Šta je novo?

Zastita potrosaca kroz zakone i praksu (FAQ u II Postu)

Pa da, ali ako drugi (polovan komp :), nov košta 1000 evra) košta recimo 150 evra? Znaci, trebalo bi da im dam 30 evra razliku, plus za ugradnju (jer mogu da kažu "evo, kupili smo komp, evo ti i cao zdravo, ugradi sam ako umeš"), i eventualno za kloniranje, ako ispravno razmišljam?
 
Ako su ti dali garanciju onda su duzni da ga poprave ili zamene o SVOM trosku a ne o tvom

Послато са Lenovo A7600-F уз помоћ Тапатока
 
Ali i ne moraju :) tj mogu da kažu "nismo u mogućnosti da ostvarimo ono što smo obavezni u garantnom roku, evo tebi tvojih 120 evra i to je to" - što je sasvim legitimno. A meni ostaje auto na parkingu. Pa onda ja da jurim komp za 150-200 evra, da kupujem, pitanje je da li je to to (posto se ne bavim time), plus ko će da ugradi, plus kloniranje ako treba, otkud znam...
Zato kažem, najradije bih da ostavim auto kod njih, da kupe drugi komp i završe stvar, samo me zanima koliko i šta da platim, da ni oni ni ja ne budemo oštećeni.
Inače je garancija nezvanična, bez fiskalnog, ali sumnjam da će kod toga biti problem.
 
Poslednja izmena:
Videces sta ce biti - ako su/ste ljudi, dogovoricete se. U svakom slucaju, ti si im dao 120 EUR i oni su ti dali garanciju godinu dana - ako ne mogu da je ispune, posteno je da ti vrate pare. Da li ces ti morati posle da platis vise je drugi par rukava.
 
Komplikovano je kod kola zbog visoke vrednosti. Kacio neko onu pricu sto je lik tuzio za brzinomer.
Ako auto nije pod garancijom i odslepao si u servis da platis uslugu popravke, onda nije toliko nefer da ti sada vrate pare. Dobijas auto u istom stanju kao kada si ga prvi put odneo tamo, samo sto si ga koristio godnu dana o njihovom trosku. Isto kao da tada nisu mogli da ti pomognu ili je tebi bilo preskupo da menjas.
Druga komplikacija kod kola je velicina. Da je telefon u pitanju, ti bi ga stavio u dzep i odneo u drugi pa treci servis.

Sto kaze cenored, budi covek i mozda ce ti pomoci i vise nego sto moraju, makar da ti ugrade nesto sto si kupio sa strane ili iscupao sa otpada
 
Ja kupio Ariel kapsule za pranje veša u IDEI, 15 komada 400din. Uveče da operem veš kad unutra 9 kapsula :d Ambalaža bez tragova otvaranja mada to ne znači da ga nije bilo. Jedino čovek i to da počne da meri na vagama...
Komsije iz susedne firme, par lokalnih malih marketa, dobili robu od jaffe, raspakuju kad jedna kutija sa napolitankama prazna, sve lepo zatvorena, a unutra ni jedne napolitanke, samo ona plastika u kojoj budu. Decko skontao kad je vadio, brojio da je kutija laksa od ostalih.

Послато са SM-G935F уз помоћ Тапатока
 
Pa da, ali ako drugi (polovan komp :), nov košta 1000 evra) košta recimo 150 evra? Znaci, trebalo bi da im dam 30 evra razliku, plus za ugradnju (jer mogu da kažu "evo, kupili smo komp, evo ti i cao zdravo, ugradi sam ako umeš"), i eventualno za kloniranje, ako ispravno razmišljam?

Pa vec su ti i ugradili drugi polovan, za koji su mislili da je ispravan. Ako si vec dobio garanciju, verovatno su u stanju da srede stvari. Pozovi se na garanciju, pa ih casti ako ti brzo rese stvar.
 
Ja kupio Ariel kapsule za pranje veša u IDEI, 15 komada 400din. Uveče da operem veš kad unutra 9 kapsula :d Ambalaža bez tragova otvaranja mada to ne znači da ga nije bilo. Jedino čovek i to da počne da meri na vagama...

Komsije iz susedne firme, par lokalnih malih marketa, dobili robu od jaffe, raspakuju kad jedna kutija sa napolitankama prazna, sve lepo zatvorena, a unutra ni jedne napolitanke, samo ona plastika u kojoj budu. Decko skontao kad je vadio, brojio da je kutija laksa od ostalih.
Kontrola kvaliteta na nivou tj, u prevodu, potpuno bolenje q... Kamo srece da je to problem samo kod pakovanja robe :S:
 
Zeznuto je to sa kolimo i reklamacijom jer si onemogucen da koristis svoju stvar.
Ja ovo moje jos nisam resio, ispalo da serviser vise nije siguran da je do novih diskova.
 
Koji ti je to serviser, neki akreditovani za tu marku ? 20+ godina sam radio sa kočionim sistemima i nisam nikada čuo da se disk "iskrivi" sam od sebe. Obično je to do pogrešnog montiranja diska ili kandži. Isti osećaj može da bude sa labavim ležajem točka.
 
Meni su se pre par godina iskrivili tj. poceli da tresu pri kocenju vec posle 2 ili 3 dana od kupovine. Reklamirao i dobio odmah nove, trazio sam od drugog proizvodjaca i malo doplatio.

Ono sto ja znam je da diskovi losijeg kvaliteta mogu da se iskrive ako su dosta zagrejani i u tom momentu se nakvase (pranjem ili prolaskom kroz vecu baru)
 
Pa i meni je bilo odmah čudno da se tu nešto iskrivilo pošto izgledaju perfektno i diskovi i pločice, ali činjenica je da trese na volanu kada se koči.
Menjao sam kugle i spone ostalo je još da promenim šolje amortizera i remont letve pošto ima lufta razglavio sam ga po našim BG ulicama.

Čovek koji radi centriranje trapa kaže da kada su diskovi krivi mora da "radi" na pedali kočnice, meni samo radi na volanu.

Sent from my Redmi Note 4 using Tapatalk
 
Poslednja izmena:
Hm...proverio si da negde nisu udario felnu?
 
Pa vec su ti i ugradili drugi polovan, za koji su mislili da je ispravan. Ako si vec dobio garanciju, verovatno su u stanju da srede stvari. Pozovi se na garanciju, pa ih casti ako ti brzo rese stvar.

Nisu ugradili drugi komp (još uvek), već je u kolima još uvek taj prvobitni, koji su reparirali u septembru i dali garanciju godinu dana. I sad više ne može da se reparira, već sam im dao nalog da traže drugi polovan. BTW, auto je Opel astra 2004 godište, nista besno ni skupo :)
 
Poslednja izmena:
Garancija na mobilni telefon mi istice sledece godine u martu.
Izgleda da je otisla baterija jer jako kratko drzi i plus je malo nabubrila sto se vidi kada se skine zadnji poklopac.
Vredi li reklamirati ili garancija na bateriju traje krace od 2 godine?
Zamenjena baterija u ovlascenom servisu nakon reklamacije.
Sve trajalo 5 dana.
 
Pa i meni je bilo odmah čudno da se tu nešto iskrivilo pošto izgledaju perfektno i diskovi i pločice, ali činjenica je da trese na volanu kada se koči.
Menjao sam kugle i spone ostalo je još da promenim šolje amortizera i remont letve pošto ima lufta razglavio sam ga po našim BG ulicama.

Čovek koji radi centriranje trapa kaže da kada su diskovi krivi mora da "radi" na pedali kočnice, meni samo radi na volanu.

Sent from my Redmi Note 4 using Tapatalk

Jesi probao da zamenis mesta tockovima? Prednje nazad i obrnuto, tako iskljucis uzrok gume-felne
 
Lele Opel Astra, bas danas drugar majstor odslepovao od rodjaka, bio kod mene, kaze mi da je to tezak krs od auta i da ti board kompjuteri cesto stradaju jer se nalaze preblizu motora pa kuvaju. Ovo je valjda 2005-2006, dizel 1.7CDI sa turbo 110 konja.
 
Baš to :) zbog te fabričke greške i menjam komp u proseku na 4 godine :) doduše, 120 evra svake 4 godine nije strašno, s obzirom na to da je ostalo u redu i da sam generalno zadovoljan autom (vozimo ga porodično od 2007-e godine, kupljen od rent-a-car star 3 godine, prešao 105.000 km, i mi smo za ovih 11 godina prešli još oko 110.000 km).
Elem, da se vratim na temu. Stavili ljudi drugi komp, i klapna gasa ga je izgleda spalila :), tj ona pravi problem. Zamenice je, pa će da vrate taj drugi komp sa nadom da nije spaljen.
Svašta.
 
Pa i meni je bilo odmah čudno da se tu nešto iskrivilo pošto izgledaju perfektno i diskovi i pločice, ali činjenica je da trese na volanu kada se koči.
Menjao sam kugle i spone ostalo je još da promenim šolje amortizera i remont letve pošto ima lufta razglavio sam ga po našim BG ulicama.

Čovek koji radi centriranje trapa kaže da kada su diskovi krivi mora da "radi" na pedali kočnice, meni samo radi na volanu.

Sent from my Redmi Note 4 using Tapatalk
To se i meni desavalo sa novim Chevrolet Aveo i Cruze. Na Aveu je za 3god garancije menjamo 4 puta a na Cruze 2 puta. Jedan stari majstor predlozi da te iskrivljene obradim jer su one već pretrpele grejanje-hlađenje. Tako sam i uradio i problemi nestali. 'Bes i garanciju i ovlašćene servisere

Sent from...
 
Potreban mi je savet u vezi odustanka od ugovora zaključenog na daljinu. Znam da je rok za vraćanje proizvoda kupljenog online 14 dana. Želim da pomognem prijateljici koja je u Tehnomaniji pre nekoliko dana kupila Gorenje šporet koji radi, ali daleko lošije od očekivanog. Dakle, ona je poslala mail Tehnomaniji u kome se požalila da uređaj loše radi i tražila da to reše. Nije se izjasnila o načinu rešavanja problema. Pretpostavljam da će je kontaktirati tokom sledeće sedmice, pa me zanima kako treba reagovati da bi se brzo i što jednostavnije došlo do rešenja. Pročitala sam obrazac o odustanku od ugovora u kome piše da troškove vraćanja robe snosi potrošač. Mislila sam da prodavac na daljinu šalje kurira po kome se vraća roba, ako to kod Tehnomanije ne funkcioniše na taj način, kako upakovati i poslati nazad proizvod poput šporeta? Koliki su okvirno troškovi slanja za tako težak predmet? Koji je najbolji način za dostavljanje popunjenog formulara za odustanak prodavcu? Da li formular treba poslati pre slanja proizvoda ili zajedno sa njim? Imala sam nekoliko reklamacija, ali nijedna nije bila ovog tipa, tako da ne znam kako postupiti u ovom slučaju. Unapred hvala na svakom korisnom savetu.
 
Ako vraćaš u radnju, oni šalju u proceduru za servis, koji će da kaže da je sve OK, makar i bio neki očigledan kvar.

Tako da, vratiš kurirom na adresu koju su ti napisali, dali, ili ih pitaš. I napišeš na papiru na koji račun u banci da ti vrate novac.
 
Kako to izgleda kad šporet radi dosta lošije od očekivanog?
Šta je ona to očekivala a šporet ne može da pruži?
 
Moje pitanje se odnosilo na način realizacije odustanka od ugovora u roku od 14 dana. Ne znam da li je napon u utičnici odgovarajući, ali tu je bio priključen stari šporet koji je radio dok nije zamenjen novim. Rerna na tek kupljenom Gorenje šporetu ne radi kako treba, uspeva da se zagreje, ali ne i da održava temperaturu. Momci koji su isporučili šporet su polomili stiropor zaštitu i ona je bačena. Ne znam kako da upakujemo prozvod za slanje. Mislila sam da online kupovina ima prednost u odnosu na kupovinu u najbližoj prodavnici, ali u ovom slučaju čini mi se komplikovanijom, pre svega zbog gabarita robe. Ne znam čemu služe neprikladni komentari kao par poslednjih, zaista ne želim da ulazim u besmislene rasprave. Pozdrav svima
 
Nebitna je ambalaza za pakovanje proizvoda - ali preporucujem da se fotografise pre slanja, jer su kurirske sluzbe prilicno neodgovorne. Izbeci AKS i Bex po svaku cenu. Uzmes kartonske kutije, nabijes u prostor izmedju sporeta i njegove kutije i izlepis selotejpom. Snimis sporet pre i tokom pakovanja, naglasis kuriru da imas snimljeno prilikom preuzimanja.

https://www.tehnomanija.rs/pages/prava-potrosaca

I svakako JESTE bolja online kupovina, jer bi inace sada bila osudjena na taj sporet. I sporet kupljen u prodavnici je istih gabarita.
 
Poslednja izmena:
Hvala na savetima u vezi pakovanja proizvoda za vraćanje prilikom odustanka od ugovora. Takođe, hvala na predlogu za proveru napona u utičnici, prenela sam prijateljici da se to uradi kada električar bude dolazio, mada u ovom slučaju to nije uzrok problema. Jericho je potpuno u pravu, dobro je što je kupovina obavljena online, jer je slučaj rešen za nedelju dana. Bilo je prilično naporno i potrošeno je dosta vremena, ali je barem ishod pozitivan.
 
Nisam siguran da to Gorenje jos uvek radi, ali ako radi postoji jedna stvar za koju sam im ja mislio da je sporet neispravan, jer mi je izbacivao osigurac non-stop, pa na kraju je iskocio i glavni.

Postoji osigurac u samom sporetu koji blokira rad sporeta (kod mene izbijanje osiguraca) ili ne radi sporet kako treba. Najbolje je pozvati Gorenje servis i da se vidi u cemu je problem.
 
Pozdrav ljudi, pratim temu sa vremena na vreme, i ponovo sam procitao prve postove teme.

Zanima me, da li i dalje vazi ono pravilo za 8 dana max za obavestavanje kupca o prihvatanju reklamacije + 15 dana za resavanje reklamacije? Ili se nesto promenilo?



Hvala
 
Najkasnije 8 kalendarskog dana moraju da te obaveste, rok za resavanje je 30 kalendarskih dana.

Послато са SM-G965F уз помоћ Тапатока
 
Vrh Dno