Šta je novo?

Zastita potrosaca kroz zakone i praksu (FAQ u II Postu)

"Ustavni sud" (navodnici nisu greska) je po dolasku kradikala na vlast ukinuo odredbe Zakona o parnicnom postupku koje su omogucavale kolektivne tuzbe. Svi znamo koliko je to u interesu gradjana i pravde.
 
Kako šta da radiš? Vratiš gde si kupio i tražiš zamenu ili povraćaj novca. Računaj da treba vremena da se reklamacija izvrši

Sent from my MI 8 Lite using Tapatalk
Znači, ako nude popravku, da odbijem?

Послато са Mi 9T Pro уз помоћ Тапатока
 
Nema šta da nude, u prvih 6 meseci ti biraš i to u praksi poštuju.

Sent from my MI 8 Lite using Tapatalk
 
Pozdrav, molio bih za savet.

Porucio sam u jednoj radnji dron DJI Mavic Mini i posle 15ak dana cekanja konacno mi je stigao (19.12.). Ja sav happy dosao kuci, napunio baterije, pokrenuo dron medjutim dron neispravan, prikazuje greske izmedju kojih i gresku da je potrebno kontaktirati repair centar. Dakle nije ni zavrteo elise a kamoli poleteo!
Odmah ujutru sam odneo dron u radnju i ispred prodavca pokazao o cemu se radi, rekao sam da ne zelim ni u kom slucaju opravku, cak sam hteo da doplatim za skuplji model ukoliko Mini nemaju na stanju (jer sam vec bio dugo cekao). Prodavac mi je rekao da ce da se cuje sa sefom i da ce da me obaveste da li moze da mi izadju u susret ili ne. Nisam dobio reklamacioni list a racunao sam da ce da mi izadju u susret i zato nisam dizao frku. Kako mi nista nisu javili ni skoro posle nedelju dana (26.12.) odem do radnje i oni mi tek tad dali reklamacioni list sa tim datumom!
Danas dobijem mail kako mi je reklamacija odbijena i da ce uredjaj poslati ovlascenom servisu kao gest dobre volje!

Sta raditi u ovom slucaju?
 
Ako je proizvod kupljen online imate pravo 14 dana da vratite bez obrazlozenja i zahtevate povracaj novca...(kad je proizvod neispravan nisam siguran da vazi ista procedura)Ako je proizvod kupljen ili star dal do 1 mesec moguce i vise ,nisam siguran,(3,6meseci itd.,)u obavezi su dati nov uredjaj ,nikakvi servisi,popravke nisu moguce,osim ako vi ne date saglasnost.Uglavnom savetujemo kad se ovako nesto desi da se pozoves na zakon,(moras mangupima da procitas )da znaju da znas svoja prava,da se pozoves na zastitnika potrosaca,ili inspekciji rada..To ih vecinom preplasi,i kao javice vam,u svakom slucaju uvaze vase zahteve.Savet,ne kupovati u datoj radnji..Koja radnja je u pitanju cisto da ih pljujemo malo ,kao vid dobre volje?

Послато са Redmi Note 8 Pro помоћу Тапатока
 
Poslednja izmena:
"kako mi je reklamacija odbijena i da ce uredjaj poslati ovlascenom servisu", to im je uobičajena praksa jerbo moraju nešto da odgovore u prvom roku ali da će "da ce uredjaj poslati ovlascenom servisu kao gest dobre volje!" nije ni slučajno. Nema tu dobre volje. Ili ti odmah daju novi proizvod ili šalju u servis da ovi procene šta ne valja za 30 dana od kupovine kada "slučaj" mora biti rešen ili da ti vrate novac. Sve preko toga je protiv zakonito.
 
Poslednja izmena:
Gigatron je u pitanju.

Planiram da ih tuzim.

Sent from my VOG-L29 using Tapatalk
 
Ne znam gde da pitam možda je najbolje ovde.
Zanima me sta sad provajderi Telenor, MTS, VIP daju od papira uz uređaje kupljene kod njih?
Pošto uzimam sat Huawei watch i neću da imam problem ako dobijem samo kopiju računa. Telefon je sa VIP mreže.

Sent from my ONEPLUS A6003 using Tapatalk
 
A sta ti drugo treba osim kopije racuna?
 
Danas dobijem mail kako mi je reklamacija odbijena i da ce uredjaj poslati ovlascenom servisu kao gest dobre volje!

Sta raditi u ovom slucaju?
Juče sam i ja dobila sms od EMMI-ja da mi je reklamacija odbijena. Piše još da zahtev za zamenu nije prihvaćen i da uređaj nije pokazao kvar. Ne pominje se čak ni dalje testiranje kao ''gest dobre volje''. Pošto sam proizvod pre nedelju dana predala na reklamaciju zato što je prestao da radi, a ne iz hira, jako me je pogodila ova poruka. Nikad nisam imala neopravdanu reklamaciju.

Odlučila sam da proverim zašto sam dobila taj sms i saznala sam da služba za reklamacije nije čak ni preuzela uređaj, tj. da je on još uvek u radnji! Danas sam zvala službu reklamacija da im kažem da su mi juče poslali pogrešan sms i da čekam novi u kome će grešku ispraviti, pošto danas ističe 8 dana za odgovor. Devojka koja se javila odmah počinje da laže kako su oni pregledali proizvod, čak ga i proverili, pa je poslat na dalje testiranje. Da je bar saslušala ono što sam joj pre toga rekla, ne bi se nepotrebno uplela u laži! Nisam juče želela da zovem tržišnu da ne napravim problem prodavcima u radnji, koji za ovakvu politiku firme nisu krivi, a i zbog samog duha praznika pred nama. Zaista nisam bila raspoložena za svađu, ali ovo je za prijavu tržišnoj inspekciji. Bez obzira na to koliko su oni nevoljni da rade svoj posao, morali bi da izađu na teren i naprave zapisnik, to sigurno znam.

Čini mi se da imamo sasvim pristojne zakone koji treba da štite potrošače od raznih nepoštenih postupaka trgovaca i pružaoca usluga, ali na svakom koraku neko pokušava da nam ta prava uskrati.
 
Imaš moj slučaj sa Emmi i tv.
Samo da ti kažem da ne odustaj nikako. Mene su tako hteli da zavrnu za tv, da mi prodaju felerican tv kao nov. Još su imali obraza da mi kaži da je sve to fabrička greška [emoji848] ono ko je ovde lud.
Posle druge reklamacije i zahteva za drugo mišljenje poslali su nov tv koji je takođe imao istu grešku kao i prvi.
Nakon besa i pretnje tužbom dobio sam nov tv.
Toliko o našim prodavcima koji samo čekaju da nekoga prevare sa skart robom.....
 
kako sada gledaju na rok za odgovor na reklamaciju za ove praznike?
predao sam 30.12. na reklamaciju, kako ce racunati NG i bozic?
 
U zakonu NE piše "Radnih dana".
 
Poslednja izmena:
Po milion i prvi put: Po ovažećem zakonu, rok je 8 dana, tačka.
Nema radni/neradni, subota/nedelja, crveno slovo i druge gluposti.
I nema šta oni da računaju.

edit: nije me mrzelo, pa sam našao zakon i odgovarajući član zakona. sve piše jasno, da ne može biti jasnije:

4. Reklamacija

Reklamacija i način rešavanja reklamacije

Član 56

Potrošač može da izjavi reklamaciju prodavcu radi ostvarivanja svojih prava iz čl. 52, 54. i 81. ovog zakona, kao i zbog pogrešno obračunate cene i drugih nedostataka.

Prodavac je dužan da na prodajnom mestu vidno istakne obaveštenje o načinu i mestu prijema reklamacija, kao i da obezbedi prisustvo lica ovlašćenog za prijem reklamacija u toku radnog vremena.

Potrošač može da izjavi reklamaciju usmeno na prodajnom mestu gde je roba kupljena, odnosno drugom mestu koje je određeno za prijem reklamacija, telefonom, pisanim putem, elektronskim putem, odnosno na trajnom nosaču zapisa, uz dostavu računa na uvid ili drugog dokaza o kupovini (kopija računa, slip i sl.)

Prodavac je dužan da vodi evidenciju primljenih reklamacija i da je čuva najmanje dve godine od dana podnošenja reklamacija potrošača.

Prodavac je dužan da potrošaču izda pisanu potvrdu ili elektronskim putem potvrdi prijem reklamacije, odnosno saopšti broj pod kojim je zavedena njegova reklamacija u evidenciji primljenih reklamacija.

Evidencija o primljenim reklamacijama vodi se u obliku ukoričene knjige ili u elektronskom obliku i sadrži naročito podatke o podnosiocu i datumu prijema reklamacije, podatke o robi, kratkom opisu nesaobraznosti i zahtevu iz reklamacije, datumu izdavanja potvrde o prijemu reklamacije, odluci o odgovoru potrošaču, datumu dostavljanja te odluke, ugovorenom primerenom roku za rešavanje na koji se saglasio potrošač, načinu i datumu rešavanja reklamacije, kao i informacije o produžavanju roka za rešavanje reklamacije.

Prodavac je dužan da bez odlaganja, a najkasnije u roku od osam dana od dana prijema reklamacije, pisanim ili elektronskim putem odgovori potrošaču na izjavljenu reklamaciju. Odgovor prodavca na reklamaciju potrošača mora da sadrži odluku da li prihvata reklamaciju, izjašnjenje o zahtevu potrošača i konkretan predlog i rok za rešavanje reklamacije. Rok ne može da bude duži od 15 dana, odnosno 30 dana za tehničku robu i nameštaj, od dana podnošenja reklamacije.

Prodavac je dužan da postupi u skladu sa odlukom, predlogom i rokom za rešavanje reklamacije, ukoliko je dobio prethodnu saglasnost potrošača.

Ukoliko prodavac iz objektivnih razloga nije u mogućnosti da udovolji zahtevu potrošača u roku koji je dogovoren, dužan je da o produžavanju roka za rešavanje reklamacije obavesti potrošača i navede rok u kome će je rešiti, kao i da dobije njegovu saglasnost, što je u obavezi da evidentira u evidenciji primljenih reklamacija. Produžavanje roka za rešavanje reklamacija moguće je samo jednom.

Nemogućnost potrošača da dostavi prodavcu ambalažu robe ne može biti uslov za rešavanje reklamacije niti razlog za odbijanje otklanjanja nesaobraznosti.
 
Poslednja izmena:
znam ali tesko da mogu relano da ocekujem da ce me neko zvati za NG ili bozic...
 
Ako je rok određen u običnim danima, u slučaju da poslednji dan roka pada na neradni dan, poslednji dan roka je prvi sledeći radni dan.
 
Baš tako.
Sve je definisano zakonom, a to što neko neće ili ne zna da se ponaša u skladu sa zakonom je potpuno druga stvar.
 
Ako je bilo brišete, ne uspevam da nadjem...

Na koju foru daju godinu dana garancije na Iqos? Jeste da imas pravo na nov uređaj ako izgubiš stari ili mu se bilo sta desi, ali me zanima da li su zakonski pokriveni ili je neka mucka u pitanju?

Sent from my MI 8 Lite using Tapatalk
 
Sve što se u Srbiji kupi u maloprodaji i za to se dobije fiskalni račun pokriveno je garancijom od 24 meseca, bez izuzetka.
E sad, ne znam da li misliš na ovo ili na Iqos Care program, pošto to nema veze jedno sa drugim.
 
Kao korištena roba na koju prodavac po zakonu može da da 12 meseci garancije
 
Isto, 24 meseca po zakonu. To šta trgovci pišu nema blage veze sa zakonom.
Ako se prodaje polovna roba, a to mora biti jasno naznačeno, garancija može biti do 12 meseci.
Da ne bude zabune, outlet nije polovno, to je nova roba na rasprodaji.
 
Outlet nije nova roba već korišćena.

Послато са SM-G965F помоћу Тапатока
 
Za outlet prodaju postoji dosta objašnjenja, zavisno od toga gde se prodaje, u Srbiji ili u nekoj normalnoj tržišno orjentisanoj ekonomiji, ali nijedno ne definiše outlet kao second hand.
Npr. Outlet prodavnica prodaje patike, ali sa felerom, pri čemu to mora da bude jasno naznačeno, kako bi kupac bio upoznat. Feler je npr. štep koji je ukrivo, jezik loše ušiven,.... Garancija na ovakav proizvod isto postoji, na ovaj feler naravno da ne, ali ako se odlepi đon, naravno da može da se reklamira.
 
Poslednja izmena:
Sve što se u Srbiji kupi u maloprodaji i za to se dobije fiskalni račun pokriveno je garancijom od 24 meseca, bez izuzetka.
E sad, ne znam da li misliš na ovo ili na Iqos Care program, pošto to nema veze jedno sa drugim.
Ne znam sta je Iqos care program, kupio sam iqos i dobio godinu dana garancije, pa me zanima na koju foru mogu da daju samo godinu dana.

Sent from my MI 8 Lite using Tapatalk
 
Ne znam, pitaj njih ili tržišnu inspekciju.
 
Outlet nije nova roba već korišćena.

Послато са SM-G965F помоћу Тапатока
Zar outlet nije roba koja je se vodi kao proslogodisnji model, zar se u "Outel centru Indjija" prodaje polovna roba, koriscena ili "proslogodisnji" modeli. :)


Послато са SM-N960F помоћу Тапатока
 
Pričam o tehnici. Ovo je it forum.
Outlet u tehnici ima godinu dana garancije i obično su vraćeni uređaji ili fizički ogrebani i sl

Послато са SM-G965F помоћу Тапатока
 
Nazad
Vrh Dno