Šta je novo?

Yettel.bank ex Mobi Banka (2024)

Meni je isto inače blokiran, ali sam ga odblokirao pred pokušaj dizanja novca. Mada msm i da daje neko drugo objašnjenje ako je blokiran kanal a ne da nema dovoljno novca na računu.
 
Neće ti dati da dižeš tačno u glavu iznos, jer je potrebno da ostane na računu deo zbog održavanja računa, neke zaostale rate, kamate i slično... Tako program funkcionira, e sada nisam nikad imao situaciju da podižem onoliko koliko imam, pa da testiram u ovoj banci. Za druge znam da nije davalo da stanje bude 0. Verovatno ima minimum koji je kodiran u programu da mora da ostane na računu, a to je od 200 do 500 dinara sigurno.
 
Nemam održavanje računa, nemam rate, kamate, ništa.
Prebacio sam telefonom u drugu banku pa sam podigao...
 
Onda su ograničili da ne može 0 na računu, nego da mora da ostane neki minimalni iznos... Razlog tome može da bude samo, da nisu programeri znali da razdvoje u kodu aplikacije da za svaki paket računa bude zaseban limit, nego su stavili da za sve pakete, a mislim na one na kojima se plaća održavanje bude neki minimalan iznos obuhvatajući i ovaj progresiv + na kome nema održavanja. To mi jedino pada kao rešenje, jer druga banka dozvoljava to.
 
Problem sa konverzijom bugarskih leva i bosanskih marki po nelegalnom kursu se nastavlja. 234 BGN zadužen 119.64 EUR po ispravnom kursu, nakon knjiženja naplaćen 120,63 EUR. Sad je razlika u kursu još gora nego ranije, dođe skoro na 1%.

Screenshot (126).pngScreenshot (127).png
 
Kako misliš da kurs nije legalan? Ako su ga ugovorom definisali i to stoji na sajtu, to jest aplikaciji onda je sve crno na belo. To što se razlikuje od druge banke ili neke menjačnice je sasvim legalno. Zbunio si me totalno.
 
@s4m3m4n i @uji

Mislim da niste pratili. Već se govorilo o ovome.

BGN i BAM imaju fiksan srednji kurs prema EUR koji iznosi 1,95583 BGN = 1 ЕUR i 1,95583 BAM = 1 EUR.

Kod Mastercard i Visa kursa prodajni i kupovni kurs BGN<->EUR i BAM<->EUR su jednaki srednjem.

Samim tim što je kurs fiksiran, on se ne menja, a kod transakcija Yettel Bank karticama oni mi nekad knjiženi sa kursom 1,95, nekad 1,945, a sad 1,94, što je teoretski nemoguće da je ispravno jer je kurs fiksan.

U čemu je fora? Neke druge banke (BPŠ sigurno, za ostale ne znam) primenjuju Mastercard i Visa kurs kakav jeste na njihovom sajtu za ove dve valute prema evru, odnosno 1,95583, što i jeste pravilno po opštim uslovima banke, međutim Yettel Bank radi za ove dve valute duplu konverziju BGN->USD->EUR i BAM->USD->EUR zbog čega se dešavaju ove kursne razlike. Oni pravdaju time da ne postoje prodajni i kupovni kurs ove dve valute prema EUR pa moraju da koriste USD kao tranzitnu valutu, što nije tačno jer su u ovom slučaju prodajni i kupovni kurs jednaki srednjem, a i druge banke (BPŠ) ga koriste. Takođe, u opštim uslovima Yettel Bank jasno kaže da se koristi kurs dostupan na sajtu Mastercarda, pa je samim tim ova dupla konverzija kršenje opštih uslova poslovanja banke.
 
Neće ti dati da dižeš tačno u glavu iznos, jer je potrebno da ostane na računu deo zbog održavanja računa, neke zaostale rate, kamate i slično... Tako program funkcionira, e sada nisam nikad imao situaciju da podižem onoliko koliko imam, pa da testiram u ovoj banci. Za druge znam da nije davalo da stanje bude 0. Verovatno ima minimum koji je kodiran u programu da mora da ostane na računu, a to je od 200 do 500 dinara sigurno.
Poštanska, Rajfajzen, Addiko, OTP, NLB, AIK, UniCredit i Yettel su mi dozvoljavale da dignem do nule. Možda u nekim drugim bankama je to situacija.
 
@s4m3m4n i @uji

Mislim da niste pratili. Već se govorilo o ovome.

BGN i BAM imaju fiksan srednji kurs prema EUR koji iznosi 1,95583 BGN = 1 ЕUR i 1,95583 BAM = 1 EUR.

Kod Mastercard i Visa kursa prodajni i kupovni kurs BGN<->EUR i BAM<->EUR su jednaki srednjem.

Samim tim što je kurs fiksiran, on se ne menja, a kod transakcija Yettel Bank karticama oni mi nekad knjiženi sa kursom 1,95, nekad 1,945, a sad 1,94, što je teoretski nemoguće da je ispravno jer je kurs fiksan.

U čemu je fora? Neke druge banke (BPŠ sigurno, za ostale ne znam) primenjuju Mastercard i Visa kurs kakav jeste na njihovom sajtu za ove dve valute prema evru, odnosno 1,95583, što i jeste pravilno po opštim uslovima banke, međutim Yettel Bank radi za ove dve valute duplu konverziju BGN->USD->EUR i BAM->USD->EUR zbog čega se dešavaju ove kursne razlike. Oni pravdaju time da ne postoje prodajni i kupovni kurs ove dve valute prema EUR pa moraju da koriste USD kao tranzitnu valutu, što nije tačno jer su u ovom slučaju prodajni i kupovni kurs jednaki srednjem, a i druge banke (BPŠ) ga koriste. Takođe, u opštim uslovima Yettel Bank jasno kaže da se koristi kurs dostupan na sajtu Mastercarda, pa je samim tim ova dupla konverzija kršenje opštih uslova poslovanja banke.
Isto radi i otp
 
Pa, ako banka ne radi po pravilima kako je navela, onda možeš da ih tužiš? Ne samo ti, nego svi koji koristimo tu uslugu. Treba uslikati sve što radiš korak po korak da imaš kao dokaz. Mislim da bi uzeo ogromne pare na sudu i dobio vrlo brzo, a oni dobili lošu reklamu. Ništa nije savršeno, pa ni ovo. Čudi me da su napravili takav propust i da se ugovorom nisu pokrili, već krše to iza čega stoje... Kada poredim to sa ovim šta su uradili sa novom aplikacijom banke, očigledno da postoje veliki propusti u njihovom poslovanju i novim direktorima koje su doveli.
 
Meni stižu SMS notifikacije, a ugašene su mi. Da li se još nekome dešava?
 
Ja sam ih ugasio od kada su krenuli da naplaćuju. Da li ti skida kredit ili ne? Pitam, jer si ih ugasio, pa zato?
 
da nemam dovoljno sredstava
Slično mi se desilo jednom kada sam hteo da prebacim sav novac sa tekućeg na štedni račun. Recimo da sam imao 123,45 dinara i toliko sam hteo da prebacim. Sve je izgledalo kako treba, ali transakcija nije uspevala uz poruku da nema dovoljno sredstava. Prebacio sam nešto sitno sa štednje na tekući, recimo 10 dinara, a onda je ukupnih 133,45 bez problema moglo sa tekućeg da pređe na štednju. Izgleda da imaju neki bag sa računanjem, pa da im nula pod određenim okolnostima ispada negativna.

Meni stižu SMS notifikacije, a ugašene su mi.
Pitanje je i koje tačno. Neke su "obavezne", poput informacije o promeni bonus kamate za štednju, toga da si ubacio karticu u mobilni novčanik, jednokratnih kodova za onlajn kupovinu... Naravno, takve su i besplatne. Ako ti stižu promene po računu, to je već čudno. Doduše, meni se u decembru prilikom personalizacije aplikacije desilo da sam isključio SMS obaveštenja (ta odluka je deo personalizacije), ali da su u samim podešavanjima, kojima sam pristupio nakon uspešne personalizacije, ta obaveštenja bila uključena. Drugim rečima, morao sam opet da ih isključujem. Odmah sam to uradio, pa ne znam šta bi se desilo da nisam, ali pretpostavljam da bi mi stizali SMS-ovi i bili naplaćeni, iako sam ih kao isključio prilikom personalizacije...

Meni BPŠ pre tri godine na bankomatu nije dozovljavala da ne ostane za održavanje. Na šalteru je moglo. Sad nemam održavanje, pa ne mogu da proverim.
 
Poslednja izmena:
Pitanje je i koje tačno
Pored obaveznih, stižu mi notifikacije o potrošnji platnim karticama, sad sam proverio jos jednom u aplikaciji ugasene su mi SMS notifikacije, a upaljene mejl i push notifikacije koje mi najnormalnije dolaze. Ako budu naplatili, jedino da pisem prigovor.

Ja sam ih ugasio od kada su krenuli da naplaćuju. Da li ti skida kredit ili ne? Pitam, jer si ih ugasio, pa zato?

Ugasio sam ih, za sada mi jos nista nisu skinuli.
 
@masteruni ako ti nisu ništa skinuli, onda ćuti i ostavi tako. Imaš za dž sms notifikaciju. To je njihov propust na samoj aplikaciji i kodu. Očigledno nisu povezali uslugu plaćanja sa uslugom sms-a kroz njihov sistem. :D
 

To je zanimljivo. Zašto neke banke postupaju ovako, a druge onako i na osnovu čega. Vrlo moguće da banke imaju drugačije sisteme koji knjiže drugačije ili im jednostavno kartična asocijacija naplati na taj način. Ali svakako ovo što radi Yettel Bank nije u skladu sa Opštim uslovima poslovanja. Kakvi su OUP OTP banke, ne znam.

EDIT: evo i kod OTP:

Ukoliko je platna transakcija Karticom nastala u originalnoj valuti koja je
različita od valuta EUR i RSD, konverziju u valutu EUR vrši Kartični sistem po
zvaničnom obračunskom kursu koji koristi navedeni Kartični sistem i koji je
dostupan na zvaničnoj Internet prezentaciji Kartičnog sistema. Banka nema
uticaja na formiranje ovog kursa.

Dakle i kod njih se pominje kurs dostupan na sajtu kartičnog sistema, ali i da banka nema uticaja na formiranje ovog kursa. E sad, zašto kartični sistem za određene banke koristi direktan kurs BGN/BAM->EUR, a za druge duplu konverziju BGN/BAM->USD->EUR ostaje pitanje.
 
Poslednja izmena:
To je zanimljivo. Zašto neke banke postupaju ovako, a druge onako i na osnovu čega. Vrlo moguće da banke imaju drugačije sisteme koji knjiže drugačije ili im jednostavno kartična asocijacija naplati na taj način. Ali svakako ovo što radi Yettel Bank nije u skladu sa Opštim uslovima poslovanja. Kakvi su OUP OTP banke, ne znam.

EDIT: evo i kod OTP:



Dakle i kod njih se pominje kurs dostupan na sajtu kartičnog sistema, ali i da banka nema uticaja na formiranje ovog kursa. E sad, zašto kartični sistem za određene banke koristi direktan kurs BGN/BAM->EUR, a za druge duplu konverziju BGN/BAM->USD->EUR ostaje pitanje.
Plaćao sam sa više banaka u KM (BAM) valuti, OTP knjiži kako treba po fiksiranom kursu (testirao sam više puta), UniCredit takođe, Erste takođe.

Yettel kartica mi još nije stigla da testiram, ali ne verujem da je to toliko teško popraviti sa njihove strane.

Definitivno si u pravu da to nije u skladu sa njihovim OUP:
OUP-Yettel.png
 
E sad, zašto kartični sistem za određene banke koristi direktan kurs BGN/BAM->EUR, a za druge duplu konverziju BGN/BAM->USD->EUR ostaje pitanje.
Ne verujem da ikome MasterCard forsira duplu konverziju, pogotovu što je rezervacija ispravna. Drugim rečima, mislim da je ta odluka strogo Yettelova, a svakako u suprotnosti sa OUP.
 
Yettel kartica mi još nije stigla da testiram, ali ne verujem da je to toliko teško popraviti sa njihove strane.

Obračun Yettel-a je potpuno misteriozan. Za većinu stranih valuta, obračunat kurs nakon knjiženja iz te strane valute u EUR čak ispada i par centi do par desetina centi (zavisi od iznosa) bolji nego Mastercardov sa sajta, osim za BGN i BAM gde je lošiji. Eto, sad mi je na ~120 EUR izašao čak 0,99 EUR lošiji. Bukvalno nikada se ne poklapa sa onim sa sajta Mastercard, dok su rezervacije u 90% slučajeva u cent iste u odnosu na kurs sa sajta Mastercard.
 
Da li neko zna koji tip MasterCard kreditne kartice izdaje Yettel banka uz BankMax paket,
Standard, Gold, Platinum ili World? Nisam uspeo tu info pronaci na sajtu.
 
Da li neko zna koji tip MasterCard kreditne kartice izdaje Yettel banka uz BankMax paket,
Standard, Gold, Platinum ili World? Nisam uspeo tu info pronaci na sajtu.

Nema naziv, zove se prosto MasterCard kreditna kartica. U principu je Standard. Dobija se jedino putno osiguranje 30 dana u godinu dana do 10 000 evra pokrića. S obzirom da je potpuno besplatna uz prijem zarade, ne može se ni očekivati više.
 
Kampanja nije specijalno vezana za Yettel banku, važi za sve sačuvane Master kartice.
 
@s4m3m4n i @uji

Mislim da niste pratili. Već se govorilo o ovome.

BGN i BAM imaju fiksan srednji kurs prema EUR koji iznosi 1,95583 BGN = 1 ЕUR i 1,95583 BAM = 1 EUR.

Kod Mastercard i Visa kursa prodajni i kupovni kurs BGN<->EUR i BAM<->EUR su jednaki srednjem.

Samim tim što je kurs fiksiran, on se ne menja, a kod transakcija Yettel Bank karticama oni mi nekad knjiženi sa kursom 1,95, nekad 1,945, a sad 1,94, što je teoretski nemoguće da je ispravno jer je kurs fiksan.

U čemu je fora? Neke druge banke (BPŠ sigurno, za ostale ne znam) primenjuju Mastercard i Visa kurs kakav jeste na njihovom sajtu za ove dve valute prema evru, odnosno 1,95583, što i jeste pravilno po opštim uslovima banke, međutim Yettel Bank radi za ove dve valute duplu konverziju BGN->USD->EUR i BAM->USD->EUR zbog čega se dešavaju ove kursne razlike. Oni pravdaju time da ne postoje prodajni i kupovni kurs ove dve valute prema EUR pa moraju da koriste USD kao tranzitnu valutu, što nije tačno jer su u ovom slučaju prodajni i kupovni kurs jednaki srednjem, a i druge banke (BPŠ) ga koriste. Takođe, u opštim uslovima Yettel Bank jasno kaže da se koristi kurs dostupan na sajtu Mastercarda, pa je samim tim ova dupla konverzija kršenje opštih uslova poslovanja banke.
Treba pisati banci i tražiti objašnjenje za baš tu neku određenu transakciju. Odgovor moraju da pošalju u suprotnom traži se odgovor preko NBS.
Ja sam od AIK tako dobijao odgovore...
 
Treba pisati banci i tražiti objašnjenje za baš tu neku određenu transakciju. Odgovor moraju da pošalju u suprotnom traži se odgovor preko NBS.
Ja sam od AIK tako dobijao odgovore...

To sam i uradio pre par meseci i dobio odgovor koji nema veze sa pitanjem. Tj, odgovorio je neko nestručan ko ni ne razume pitanje. Pominjali neke dinare, a transakcija nema veze sa dinarima jer su postojali evri na računu koji su i zaduženi. Poslao sam NBS, još čekam odgovor. Ne znam koji je njima rok.
 
Nazad
Vrh Dno