Treba razgraničiti pojmove.E to mi nije jasno, zar uvoznik nije dužan da obezbedi servisnu podršku, neko ko ugrađuje i održava proizvod? Šta se dešava u slučaju reklamacije?
Uvoznik je davalac garancije. Međutim čim garancija prođe tu se priča završava. Ozbiljnije firme drže delove na stanju i kontrolišu rad servisa, ove druge samo precrtaju sa spiska uređaje koju su u vangaranciji i ne javljaju se na telefon.
Ovlašćeni servis je ovlašćen od strane autorizovanog distributera, tj uvoznika.
Ovlašćeni servis nije dužan da ima lager rezervnih delova, to je na uvozniku da ima ili nema.
Dakle ako je uvoznik odgovorna firma tada i servis i tehnička služba postoje i pružaju usluge. Ako uvoznik nije odgovorna firma onda kupujete mačku u džaku jer vam samo inskepcija i tuženje po sudovima preostaje, a to niko ne želi.
U praksi ako je uvoznik ujedno i oficijalno predstavništvo to je onda ozbiljna priča, ako je uvoznik samo firma "Pera Perić doo" onda vam je jasno koliko je ozbiljna, tj. neozbiljna priča.
E sad kada bi toplotna pumpa koštala kao usisivač (100-200eur) koga onda briga, ali pošto košta min 5.000 eur i ima zadatak da greje vaš dom i vaše članove porodice, zapitajte se kome dajete novac.