Šta je novo?

Uber app

Odlicno. U vecini normalnih zemalja Uber posluje paralelno sa taksistima. Ako je to kriterijum (ako moze njemacka mozemo i mi), sta je onda problem dolazak Ubera u Srbiji?

Btw, recimo Engleska mi deluje kao prilicno normalna zemlja pa opet imaju Uber a nemaju ogranicen broj taksista. Budale.
 
Poslednja izmena:
U Londonu nije ograničen broj taksista, ali u većini ostalih gradova u Engleskoj jeste, kod njih je ta odluka na lokalnim samoupravama. Ali sa druge strane treba reći da taksi licenca u Londonu košta 19000 funti i da je potrebno položiti vrlo težak ispit koji se sastoji od toga da taksista bez pomoći gps-a mora pronaći najkraći put na zadate destinacije u okviru Londona. To zahteva daleko više od pukog poznavanje ulica jednog grada kao što je London, a radi se o hiljadama i hiljadama ulica, a kursevi za dobijanje licence traju oko 34 meseci. Tako da se može reći da je i u Londonu regulisan broj taksista, jer ne može svaka šuša preko noći postati taksista zato što nema šta pametnije da radi, već je to neko ko mora da uloži ozbiljan trud da bi počeo da se bavi tom profesijom.

All-London drivers' Knowledge is based on learning 320 routes (or runs). This will help them learn the 25,000 streets and 20,000 landmarks and places of interest in the six mile radius of Charing Cross.

It takes between two and four years to pass the All-London Knowledge. Once you are licensed you can work anywhere in the Greater London area.

Što se tiče Nemačke, Uber je već isteran iz tri grada (Hamburg, Frankfurt i Dizeldorf), koliko znam trenutno funkcioniše jedino u Berlinu i Minhenu.

http://techcrunch.com/2015/11/02/uber-retrenches-in-germany/
 
Poslednja izmena:
Koji je tvoj predlog za uredjenje trzista taksi usluga u Srbiji?
 
Koji je tvoj predlog za uredjenje trzista taksi usluga u Srbiji?
Za početak, da se uvede obavezan psiho-pregled jednom godišnje i da se sva vozila pošalju na PRAVI tehnički pregled.
To bi bilo dovoljno da se odmah na početku smanji broj taksista za bar 30%.
 
To kada bi se i za GSP uvelo, pola autobusa/vozaca bi ostalo u garazi tog jutra.
 
Ali ne da bi to smanjilo guzve na ulicama :d

Inace, za mnoge profesije u mnogo zemalja i postoji kontrola gde se smeju praktikovati, ili otvarati nove, a za neke i broj njih koji moze biti u tom polju.
Npr. broj sudija skoro svugde u svetu je ogranicen, broj advokata je limitiran, samo sto nema toliko advokata, radni sat ima minimum, itd.
Otvaranje lekarskih kancelarija ili apoteka se regulise, a u Nemackoj koliko vidim se traze i licence za pekare :) (misli se na proizvodnju, ali i prodaju gde su pekarski proizvodi primarni)

Sve to i treba da se nekako regulise, potpuno je glupo, recimo oko mene, se otvara pekara ne na svakom cosku (tu ih je bilo odavno), vec po dve tri jedna do druge, a prosto NEMA toliko mesta za biznis tu.
Ne treba da se pusti "try and fail", nego ko prvi dodje dobije dozvolu, ako uspe, ostaje, ako ne, dodje neko drugi. Ali ne ono glupo misljenje "free market" pa se kolje 10 pekara na 10 kupaca, pa koja opstane, ako i jedna opstane... ko hoce tako nesto treba da ode u dzunglu,a ne u organizvan svet.
 
Koji je tvoj predlog za uredjenje trzista taksi usluga u Srbiji?

Pa sigurno nije uvođenje hiljada divljih taksista.


Ne sednu taksisti pa "ograniče svima vožnju i krenu da izigravaju monopoliste", već lokalne samouprave i gradonačelnici odlučuju o gradskom saobraćaju, u okviru čega se planira i broj taksi vozila, a tu ima gomila kalkulacija uključujući broj vozila, zagađenje, razvijenost alternativnih prevoza...Ne ide to tako kako u Srbiji zamišljaju, da se okupi 10 super-taksista u okolini Luvra, zasedaju dok tuku jagnjetinu i vino, i raziđu se sa lukavo osmišljenim planom da istisnu "svu konkurenciju..."
 
Filipenko je prvo iscoolirao 10+ pitanja upucenih njemu, pa je posle iskomentarisao pitanje koje nije upuceno njemu i cak ni tada ne odgovorivsi na pitanje. U narodu poznatiji kao trololololo.
 
Tvoja pitanja su takva da pokazuju da ne razumeš ni taj ekonomski model koji braniš, niti relacije koje proističu iz njega, niti stanje u svetu kontra ovih servisa koji plutaju na granici između digitalnih i fizičkih, niti kako taksi funkcioniše u uređenim zemljama, a kamoli ove stvari o kojima pričamo, već sve gledaš iz perspektive svog iskustva na lokalu. Drugim rečima, tvoj pogled se ne razlikuje od "ja pa ja" gedžovanstva koje tobože kritikuješ u tuzi za time što oh zaboga nismo deo Evrope kojoj težimo. Ništa strašno, i drugi korisnici sličnih pogleda su slično demonstrirali na ovim stranama. Osim toga, na dobar deo tih pitanja je rAMA već odgovorio.
 
Poslednja izmena:
Nije u redu da se regulišu usluge, jer se time smanjuje porez koji se ubira, a i kvalitet usluga nije na nivou.
 
Tvoja pitanja su takva da pokazuju da ne razumeš ni taj ekonomski model koji braniš, niti relacije koje proističu iz njega, niti stanje u svetu kontra ovih servisa koji plutaju na granici između digitalnih i fizičkih, niti kako taksi funkcioniše u uređenim zemljama, a kamoli ove stvari o kojima pričamo, već sve gledaš iz perspektive svog iskustva na lokalu. Drugim rečima, tvoj pogled se ne razlikuje od "ja pa ja" gedžovanstva koje tobože kritikuješ u tuzi za time što oh zaboga nismo deo Evrope kojoj težimo. Ništa strašno, i drugi korisnici sličnih pogleda su slično demonstrirali na ovim stranama. Osim toga, na dobar deo tih pitanja je rAMA već odgovorio.
Kada to kaze neko ko tvrdi da digitalni servisi koji pruzaju inovativne usluge ne treba da placaju porez, to zaista ima tezinu!
 
Nije u redu da se zakonom reguliše broj radnika ili radnji koje se bave nekom delatnošću na nekoj teritoriji jer time država ubire manji porez, a kvalitet usluge je loš uz povišene cene.
 
Hm, da li si siguran da si vest pročitao do kraja, pošto mi nekako nije u skladu sa komentarom? :)

Nije Uber uticao da taksisti smanje cenu usluge, već je svojim vozačima skresao udeo koji im isplaćuje za 15% :D Što je naravno primer situacije u kojoj privatni biznis maksimizuje svoj profit zbog zašto da ne, a vozače ko šiša.
 
U cemu ne bi bilo nista sporno da vozac moze da predje da vozi kao clan nekog taksi udruzenja, sto ne moze iz vise razloga (ukljucujuci i ogranicen broj taksista) a UBER to (zlo)upotrebljava.
 
Hm, da li si siguran da si vest pročitao do kraja, pošto mi nekako nije u skladu sa komentarom? :)

Nije Uber uticao da taksisti smanje cenu usluge, već je svojim vozačima skresao udeo koji im isplaćuje za 15% :D Što je naravno primer situacije u kojoj privatni biznis maksimizuje svoj profit zbog zašto da ne, a vozače ko šiša.

Ništa čudno, prvo se uništi konkurencija koristeći zakonske rupe, ako im to država dozvoli, a zatim kada se uspostavi monopol polako počinje i šišanje i korisnika i radnika, knjiški primer. :)

Nešto slično kao Alti na našem IT tržištu...
 
Poslednja izmena:
Samo sto u slucaju Ubera znamo da je privatna firma, sad da li je neko iz vrha Americke vlade gura ili ne to vec spada u teorije zavere. Sto se tice tog drugog naseg primera, tu znamo znamo da je privatna firma u ovom momentu jednako drzava. Drzava, to sam ja :)
 
Hahahah, pazi tu ciničnu ološ :D

Uber sent Engadget the following statement: "Seasonality affects every business and Uber is no different, so when holiday parties wind down in SF that can mean a slow start to the year for our driver-partners. By cutting prices for riders, we can give them one more reason to take a ride, which helps keep drivers busier during the slow season. To put drivers' minds at ease, we have hourly earnings guarantees in place."

Bilo bi dobro da se uvede par zakona i pošalje par poreskih inspektora u njihov HQ, par federalnih timova koji će da istraže kršenje prava zaposlenih, full ili part time, kao i par NSA timova da ustanove koriste li se teroristi Uberom, čisto da podstaknu Uber da bude još bolja kompanija.
 
Kristijan, Stanija i sl. su skoro potpuno nebitni likovi, čak i iz ugla ekstremno materijalnog pogleda na svet oni žive previše jadne živote da bi iole većem broju ljudi postali nečiji uzori. Mnogo realnija opasnost su npr. Udovičić i Šapić, oni predstavljaju ono što mnogi žele za sebe ili svoju decu. Ili još veća: ceo taj rođenje-škola-posao-krediti-smrt koncept koji ivke ovde brani (ili se barem tako čini) a koji beskonačno više determiniše nečiji život, bez obzira da li je u pitanju neolib ili SFRJ commie verzija. Rad, disciplina, rast, potrošačko društvo (koje sad hvali a pre je bio protiv), taj rad. Paradoksalno, roditelji svoju decu ne bi dobrovoljno prodali nizašta na svetu, a ipak od malih nogu ih/nas uče kako da se što bolje prodaju na tržištu rada. Palamuđenje o javnim ličnostima koje "kvare omladinu" uz ostale slične teme služi da kanališe i neutrališe raspravu o mnogo bitnijim temama i upravo zato tu ima minimalnog ili nikakvog otpora.
Pa kada plebs kao ti, fidel i ostali "new age komunisti" skapira da je sve to nus proizvod idolopoklonstva i mitomanije a la tito-vodja-ex-sfrj-samoupravljanje/sloba-vodja-ratovi-nacionalizam-drustveno-materijalno-moralni kolaps/ds-"kraduckanje"-satro lustracija-"drzimo i dalje stare drugove i njihove metode vladanja"/"ovo novo = staro", itd... bice ok ;)
Na srecu pomenutih a na vasu veliku nesrecu vise vas izgleda brine uber i zla Americka spoljna politika/kapitalizam/korporacije!!!???

Takvim stavom ste kao keva Zorana Sijana u nekom dokumentarcu kada kaze "moj sin je bio andjeo koga su svi voleli otkud to da na njega neko puca?" (pet minuta ranije u istom dokumentarcu prica kako je sa muzem pomogla Zoranu da pobegne iz nekog "zlog kapitalistickog" zatvora!!!???). I dan danas je vecina Srba upravo ovakva, "o pokojniku sve najbolje pa makar bio Diktator/krimos" ;)

To je taj "twisted reality" i opravdavanje "svega" jer je ipak "nase"!!!???

Samo dokaz da su diktatori i dalje omiljeni kod Srba!!!??? Jer *** sve je to isto tamo na "zlom zapadu"... jer ipak "zli gazda/bankari/osiguranja/vladari iz senki/korporacije/itd..." a i ti krediti (robstvo!!!??? Pritom se zivi u 1000 puta gorem!!!???) je bzvz i nije "pravedno/slobodarski" (a zivelo se i dalje se zivi u diktaturama/daleko gorem!!!???) sve je to sr*nje... daj da cepamo kolo kozaracka lolo a kada se upravo ti "zli krediti" istrose onda daj da se malo pokoljemo... ionako cemo po obicaju kriviti Amerikance (svakako nekog drugog jer mi smo isuvise "pravedni i nepogresivi"!!!???) dok ce nam primitivni sljam (takodje po obicaju) i dalje biti "vodje i heroji"!!!???

Da nacrtam ponovo nije problem... mozete vi tu do prekosutra sarkasticno palamuditi o "zivotu, skoli, kreditu i smrti" ali se na tom "zlom zapadu" zivi i zivelo se i u vreme sfrj daleko bolje ;)

To zna i razume svaki normalan (neinhibiran komunistickim hype-om) covek... a koji je ziveo i tamo i ovde ;)

Uostalom ta stalna mitomanska ego potreba Serbskog zivlja da (onako vecinski/coporativno) radje raskrinkava svetske zlikovce (sopstvene greske vecito opravdava "nekom/necem "drugom") a ne svoju avliju nas je i dovela bas tamo gde nam je (ocigledno i na zalost) i mesto.

U zdravlje!!! I na ulice malo ;) nema vajde od "internet ratovanja" i nostalgije.
 
Poslednja izmena:
Dobar :d
 
Šta se dešava u slučaju nesreće? Putnik u taksiju, bude saobraćajka, i putnik bude povredjen, da li je osiguran? Kako je to rešeno kod nas, kako u nekim normalnijim/uredjenijim zemljama? Šta se dešava u uber slučaju ako se desi nesreća?
 
Cim vozis/vozis se u, registrovan(om) automobil(u) ti si osiguran (taxisti moraju da imaju dodatno osiguranje za sebe i putnike koje naravno uzimaju najjeftinije moguce ~1000 din. godisnje i koliko me secanje sluzi pokrice za putnike je oko 100-200.000 rsd po putniku, 4 putnika max. za 95% vozila). To dodatno je za slucaj da taxista napravi udes u kome su povredjeni npr. on i njegovi putnici... u tom slucaju se pokrece polisa obaveznog osiguranja za "treca lica i njihove stvari" ali ne i za njega/njegove putnike. Dakle, registrovan auto = maksimalna obaveza osiguravaca 100.000$ (ovo je u dolarima ne u evrima) za stete prema trecim licima i njihovim stvarima ;)
Da, osiguran si ako se vozis u registrovanom automobilu jer ne mozes da ga registrujes ako nemas polisu osiguranja.

Obavezno osiguranje: http://www.dunav.com/rs/neživotna-osiguranja/osiguranje-motornih-vozila/auto-odgovornost

Dodatno osiguranje (takozvana "Auto nezgoda" = ono sto taxista mora da ima): http://www.dunav.com/rs/neživotna-osiguranja/osiguranje-motornih-vozila/auto-nezgoda

Uber je zao i on ne mora nista da ima, niti mora da placa porez ;) pa eto ga posluje u zemljama gde se za utaju poreza cesto dobija veca kazna nego li za "2nd degree murder" a za odstete usred nesrecnog slucaja cesto dobijaju i milionski iznosi ;)
Kako? E pa... kapitalizam... zlo i naopako!!!
 
Poslednja izmena:
Da li uber vožači moraju da imaju to dodatno osiguranje? Tj, da li bi morali da imaju da im dozvole da rade ovde?
 
Poslednja izmena:
Ivke, Uber kao i sve velike firme imaju kao i predstavnistvo u zapadnim zemljama, ali pravi profit vode u poreskim rajevima, bas zato sto zakoni tih zapadnih zemalja to dozvoljavaju. BBC je cak i radio odlican dokumentarac koliko je to cak i jedna od najvecih usluga i proizvoda Holandije (koje realno nista ne proizvodi, oni samo usluge razne prodaju, i zbog tih mogucnosti ih svi koriste i oni od toga zive - luke, poreske olaksice, 0 withholding tax (porez po odbitku) za slanje u poreske rajeve, itd.)


Ono sto mene zanima je koliko su ljudi u ovoj zemlji glupi?
Prodaj Telekom, jer stranac ce bolje raditi... NIKO da pokaze da ce nama biti bolje, 1000 puta sam pitao, niko nije smeo ni da pridje odgovoru! Jer znaju da ce nama biti gore
Pusti Uber, jer ces srediti taxiste? Hoce, malo Morgen :D Da bi se sredili taxisti, nesto drugo treba, sto Uber nece srediti. A Uber sto je pusten (bili Uber, bilo CarGo, bilo sta slicno, svi su oni isto, mogu garantovati da ni CarGo ne placa ni 1% poreza koji bi trebao da je nasa firma skroz!) samo ce vise novca izlaziti iz zemlje.
Taksi ce i dalje biti isti.

Nego, imali smo samo 1000+ privatizacija, od kojih nijednom radnicima i narodu nije bilo bolje, pa kako da se nauci od toga :D
 
Alfa, nisam siguran sta je zapravo poenta ovog tvog posta. ;)
 
Nazad
Vrh Dno