla garancija 5 dana u tom trenutku. Ganjanje je sa njima i nadam se da ces uspeti da dobijes novu.

Ово је послао 6п!
 
Da nisu mahom najbolji sa cenama i da mi nisu najblizi ne bih usao kod njih. Sad mi je veci deo kompa od Madjara, nadam se da necu imati potrebe za garancijom. Sa tom plocom em su jedva priznali, em su cekali duze od 30 dana. Zapravo na osnovu toga da je bilo 30 dana i da nisam obavesten u roku od 8 sam ih i naterao da uzmem plocu novu. A i tad su morali predamnom da pokazu da ona radi kako treba (i ja pokazao da ne radi) pa su konacno zacutali. A to me je kostalo toga da mi je cpu od stajanja (vrv staticki elektricitet ili sta vec) riknuo, a njemu prosla garancija 5 dana u tom trenutku. Ganjanje je sa njima i nadam se da ces uspeti da dobijes novu.

Ово је послао 6п!

Ovo cu i ja pokusati, da pokazu preda mnom kako monitor radi po specifikaciji proizvodjaca ( a sam Dell support kaze da se RMA takav monitor), ne znam kako drugacije da dokazem.
 
Meni posle 30 dana vracaju plocu i kazu sve je uredu. Ja kazem nije, drugo niste me obavestili nakon 8 dana, a i proslo je 30. Sve i da nije bilo greske moram dobiti novu. Oni naravno u svadju... Ja kazem dokazite mi da sve radi, oni postave, ja lepo pokazem sta je problem, i tek tada su jedva odobrili. Kao pala ti je termalna pasta na socket ovo-ono. Pa mi pokazuje medicinski benzin kako to treba da koristim. Ja mudro cutim, a zapravo ta diskoloracija i jeste sto sam prosuo medicinski benzin pre prvog pokretanja na ceo socket (i radilo 2 godine bez problema, usb 3 portovi su bili problem i to zbog via chipa), i pri tome koristim noctua pastu iz razloga sto je neprovodljiva.

Ово је послао 6п!
 
Zvali su me iz servisa i objasnili mi situaciju, zvali su i DELL, oni su im rekli za problem, poslali im slike i sve, DELL je upoznat sa tim problemom ali ipak monitor i dalje radi kako treba. Sto znaci, treba prvo da daju objavu da je serija falicna da bi servis odobrio reklamacije tog tipa. Ali, odlucili su da meni izadju u susret jer je nov monitor potpuno i vratice mi novac.
 
Poslednja izmena:
Lepo sa njihove strane, znas kad bi objavili da je serija falicna, nikad....
 
Pozdrav, da i ja pitam nesto.

Tv 48" Denver juce kupljen u win win-u, danas stigao kurirskom sluzbom, kutija blago pohabana, Tv redovno upakovan u stiropor, ona tanka sundjerasta folija u kojoj TV inace treba da stoji je bila umotana i stavljena u kutiju pored njega, na panelu je bilo prasine, daljinski je bio u foliji ali se vidi da nije nov vec ima sitne tragove koriscenja, na sajtu i na kutiji pise da ima dvb-tv tuner a ja u podesavanjima nasao samo dvb-t i dvb-c i na kraju kao slag na tortu TV ima jedan mrtav pixel.

Iz svega toga nije tesko zakljuciti da je TV bio ko zna koliko dugo izlozen na nekoj polici, ja da sam hteo polovan uredjaj kupio bih ga u oglasima...

Neki savet?
 
Nazoves call centar prvo i sve sto si napisao kazes njima i vidis sta ce reci...jer ti si dobio polovan i koriscen tv a ne nov.
I posto si tv narucio online a imas zakonskih 14 dana da ga vratis...vrati i uzme parice nazad

Послато са SM-G930F уз помоћ Тапатока
 
+1. Vrati i uzmi pare nazad.


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Vec sam ih zvao i sutra nosim TV na reklamaciju, ima jos jedna stvar... Tv je uzela moja keva na rate u drugom gradu i dogovorili se da ga posalju meni u NS na adresu. Tako da nije u pitanju web kupovina a treba mi jos necije misljenje cisto da vidim da li sam ovde ja lud ili prodavac koji je hteo da uvali svoj preostali tv :D

Koja je sad procedura, opet cekam 8 dana na odgovor a u roku od 30 zamenu ili sta?
 
Poslednja izmena:
Osam dana čekaš samo ako reklamiraš neispravnost uređaja, znači ako ide u servis. Inače je neka praksa da otvore kutiju od TVa pre nego ga pošalju da bi se uverili da je sve na broju. Možda ti je zato folija od tv bila skinuta.

Sent from 640
 
@bokins sad vec zavisi od njih koliko ce se cekati, jer se ne reklamira neispravan uredjaj, ali ocigledno je da su hteli da ti zavale izlobeni model, takvi modeli se prodaju po manjim cenama jer su korisceni, ovo je bilo APP.
Ako krenu da pametuju samo im lepo reci da ces zvati inspekciju jer su hteli da ti prodaju polovan model po ceni novog.


Послато са SM-G930F уз помоћ Тапатока
 
Bas tako, zvao sam reklamacije u BG da vidim sta kazu, objasnio situaciju i uhvatili se za to da cu biti bez TV najmanje 10 dana dok ne ustanove to za T2 tuner i mrtav pixel. Rekao sam ok to cemo zanemariti nego se vracamo na ono prvo da sam dobio Tv koji je prasnjav sa tragovima prstiju na panelu i daljinski sa tragovima koriscenj. U startu je rekla da je sigurno bio izlozen, tako da sam joj i to napomenuo da se takvi uredjaji prodaju po snizenim cenama jer sam sa tim vec imao iskustva. Nosim ga sad u 9h ovde u NS-u pa cu javiti sta je bilo.

U svakom slucaju mrtav pixel i t2 tuner ostavljam za kraj a prioritet ce mi biti to sto je tv stigao kako je stigao...
 
Krenuli su malo da idu okolo, kao 60% televizora koje prodaju je negde bilo izlozeno itd. itd. pa cu najverovatnije dobiti drugi tv kad servis utvrdi mrtav pixel.... Posle malo finog ubedjivanja i da nisam sisao sa planine i da ne znam kako izgleda nov uredjaj pa da mogu da mi uvale polovan tv kao nov i da ne zelim bilo kakvu popravku na tom vec koriscenom televizoru slozili su se da je jedino resenje zamena za drugi.

Lik na prijemu je bio ok i oko svega se slozio sto sam izneo ali njegov kolega iz pozadine je malo hteo da ide zaobilaznim putem, bilo je dosta price ali su na kraju ipak "popustili" pod mojim pritiskom i cvrstim stavom. Imaju dobru pricu tako da verujem da dosta ljudi i uspeju da ubede da su ipak oni u pravu...

Rekli su da ce pokusati da vec do kraja ove nedelje rese zamenu pa videcemo
 
O pa to je vec stvar za inspekciju ako 60% njihovih televizora uvaljuju kao nove uredjaje a u stvari su korisceni. Pajser ne zna ni sta prica.

Послато са SM-G930F уз помоћ Тапатока
 
Nazad
Vrh Dno