Šta je novo?

Zastita potrosaca kroz zakone i praksu (FAQ u II Postu)

@zexx
Sve to stoji ali sam bas u deficitu sa " K... zivcima " potrosile se zalihe na slicnim problemima ;)

@Joker
Pa to sam i uradio otisao u prodajni centar gde je kupljeno ali zbog zavrzlama slanja robe jednom sedmicno iz win-a pa bih cekao sledecu sredu da ga posalju u dogovoru sa njima mi je receno da je ovako mnogo brze/bolje. Posto prestigio ima svoj servis Pick up and return uredjaj je poslat istog dana a originalni racun i garancija su kod mene zajedno sa potvrdom o preuzimanju. Sad u mojoj zelji da uredjaj bude sto pre preuzet od strane servisa i razresen problem ne znam ni sam sta je bolja solucija.
 
U pravu je Joker. Ja kad god sam reklamirao nesto uvek sam vracao na mesto gde sam kupio. Bilo je pokusaja da me salju u oficijalni servis ali mene to nije zanimalo, rekao sam im da sam kupio kod vas i kod vas cu da vratim pa vi posle kako znate i umete i nikad nisam imao problem. Mozda je tu i caka, namerno vas salju u servise ne bi li dobili na vremenu ili cak izbegli pravnu obavezu.
 
Kad sam ja imao problema oko monitora sa servisom zvao sam udruzenje za zastitu potrosaca i slao im email i evo odgovora sa emaila, a i telefonski sam dobio slican odgovor

"Poštovani,

Potrebno je da se pismenim putem obratite trgovcu kod koga ste kupili monitor, i da zahtevate zamenu. Od tog dana, tgovac ima rok od 15 dana da Vam odgovorri da li pristaje, odnosno kako će postupiti po Vašoj reklamaciji. Ukoliko Vas odbije, potrebno je da nam dostavite reklamaciju i odbijenicu, kako bi dalje postupali po Vašoj prijavi. Sa servisom, kao potrošač, apsolutno nema potrebe da bilo šta rešavate, već isključivo sa trgovcem.

S poštovanjem"

Posle sam odneo monitor kod trgovca tj u njihov servis i oni su ga poslali u isti taj ovlasceni servis. Sve je to lepo sto npr Asus, Prestigio i jos neki imaju svoje call centre i oni pokupe robu o svom trosku i vrate ti, ali je onda nevidjena glupost da ti kao kupac njima predas robu i oni ako nmg da rese slucaj tebi neispravnu robu posle ko zna koliko cekanja salju nazad da se ti obracas prodavcu i onda prodavac opet njima salje tu istu neispravnu robu omg o_O

Pocece uskoro da nam izdaju servisne knjizice kako popraviti kvar pa da i ne saljemo u servis nego da sami otklanjamo kvar, oni samo da posalju rezervni deo, malo da sebi smanje troskove u ljudskom kadru koji radi u servisima :D
 
Poslednja izmena:
Kao da su te namerno poslali u servis da te zavlace, sigurno da ugovor o servisiranju nije raskinut u medjuvremenu.
 
I sad kopletno ubedjivanje win-a kako je to idealno resenje meni ce da se odbije od ledja,zivaca.... Hvala na odgovorima ali cu izgleda ovih dana morati ponovo na jednu slatku raspravicu u doticnu firmu.
 
@bandara
Otišao jesi, ali nisi kod njih ostavio reklamiranu robu, nego si je predao u servis. Teško da jednom nedeljno dolazi roba u winwin. Da si je predao u prodavnicu apsolutno te ne bi interesovalo koje je ovlašteni servis koje nije, sve bi to bio problem prodavca.
 
7 dana je ok rok za zamenu? Ti pises novi zakon, jel?

Dao sam ti jednostavan primer.

Uzmes monitor, odneses kuci, sutradan se pojavi mrtav pixel, zoves Atom i kazes im to, oni ti kazu zao nam je.
To je rekao cika gazda iz Atoma.

Sad sam shvatio koliko je besmisleno sto sam uopste komentarisao ista, jednostavno drzis stranu prodavcima i to bez argumenata, a pre toga se zalis na neispunjenje obaveze garantovane garancijom.

Necu vise komentarisati, uzivajte u svojim monitorima sa 3 mrtva pixela (negrupisanih u 3cm2!)

Sa vlasnikom niste ni pricali, no to je najmanje bitno. Kolega Vam je dao informaciju da monitor mozemo zajedno sa Vama da proverimo u prodavnici ili ukoliko to nije moguce u tom trenutku, ili Vam to ne odgovara, mozete uzeti monitor i proveriti ga i bez ikakavih problema vratiti ako ima mrtav piksel. Moze da se uzme recimo u petak i vrati u ponedeljak.. E sad i da samo dali rok od 3 dana, i on se pojavi cetvrti dan opet pretpostavljam da ne biste bili zadovoljni?

LG recimo daje 72h od trenutnka kupovine garanciju na mrtve piksele, takodje ima skupljih monitora koja imaju garanciju na 0 mrtvih piksela.
 
Samo cu odgovoriti ovom lazovu, zvanom vlasniku.

Kupovao sam kod vas 100x i znam ko je vlasnik. Jos kad ste otvorili davno prodavnicu, od tada sam uzimao kod vas.

Pricao sa vlasnikom jesam, jer znam ko je i uzivo sam pricao, zato nemoj da lupetas mnogo. Na moje pitanje, sta ako odnesem monitor i onda vidim da ima mrtav pixel, da li cu moci da ga zamenim/vratim tvoj odgovor je bio ne, mozete samo ovde da probate da li ima, ako se pojavi kad odnesete (citaj sutra), ne mozemo da vratimo. Istim recima, nemoj se praviti, sramota treba da te je.
 
Kupci se salju direktno u servis ne da bi se zavlacili ili tako nesto, vec da bi skratili proceduru oko reklamacije. Roba u putu do servisa moze da provede i po 3-4 dana (u jednom pravcu). Ako neko to ne moze da razume, neka donese na lokaciju gde je kupio robu i neka bude zadovoljan sto je tako postupio.
 
Samo cu odgovoriti ovom lazovu, zvanom vlasniku.

Kupovao sam kod vas 100x i znam ko je vlasnik. Jos kad ste otvorili davno prodavnicu, od tada sam uzimao kod vas.

Pricao sa vlasnikom jesam, jer znam ko je i uzivo sam pricao, zato nemoj da lupetas mnogo. Na moje pitanje, sta ako odnesem monitor i onda vidim da ima mrtav pixel, da li cu moci da ga zamenim/vratim tvoj odgovor je bio ne, mozete samo ovde da probate da li ima, ako se pojavi kad odnesete (citaj sutra), ne mozemo da vratimo. Istim recima, nemoj se praviti, sramota treba da te je.

nepristojan si i mislim da uopste ne ucestvujes u raspravi konstruktivno.
ako hoces da te neko drzi za ruku dok kupujes monitor, a ti pozovi nekog svog.
ne vidim logiku da ti covek daje vecu garanciju od one koju dobija od proizvodjaca. to sto hoce u radnji da ti izadje u susret i otvori monitor i nakaci ga da proversi za mrtve pixele nije dovoljno.
lepo ti je rekao: i da ti da 3 dana da mozes da vratis, da se pojavi 4og dana mrtvi pixel - opet bi ti radnja bila kriva.

i jos jedna stvar, vise verujem Jokinoj verziji razgovora nego tvojoj, jer da si stvarno 100x kupovao - sigurno ne bi ovakvim tonom pisao.
 
Samo cu odgovoriti ovom lazovu, zvanom vlasniku.

Kupovao sam kod vas 100x i znam ko je vlasnik. Jos kad ste otvorili davno prodavnicu, od tada sam uzimao kod vas.

Pricao sa vlasnikom jesam, jer znam ko je i uzivo sam pricao, zato nemoj da lupetas mnogo. Na moje pitanje, sta ako odnesem monitor i onda vidim da ima mrtav pixel, da li cu moci da ga zamenim/vratim tvoj odgovor je bio ne, mozete samo ovde da probate da li ima, ako se pojavi kad odnesete (citaj sutra), ne mozemo da vratimo. Istim recima, nemoj se praviti, sramota treba da te je.

Neko je 07.10. kad je i napisana Vasa poruka zvao radnju raspitivao se o monitoru koje kosta 20.000 dinara, pitao da li moze da se proveri na mrtve piksele i i dobio odgovor od kolege da moze da se proveri ovde ili da se proveri kod Vas pa vrati u prodavnicu... To je jedini razlog zasto sam rekao da niste razgovarali sa vlasnikom, posto sam pretpostavio da se radi o istoj osobi. Opet ponavljam to je totalno nebitno, posto biste isti odgovor dobili i od mene. I ovo je nesto sto je standardna praksa kod nas, i to moze svako, ko zeli da kupi monitor, da proveri nema potrebe da bilo kome veruje, okrene telefon i dobice istu informaciju.

Monitor se prikljuci izmenja se par jednobojnih pozadina na njemu, ako kupac zahteva zamraci se prostorija kako bi se proverilo da nema izbijanja pozadinskog osvetljenja... Jos jednom kazem nema potrebe da se veruje ovoj ili onoj verziji, svako ko zeli ovo moze da proveri...
 
Ta problematika sa pixelima traje od kada postoje monitori, i u stvari, ne mozes kriviti prodavnicu, jer ova zemlja za sve ima poseban tretman. Imas dve solucije: kupi neki skuplji monior koji i kod nas ima 0 pixell policy, ili kupi preko, pa ako se pojavi, nosi ga tamo ...
 
Ne razumem sta ti je sad ovde sporno?

Pa on bi verovatno hteo u takvim situacijama da dodje i kaze "POJAVIO MI SE MRTAV PIKSEL AAAA OCU NOVI SAD ODMAH, IZVADITE GA IZ DZEPA...." Pa mu onda u prodavnici kazu ali gospodine za taj monitor je tolerancija 2 mrtva piksela a onda on " AAAAA JA SAM GA PLATIO 20K VI STE MENE PREVARILI AAAAAA HOCU DRUGI MONITOR..."
 
Zar ne piše u garanciji kolika je tolerancija na mrtve ili zaglavljene piksele ? To bi trebalo da bude najmerodavnije, ostalo je dobra volja prodavca, u ovom slučaju verovatno najbolje radnje kod nas.
 
Ne mora u garanciji da piše ništa. Dokle god postoji ovlašćeni servis u zemlji, o uslovima garancije informišete se na Web sajtu proizvođača.
 
Uzeh u Emmiju plocu ASROCK h87 Fatal1ty i plocu sam primio sa iskrivljenim pinom. Naravno sada odbijaju da mi zamene. Iako sam pozvao i reklamirao nepunih pola sata nakon sto je korir isporucio plocu. Imateli ne predloge sta mi je ciniti? Hvala svima unapred :(
 
Kupovao si online? Ako je tako samo je vrati i trazi novu ili pare nazad.
 
Sta ovi u emmiju rade sa tim plocama, imaj jednog radnika zaduzenog da krivi pinove izgleda omg o_O Elem brat je pre mesec dana kupio multi fun. stampac, o HP se radi i pre par dana adapter prestane da daje znakove zivota i izmeri napone adapter prima struju ali je ne daje. Uglavnom u WW je kupio i ode kod njih da vidi sta i kako i standardno njihovo, zapakujte sve i donesite i on im lepo kaze samo adapter ne radi , nije problem dajte narucite mi drugi da ne cekam itd itd platicu ali ne i dalje teraju pricu donesite ceo stampac bla bla i on ode kuci i zove ovl servis AIGO BS i ljudi mu uzmu podatke i posle par h ga kontaktiraju i da im serijski broj stampaca i oznaku adaptera i kazu mu nema problema poslajite nam samo adapter ne morate slati stampac i narucili su drugi adapter :) faith in humanity restored :D
 
Jesam ali sad krive mene da sam ja to sjebao... a bila ploca kod mene nepunih pola h pre nego sto sam ih pozvao i reklamirao.

Samo ti njima vrati plocu, zovi ih telefonom i reci im da ces kontaktirati trzisnu inspekciju jer su ti uvalili polovnu plocu koja je ostecena....
 
Kazi im da si upoznat sa zakonom o online kupovini i da to sto oni pricaju ne pije vodu.
 
Pa nema veze zakon o online kupovini sa ovim, problem je dokazati ko je napravio ostecenje.
 
a sto bi iko normalan dao pare za plocu i onda pola sata kasnije iskrivio pinove :)
 
A i nije jedini, imamo jos slucajeva da ljudima salju neispravne ploce....
 
Imam li pravo na reklamaciju ako sam izgubio fiskalni? Posedujem potpisanu i pecatiranu garanciju, i naravno - uredjaj je jos u garantnom roku. Ako je bitno, naziv firme se rimuje sa Megatron :p
Citao sam zzp, i nigde se ne pominje racun, a na njihovom sajtu je napomenuto da se mora priloziti...
 
POJAŠNjENjE POJMA SAOBRAZNOSTI, GARANCIJE I
POSTUPKA REKLAMACIJE PROPISANIM ZAKONOM O
ZAŠTITI POTROŠAČA („SLUŽBENI GLASNIK RS” BR. 73/10)

http://mtt.gov.rs/wp-content/uploads/2012/09/pojasnjenje_saobraznost.pdf

Zakon ne uslovljava reklamaciju posedovanjem računa, ali radi sigurnijeg
ostvarivanja prava potrebno je da postoji neki dokaz da je kupovinu obavljena kod tog
trgovca. Taj dokaz može biti račun (fiskalni ili bilo koji drugi), slip ukoliko je
plaćano karticom, odštampan izvod sa tekućeg računa na kome se vidi da je izvršena
transakcija, originalno pakovanje na kome se nalazi bar kod i sl.
 
Nazad
Vrh Dno