Fin rezultat nema šta, mada bi mi isti bio relevantniji da si grafička podešavanja u editoru postavio na default vrednosti tj. Epic, a ne tako ma Medium, pošto je u toj varijanti nejasno šta si sve smanjio! Ne znam koju grafičku kartu imaš i koji procesor, što je prilično bitno da napišeš kako bi smo stekli pravi uvid u celokupno stanje, a takođe i koliko iznosi to tvoje drveće i trava u trouglovima. Ja recimo na mojoj mašini koju možeš videti iz potpisa u potpuno praznoj mapi pod UE5-com imam jedva 60FPS sa default podešavanjima u editoru. Kada ubacim samo teren, postavim mu materijale i recimo još pridodam volumetričke oblake, momentalno pada na nekih 45 frejma. Znači to je situacija koju imam trenutno bez dodatne geometrije i foliage elemenata. Sad činjenica je da volumetrički oblaci inače ne funckionišu baš najbolje zato što 5ca još uvek ne može da strimuje 3d teskture, i FPS drastično opada čim ih ubaciš u mapu tako da to u principu neću ni da računam, ali ostalo svakako vredi tim pre što 5.1 ima sada podršku i za foliage. Praktično ono što mi još uvek nedostaje je nanite podrška za landscape, vertex painting i transulcent materijale i gore pomenuti 3d texture straming za volumetričke oblake čime bi u značajnoj meri bila rasterećena grafička. U prinicipu tak kada i ovo budu skockali moći ćemo da kažemo da je 5ca konačno zaokružena propisno i u potpunosti spremna za upotrebu. Jer ovo kako je sada je taman pa ko Windows 11, heh...
Ne bi bilo loše i da zapakuješ tu mapu pa onda isprobaš, jer mi se dešavalo pod 5com da mi mapa fluidnije radi u editoru nego kada istu zapakujem, što je malo čudno i naopako, ali tako je. Naravno tu bi ti dobro došao i neki UI sa sve operativnim grafičkim funkcijama skockanim unutra, kako bi mogao da menjaš rezoluciju i grafička podešavanja, pa to ako ti je problem da napraviš (pošto to nije baš prosta star) vidi da pozajmiš odnekud i uglaviš u mapu. Jeste posao dok taj deo jednom ne skockaš ali svakako vredi, pošto kasnije taj BP možeš lako da preneseš u bilo koji drugi projekat ili test mapu na kojoj ćeš raditi i odmah imaš sve setapirano. U principu, korisna stvar.
Evo nekoliko mojih sličica iz kojih se može videti level art a i kako sam ja to sebi skockao, a dodatno ću postaviti ovde i ova dva videa iz kojih se može viditi demonstracija jednog od materijala koji sam napravio kao i moj BP-a za dan noć sistem kojem sam pridodao časovnik, namenski UI i gizmo radi lakše orijentacije i praćenja putanje sunca. Ja kao što znaš ne volim da pozajmljujem tuđe elemente i pluginove, već nastojim da sve skockam sam, a to u mom slučaju podrazumeva i izradu volumetričkih oblaka. Ne znam dal je u međuvremenu nešto još kasvetno pridodato u onaj ultra dynamic sky dodatak koji je u principu ok, premda meni konkertno on baš i ne igra iz više razloga. Prvo imam svoj sistem za dan noć, a drugo najverovatnije bi morao da ga solidno modifikujem za lične potrebe pošto mi se uopšte ne dopada izgled odnosno forma samih oblaka tamo, pa i neka podašavanja. Ne znam, ali oblaci me asociraju na animirane krofnice jer su nekako previše pravilno razuđeni i zapravo malo šta je tu moglo da se uradi po pitanju promene oblika istih u toj default postavci. Moram priznati kad je reč o formi samih oblaka, daleko bolje rezultate sam imao modifikacijom osnovnog šejdera koji dolazi sa endžinom. Sad jeste da su onamo malo lepšije animirani i to stoji, al šta to vredi kad izgledaju blesavo!
Čudi me da još uvek neko nije napravio malo bolji dodatak u tom delu. Kad bih ja pravio za prodaju takav jedan cloud sistem, gledao bih da uglavim tu sve osnovne tipove oblaka u nivoima kako i jeste u prirodi. Tu bi obavezno bili zastupljeni cirrusi, altocumulusi, cumulusi, cumulonimbusi i recimo stratocumulusi. Znači napravio bih to tako da možeš da izabereš tačno tip oblaka koji želiš što bi automatski omogućilo realizaciju više reazličitih kombinacija. To bi iz mog ugla gledano bio jedan ozbiljan cloud sistem, za razliku od svega onoga što je u ponudi i može da se nađe na marketu trenutno. Mislim šta reći, ali nekako mi ne stoji da platim plugin koji posle moram dodatno da modujem kako bih dobio ono što mi treba. Pomenuti Ultra Dynamic Sky je iz mog ugla gledano samo korektan dodatak jer završava posao i za to je skroz ok, a i najbliži je postavkama koje sam pomenuo, međutim on ima svoje nedostatke što je svakako problem.