Šta je novo?

Yettel Hipernet

Ja sam kod Yettel-a prešao samo zato što su nudili optiku 2/1 i godinu dana po 1 din. Prvo nije 1 din nego 3 din/mesečno, drugo mislio sam da će mi i za 2. tv - Abox obezbediti nesmetano gledanje tv kanala. Kad smo kod toga i lošija je ponuda tv kanala u poređenju sa ostalim provajderima. Za 2. tv odn. android box (inače se ne povezuju preko koaksijalnog kabla koji su mi razvučeni po stanu) nego preko wifi ili da provlače optički kabl po stanu (što žena nije htela da dozvoli jer bi opet morali da buše 3 zida) . Signal do tog 2. tv/android box-a je slab, pa sam mogao ili da doplatim za njihov mesh ili da probam da sa starim ruterom pojačam signal sa njihovog rutera, što sam i uradio, ali često "puca" veza. Dobra stvar je što sam sa njihovog rutera uspeo da ponovim signal i proširim mrežu, što mi nije uspevalo kod Supernove. Isto tako dobro je što su A boxovi otključani pa slobodno na njih možete instalirati apk po želji. Tako da imaju nedostatke, ali imaju i neke prednosti u odn. na druge provajdere.
Sve u svemu mislim da neću ostati kod njih nakon isteka ugovora.
 
Za te pare koje sad bacate na rentu Mesh opreme si mogao ceo stan kablirati i okrečiti. I da se reši pitanje za narednih deceniju minimum. A ovako za taj novac će da ostane šipak.
 
@milirad Ethernet rj45 kablovi se koriste za android boksove, a opticko vlakno ide samo do rutera. Ethernet kablovi u stanu (utp, sftp…) trebace ti i kod drugih provajdera sa android boksovima (mts, sbb eon…)
 
Za buduće vreme u stanu / kući:
  • Centralna lokacije (gde će doći bilo čiji ruter) - odredite unapred gde će to biti i sve provajdere dovodite do te lokacije
  • Po jedan bolje dva minimum CAT6 kabla (najbolje neko patch polje sa 10-16 portova) do uzidnih RJ45 priključaka u svakoj sobi po jedan - bolje dva.
  • Po jedan koaksijalac (u istoj modularnoj kutiji).
  • ko hoće baš baš future proof, ostavite jedan blanko modul i mesta u bužirima za single/multimode fiber za brzine 10+Gbps.


Kad dođe provajder:
  • Izvolite vašu opremu ovde
  • Par patch kablića uključite
  • Da vidimo da li radi
  • Hvala, doviđenja.


Što se wifi-ja tiče, naš regulator izuzetno kasni, pa još nije u potpunosti rešena regulativa ni za wifi6e (6GHz) a samim tim ni za wifi7.

Ako etar nije mnogo zagušen sa Wifi 6 uređajima (koji su kod nas potpuno legalni) možete dobiti brzine u rangu 1500-2000Mbps (sa 160MHz kanalima i 4x4 MIMO), i ne mnogo više od toga. Ako je etar zagušen, tough luck.

Kabl - ethernet Cat 6 i Cat 7 - 10Gbps
Multi i single mode optika - 25, 40, 100Gbps.
 
@shamanNS: Pa ja rekoh da nisam uzeo njihov mesh, nego sam stari ruter podesio da bude repeater. Za ostale: neće mi trebati ethernet kablovi jer sam ja već bio kod drugih provajdera (SBB i SN) i oni su mi dovodili signal preko koaksijalnog kabla (koji je već ugrađen u zidove) do drugog tv-a. Supernova ima Abox sa koaksijalnim priključkom i radio je besprekorno, jedino što je bio zaključan za instalaciju drugih aplikacija. Ali je uređaj sasvim solidan. Da ja sada renoviram stan, ili da pravim kuću onda bih verovatno štemovao zidove i provlačio te kablove. Ovako ostaje samo bežična veza. Koja kažem radi, ali često puca. Možda bi situacija bila bolja da imam negde utičnicu u centralnom delu stana pa da tamo stavim repeater, ali nemam.
Inače povremeno mi iskaču ovakve poruke o greškama. Ne znam šta im znače ovi kodovi:
Error1.png
Error2.png
Error3.png
E da iako su pre par godina obećali, kako sam čitao na početku ove teme i dalje nemaju dodate radio stanice, koje ostali provajderi nude, pa sam ja instalirao ovu apk
Radio.png
Vidim da su juče ažurirali firmware, ali osim početne animacije ne vidim neke promene, a vi? Na kraju ka sam instalirao Wolf Launcher i prilagodio kako meni odgovara.
WolfL1.png
WolfL2.png
 
Za ostale: neće mi trebati ethernet kablovi jer sam ja već bio kod drugih provajdera (SBB i SN) i oni su mi dovodili signal preko koaksijalnog kabla
I provajderi koji sada koriste coax za distibuciju TV usluge uveliko kreću ka IP baziranoj televiziji tamo da... Mrežni kablovi te čekaju kad tad, ili nestabilnosti sa raspalim WiFi kojem sve smeta.
 
Meni powerline radi posao jako dobro. Ipak je prevelik posao štemati zidove i krečiti ako se već ne renovira stan
 
Tamo gde vec ima coax verovatno ima i crevo u zidu, kroz koje se utp lako provuce uz coax.

Mogu i media konverteri za coax da se koriste (nalik na powerline) ali je to skuplja opcija.

Btw, kad kupujete nesto, unapred se raspita sta treba, moze i ovde, a ne ovako, kad je svrseno.
 
Poslednja izmena:
Tamo gde vec ima coax verovatno ima i crevo u zidu, kroz koje se utp lako provuce uz coax.
Verovatno, dovoljne širine, kao i paljena žica u slučaju da treba još neki kabl naknadno uvući.
Mada je verovatnije u Srbistanu naći crevce toliko široko da su šanse za provlačenje kabla dobre koliko i kroz uši. I onda traži majstora ili gledaj cene bušilica i šlicerica.
 
Evo samo da javim da sam upravo obnovio ugovor za Hipernet i da sam dobio 12 meseci po dinar i onda jos 12 meseci po punoj ceni od 2300 dinara.

Tako da sve ono sto sam pisao ovde da nije po zakonu da vam ponude 12 po dinar a onda jos 18 po punoj ceni je istina, samo treba dobro pregovarati i na pristajati na ucenu.
A da li ti je ostala besplatna staticka IP? ili nju placas standardno?
 
Ugovor Hipernet M ističe 27.06.2024.
Juče otišao do poslovnice da najavim raskid tj da ne želim produženje obaveze i da ću vratiti opremu sa istekom ugovora.
Danas isključili sve usluge.
Teški pilićari, sa call centrom kao da razgovaram sa zidom. Naravno obračun ide do kraja UO, do 27.06.2024.
 
Nešto tu ne štima, ne mogu da ti isključe ranije. A i zašto bi najavljivao išta, pogotovo da nećeš da nastaviš korišćenje usluge.
Priča ti je klimava
 
Verovatno je čovek otišao da najavi raskid zato što neki operateri imaju tzv otkazni rok 30 dana.
 
^Baš tako, rekoh da se ne bih sa njima posle natezao i raspravljao da odem ranije da najavim raskid itd.
Očigledno kod njih nije ta praksa tj da traže "otkazni rok".
Ne znam šta je klimavo ovde :)
U svakom slučaju prekinuli su uslugu.
 
Verovatno je čovek otišao da najavi raskid zato što neki operateri imaju tzv otkazni rok 30 dana.
A koji to telekomunikacioni operater nema otkazni rok?

^Baš tako, rekoh da se ne bih sa njima posle natezao i raspravljao da odem ranije da najavim raskid itd.
Očigledno kod njih nije ta praksa tj da traže "otkazni rok".
Ne znam šta je klimavo ovde :)
U svakom slučaju prekinuli su uslugu.
Na OVOJ strani su Opšti uslovi. Niže su PDF dokumenti:
Opšti uslovi za optički internet, digitalnu televiziju i fiksnu telefoniju - od 07.05.2024.
Opšti uslovi za optički internet, digitalnu televiziju i fiksnu telefoniju
Ne znam kakvi su uslovi za korisnike kojima ističe rok od 2 godine (da li su tada bili neki drugčiji Opšti uslovi ali trebalo bi da se baci pogled u sam ugovor koji su potpisali korisnik i operater) ali otkazni rok stoji u oba dokumenta postavljena iznad, član 54. u oba slučaja.
Meni je ugovor krenuo krajem prošle godine i meni stoji upisan otkazni rok od 15 dana što se poklapa sa donjim PDF-om. Računam da za korisnike koji sklope ugovor posle 07.05. važi otkazni rok od 30 dana kako stoji u prvom PDF-u.
 
pozovi korisnicku sluzbu i pitaj o cemu se radi... prosto
 
@CarnX
zvao call centar, samo mi ponavlja da je to njihova procedura itd. Htela da me prebaci na dalju podršku ako želim novi ugovor :) nisam imao stpljenja da se nastavljam.

Zvao mts, u četvrtak dolaze da nameste box3. Ovo je sve kod tate u stanu, namestio mu antenu (T2) da premosti sa TV 👍
 
kakva glupost... da ne poveruje covek... Mislim da bih iz principa terao to do kraja... obavestio efektivu itd...
 
Nama je u nedelju istekao ugovor, u ponedeljak 10.6. smo vratili opremu u poslovnicu u Zemunu, sve bilo gotovo za pola sata, i odmah su prekinuli uslugu, nikakav otkazni rok nema kod Yettela
 
Ne nasedajte na tu priču, zaista je neverovatna.. Neko tu nešto nije uradio kako treba.
Ako je y. isključio uslugu kako kolega navodi, onda je y. u velikom problemu jer ugovor je i dalje važeći, što povlači pravnu mogućnost korisnika da reaguje. Da li je u pitanju nestručnost ljudi u y., ne mogu da isključim ni tu opciju, ali ta opcija, taj stepen amaterizma zaposlenih, je opasna za samu firmu.
Dakle, da su mu rekli- ok, 30 dana otkazni rok, signal je aktivan do cca 07.07.'24. možete doneti tada (ili +par dana) opremu, a nakon toga je raskinut ugovor bi imalo smisla.
Ovako nema smisla.
Možda je isključio ruter iz struje, cviknuo optički kablić... Ko će ga znati.. to je druga opcija
 
Poslednja izmena:
Kao što sam pisao i postavio PDF dokumenta sa njihovog sajta, otkazni rok očito postoji.
Ugovor sam zaključio u decembru prošle godine i tamo stoji otkazni rok od 15 dana. Isto piše i u drugom PDF-u.
U prvom PDF-u stoji otkazni rok od mesec dana a ti Opšti uslovi ne važe retroaktivno već se primenjuju na ugovore zaključene od 07.05. ove godine.
Za vas kojima je ugovor istekao ili je pri kraju možda važe neka ranija pravila, pravila koja su bila na snazi X meseca 2022. godine kad ste ugovor potpisali. Da ne bi bilo zabune, treba prvo pogledati šta vam piše u samom ugovoru. Jer ako stoji obavezan otkazni rok u ugovoru (kao meni) a oni se ne pridržavaju napisanog, treba ih prijaviti.
 
Postavlja se pitanje kako će obračunati taj poslednji mesec. Sve je nakaradno postavljeno, prvo korisnik ne dobija obećane mesece po dinar već uvek bude zakinut za određen broj dana u prvom mesecu trajanja uo a koliko vidimo iz primera, u poslednjem mesecu biva zakinut i za uslugu.
 
  • Like
Reagovanja: uji
Aj opet da napišem. Svratio do poslovnice u Zemunu, Prvomajska ulica. Pitao jel ima neki otkazni rok ili mogu na dan isteka da vratim opremu. Rekli mi mogu na dan isteka, ali da oni imaju rok od 30 dana da odgovore na zahtev (znaci potencijalnih 30 dana produzenja usluge). Takodje mi napomenuli da je u praksi da već nakon 7 dana od podnosenja zahteva za raskid isti i sprovedu, da retko kad treba 30 dana. Meni odgovaralo i tih 7 dana jer sam već zakazao mts, rekoh taman dok se mts ne javi za instalaciju. Zato sam odlučio da unapred podnesem zahtev.
Eto meni su odmah sutradan prekinuli sve usluge.
@iceAge
Ne nisam nista isekao, iskljucio itd. Bzvz su ti komentari, od onog prvog da je priča klimava pa sad i ovo što si napisao. Nemam komentar na ovo stvarno.

@miki92
kada sam pozvao call centar rekli su mi da će obračun ići do kraja UO, nema umanjenja. Do sada računi išli preko aplikacije, ali je usluga već uklonjena iz iste pa će verovatno poslati mailom. Možda mi ispostave račun kada budem vraćao opremu, verovatno sutra to odradim pa javljam.

Znači ako želite da raskinete uslugu, a da bi iskoristili istu do kraja UO, ne možete unapred da najavite/podnesete raskid jer mogu da vas isključe u roku od odmah :) Podnosite na dan isteka UO, a njihovo pravo da na taj raskid odreaguju je, u mom slučaju jedan dan, ili 30 dana kako su mi i rekli u poslovnici (kolega kaže da je sada ili da je u nekom trenutku bilo 15 dana otkaznog roka, ne znam kakvi su uslovi bili pre 2 god, potražiću ugovor, mada mi je sada to nebitno).

Kako sam već kontaktirao Mts agenta pozvao sam ga i zamolio da mi ubrza njihovu instalaciju. Čovek me pozvao i rekao da je proverio i da je yettel već raskačio uslugu (ne znam kako se stručno kaže za taj optički priključak) i rekao da sada mogu da i iskoriste to vlakno, da mi ne uvode novo (dogovor prethodni sa mts da mi uvedu paralelno jos jedno vlakno da ne ostajem bez TV i neta.) Nekad ne mogu još jedno vlakno jer koriste istu infrastrukturu, ali u mom slučaju je moglo, provereno naravno od strane mts. Najavili su instalaciju za sutra.

Nemam običaj da pišem romane na forumima pa se izvinjavam svima, situacija zahtevala tako haha
 
Има ли каквих назнака о Андроид ТВ апликацији?
 
Pa postoji Android tv aplikacija već mesecima unazad
Postavlja se pitanje kako će obračunati taj poslednji mesec. Sve je nakaradno postavljeno, prvo korisnik ne dobija obećane mesece po dinar već uvek bude zakinut za određen broj dana u prvom mesecu trajanja uo a koliko vidimo iz primera, u poslednjem mesecu biva zakinut i za uslugu.
Proporcionalno danima u mesecu se računa
 
Pa postoji Android tv aplikacija već mesecima unazad
Ја тражих у APKPURE - нема. Тражих у гугл продавници на самом ТВ-у - нема. Дајте ми линк где га то ИМА МЕСЕЦИМА.
Дакле, не неке модоване верзије, не верзије за телефон него баш за Андроид ТВ.

Да се разумемо - покренем гугл продавницу на ТВ-у и изговорим или напишем ЕОН, ИРИС, КОДИ, ТИВИМЕЈТ, НОРД ВПН, МАКС, НЕТФЛИКС, X-plore... није битно шта. Оно што ПОСТОЈИ званично на андроид ТВ платформи се прикаже. Јетел ТВ или хајпернет ТВ НИЈЕ ПРИКАЗАН.

ХВАЛА!
 
Poslednja izmena:
pazi, bio je sigurno u google play store... instalirao sam ga i imam ga na android tv... jedino da ti mozda lokacija/region ne pravi problem?
 
Ја тражих у APKPURE - нема. Тражих у гугл продавници на самом ТВ-у - нема. Дајте ми линк где га то ИМА МЕСЕЦИМА.
Дакле, не неке модоване верзије, не верзије за телефон него баш за Андроид ТВ.

Да се разумемо - покренем гугл продавницу на ТВ-у и изговорим или напишем ЕОН, ИРИС, КОДИ, ТИВИМЕЈТ, НОРД ВПН, МАКС, НЕТФЛИКС, X-plore... није битно шта. Оно што ПОСТОЈИ званично на андроид ТВ платформи се прикаже. Јетел ТВ или хајпернет ТВ НИЈЕ ПРИКАЗАН.

ХВАЛА!
Kad sam kupio neki krš tv za sobu sa Google tv sistemom, tamo negde krajem februara bilo je i legalno sam ga instalirao
 
Vrh Dno