Šta je novo?

Zastita potrosaca kroz zakone i praksu (FAQ u II Postu)

Kada bih krenuo da pisem oko problema sa Alti i stampacem, kojeg smo kupili kao firma, i cele peripetije sa jednim vrlo bezobraznim "menadjerom". Tekst bi bio poprilicno sirok. To je bilo pre jedno 2 godine, otprilike.

Skracena verzija:
Takvi ljudi koji rade u Alti, poceli su da se ponasaju na nacin da prete i da povisuju glas. A na kraju kada spomenes proizvodjacu, pa i njima pre kontaktiranja proizvodjaca, cime se firma bavi, na koji nacin Altijev radnik postupa sa klijentima, sutradan cvece i prolece seva iz usta radnika. Takav bezobrazluk jos nikada nisam video u zivotu, ali je bio dovoljan, da nije za firmu, da odem tamo i da mu nalupam par pesnica u glavu, da zapamti za ceo zivot.
Sto je najsmesnije, serviser je utvrdio da stampac ima problem i da je posle prvog servisa navodno bio resen problem, a nije. Isti problem se manifestovo u stampi, posle jedno 3 papira. U drugoj turi servisiranja, resenje je bilo - zamena za drugi. Posto smo imali svo pravo da menjamo za drugi model ili drugog proizvodjaca, usledio je napad tog "menadjera" za odredjen sektor u Alti.
Cak je i serviser izvalio da cela serija ima problem sa stampom (lomi papir, pravi mu u jednom cosku usi).

Da, slazem se da postoje i dobri ljudi i losi, ne vezano za posao koji se radi ili za zivot koji se zivi. Pa takvih ce biti u svakoj bransi. Najveci problem je ovde, u Srbiji, da bi se ogradili od servisiranja, narucivanja i slanja defektnih proizvoda, sto ne ide njima u profit, nego u trosak. Kao sve u Srbiji, svi zele pare, sa minimalnim cimanjima i troskovima.

Jos pre toga, kada sam posedovao MSI GTX 560Ti HAWX, jedan vent je brujao, posle 50% fan speed. Fabricka greska koja se mnogima manifestovala. Trazio da se zameni vent, ogradjivanje - u skladu sa parametrima. E pa u skladu sa parametrima sa sredio sam taj vent, malo ga nabio izdrljao i napravio prostor da igla koja nosi osu ima lufta. Od tad nije vise drljao.

Da je bilo do Altija, verovatno ne bi mogli ni da promeniimo, kao firma 2 UPS-a, koja smo kupili. Kupili smo neki nJoy od 800+ vati (bas vati, ne VA), kojima je bio los...e sad mi stade mozak, deo za kontrolu kad padne ili skoci struja, pa pali bateriju i regulaciju napona. Oba su zavrsila u ovlascenom servisu, u roku od metar dana (prvo prvi, pa drugi) i oba su dobili naznaku za zamenu ili povracaj novca.

Za prvi smo dobili novac u roku od nedelju dana, dok za drugi su davili vise od mesec dana. A sve, jer *****ima nije bilo jasno, da zelimo da kupimo i doplatimo za 2 druga UPS-a, ovog puta APC. I mogli su to brze da razduze i da opet prime lovu.

U svakom slucaju, sa svim ovim, sto sam ja iskusio, sto su drugi iskusili, sve je to dovoljno kao pokazatelj neozbiljne firme. Mnogo ispada i mnogo gluposti koje rade ih cini neozbiljnim.
 
Poslednja izmena:
Sad ce da se javi doticni bot i da kaze kako je to vasa krivica. :D
Ili ce da kaze da je to sve reseno po zakonu i u zakosnkom roku jer boze moj, Alti sve resava po zakonu. :D
 
Ja koliko vidim njemu su problemi reseni?

Vi izgleda ne kontate kako rade veleprodaje, servisi i u opste prodaja tehnicke robe.
Sva se roba kvari, popravlja, menja ide u servis i sl, sve je to normalno, takodje je normalno i da se uvek neko ljuti, vice, preti, sve je to u opisu radnog mesta jednog servisera ili prodavca...takav mu je svaki dan :)

Servisu je najskuplje da vam vrati nepopravljen proizvod, jer jedino to ne mogu nikako da naplate.

To sto ima posebno lukavih, bezobraznih i prepredenih kupaca to je za posebnu temu.
 
Poslednja izmena:
Bese 30 dana da prodje (ne 30 radnih, nego svih) da prodje da se uzme novi uredjaj? Odneo sam im neki telefon, uskoro ce 30. dan, nista me nisu obavestavali. Ja sam zvao 2x i jednom isao u radnju. Ww je u pitanju.
 
Ja koliko vidim njemu su problemi reseni?

Vi izgleda ne kontate kako rade veleprodaje, servisi i u opste prodaja tehnicke robe.
Sva se roba kvari, popravlja, menja ide u servis i sl, sve je to normalno, takodje je normalno i da se uvek neko ljuti, vice, preti, sve je to u opisu radnog mesta jednog servisera ili prodavca...takav mu je svaki dan :)

Servisu je najskuplje da vam vrati nepopravljen proizvod, jer jedino to ne mogu nikako da naplate.

To sto ima posebno lukavih, bezobraznih i prepredenih kupaca to je za posebnu temu.


Ja koliko pročitah problem možda jeste rešen, ali mislim da to nije bila poenta referata koji je Excalibur napisao glede njegovog iskustva sa Alti-jem.

Normalno možda jeste da se roba kvari, popravlja, menja,...ali nije normalno da se za to kupac mora boriti svim zakonskim i onim drugim sredstvima, a da ne komentarišem odnos prodavca koji kupca tretira kao retarda ili stoku.
 
Ja koliko pročitah problem možda jeste rešen, ali mislim da to nije bila poenta referata koji je Excalibur napisao glede njegovog iskustva sa Alti-jem.

Normalno možda jeste da se roba kvari, popravlja, menja,...ali nije normalno da se za to kupac mora boriti svim zakonskim i onim drugim sredstvima, a da ne komentarišem odnos prodavca koji kupca tretira kao retarda ili stoku.

Zato i iskoriscavaju mogucnost da je kupac neuk, sto na nivou uredjaja koji predaje na servis, sto na nivou Zakona. Problem je sto ne znaju na koga mogu da nalete. A kad nalete, onda se zatvori servis i uvoznik.
Tako je nestao i onaj servis i uvoznik Samsunga, ERC Commerce, tj. propao.

Bio sam medju nezadovoljnim potrosacima, prema tom servisu. Monitor je imao klasican Samsung bug sa power inverterima i kondenzatorima. Inverter su zamenili, ali kondenzatore nisu. I jos sam pri njihovom servisiranju dobio veci light bleed. I ortak se mucio sa svojim monitorom prema njima. Imao je isto iskustvo kada je menjao monitor za novi. Pre servisa, imao sam isti problem i iste lazi od njihove strane, pri zameni monitora, jer je dosao sa defektnim pikselima. Gosp. generalni direktor je bio veoma bezobrazan. I po faci mu se videlo da je prevarant. Tipican prase-vinjak balkanac. Cak sam isao i na privredni sud ili sta je vec tamo u kneza Milosa, ali posle servisa na novom monitoru. S' obzirom da sam posle servisiranja, dobio panel koji je probio jos vise, a oni nisu smatrali svojom krivicom. Tu sam odustao, pri tom sudu, jer znam da bi trajalo to ****** godinama. Ali, zato nisam odustao pri Samsungu, poslavsi im dokaze i jos veci, kako barataju monitorima iz kombija u servis. Dobacivanje i mlataranje kao da je kladivo. Verovatno nisam jedini koji je pisao, ali nije proslo dugo vremena, pa su servis i kompanija zatvoreni. E pa bilo mi je drago sto su zatvoreni. Zao mi je ljudi zbog posla, nadam se da su nasli druge, osim jednog isto bezobraznog servisera. Ali, to je bilo pravilo direktora, da se okrmi jos vise parama i izbegavanjem duznosti prema potrosacima.

Kondenzatore sam sam kupio i to ESR, zalemio, sredio light bleed na panelu i eno taj monitor sljaka kod burazera samo tako i dan danas.

Sveukupno, sa svim sam imao samo 3 puta problem, na licnom nivou, sto se tehnologije tice. Jednom ovaj monitor, jednom maticna ploca (tu je sasvim sve korektno reseno u pokojnom Eurolinku) i televizor, koji su prodavali sa nekim Shlj panelom. Ovde sam pisao o tome. I za TV sam morao da se iscimam, da serviser odobri zamenu. Prvi servis je rekao da je sve u skladu, pa otisao u drugi i tu je odobrena zamena, jer mi je pokazao listu panela koji se ugradjuju u Sony. A generalno ceo TV je bio uzas. I napisano je nezadovoljstvo korisnika specifikacijama TV-a, koje su drugacije prikazane na sajtu prodavnice, kao i na sajtu proizvodjaca.
 
Poslednja izmena:
Ja sam u Emmi-ju preko web shopa kupio 90% stvari u prethodnih nekoliko godina i iskustva su sledeca:

1. Stiglo DOA Seasonic napajanje - zamenjeno za drugo isto takvo
2. Jako probijanje svetla na monitoru iz profila - zamenjen za drugi bez tog problema, i to se potrefilo da sam poslao monitor nazad tacno u momentu kada je cena IT opreme skocila pocetkom godine, za ovaj model sa 25k na 32k. Mogli su, i isplativije bi im bilo da mi vrate pare, ali su mi zamenili monitor
3. Stigao DOA Patriot Blaze SSD 128 GB - Zamenjen uz doplatu za Transcend iz profila

U prodavnici u NS sam prvo kupio AMD Apu Sempron 2650, pa sam se predomislio, jer su performanse bile ispod mojih ocekivanja, i izasli su mi u susret i zamenili za Athlon 5350 uz doplatu.

Jedino negativno iskustvo je bilo to kada mi je od strane ovlascenog servisa odbijena garancija za neki Alcatel najjeftiniji dualsim telefon, od 20 Evra. Ja im poslao mejl da se zalim, a oni se izvukli da ne mogu protiv odluke ovlascenog servisa.

Sve u svemu, o mene se nisu ogresili i moja iskustva sa njima su generalno pozitivna.
 
Poslednja izmena:
Kupio sam nešto u radnji u kragujevcu, mogu li da me uslove da moram da reklamiram samo u toj radnji iako ta firma ima radnje u celoj srbiji?
 
Da reklamiraš? Neće te ni usloviti, možeš da odneseš na reklamaciju u bilo koju njihovu prodavnicu.
 
Evo čisto informacija, u win win u možete reklamaciju podneti samo onde gde je kupljen proizvod i u čačku u glavnoj radnji. Van pameti i katastrofa ali može im se.
 
Pa takav je zakon. Mi smo platili kaznu jer smo uređaj primili u servisu, a ne u radnji koja je sprat ispod.
 
^ Iskreno, to nisam znao.
 
Zakon je takav da ako uzmeš telefon u mtsu u beogradu ne možeš da ga reklamiraš u Kragujevcu?
 
Koji zakon zabranjuje prodavcu da reklamacije prima u bilo kojoj radnji/poslovnici?
 
Pa zakon kreće sa 'Prodavac je dužan....' Dakle tamo gde si i kupio. Na firmama je, koje imaju više poslovnica' da odrede da li to znači u svakoj poslovnici ili tamo gde je kupljeno. Od strane inspekcije zakon se tumači tako da se pod tim misli mesto kupovine.
 
Prodavac je firma koja prodaje, a ne poslovnica. Dakle Alti d.o.o. a ne Win Win na nekoj adresi.
 
Evo čisto informacija, u win win u možete reklamaciju podneti samo onde gde je kupljen proizvod i u čačku u glavnoj radnji. Van pameti i katastrofa ali može im se.
Zavisi sta podrazumevas pod reklamacijom.
Ako zelis nesto pokvareno da reklamiras to mozes bilo gde, ali ako si mislio da nesto menjas jer ti se ne svidja najcesce moras u radnji u kojoj si kupio da bi se knjigovodstveno razduzilo.
 
Ne brate, reklamacija na proizvod, slanje u servis na to sam mislio. Ne može više u svakoj win win radnji već samo u onoj u kojoj si kupio proizvod.
 
Poslednja izmena:
Ja sam narucivao online, a nosio u najblizu prodavnicu (npr. stiglo iz Kraljeva iz nekog razloga, dogovorim se sa njima mejlom da odnesem u sebi najblizu poslovnicu). Ali to je za online kupovinu.

U svakom slucaju, verujem da je pitanje njihove dobre volje, jer je i online procedura uglavnom da se salje u centralu.

Ali da, ako nece da saradjuju, ne verujem da ih mozes naterati.
 
Poslednja izmena:
Naravno, zato sam i rekao može im se tako, monopol imaju i onda zašto bi kupcu izašli u susret?
 
Naravno, zato sam i rekao može im se tako, monopol imaju i onda zašto bi kupcu izašli u susret?
Nema to veze sa monopolom vec sa papirologijom u slucaju razduzenja (robnog ili finansijskog).
 
Ne brate, reklamacija na proizvod, slanje u servis na to sam mislio. Ne može više u svakoj win win radnji već samo u onoj u kojoj si kupio proizvod.
Pre neki dan sam nosio telefon na servis, koji je kupljen u Sapcu, u Beogradu u radnju, u ulici Vojvode Stepe. Tako da sumnjam da su u roku od par dana promenili to l.
 
Cekajte ljudi je l me zezate? Do pre 15 dana sam razne stvari vise puta reklamirao, postupak reklamacije je da kazes "dobar dan, ovo mi ne radi, u garanciji je" oni kazu "ok, sad cemo da napravimo papire i posaljemo u servis, javicemo vam u roku od 8 dana". Sada to nije moguce, to je njihov nacin da ne postuju nas kao potrosace, kako je to nesto moglo sve ove godine a sad ne moze??? Primer kupio sam punjac u Beogradu kad sam studirao tamo a sad sam se vratio u Nis i ja sad treba da samo zbog podnosenja reklamacije idem do Beograda...Zbog takvog razmisljanja nam i rade sve sto nam rade. Njihov zadatak bi trebalo da bude da ja kao potrosac budem zadovoljan. Kako Asus salje kurira da pokupi uredjaj koji je pokvaren...
 
Poslednja izmena:
Iskreno, ja bas i ne vidim zasto i ne bi "izasli u susret" za ovakvu situaciju. Razumeo bih da zahtevaju Cacak ili Beograd ako su im glavni servisi tu, ali ne znam bas kolika je sansa da ce se to popravljati u Kragujevcu (cini mi se da je mnogo verovatnije da ce slati negde).

Ne znam da li si vec pokusao da se dogovoris preko emaila, ali ako nisi, probaj. Nikada nisam imao utisak da bi oko ovako necega zatezali, mada, ko to zna.
 
Ma to je do pre neki dan bila sasvim normalna procedura i onda su to promenili. Cisto sam ljudima napomenuo da kad kupuju sa oglasa nesto a ima garanciju win win a da ne bude da je kupljeno u Vranju ili Subotici jer ko da ide, ko da salje, ko da se smara...
Pre neki dan sam nosio telefon na servis, koji je kupljen u Sapcu, u Beogradu u radnju, u ulici Vojvode Stepe. Tako da sumnjam da su u roku od par dana promenili to l.

Kako znam da su promenili, dosao sam u radnju u Kragujevcu i radnik je na keca pogledao papir i rekao ovo nije kupljeno ovde, moras da nosis u radnju u koju si kupio, i to mi je saopstio malo drskim tonom. Ja ne budem lenj i okrenem radnju win wina u Kraljevu i pitam da li mogu da donesem kod njih stampac koji je kupljen u Kragujevcu i oni mi kazu da mogu da donesem samo u radnju u kojoj sam kupio i u "glavnu" radnju u Cacku na obilaznom putu.
Nemoguce da me dve radnje iskuliraju na isti nacin, znaci promenili su tu neku svoju proceduru ne bi li nam otezali i ne bi li nas *****avali.
 
Poslednja izmena:
Pa sta znam, moguce da postoje i neki dodatni troskovi, ako im se roba ostavlja po mestima na kojima nemaju servis koji bi to popravio ili bar proverio neispravnost. Nije to bas tako cista situacija da bi se reklo da namerno zayebavayu, i da bi morali drugacije. Zavisi od zakona sta moraju, i da li zele da prihvate troskove na koje ih zakon ne obavezuje.

Nije da ih ja nesto branim, jer su protiv mene napravili par gresaka koje su doduse ispravljene uz nerviranje, povuci-potegni metodom, i jednom su bili ekstremno spori za vracanje novca (bilo je oko 50 i kusur hiljada u pitanju), ali bas to oko placanja transporta su bili vrlo kooperativni, i preuzimali na sebe i sta nisu morali.


U svakom slucaju probaj da dogovoris preko emaila, tj. bar bih ja to probao, cak i pre nego sto bih pokusao da nosim bilo gde.
 
Poslednja izmena:
Znaci da nije zakonom zabranjeno, nego je prodavac tako odredio. Ne vidim kako i po kom zakonskom osnovu inspekcija moze a kazni prodavca jer je reklamacija primljena u drugoj poslovnici?
Uzgred, mts reklamacije prima u svakoj poslovnici. Provereno u praksi.
 
Nemoguce da me dve radnje iskuliraju na isti nacin, znaci promenili su tu neku svoju proceduru ne bi li nam otezali i ne bi li nas *****avali.

Nije se apsolutno ništa promenilo povodom toga. I dalje možeš da odneseš uređaj na reklamaciju u bilo koju WinWin prodavnicu. Provereno malopre. To je bio samo neobavešteni prodavac (pretpostavljam nov u poslu).
 
Super onda, imamo dva neobaveštena prodavca jedan je u kragujevcu jedan u kraljevu. Ovaj u kragujevcu mi je čak tvrdio da je dobio interni dokument da mora tako da radi. Baš se *****ava ako laže.

Na sajtu win wina lepo pise http://www.winwin.rs/garancije-reklamacije-servis.html
"Uredjaje (u garantnom roku ili van njega) na servis ili reklamaciju možete predati u bilo kojoj od preko 65 naših prodavnica , kao i servisima u Beogradu, Novom Sadu, Nišu i Čačku:"
Tako da je verovatno stvar u tome da nece radnik da radi svoj posao.
 
Poslednja izmena:
je80 ma73r, koliko vremena utrošiste na dopisivanje, 6x ste mogli svi da pričitate Zakon o zaštiti potrošača

Члан 56. je napisao(la):
...

Потрошач може да изјави рекламацију усмено на продајном месту где је
роба купљена, односно другом месту које је одређено за пријем рекламација,
телефоном, писаним путем, електронским путем, односно на трајном носачу
записа, уз доставу рачуна на увид или другог доказа о куповини (копија рачуна,
слип и сл.)

...
 
Nazad
Vrh Dno