Šta je novo?

Zastita potrosaca kroz zakone i praksu (FAQ u II Postu)

Ovi su katastrofa, za njih sam znam odavno, ljudi su se masovno zalili, izbegavam da kupujem bilo sta gde su oni uvoznici.

Nadam se da ces pricu isterati do kraja, sa srecom.

NA žalost oni su glavni uvoznici za većinu IT stvati u Srbiji.
 
Kakva prava imam,sa ovom falicnom serijom Rival-a?
Znaci,mis je kupljen,bukvalno,odmah po izlasku,vrlo brzo je guma,pocela da se ljusti.
To sam napomenuo,u prodavnici,gde je mis kupljen,oni su rekli,da je u pitanju fizicko ostecenje.
Nakon toga sam spakovao misa,i skupljao je prasinu,da bih ga,pre par dana,ipak odneo na reklamciju.
Oni su ga preuzeli,ali su rekli da su male sanse da se garancija prihvati.
Sta ciniti,ako ne prihvate garanciju?

Slika:
2014-12-13 11.22.47.jpg
 
Tu sve zavisi od proizvodjaca, posto je problem nesporan, jer je masovan - ako je u ovom slucaju priznao serijsku gresku, onda verovatno daje i zamene. Ako nije, ne treba kriviti uvoznika, ali mu mozda ipak treba zagorcati zivot i ogaditi brend, tako da u krajnjoj posledici ubuduce ispasta i onaj ko je odgovoran - proizvodjac.
 
Meni je proizvodjac,znaci SS,davao zamenu,ukoliko je mis,kupljen online,preko njihovog shopa,u suprotnom,da se obratim prodavnici,u kojoj je kupljen.
 
Meni se pokvario tablet Prestigio, zakuca na početnoj slici. Dobila novi tablet, uzela Asus, i novu garanciju 2 godine, prošle nedelje u WinWinu.

Dobila si baš novi overen garantni list? Meni kada su u WW dali novu grafiku u zamenu za staru pokvarenu dobio sam samo onaj njihov RMA list.
 
Novi fiskalni sa redovnom cenom uređaja {doplatila 300 din. u odnosu na cenu starog} i novu garanciju kao da sam ga tog momenta kupila. Sve je prošlo bez problema, prodavci su bili ljubazni, na pitanje o garanciji odgovor je bio da naravno za nov uređaj ide nova garancija.
 
Poslednja izmena:
Ako ste dobili blanko to onda znaci da garancija pocinje da vazi od dana kad ste primili zamenu.
 
ma pazi. u krajnjoj liniji, otici ucu u kimtec. po svim mojim iskustvima i saznanjima, uvek su bili ekstra korekrektni prema musterijama. jedan od retkih domacih uvoznika koji na taj nacin brine o kupcu.
nego, iskreno, ne zelim opet isti proizvod, jer sam proguglao i raspitao se, i generalno je to problematika u celoj seriji... a ne zelim da na svakih pola godine-godinu ostajem bez sluski na vise od mesec dana. pogotovo ne za novce koliko ove kostaju...

samo da javim... u petak ih ponovo zvao, saglasni su da su definitivno za zamenu. s' obzirom da istog modela nema na stanju, ponudili su mi slican model, malo nizeg ranga, ali iz novije serije.
nakon citanja 5-6 review-a po netu... sve je kul i krasno, ali... ono sto vidim po slikama jeste da imaju apsolutno isti kabal.
rekao to njima u radnji, i nakon malo razgovora o drugim modelima, bice ipak odradjena refundacija, tako da su ispali skroz korektni.
 
Nisam korisnik Orionovih usluga ali moj komsija je zakasao sa istim. Naime, hteo je da potpuno predje sa Telekoma ( fiskni, ADSL i IPTV) na Orion paket 3 zbog jefitnije usluge. Medjutim od dana zakljucenja ugovora do postavljanje antene na krovu njegove kuce i pustanja interneta proslo je preko 2 nedelje a zvao ih je preko 10-tak puta. Onda je posle cekao jos preko mesec dana da bi mu poslali opremu za IPTV. Posto im je zapretio da ce da im otkaze uslugu dobio je opremu za 2 dana. Medjutim, na jednom CRT TV-u slika i nije losa ali na LCD ready TV-u slika je blago receno katastorfa. Slika je mutna na vecini programa, nema detalja, logo programa kao o titlovi mrdaju, ponekad i zakoci cela slika cak ceo sekund, mozda i malo duze. Sve u svemu iritira. Posto, srecom jos nije raskinuo ugovre sa Telekomom, da li postoji zakonski osnov da raskine sa Orionom, jer nije jos proslo 14 dana od pocetka koriscenja usluge, jednostrano a da ne placa penale jer jednostavno nije zadovoljan sa uslugom IPTV i zamena rutera ili ne znam cega ne bi bitnije poboljsalo stvar. Posto mu oprema za fiskni tel. jos nije stigla rekao sam mu da istu ne prima nego ako dodje da odbije primanje pa nek je postar, kurir vrati onom sto je poslao. Da li moze da se raskine ugovor na osnovu čl. 80 st. 5 i 6 koji glase:
"Саобразност услуге Члан 80.
Продавац је дужан да потрошачу пружи услугу која је саобразна уговореној. Услуга није саобразна уговореној ако:...
5) не одговара очекивањима која су основана с обзиром на природу услуге и јавна обећања продавца у погледу посебних својстава услуге, а нарочито ако су учињена огласом;
6) по садржини, квалитету и сврси не одговара опису који је пре закључења уговора, огласом или на други сличан начин дало треће лице у име продавца."?
 
Poslednja izmena:
Tako sam i mislio, ali reko hajde da proverim :)
I sta se desava u mom slucaju sada, posto ne verujem da ce me danas pozvati i obavestiti a danas im je osmi dan?
 
Sačekaj utorak, pošto 8. dan pada u današnji neradan dan, pa neko može da protumači da se to prenosi u sledeći prvi radni dan, ponedeljak (mada je ovo tumačenje malo klimavo). Ako ti se ne jave, popričaj sa njima, podseti ih da je to što si se nisu javili u zakonskom roku prekršaj za koji je nadležna tržišna inspekcija i da zahtevaš da saznaš njihovu odluku po pitanju tvoje reklamcije. Odbiju ili ili prihvate, nejavljanje u roku prekršaj potpuno nezavisan od njihove odluke.
 
Poslednja izmena:
Odneo sam u Monitor plocu koja je imala problema sa usb portovima. Odneo sam je 2.3.2015. (garancija je isticala 12.03.2015.) i rekli su mi da ce biti gotova za 7 dana (primili su je uslovno jer je kao socket bio uprljan termalnom pastom, apsurdno, ali ok, znam koju pastu sam koristio (Noctua, neprovodljiva) i da je taj deo ploce radio bez problema), pozvao sam ih za 7 dana (9.03.2015.) rekli su da nemaju informacije jos. Sacekao sam do proslog cetvrtka (19.03.2015.) i pozvao ih ponovo, kad su mi rekli da ce ploca biti najverovatnije zamenjena sledece nedelje. Danas (23.03.2015.) sam otisao da vidim sta se desava, jer mi radnja zapravo nije daleko, oni kazu papirologija je problem jer mi je garancija istekla 2 dana posto sam je doneo (nije 2, nego 10 dana posle, ali to zaista ne bi trebalo da ima bilo kakve veze, doneo sam je u garantnom roku) i opet su mi rekli da ce sigurno biti ove nedelje, samo ne znaju kad i da ce me obavestiti. Napominjem da sam samo ja njih zvao, nista oni mene nisu pozivali. Sta mi je ciniti ako ne bude tako ove nedelje? Da cekam 30. dan i da trazim novu ili sta?
I da, ploca je kupljena 13.03.2012.
 
Poslednja izmena:
Odneo sam u Monitor plocu koja je imala problema sa usb portovima. Odneo sam je 2.3.2015. (garancija je isticala 12.03.2015.) i rekli su mi da ce biti gotova za 7 dana (primili su je uslovno jer je kao socket bio uprljan termalnom pastom, apsurdno, ali ok, znam koju pastu sam koristio (Noctua, neprovodljiva) i da je taj deo ploce radio bez problema), pozvao sam ih za 7 dana (9.03.2015.) rekli su da nemaju informacije jos. Sacekao sam do proslog cetvrtka (19.03.2015.) i pozvao ih ponovo, kad su mi rekli da ce ploca biti najverovatnije zamenjena sledece nedelje. Danas (23.03.2015.) sam otisao da vidim sta se desava, jer mi radnja zapravo nije daleko, oni kazu papirologija je problem jer mi je garancija istekla 2 dana posto sam je doneo (nije 2, nego 10 dana posle, ali to zaista ne bi trebalo da ima bilo kakve veze, doneo sam je u garantnom roku) i opet su mi rekli da ce sigurno biti ove nedelje, samo ne znaju kad i da ce me obavestiti. Napominjem da sam samo ja njih zvao, nista oni mene nisu pozivali. Sta mi je ciniti ako ne bude tako ove nedelje? Da cekam 30. dan i da trazim novu ili sta?
I da, ploca je kupljena 13.03.2012.
Garancija se zaustavlja u trenutku kada si je doneo u radnju ako je popravljaju ( a čisto sumnjam da će to da rade) onda se nastavlja kada je primiš popravljenu. Bolje ih pritisni malo, verovatno čekaju zamenu.
 
Ne mogu oni to popraviti zaista. Znam to, nego mi ovo za 30 dana nije najjasnije. Jer kad sam je uzeo bio je jedan zakon, a sada drugi. Mada prerpostavljam da je po sadasnjem zakonu jer sam je sad odneo na garanciju.
 
Hvala. Znaci dodje 30. dan i idem po novu plocu. Imam li pravo da trazim povracaj novca kada dodje taj 30. dan (iskreno svejedno mi je, nego ako mogu ds ne kupim kod njih vise nikad nista)? Nisu me posle 8 dana obavestili nista da li je prihvaceno, tek u prosli cetvrtak kad sam drugi put zvao.
 
Ćaletov Xperia M (koji sam ja pazario od nekog lika za keš, a on uzeo na rate u MTSu) treba da odnesem na garanciju. Nakon dobijene informacije od većeg broja ljudi sa kojekakvih foruma, zvaničnog razgovora sa operaterom, i informacija sa garantnog lista, odlučim da nosim telefon tamo gde je i kupljen - u Barajevu. Dođem na šalter, kažem ljubaznoj gospođi da treba da predam telefon na servis na šta ona kaže "Možete li da predate telefon sutra do 11:15, pošto kurir tada dolazi, a ja tad zavodim datum predaje, a ne sme da se ne slaže. U suprotnom moram da sama platim kurira da dođe po to i odnese u servis." I ja joj ljubazno odgovorih da nema teoretske šanse. "A da li možete da odnesete to u neki drugi grad?" I tako se ja vratih u BG, i odnesoh telefon u MTS na Banjici, na šta gospodin kaže da ne mogu da predam telefon u servis u poslovnici MTSa ukoliko nisam lično potpisao ugovor. Što na kraju znači da lično nosim telefon, direktno u servis, što je apsolutno suprotno od onoga što sam pomenuo na početku. Ponekad zaboravljam gde živim.
 
Ćaletov Xperia M (koji sam ja pazario od nekog lika za keš, a on uzeo na rate u MTSu) treba da odnesem na garanciju. Nakon dobijene informacije od većeg broja ljudi sa kojekakvih foruma, zvaničnog razgovora sa operaterom, i informacija sa garantnog lista, odlučim da nosim telefon tamo gde je i kupljen - u Barajevu. Dođem na šalter, kažem ljubaznoj gospođi da treba da predam telefon na servis na šta ona kaže "Možete li da predate telefon sutra do 11:15, pošto kurir tada dolazi, a ja tad zavodim datum predaje, a ne sme da se ne slaže. U suprotnom moram da sama platim kurira da dođe po to i odnese u servis." I ja joj ljubazno odgovorih da nema teoretske šanse. "A da li možete da odnesete to u neki drugi grad?" I tako se ja vratih u BG, i odnesoh telefon u MTS na Banjici, na šta gospodin kaže da ne mogu da predam telefon u servis u poslovnici MTSa ukoliko nisam lično potpisao ugovor. Što na kraju znači da lično nosim telefon, direktno u servis, što je apsolutno suprotno od onoga što sam pomenuo na početku. Ponekad zaboravljam gde živim.
Pa mi smo ratnička nacija, nema ništa bez dobre bitke za svaku sitnicu.
 
Imam pitanje jedno za nekoga ko je reklamirao napajanje u emmiju ili bilo koji proizvod..ako mi priznaju garanciju i nemaju taj proizvod na lageru da li mi vracaju novac ili daju isti proizvod drugog prozvodjaca sa cenom kao sto sam ga ja uzeo?
 
Ti se, kao kupac, pitaš da li želiš zamenu ili novac. Takva su tvoja prava po zakonu, a kako ćeš ti da postupiš, tj. da li ćeš da pustiš da ti oni diktiraju kako će da bude, to je tvoja stvar...
 
Sto se mog slucaja tice (ploce u monitoru) za tacno 7 dana mi je 30. dan. Imam li pravo da trazim novac? Jer ce u tom slucaju isteci 30. dan od primanja na reklamaciju.
 
Neznam gde drugo da postavim ovo ali evo priče:
Juče sam za prijatelja davao neke oglase na nekoliko sajtova za izdavanje sobe. Kada sam pokušao (opet posle 6 meseci, pre toga nije bilo traženo) na Halo Oglasima, oni su bili jedini koji su tražili: tačno ime i prezime, adresu, broj lične karte i mesto izdavanja LK. Za neke oglase traže još JBMG i očitanu ili fotokopiju LK. Samo što ne traže nadimak moje prababe !!!!
Koliko znam, samo državni organi smeju da traže takve podatke o LK a i njima je strogo zabranjeno da daju nekom trećem bez sudske odluke i moraju da čuvaju podatke strogo poverljivo, Čak je i Limundo nateran da to ne traži. Napominjem još da nijedan od drugih sajtova nije tražio nikakve lične podatke, dovoljno je da se napravi nalog.
Ovo je blatantno zadiranje u privatnost i pravo i to od jedne privatne firme bez ikakvih garancija da neće biti zloupotrebljeno !!!
 
Poslednja izmena:
Pa sta mislis zasto je kupujemprodajem pojeo Halo oglase online? Upravo zbog ovakvih nonsensa.
 
Svako ima pravo da ti traži, ali ti imaš svoje pravo da to odbiješ. Ne možeš da odbiješ policiji, komunalnoj policiji, itd. svima koji su izričito ovlašćeni da legitimišu. To je cela razlika.

Ako daš, smatra se da si dobrovoljno dao svoje podatke. S druge strane, Halooglasi i sl. ne moraju da ti pružaju svoje usluge, ako ne ispuniš njihove zahteve, jer te usluge nisu životno osnovne.
 
Svako ima pravo da ti traži, ali ti imaš svoje pravo da to odbiješ. Ne možeš da odbiješ policiji, komunalnoj policiji, itd. svima koji su izričito ovlašćeni da legitimišu. To je cela razlika.

Ako daš, smatra se da si dobrovoljno dao svoje podatke. S druge strane, Halooglasi i sl. ne moraju da ti pružaju svoje usluge, ako ne ispuniš njihove zahteve, jer te usluge nisu životno osnovne.
Bogami može i da bude "životno osnovno" ako ti treba još 80E mesečno da preživiš sa minimalnom penzijom recimo. Srećom ima i drugih mesta za postavljanje oglasa ali nisu toliko prometna. Još nešto pametuju i pominju neke zakone koje ne mogu ni da nađem. Sa ovakvim stvarima bi i Ombudsman trebalo da se pozabavi. Ne sme niko da izigrava državu i vlast.
 
Ha? Ako hoćeš njihove usluge, pristani na njihove uslove. Ako ne prihvatiš uslove, neće ti dati svoje usluge. To što nude, nije nikakva bazična usluga, pa da moraju da ti je pružaju po svaku cenu. Isto kao što ti svaka banka traži podatke sa lične karte kad ti otvara račun. A račun u banci ne moraš da imaš.
 
Nazad
Vrh Dno