Šta je novo?

Zastita potrosaca kroz zakone i praksu (FAQ u II Postu)

Drugar mi ispiricao pricu, meni je jako interesantna, pa hocu da je podelim sa vama.
Covek kupio kod njih u prodavnici TV, nije bitan model, dve nedelje ili tako nesto pre isteka dvogodisnje garancije donese tv na reklamaciju, nije radio zvuk na jednom hdmi-ju. Ljudi iz radnje posalju tv u ovlasteni servis (Nepo), ovi zovu i kazu stigao tv fizicki ostecen, pukao displej, kao ne zele da zovu kurirsku sluzbu da reklamiraju jer je ambalaza spolja neostecena i ostecenje koje je nastalo nema sanse da se desi a da kutija spolja bude citava. Kroz pricu baja iz Nepo servisa pokusava da nabedi ljude da su im poslali polomljen tv, kao u fazonu da je njima ispao prilikom pakovanja ili nesto slicno. Kolega drugarov sa kojim je ovaj pricao mu naravno kaze da je tv otisao citav u servis i da ima dokaz (video nadzor). Posalju im snimak gde se vidi da je tv bio ceo, da je normalno upakovan i poslat. Uvazili su kao taj snimak i posle nedelju dana od dana prijema paketa Nepo odluci da zove CityExpress i prijavi reklamaciju. (?!)
Naravno tu pocinje cirkus koji traje do danasnjeg dana, otkako su im poslali snimak video nadzora vlada tisina sa njihove strane. Neki njihov sef tamo prestao da se javlja na telefon, odnosno kada god pozovu on nikada nije tamo, a operater koji se javi stalno daje neke genericke odgovore kako nema informaciju, kao sef nije tu, javice se i sl. Naravno niko od njih se mesec i nesto dana ne javlja. Zadnju infarmciju koju su dobili posle 20ak poziva je da je kurirska sluzba definitivno odbila reklamaciju i Nepo je pondio da im vrate tako polomljen tv nazad :D Kolegina firma je naravno to odbila i zahtevali su da im se javi sef ili neko odgovorno lice, medjutim niko se ne javlja.
Preko dva meseca traje ovaj cirkus i jos nije reseno nista.

Prica je malo poduza, ali morate priznati interesantna. Prosto neverovatno ponasanje jednog ovlascenog servisa.
 
I posle mi neko kaze nemoj da kupujes kod Madjara. A nisam cuo za jedan jedini slucaj da je neko u prodavnici zamenio neki uredjaj lako. Ja licno sam dva meseca cekao da mi zamene pokvaren hard disk u WinWinu. A ovakvih horor prica ima na kilo.
 
Odes i polupas im sve i uzmes slomljen tv.

Sent from my MI MAX using Tapatalk
 
Pre ce biti da ako nisu odgovorili za 8 dana lepo posalje inspekciju

Sent from my MI MAX using Tapatalk
 
I posle mi neko kaze nemoj da kupujes kod Madjara. A nisam cuo za jedan jedini slucaj da je neko u prodavnici zamenio neki uredjaj lako. Ja licno sam dva meseca cekao da mi zamene pokvaren hard disk u WinWinu. A ovakvih horor prica ima na kilo.
Kako bismo bili fer prema korektnim servisima treba da prijavljujemo i pozitivne primere a ja ih u januaru imam dva.
Bas ista kuca, samo emmi - 03.01. Kupljen external "2,5 usb 3.0 Maxtor 2TB rack koji crkava vec 08.01. (greska koju prijavljuje Sabertooth 990fx sa napajanjem od 750W je da nepoznati USB uredjaj trazi JACINU struje koju ploca ne moze da isporuci pa ce se racunar iskljuciti za 15 sec.) ...zbog praznika ga reklamiram tek iza Srpske NG a biva mi zamenjen pre neki dan i to na deveti dan od reklamacije ...iako mi je vise odgovarala popravka racka zbog toga sto mi se na tom hdd-u nalazio bekap jednog starog diska koji sam u medjuvremenu particionirao pripremajuci ga za igranje sa hackintoshem. A drugi servis koji hocu da pohvalim je Comtrade koji mi je pre neki dan za samo 10-tak minuta zamenio bateriju na jednom od dve Tesle 6.1 za koje sam inace vec dva puta dobijao zamenu baterija a za koje ocekujem da do isticanja garancije dobijem bar jos jednu zamenu (ocajne su baterije na tom telefonu, oko 10-11 meseci sastave).

Nije sve tako crno dakle, ima i lepih primera. :)

Astal da blista bejbi!
 
Pa odgovorili su mu da se ne prihvata reklamacija jer je navodno oštećen.

Kakve sve logike ...

Tebe nakon preuzimanja proizvoda, potvrde pismene da su preuzeli uređaj boli uvo šta će oni da rade sa uređajem. Da li će da ga polupa radnik u radnji, kurir, majstor u servisu, AVAV... tebe boli uvo.
8 dana prvi odgovor, 30 drugi odgovor. Upozorenje da ćeš ih tužiti parnično i prijaviti inspekciji. Tužiš i prijaviš. Redosled stvari ako nema pozitvnog odgovora.
 
Kolegina firma je naravno to odbila i zahtevali su da im se javi sef ili neko odgovorno lice, medjutim niko se ne javlja.
Preko dva meseca traje ovaj cirkus i jos nije reseno nista.

Kao što je meni neko rekao u ovoj temi, što je sasvim tačno, zakon o zaštiti potrošača ne odnosi se na pravna lica.

Za to samo na sud treba da se ide.
 
Kakve sve logike ...

Tebe nakon preuzimanja proizvoda, potvrde pismene da su preuzeli uređaj boli uvo šta će oni da rade sa uređajem. Da li će da ga polupa radnik u radnji, kurir, majstor u servisu, AVAV... tebe boli uvo.
8 dana prvi odgovor, 30 drugi odgovor. Upozorenje da ćeš ih tužiti parnično i prijaviti inspekciji. Tužiš i prijaviš. Redosled stvari ako nema pozitvnog odgovora.

Stvano, kakve sve logike...

Kako te boli uvo šta će biti sa tvojom svojinom? Davanjem u proces reklamacije, reklamirani predmet ne prestaje da bude tvoj.
 
Stvano, kakve sve logike...

Kako te boli uvo šta će biti sa tvojom svojinom? Davanjem u proces reklamacije, reklamirani predmet ne prestaje da bude tvoj.

Znam to. Ali ovde ne govorimo o unikatnim stvarima, nego o proizvodima masovne industrije. Ako ti je garancija za kola 5g, a serviser na obaveznom servisu u 4g havariše kola. Da li se tebi ta njihova radnja isplati? Isplati se 100%. Treba da ti onaj od koga si kupio kola i koji te je obavezao na godišnji servis da nova kola ili neku nagodbu koja tebi odgovara.

Tako da u njegovom slučaju, za svu štetu nastalu posle predaje uređaja na reklamaciju, odgovara prodavac. Jednostavno posle 30d bi morali da mu u ovom slučaju daju novi uređaj(ili da menjaju zvučnike i panel, što je za njih preskupo ako je tv od par stotina $).

Njega je briga ko je kriv. To mogu posle jedni druge da tuže(prodavac, servis, kurirska služba)
 
Ne pričam o tome. AKO havarišu robu dok je u njihovom fizičkom posedu, moraju da nadoknade i to je potpuno normalno.

Ono što ne mogu da shvatim je da će nekoga da "boli uvo" šta mu rade sa robom koju je predao na reklamaciju i da mu je savršeno isto da li će da oštete njegovo vlasništvo ili ne.
 
Candy veš mašina je kupljena 14.08.2017. godine. Mašina povremeno izbacije grešku i prestaje sa radom, greška je E8 a u uputsvu nije objašnjeno šta znači, tamo su navedene greške od E1 do E7. Na zvaničnom Candy sajtu nisam našao ništa u vezi grešaka koje mašima može pokazati. Na nekim forumima sam našao da je greška E8 vezana za tahogenerator. Kada mašinu isključim iz struje i ponovo uključim nastavi normalno sa radom (neka vrsta restarta :) ). Dvaput je zvat servis, oba puta je serviser dolazio, ispitivao mašinu i rekao da je ispravna, kao uzrok pojavljivanja greške naveo je struju, odnosno problem sa nestabilnim naponom ali to nije upisao u zapisniku već je konstatovao da je mašina ispravna.. Treći put su došli 02.02.2018. godine i odneli mašinu u servis gde će je testirati. Imam zapisnik Elektrodistrubicije Vojvodine da je 30.01.2018. god. izvršeno ispitivanje struje u zgradi i stanu i da je napon stabilan i u okviru propisanih vrednosti. Nemam nikakvih problema sa drugim uređajima u stanu i strujom.
Zakon o zaštiti potrošača u članu 53. stav 2. kaže za nesaobraznost koja se pojavi u roku od 6 meseci od prelaska rizika na kupca smatra se da je nesaobraznost postojala u trenutku prelaska rizika na kupca, to mi svakako ide u prilog jer 6 meseci još uvek nije prošlo.
Probao sam da ukratko i što jasnije objasnim situaciju u kojoj se nalazim ali ključno pitanje je kako ja da dokažem da nesaobraznost postoji ukoliko oni tvrde da je mašina ispravna odnosno ne uvaže moju reklamaciju i vrate je u roku od 8 dana? Da li ima svrhe obraćati se Udruženju za zaštitu potrošača u tom slučaju?
 
E8 jeste greška tahogeneratora i veoma moguće da upravo on pravi problem, iako nije uobičajeno ponašanje (obična špulna sa bakarnim namotajem), na Candy mašinama se neretko dešava upravo ovako kao što si opisao, radi neko vreme i samo odjednom dođe do prekida unutar tahogeneratora. Što oni ne znaju i mrcvare te bezveze, to je druga stvar.
 
Da odgovorim na pitanje, da. Ima svrhe obratiti se udruzenju ali ako ti opet vrate, prvo idi u radnju, trazi menadzera i reci da ces zvati inspekciju jer ti 3x vracaju pokvarenu masinu, a konstantuju da je ispravna.

Ako i to ne pomogne, pretnja inspekcijom i tuzbom, onda se obrati udruzenju. Imas pravo na povrat novca.
 
Uzeo neki uredjaj u emmi i pokvari se, oni ga zamene i dobijem samo papir na kome pise rma otpremnica. Jel to vazi kao garantni list il sta?
 
Kako to misliš "samo otpremnica"?

Kao fizičko lice, uz zamenu dobijaš fiskalni račun i garantni list za zamenski proizvod, apsolutno isto kao da si kupio nov (puna garancija na nov uredjaj, važećeg od dana zamene). Njima vraćaš fiskalni račun i garantni list neispravnog proizvoda.

Princip je sledeći: po zakonu, tvoja je volja da li hoćeš zamenu ili novac natrag, to je prvo što je trebalo da te pitaju ako uredjaj ne može da se popravi. Tako zamena povlači za sobom sva prava i obaveze kao da si kupio nov proizvod.
 
Poslednja izmena:
Kako to misliš "samo otpremnica"?

Kao fizičko lice, uz zamenu dobijaš fiskalni račun i garantni list za zamenski proizvod, apsolutno isto kao da si kupio nov (puna garancija na nov uredjaj, važećeg od dana zamene). Njima vraćaš fiskalni račun i garantni list neispravnog proizvoda.

Princip je sledeći: po zakonu, tvoja je volja da li hoćeš zamenu ili novac natrag, to je prvo što je trebalo da te pitaju ako uredjaj ne može da se popravi. Tako zamena povlači za sobom sva prava i obaveze kao da si kupio nov proizvod.

ne dobija se novi fiskalni racun. Po tome bi morali ponovo da plate pdv. Nema razloga da se na garantni list ne upise novi garantni rok. Sta ako je kupca kupio vise proizvoda po tom racunu? Sta ako je kupljeno za firmu pa je kupcu fiskalni potreban uz gotovisnki? Totalno je neprakticno raditi povrat pa fiskalizovati opet iako nije nemoguce. Na garantnom listu postoji servisna knjizica na kojoj pise da je uredjaj zamenjen novim, kada je izdat novi i koji je garantni rok.
 
@el_patron

Hvala na odgovoru, pretpostavljao sam da je tako. :)

Ima li neko iskustva u praksi sa teretom dokazivanja ispravnosti/neispravnosti kupljenog uređaja u prvih 6 meseci. Član 53. stav 2. Zakona o zaštiti potrošača koji sam spominjao u mom prethodnom postu kaže da je u prvih 6 meseci teret dokazivanja da je uređaj ispravan na prodavcu. Šta to znači u praksi, odnosno na koji način prodavac dokazuje da je uređaj ispravan?
 
Odneses neispravan uredjaj u radnji gde je kupljen, u zapisniku u radnji navedes da ne zelis popravku vec zamenu, pozeljno je uredjaj slikati, salje se u servis na utvrdjivanje da je neispravan, ako se utvrdi da je neispravan isti ne smeju da popravljaju bez tvog odobrenja. Naravno odbijas opravku vec novi uredjaj, u slucaju da prodavac vrda zoves inspekciju i zastitu potrosaca, uredjaj ne uzimas sa servisa nipod razno.
U slucaju zamene uredjaja dobija se nova garancija od 2 god.
 
@el_patron

Hvala na odgovoru, pretpostavljao sam da je tako. :)

Ima li neko iskustva u praksi sa teretom dokazivanja ispravnosti/neispravnosti kupljenog uređaja u prvih 6 meseci. Član 53. stav 2. Zakona o zaštiti potrošača koji sam spominjao u mom prethodnom postu kaže da je u prvih 6 meseci teret dokazivanja da je uređaj ispravan na prodavcu. Šta to znači u praksi, odnosno na koji način prodavac dokazuje da je uređaj ispravan?

Ličnog iskustva nemam, ali mislim da je to dokazivanje potrebno samo u sudskom postupku. Ne postoji pravilo po kome davalac garancije mora postupiti prilikom rešavanja rekamacije (osim rokova). Potpuno su slobodni da donesu bilo kakvu odluku i čak mogu da odbiju da reše očigledan kvar. To je između davaoca garancije i kupca. Ako nisi zadovoljan, niko ti ne može pomoći osim suda, tada se odlučuje ko je u pravu i tada je potrebno dokazivati stvari.
 
Da li je neko nosio 55" tv u prodavnicu na reklamaciju, bez originalne kutije?


Sent from my HUAWEI MT7-L09 using Tapatalk
 
Ne treba ti org kutija vise ni zasta, tako stoji i u zakonu, kupac vise nije duzan da cuva ambalazu, sve sto ti treba je fiskalni racun ili garantni list ili slip tj neki dokaz za kupovinu.
Original ambalaza ti treba jedino ako zelis da vratis uredjaj ako si obavio online kupovinu i zelis da vratis u zakonskih 14 dana.
 
@subtractor

Logično je da bude tako kako si napisao, hvala na odgovoru!
 
Mislim da on ne pita zbog zakona vec zato sto je fizicki jako tesko preneti tv od 55" bez ambalaze do servisa.
 
U fizicke sposobnosti clanova ne bih da zalazim. :)
 
ne dobija se novi fiskalni racun. Po tome bi morali ponovo da plate pdv.

Naravno da se dobija i nov fiskalni račun i nov garantni list, zato što je zamenski proizvod nov i često može da bude sa drugim sličnim proizvodom (npr. HDD), druge cene, itd. Stari fiskalni račun se stornira po zakonskoj proceduri i sve je regularno.

Ako ne može da se servisira, potrošač je taj ko izričito daje saglasnost da li hoće novac nazad ili zamenu, ne sme prodavac da ga ucenjuje. Sve to u roku od 6 meseci od dana kupovine - član 52. Zakona o zaštiti potrošača.
 
Nazad
Vrh Dno