Šta je novo?

The Evil Within [Bethesda]

A silent hill?
 
ispod je daleko svaki silent od andajinga.

što reče miško, daleko najkompleksnija igra do sad. čista umetnost u punom smilsu reči .
 
Undying je neponovljiv. On je pojam za svo smece ovog tipa koje se igra danas i ovih godina.
 
Meni je SH2 sto se horor atmosfere tice ipak bolji, Undying je nekako presaren i nema tako dobru pricu kao SH2. Ipak top horor igra mi je i dalje System Shock 2. ;)
 
Dvojka je sveukupno najbolji paket, bar kad je SH serijal u pitanju. Vrhunska prica, atmosfera i dijalozi i odlicno razradjeni likovi. SS2 je prica za sebe. Definitivno za dva koplja iznad Silent Hilla, mada je tu u pitanju action based RPG vise nego survival, tako da poredjenje mozda i nije na mestu.
 
Undying je zaista neponovljiv... takva šteta što je puko' s prodajom i što se momentalno odustalo od nastavka.

Mislim, možda je i bolje što je tako ispalo, pogotovo ako bi eventualno ukakili taj nastavak, ali opet... voleo bih da se nešto slično pojavi, malo je takvih igara.

Posle njega sam prestao da igram horor igre... duga je to priča i jednom sam čak napisao kilometarski post, ali ne bih imao živaca da pišem ponovo o tome i da se prisećam trauma... :d

Ovo i Isolation ću da probam čisto reda radi, ali teško da ću ih privesti do kraja.
 
Poslednja izmena:
Undying je zaista neponovljiv... takva šteta što je puko' s prodajom i što se momentalno odustalo od nastavka.

Mislim, možda je i bolje što je tako ispalo, pogotovo ako bi eventualno ukakili taj nastavak, ali opet... voleo bih da se nešto slično pojavi, malo je takvih igara.

Posle njega sam prestao da igram horor igre... duga je to priča i jednom sam čak napisao kilometarski post, ali ne bih imao živaca da pišem ponovo o tome i da se prisećam trauma... :d

Ovo i Isolation ću da probam čisto reda radi, ali teško da ću ih privesti do kraja.

Undying je puko zato sto EA nije htela da ga reklamira pa za igru maltene niko nije znao.
Pocetkom 2000-ih povela se jaka kampanja protiv nasilja u igrama u Americi i EA je procenila da bi to bio los PR pa su ga pustili niz vodu...
Jedan sajt je Undying svojevremeno proglasio "The best game that no one played"
Ni ja nijednu horor igru nisam presao posle njega, igram malo vidim da ne valja i uninstall.
Igrati Undying je na neki nacin i blazenstvo i prokletstvo jer nista posle njega nije isto.


Kad se setim tako nekih finih detalja na koje se mislilio...
Npr, kad odes u bilijar sobu pa uz pomoc skraja cujes kako Ambroz prebija oca na mrtvo sa bilijar stapom, ili kad saznas da je Betani odsekla Aronu donju vilicu jer je mnogo vristao tokom mucenja (to ju je izgleda nerviralo) ili kad procitas kako je Lizbet ucestvovala u orgijama pri prizivanju djavola sa Alisterom Kroulijem...
Ili samo kad vidis Oneiros...
Gde ces tu dubinu danas da nadjes?
BTw igra nije bila zavrsena do kraja, jer je EA jos tad imala politiku unistavanja igara.
Lizbetin quest koji je ujedno i najduzi je bio jedini zavrsen do kraja. Kvestovi za ostalu bracu i sestre su kraci bas zbog tog rush-ovanja inace bi bili dugi kao i Lizbetin.
 
Poslednja izmena:
Odlican je undying naravno, spomenuo sam SH zbog tvrdnje da 3rd person igre ne mogu biti jezive i strasne. To jednostavno nije tacno a SH je dokaz.
 
pa npr u dead space-u ona cuda izlaze iza ledja, tako da dzaba ti onaj polu 3rd person view....

sto se tice undying-a, vrh je to igra, al po mom misljenju nije to survival horror... u sustini sve gde mozes i malo da se bahatis sa municijom i slicno gubi taj survival aspekt...

secam se da sam igrajuci npr RE slavio svako nalazenje municije ili herbs-a, pa ih stekam ko blesav... meni je to veca tenzija nego ovaj fazon koji preplavljuje novije horore "sakrijes se dobro i bice sve ok"...
 
Odlican je undying naravno, spomenuo sam SH zbog tvrdnje da 3rd person igre ne mogu biti jezive i strasne. To jednostavno nije tacno a SH je dokaz.

Pa rekao sam da to funkcionise u RE, ataj isti fazon korsti i SH.
Nisam strucnjak za SH igrao sam samo nesto od SH@, pa ostatak gledao drugara kako igra jer mi se smucila.
 
Ne koristi "isti fazon", zato sam ga i spomenuo. U RE su kamere fiksne i to je namerno tako uradjeno zbog gradjena atmosfere (a ne zbog ogranicenja konzole) dok je SH ful 3d i opet vise nego uspesno plasi igraca. Strava je subjektivna stvar, nesto sto tebe plasi ne mora i mene ali bio si iskljuciv u svom izlaganju a tvrdnje si zasnovao na osnovu "gledanja" igara, sto je besmisleno. Odigrao sam verovatno sve horor igre koje nesto vrede i dobro se secam Silent Hilla na soniju tamo krajem devedesetih godina, nisam bre smeo na pisanje da odem od straha. Moja poenta je da igra iz treceg lica itekako moze da uplasi igraca ;)
 
ispod je daleko svaki silent od andajinga.

što reče miško, daleko najkompleksnija igra do sad. čista umetnost u punom smilsu reči .
Po cemu je Undying kompleksniji od Silent Hilla? Silent Hill ima svet kao jedan Star Wars koji mozes da ispunjavas dokle hoces iznova i iznova i da bude svez i kul. E sad sto Ameri to ne mogu da urade tako dobro kao Japanci, to je vec njihov problem. Ne bih isto rekao za Undying, koji je presjajna igra, ali daleko ispod kompleksnosti Silent Hill-a.
 
silent je japanski koncept horora , gde su mnoge stvari nabacane , random i potpuno besmislene, u cilju gradjenja jezive atmosfere.

japanci imaju potpuno drugačiji koncept patnje, bola i straha nego evropljani.

u undyingu postoji mnogo dubljih layera priče, koji su apsolutno istorijski utemeljeni, i što je vrsta provokacije, ili javljanja odredjenim strukturama moći koje su na vlasti
u "zapadnom svetu" poslednjih ~200 godina .

u andajingu sve ima svoje zašto. sve je hirurški tačno objašnjeno i nema deus ex machina momenata, piramid hedova, i ostalih bućkuriša
koji se baziraju na strahu radi straha.

Nešto slično radi i mijazaki sa igrama koje sam potpisuje . Izvanredna socijalna provokacija izvanrednog intelektualca i umetnika.

ps- barker nije amerikanac , nego englez .
 
Meni je SH3 takav nabacan... Prva dva vuku na neke američke horor knjige i filmove o sablasnim gradovima, hotelima, brodovima, koji su postali dom raznih spodoba kao i duhova jadnika koji su tu živeli, ili su se iz nekog razloga tu zatekli. Kao hotel Vidikovac ili gradić Milburn.
Iza se krije priča zašto su ta mesta postala takva, kao i priča o svim tim likovima koji su se tu zatekli.

SH4 - Ringu, Grudge.

Undying nisam bio završio, ali se sećam da mi je više bio FPS mračna fantazija nego horor. Jedino kod one porodične slike, tamo sam se lepo istraumirao.
Nedavno sam čitao neki Barkerov horor i nije to više kao kad sam bio mlađi i gledao Gospodare pakla... Izgleda da me takav horor više radi.
Više me prestravi kada me pusti da sam zamišljam i očekujem da se nešto desi, a on me samo polako usmerava i sugeriše šta bi moglo da se desi, nego ovo sve ti odma pokažem pa se ti sada prepadni.
 
Poslednja izmena:
silent je japanski koncept horora , gde su mnoge stvari nabacane , random i potpuno besmislene, u cilju gradjenja jezive atmosfere.

japanci imaju potpuno drugačiji koncept patnje, bola i straha nego evropljani.

u undyingu postoji mnogo dubljih layera priče, koji su apsolutno istorijski utemeljeni, i što je vrsta provokacije, ili javljanja odredjenim strukturama moći koje su na vlasti
u "zapadnom svetu" poslednjih ~200 godina .

u andajingu sve ima svoje zašto. sve je hirurški tačno objašnjeno i nema deus ex machina momenata, piramid hedova, i ostalih bućkuriša
koji se baziraju na strahu radi straha.

Nešto slično radi i mijazaki sa igrama koje sam potpisuje . Izvanredna socijalna provokacija izvanrednog intelektualca i umetnika.

ps- barker nije amerikanac , nego englez .
Ok, to je sada stvar ukusa, ono koga sta vise radi :) Meni ne treba hirurska tacnost i egzatnost da bi survival horor bio dobar i cenjen. A taj momenat "randoma", posebno u prici, moze da bude mnogo kvalitetniji od bile kakve preciznosti i istorijske utemeljenosti. Isti su vise za Metal Gear-olike igre, mada lepo je kada vidis da se developeri u bilo kojoj igri koja cilja nesto istorijski trude da to bude sto preciznije, ali za horor mi je to negde potpuno nebitno. Silent Hill 1 je odvratna igra u pozitivnom smislu, gradi atmosferu kao nista do sada, dok je Silent Hill 2 metafora i ima daleko kompleksniju pozadinu od prvog SH-a, u smislu sta se i zasto desava protagonisti, mada mene recimo bolje radi prvi SH iz vise razloga. Undying je prosto sjajna igra sa neocekivanim krajem, zaista biser i u zanru i medju igrama generalno i to je nesporno.

Nego da se vratim na temu - Evil Within je sjajan miks SH-a i Rezija, a vise vuce na ovaj prvi sto je dobro, jer SH vise tera pricu na horor stranu nego Rezi. Dve ozbiljne zamerke su - kretanje protagoniste i likovi i njihovi besmisleni dijalozi sa 0% emocija u svemu sto rade i kazu. Kretanje je nekako *****no, ta animacija je neprirodna, cudna, al nije toliko strasno. S druge strane likovi - znaci svi kolektivno da pomru posle 10 minuta igre - bilo bi mi svejedno. Steta sto dosadnog Sebastijana nesto na kraju ne ostavi u komadicima u lokvetini krvi.
 
Poslednja izmena:
Ne koristi "isti fazon", zato sam ga i spomenuo. U RE su kamere fiksne i to je namerno tako uradjeno zbog gradjena atmosfere (a ne zbog ogranicenja konzole) dok je SH ful 3d i opet vise nego uspesno plasi igraca. Strava je subjektivna stvar, nesto sto tebe plasi ne mora i mene ali bio si iskljuciv u svom izlaganju a tvrdnje si zasnovao na osnovu "gledanja" igara, sto je besmisleno. Odigrao sam verovatno sve horor igre koje nesto vrede i dobro se secam Silent Hilla na soniju tamo krajem devedesetih godina, nisam bre smeo na pisanje da odem od straha. Moja poenta je da igra iz treceg lica itekako moze da uplasi igraca ;)

Pa kako nije, U SH2 imas te hodnike gde si ogranicen sto se tice ugla gledanja ai ne samo u hodnicima btw.
"Fixnost" kamera je ovde relativna stvar, jer cim ti ne mozes da okreces kameru ona je fixirana, nema veze da li je kamerana fixirana na jedna prostor ili samo na tebe.
Kad udjes u hodnike ili zatvorene prostorije u SH2 isto ti je kao u RE.
To je ta kompenzacija o kojoj sam ranije da bi se igrac uplasio jer se igra iz treceg lica.
Drugo SH igre si vise zamisljene kao igre koje se igraju sa igracem, nego igre koje igrac igra. ;)
E sad subjektivnost je ovde presudna, mada ne bi bilo lose da se napravi posebna tema gde cemo moci da raspravljamo o horor zanru kao i o igrama koje su njegovi najbolji predstavnici.

sto se tice undying-a, vrh je to igra, al po mom misljenju nije to survival horror... u sustini sve gde mozes i malo da se bahatis sa municijom i slicno gubi taj survival aspekt...

secam se da sam igrajuci npr RE slavio svako nalazenje municije ili herbs-a, pa ih stekam ko blesav... meni je to veca tenzija nego ovaj fazon koji preplavljuje novije horore "sakrijes se dobro i bice sve ok"...


Zapravo i nema toliko bahacenja municijom barem ne u pocetku, moras headshotove da im urucujes i to vrlo brzo ako mislis da ostanes ziv i to na Normal.
Kasnije municija i nije toliko bitna jer imas magije poput Skull Storm ili oruzje poput Scythe, itd.

Ima bas jedan deo u manastiru gde ako se ne varam, odjednom te napadaju 10-15 howlera, a nemas Scythe, nemas Skull Storm, samo stoljpi, onaj Tibetan war cannon i mozda sacmaru i to ti je, a ti se snalazi kako znas. ;)
 
Poslednja izmena:
^ davno sam igrao, pa se ne secam bas najbolje, al mi onako generalno prolazi krog glavu da nisam imao prob sa "naoruzanjem" kao sto je bilo u SH ili RE (doduse igrao sam samo keca SH, shame on me)...
sa druge strane, secam se da nije bilo kao u CoD-u ili BF-u, pa sam zato stavio "u sustini sve gde mozes i malo da se bahatis sa municijom"... u svakom slucaju, vrh je igra, a TEW ce doci na red posto predjem jedno 10, 15, 20 igara koje su mi trenutno na cekanju :D
 
SH je pun tih promena perspektive i ugla kamere, cesto da ti onemoguci da zaviris iza coska i poveca tenziju, ili da te fokusira na nesto bitno. Slicno kao i u p&c avanturama.
 
^ davno sam igrao, pa se ne secam bas najbolje, al mi onako generalno prolazi krog glavu da nisam imao prob sa "naoruzanjem" kao sto je bilo u SH ili RE (doduse igrao sam samo keca SH, shame on me)...
sa druge strane, secam se da nije bilo kao u CoD-u ili BF-u, pa sam zato stavio "u sustini sve gde mozes i malo da se bahatis sa municijom"... u svakom slucaju, vrh je igra, a TEW ce doci na red posto predjem jedno 10, 15, 20 igara koje su mi trenutno na cekanju :D

Undying je igra starog kova, jako teska na najtezem nivou tezine. Normal je kao danasnji hard nivo tezine a na hard definitivno nema dovoljno municije. Kao i u RE2 na normalnom nivou tezine. Ali Undying definitivno jeste vise FPS nego survival.

Sto se preferencija tice, sve zavisi ko je na cemu poceo da se igra. Veliki procanat ljudi ovde je prvi put horor u igrama videlo u RE2 na PSX, pa zato osecaju nostalgiju prema tom serijalu. Kao sto je nekome ko je prvi kontakt sa hororom u igrama imao uz Quake/Blood/Undying, takve igre predstavljaju vrh zanra.

Tipova horor igara ima raznih i nijedan tip nije los kao sto neki impliciraju ovde. Meni je vrh i AitD/Rezi i Undying i Penumbra/Amnesia i Ctulhu, cak mi je i Lone Survivor superiska. Ili volis zanr ili ne volis. Ne razumem ljude koji se izjasnjavaju da vole horor a da im je Amnesia/Alien bezveze ili da EW/Rezi/SH ne valjaju. Bezveze je samo kada nije strasno, kao u FEAR na primer...
 
Heh, drži nekakvo predavanje a na kraju uradi upravo ono što kao pokušava da kritikuje.:D
FEAR jeste strašan, iako nije prvenstveno horor igra.
 
SH je pun tih promena perspektive i ugla kamere, cesto da ti onemoguci da zaviris iza coska i poveca tenziju, ili da te fokusira na nesto bitno. Slicno kao i u p&c avanturama.
Ima vise mesta gde se menja dinamika igranja i dize tenzija takvim "intervencijama" ali je uglavnom iza ledja. Bio je recimo i solidno strasni suffering, pa i dark souls je u sustini horor igra, ima nekih bas jezivih deonica. Nebitna je perspektiva, barem za veliku vecinu igraca.
 
ovako je bilo odlicno... npr. na groblju pogled odozgo, visoko iznad igraca s pogledom na grobove, onda pogled odma iznad glave, skoro iz prvog lica, na stepenice za neke podzemne prostorije sa fokusom na beskrajni mracni ponor... pa sa strane ili iz profila kada seta kroz park, a u pozadini suma u magli.... mnogo se vodilo racuna o atmosferi. Remek delo medju horor igrama.

Dark Souls isto i smrt koja stalno vreba... ali nigde nisam imao toliku potrebu da se zavucem negde i sakrijem kao u Call of Cthulhu - Dark Corners of The Earth na mythos tezini, iako mnogi na tu igru ni ne gledaju kao na horor.
 
Poslednja izmena:
Heh, drži nekakvo predavanje a na kraju uradi upravo ono što kao pokušava da kritikuje.:D
FEAR jeste strašan, iako nije prvenstveno horor igra.

Pa sad, da nisam gledao Ringu mozda bi se uplasio par puta. Naravno, sve zavisi od coveka a bogami i od godina. Meni je Quake II bio strasan kao klincu, cak mi je i MDK iz nekog razloga bio jeziv. Forsaken mi je ulivao strah a igre kao Rezi 2/3, Undying pa i Diablo su me terale da pravim pauze u igranju. Mada nista me nije iscimalo kada sam bio klinac kao Jedi Knight pretposlednja misija u Dolini Dzedaja, kada u jednom momentu nestane svetla u grobnici a cujem dva rankora jako blizu mene...
 
Da se malo vratimo na temu: Primetio sam da igra ume s vremena na vreme da spuca na desktop uz cuvenu poruku: "exe file has stopped working". E sad, to ne bi bilo toliko frustrirajuce da se pre toga nisam sunjao pola sata, izbegavajuci one akrepe, a save game je moguc jednom u milenijumu. -_- Ima li jos neko sl. iskustvo?...
 
hepens ol d tajm .

na nekim konfiguracijama jednostavno veoma često krešuje. ne pomaže ni promena AA moda, ništa.
Čekamo peč, ako se pored ovako lošeg porta, umilostive da ga izbace .

za uruka i g@w-

andajing, dark souls i jedi knight JESU najbolje igre svih vremena .
 
Poslednja izmena:
adoriramo te , ibermenšu !
 
Čak i da izuzmem rpg-eve, teško da bi se te igre koje si nabrojao našle u gornjem delu liste mojih top igara... Možda jedino DS.
 
da odgovorim samom sebi " + r_forceaspectratio 1.78 + r_swapinterval -1" zavrsava pos'o,tj ja sam se vratio na regularni aspect ratio,kad vec onaj japanero tvrdi da je namerno skuvao tako.60fps je meni resilo sve probleme (sem uzasnog aceleration-a kod misa,ali kontam i da je to namerno napravljeno).
 
Vrh Dno