Nema. Proverno...
E namam pojma stvarno, al evidentno je da nije sve kako treba zaokruženo još uvek. Mislim pazi, endžin je fantazija to stoji, međutim trebaće još neko vreme da prođe dok sve ne legne na svoje mesto. Tako je bilo i sa 4kom i zato mi se ne radi ništa previše kompleksno pod 5com jer očekujem još solidnih promena. Zbilja mi se ne šteluju neke stvari svaki put kad izađe nova verzija, što je u ovom trenutku (utisak je) vrlo teško izbeći.
U mom slučaju zbog 5.1 verzije pored nekih BP elemnata, ispostavilo se da ću morati da preradim sada dodatno i neke modele usled light bleeding efekta. Prvobitno je rečeno da je najbolji rezultat za Lumen kada se model pocepa na planove, da bi sada oni to izmuljali i taj metod očigledno više ne igra... U stvari možda i igra, ali samo ako se ispostavi da je ovo što ja imam neki bug ili neka od prisutnih anomalija, što iskren da budem sumnjam da je, već cenim pre neka izmena na nivou samog Lumena.
I kao što to već znaš ovakvi manevri su uvek zez. Prvo muka mi je jer se moram vraćati na stare modele koje sam pretohodno već odradio ima već neko vreme. A drugo, nije ni bezazlena stvar jer se nakon ovih izmena mora ponovo preraditi i UV, što je naravno uvek problem ponajviše zbog prethodno skockanih tekstura. Pa sam upravo zbog toga odlučio da napravim izvedene varijante za pojedine svoje materijale, koje ću ovoga puta postaviti da budu world position orijentisani. Drugim rečima došao sam na ideju da ono što radi Substance Painter delimično prenesem da radi sam endžin. Jeste da je malo skuplji tako skockan šejder, ali je to opet jeftinije od bilo kog materijala koji gura VT, plus imam tu širinu da udenem bilo koju teksturu, koju mogu onda dodatno da miksam sa drugom direktno iz endžina i premeštam je gde god poželim. I pri tom uvek imam uniformnu oštrinu prikaza tekstura na svim materijalima bez obzira koliki mi je texel density po 3D modelu . Na kraju kad sve saberem, to možda ispadne i bolja varijata od pređašnje kojom sam se koristio do sada. Ovo kažem tek toliko da se zna da se usled ovakvih nepredviđenih zezlica ponekad i nešto korisno izrodi.
Inače što se tiče pređašnje problematike, nisam stigao sve da isprobam, ali evo kako je to pod 4kom na mojoj mašini.
U praznoj mapi na 1080p rezoluciji sa default oblacima koji stižu sa endžinom, imam 5ms odnosno 175 FPS-a. Ista mapa sa Ultra Dynamic Sky dodatkom tj druga slika ispod pokazuje značajno manje, skoro 12ms odnosno 83 FPS-a iz čega se vidi da taj plugin nije nimalo jeftin. Nažalost kako ga nisam ugrabio u onoj free varijanti, nemam najnoviju verziju pa ne mogu da ga isprobam pod 5com, ali cenim da se u tom pogledu nije mnogo promenilo s obzirom da UE5 ako se ne varam još uvek ne strimuje 3D teksture. Iako taj dodatak, za divno čudo sasvim pristojno radi što smo već konstatovali ranije... a i sasvim pristojno izgleda. Naravno ima svoja ograničenja i to je ono što mi smeta. Recimo gotovo da je nemoguće napraviti varijnatu sa jednim većim oblakom iz komada, što naravno nije slučaj sa ovim default šejderom koji dolazi sa endžinom.
Ovo je primer gde sam malo izmuljao taj default cloud šejder koji dolazi sa endžinom zajedno sa teksturama i uspeo da dobijem upravo to, s tim što mi je ovo tek probna varijanta i to tek treba da uzmem da radim dalje...