Šta je novo?

The DirectX 12 Performance Preview: AMD, NVIDIA, & Star Swarm

Za godinu, dve...
 
jel znaš koliko microsoft, crytek i ea briga za naše presuđivanje ?
 
Pitanje je koliko dugo ce trebati da se DX12 savlada. Ili je MS napumpao pricu ili divaloperima DX12 predstavlja problem.

Moguće je da MS malo pumpa priču, mada potencijal DX12 definitivno postoji, samo je pitanje koliko će se developeri upustiti (za početak) u tu priču, tj. da dobro, ili kompletno prilagode game engine za DX12. Za sada samo jedan studio (Oxide) ima igru od početka prilagođenu za DX12 (Ashes of the Singularity), rezultati su veoma dobri, može se reći odlični. Odlične benefite izvlače slabiji procesori od recimo 6700K u scenama sa puno drawcalls (Szenen mit vielen Drawcalls), pogotovo sa AMD grafičkom, ali i kod nVidia ima dobrih dobitaka:

http://www.computerbase.de/2016-02/ashes-of-the-singularity-directx-12-amd-nvidia/5/

Pošto će neke korisnike verovatno mrzeti da kliknu na link (uz to je i test na nemačkom), kopiraću dve slike:

Ashes of the Singularity, 1920x1080, 980Ti, scene sa puno drawcalls:

SnystYZ.jpg


Ashes of the Singularity, 1920x1080, R9 Fury X, scene sa puno drawcalls:

ppgFtWf.jpg


Kao primer, pogledajte recimo razliku DX11/DX12 kod i3-4330 i FX-8370, koliko su u dobitku. ComputerBase je dao ovom testu naslov "Leistungsexplosion durch DirectX 12" (slobodni prevod: eksplozija snage kroz DX12), može se reći prilično opravdano. Problem je što je sada lopta (optimizacija igre) prebačena na stranu developera, na njima je mnogo veća odgovornost u odnosu na ranije. Manji timovi verovatno neće tako brzo prihvatiti DX12, dok veći verovatno ne bi trebalo da imaju neke velike probleme, pošto imaju novca i programere, samo će trebati vremena da razviju engine koji iz osnova kompletno podržava DX12, biće kasnije verovatno i neki DX12 engine koji će manji developeri moći da licenziraju.

bila je i prica oko Nvidia/AMD crossfire udruzenim snagama...kako vec.

Izgleda da je taj deo u DX12 odrađen odlično, da ne kažem perfektno, za mene je to bilo najveće iznenađenje na ovom testu kod ComputerBase.
Između ostalog, radili su i test različitih kombinacija AMD/nVidia grafičkih karti, i sve kombinacije rade savršeno, bez ikakvih problema, bagova ili micro stutteringa. Svaka čast Oxide developerima, majstorski odrađena implementacija. :)

Link: Multi-GPU: AMD und Nvidia in einem Rechner sind kein Problem (Multi-GPU: AMD i nVidia u jednom računaru nije problem).

Zaključak pri kraju testa: "Begeistern kann am Ende dieses Mammutartikels auch das Zusammenspiel aus zwei Grafikkarten von verschiedenen Herstellern. Alle getesteten Kombinationen liefen auf Anhieb einwandfrei und ohne Fehler, störende Mikroruckler traten nicht auf."

Na kraju ovog ogromnog (mamutskog) testa, oduševljava nas zajednički rad dve grafičke karte od različitih proizvođača. Sve testirane kombinacije su radile iz prve, i bez greške, smetajućeg mikrostuteringa nije bilo.
 
Poslednja izmena:
Sto vise ovih testova, to vise shvatam da je dualcore i3 po cena/performanse odnosu apsolutni sampion.
 
sendi i3 ima i za 50 ojra,ploce su jeftinije od tepsije ribe,kao i ddr3... ;)
 
Šta bi sa FUNFACT?
https://twitter.com/PellyNV/status/702556025816125440

Gde je "app side + driver side"? Izašla igra, nema drajvera koji omogućavaju AS u AOTS.

Day one drajvers :)

Oprez sa novim nVidia drajverima, performanse u nekim igrama su lošije na istom hardveru ali još gore je da po treći put u poslednjih godinu i kusur dana drajveri ubijaju grafike:

https://forums.geforce.com/default/...y-driver-feedback-thread-released-3-28-16-/1/
https://www.reddit.com/r/nvidia/comments/4crp3j/warning_avoid_36472_march_28_like_the_plague_its/

Preporuka je da se rollback-uje na 362.00.
Sreća pa ne koristim GeForce experience i automatsko ažuriranje drajvera...
 
Ili je April's fool joke ili je postovao neki paranoik-trol. Ispratio sam ceo thread, ima slucajeva gde crash-uje sistem ali ljudima ne crkavaju karte zbog ovog drajvera. Kad bi se desavala da karta crkne u 1% slucajeva (kao sto tvrdi doticni) javljali bi se ljudi bez prestanka. S druge strane ako se desi da jednom crkne karta ne mora da znaci da su odmah drajveri krivi, malo logike u razmisljanju nije na odmet.
I to jos po treci put u zadnje vreme..auu pa ja sam onda happy sto mi grafika jos uvek mrda..

Ja igram Ashes bas sa ovim drajverima i sve je ok. Btw, igra mi deluje zaostalo. Po strani sto prica i kampanja prakticno ne postoje ali grafika je losa. Lepse mi je izgledao Supreme Commander, igra stara 10 godina...i tu je bila gomila jedinica na ekranu pa je radilo sve kako treba na tadasnjem hardveru i tadasnjem DX-u. Ne vidim zasto se digla tolika frka za ovom igrom. Ah da, bolje radi na AMD kartama pa su se AMD-ovci pomamali...a to sto nece da je instaliraju nikad nema veze...
 
Cini mi se da je grafika i igra losa Nv fanovima a zasto, ohhh pa zaboravio sam bolje radi na AMD kartama.
 
A možda je i zato što je igra bezveze pa se niko ne potresa na kraju.
 
Da nisu forsirali DX12 priču za njihovu igru niko ne bi ni čuo. Iz njihovog ugla zašto da ne iskoriste priliku?
 
Ili je April's fool joke ili je postovao neki paranoik-trol. Ispratio sam ceo thread, ima slucajeva gde crash-uje sistem ali ljudima ne crkavaju karte zbog ovog drajvera. Kad bi se desavala da karta crkne u 1% slucajeva (kao sto tvrdi doticni) javljali bi se ljudi bez prestanka. S druge strane ako se desi da jednom crkne karta ne mora da znaci da su odmah drajveri krivi, malo logike u razmisljanju nije na odmet.
I to jos po treci put u zadnje vreme..auu pa ja sam onda happy sto mi grafika jos uvek mrda..

https://www.youtube.com/watch?v=8BfOONXHA7I

Šalu na stranu, čini se sličan slučaj kao sa prošlomesečnim The Devision drajverima za koje je nVidia brzo izbacija fix. Tebi želim da ti kartica što duže i bolje radi.

Ja igram Ashes bas sa ovim drajverima i sve je ok. Btw, igra mi deluje zaostalo. Po strani sto prica i kampanja prakticno ne postoje ali grafika je losa. Lepse mi je izgledao Supreme Commander, igra stara 10 godina...i tu je bila gomila jedinica na ekranu pa je radilo sve kako treba na tadasnjem hardveru i tadasnjem DX-u. Ne vidim zasto se digla tolika frka za ovom igrom. Ah da, bolje radi na AMD kartama pa su se AMD-ovci pomamali...a to sto nece da je instaliraju nikad nema veze...

Nema frke oko igre, da budem iskren, čim sam video gameplay igra mi se nije svidela. U ovoj temi diskutujemo o DX12 performansama i igri koja to koristi pa sam samo pitao da li se zna kada će nVidia izbaciti drajvere za ovu igru koji omogućavaju korišćenje Async Shadere kroz drajversku emulaciju, kao što su najavili. Inače, problem sa drajverima nema veze sa ovom igrom već sa random BSOD / black screen / YT + Facebook video flicker problemima. Kad si već na najnovijim drajverima, obrati pažnju tokom korišćenja van igara.
 
Poslednja izmena:
Hitman PC Performance Analysis - DirectX 12 at its finest?

Read more: http://www.tweaktown.com/guides/7634/hitman-pc-performance-analysis-directx-12-finest/index.html


7634_1_hitman-pc-performance-analysis-directx-12-finest.png
7634_2_hitman-pc-performance-analysis-directx-12-finest.png

7634_3_hitman-pc-performance-analysis-directx-12-finest.png
7634_4_hitman-pc-performance-analysis-directx-12-finest.png


Final Thoughts
Hitman is an exploratory lesson in how to properly implement DirectX 12 into a game in these early stages of the API. It isn't perfect, but offloading a good portion of the special effects work onto the compute queue we can see a startlingly large relative increase in performance for AMD's cards which have a hardware scheduler capable of fully taking advantage of asynchronous compute. The speedup is real here. Unfortunately, NVIDIA actually struggles. Due to the difficulty in context-switching with Maxwell, there's actually a performance drop as it's not able to change quickly enough. Using CUDA and their proprietary GameWorks could solve that, actually, as that would allow both queues to be used at the same time. But with DX12, and in Hitman, that isn't the case, and it isn't used, so NVIDIA cards perform worse in DirectX 12. We can conclude from this that if you'd like to play at the maximum playable settings at 4K resolution, then you'll want an AMD card of an R9 390X or above. If, however, a lower resolution is being used or you'd like to turn-off some of the effects, then a GTX 970 is suitable at 1080p while a 980 and above are needed for maximum fidelity at higher resolutions.
 
Da nV kartice jako lose rade pod dx12 nije neka novost ali ipak cudi da je ovako ocajno stanje, EVGA970 SC ima performanse kao r9 380X :zgran:

Zivo me interesuje da li se Pascal uraditi nesto po pitanju async computea ili ce se ici drugim metodama, dakle djonom u vidu pritisaka, miniranja, anti - marketinga na MS-ov API.
 
Quantum Break PC Performance

http://www.tweaktown.com/guides/7655/quantum-break-pc-performance-analysis/index.html

7655_1_quantum-break-pc-performance-analysis_full.png


7655_2_quantum-break-pc-performance-analysis_full.png


Final Thoughts

There is something odd afoot that you wouldn't quite expect from a game that's been adamantly ported over to DX12. One would think that a few of the temporal effects, or even the AA methods used, would be offloaded to the compute queue, especially on the Xbox One version, which could benefit greatly from asynchronous compute. But though it's definitely DirectX 12, there doesn't seem to be anything actually being put into the compute queue at all. It's empty. Even though AMD has quite the large advantage in all resolutions, it isn't because of asynchronous compute at all, but due to something else entirely. Taking a look at GPUView after a particularly grueling session revealed literally nothing but the render queue full, to the brim. Regardless of how they get the work to the GPU and our screens, it still looks quite good, and though it's odd that there's little difference between 720p and 1080p, it's quite good looking at higher resolutions, and it even runs well enough to be playable at anything but 2160p. As we said in the review itself, the gameplay is great, if the game as a whole is a bit lacking. But regardless, it runs, and even runs acceptably on AMD hardware at the moment, despite not making use of asynchronous compute. Be sure to let us know how your system runs in Quantum Break and if you see any other issues that we haven't yet.
 
Video benchmark koji sam ja gledao pokazuje vecu razliku izmedju 390 i 970 nego na TT grafikonima. U svakom slucaju, i pored solidnog fps na radeon karticama igra radi i izgleda ocajno. Stuttering je nesnosan a igra je bukvalno emulirana sa Xboxa. Ako je to DX12 onda smo ga ugasili...
 
Poslednja izmena:
hahahahha GOW svaka cast, ja sam igru kupio ali ruzniju igru skoro nisam vidio :D sreca pa ej dobar gameplay :D
 
Izgleda da je dx12 daleko od toga da ispuni svoj puni potencijal vec sad....aj da mu se pruzi shansa,mozda ce u buducnosti doneti bolju optimizaciju i performanse pre svega...

Off --- pazario sam r9 380x nitro...shuricu je na i5 2500k..pa se iskreno nadam da ce dx12 pruzati ono sto se od njega ocekuje za godinu ili dve..
 
Izgleda da je dx12 daleko od toga da ispuni svoj puni potencijal vec sad....aj da mu se pruzi shansa,mozda ce u buducnosti doneti bolju optimizaciju i performanse pre svega...

Off --- pazario sam r9 380x nitro...shuricu je na i5 2500k..pa se iskreno nadam da ce dx12 pruzati ono sto se od njega ocekuje za godinu ili dve..

mislim da dx12 ako bude neki napredak ce najbolje radi na amd polaris i nvidia pascal, cisto da ti ne ubijem nadu :D
 
Pazaricu polaris tamo 2019 kad bude izasao Nikopolidis :) hahaha...kaskam za tehnologijom i trendovima u it industriji..tesko je to ispratiti kad imas platu 300 eur! Neka mene sa 380x :)
Ps. Nada umire poslednja
 
Pazaricu polaris tamo 2019 kad bude izasao Nikopolidis :) hahaha...kaskam za tehnologijom i trendovima u it industriji..tesko je to ispratiti kad imas platu 300 eur! Neka mene sa 380x :)
Ps. Nada umire poslednja

ne kaskas ti nista za tehnologijom sa 380x, daleko od toga, a i 2500k je dan danas sam vrh od cpu, tako da to je laz :D
 
hahahahha GOW svaka cast, ja sam igru kupio ali ruzniju igru skoro nisam vidio :D sreca pa ej dobar gameplay :D
Razlog za to je ovaj:
Render technique and resolution on Windows 10
The Windows 10 version of Quantum Break uses the same reconstruction method as on Xbox One. If your resolution is set to 1080p, the game temporally reconstructs the image (except UI) from four 720p buffers rendered with 4xMSAA, just like on Xbox One. Engine assigns input geometry samples from 4xMSAA rendering into shaded clusters in order to maximize covered geometry while keeping the performance on acceptable level by reducing expensive shaded samples. When you change the resolution, the buffers used to construct the image are always 2/3rds of the set resolution, i.e. in 2560x1440 they would be 1706x960.
 
1460841519d5rX3pPqHU_3_1.gif


http://www.hardocp.com/article/2016/04/17/hitman_2016_performance_video_card_review/3#.VxZU9noqyeI

The Bottom Line

Hitman (2016) is a bit of a miss in the graphics and graphics features department. The one forward looking feature it has, DX12, is currently broken for all intents and purposes. With constant freezing and lock-ups DX12 is currently un-usable actually playing Hitman.

http://www.guru3d.com/articles_pages/hitman_2016_pc_graphics_performance_benchmark_review,9.html

I find Hitman to be a fun title, but they probably should have stuck at DX11. The many DX12 related issues we stumbled into might be fascinating for a technology editor, but for an end-user a darn shameful experience. I mean active framelocks that we can only disable by using 2 monitors and varying refresh rates etc ... come on.

Zanimljivo je uporediti zakljucke sa ova dva sajta sa onim od TweakTown-a :)

Hitman is an exploratory lesson in how to properly implement DirectX 12 into a game in these early stages of the API.
 
Early stages of the API... koji postoji vec godinu i kusur dana. Vulkan je finalizovan pre par meseci, bilo je par problema slicne prirode u Talosu ali su vec sredjeni. Pritom Croteam niko ne sponzorise da naprave Vulkan backend. Sramota koliko je propao Microsoft, nemaju nijedan novi consumer related proizvod koji radi kako treba.
 
igra na dx12 radi sporije nego na dx11 wtf!!!
 
Early stages of the API... koji postoji vec godinu i kusur dana. Vulkan je finalizovan pre par meseci, bilo je par problema slicne prirode u Talosu ali su vec sredjeni. Pritom Croteam niko ne sponzorise da naprave Vulkan backend. Sramota koliko je propao Microsoft, nemaju nijedan novi consumer related proizvod koji radi kako treba.

A kazes Vulkan je bolji? I od jedne igre (Talos) koja trenutno postoji na Vulkanu, postoji problem sa jednom igrom :D
 
Nije bolji, sve je to ista stvar. Razlika je u tome sto Khronos grupa ne gura Vulkan ljudima niz grlo i ne veze API uz operativni sistem kao sto radi Microsoft. Tehnicki nije bolji (ista stvar), celokupno mnogo bolje resenje. Problem sa stutteringom je resen, zapravo problem je kao i do sada bio sa drajverima tako da od price da drajveri nece puno uticati na rad novih API-ja nema nista.

Meni je u interesu da Vulkan zazivi i to nema nikakve veze sa Linuxom, SteamOS ili Android gejmingom. Jednostavno hocu da se igram novih igrica na Windows 7 a Microsoft mi to ne omogucava,
 
Nazad
Vrh Dno