- Učlanjen(a)
- 09.01.2011
- Poruke
- 6,378
- Poena
- 585
Vi i dalje raspravljate o nečemu što je odavno objašnjeno i ne obazirete se na to.
Zašto AS nije korišćen ranije? Zato što nije ni moguće u DX11 API-u. Nije bezveze AMD gurao Mantle, koji sada živi kroz Vulkan i DX12. Pre godinu dana je bilo 4 igre koje su koristile tu mogućnost (Mantle i GNM) http://www.anandtech.com/show/9124/amd-dives-deep-on-asynchronous-shading
Zašto nema više DX12 igara? To je API koji je objavljen letos, a razvoj igre ozbiljne traje 2-3 godine. Može nešto da se zbudži na brzinu (GoW), ali to nije to. Zato je npr. Deus Ex odložen. Ono što imamo za sada i što ćemo imati do kraja godine, sasvim je dovoljno/očekivano.
Zašto Maxwell sa manje trazistora radi bolje nego GCN ili Kepler? Pa ima manje tranzistora jer su izbačene/neimplementirane stvari koje neće koristiti. I zato u DX11 igrama, ACE blokovi stoje prazni, a trebalo je potrošiti silikon na njih. Međutim, kada postoji mogućnost za bolje iskorišćenje hardvera, tj. low-level API (Mantle, DX12, Vulkan, GNM...), onda vidimo malo drugačije rezultate
http://www.computerbase.de/2016-03/hitman-benchmarks-directx-12/2/
http://www.anandtech.com/show/10067/ashes-of-the-singularity-revisited-beta/3
(da znam da je beta, ali već je rečeno 100 puta da je ovo poslednja optimizacija performansi i da se do finalne verzije samo ispravljaju bagovi. Ko ne veruje neka pogleda za 10 dana ponovo)
Prebacivanje dela posla sa hardver na softver je ono što je omogućilo Maxwellu veće taktove i niži TDP u odnosu na Kepler i GCN i tome je pisano mnogo puta. Evo da obećam, ako GP104 karte dođu sa AS, u 16nm procesu i budu imale isti max. klok kao GM204, kupujem gajbu piva za društvo sa ove teme.
Što se tiče filipenkovog izbora igara, na stranu što je takav izbor skroz subjektivan, u nekim od tih igara GCN izjednačen sa Maxwell-om. Ja npr nisam igrao nijedan AAA naslov od prošle godine (a većina su TWIMTBP), dok planiram 4-5 ovogodišnjih. Ovde imamo, mnogi će se složiti, lep pregled jačine karata. Mada verujem da je nekima trn u oku to što su 970 i 960 iza konkurencije
Ali na primer, ovde je 280X za 10% brža od 380X, a ja nikad ne bih uzeo Tahiti pored Tonge 
http://www.pcgameshardware.de/Grafi...s/Rangliste-GPU-Grafikchip-Benchmark-1174201/
Ili npr. ova tabela
http://www.techpowerup.com/reviews/Sapphire/R9_390_Nitro/23.html
Ali svi ovi grafici su glupost, jer razlika od 2-3 frejma u proseku ne znači ama baš ništa, i mogu da se kladim sa bilo kim od vas da ne biste primetili razliku golim okom ako bi ista igra išla na 2 karte (iz iste klase), tj na dva PC-a paralelno
Na kraju, priče o day1 drajverima i patchevima nemaju veze sa arhitekturom već sa neozbiljnošću developera i izdavača. Pri tom neko stalno provlači priču da AMD kasni mesecima sa drajverima, a u proseku kasne 3 dana za nVidia-om, koja mesec dana kasnije izbacuje drajver za svoju igru (release notes za poslednje drajvere kaže između ostalog - This driver ensures you will have an optimal experience with... Rise of the Tomb Raider). Za RotTR AMD je izbacio drajver 3 dana kasnije, a ja koji sam uzeo igru odmah po izlasku, mesec dana kasnije sam stigao do 50%. U međuvremenu i jedni i drugi su ispravljali bagove sa tom igrom. A to je prevara, jer neću poluproizvod da platim 50€ (tj. 13€ kod braće Rusa
). I to je ono o čemu npr. Oxide priča. Njihova beta je u boljem stanju od neki igara nakon 2-3 patch-a. I rekli su da neće raditi nikakve optimizacije po izlasku. Evo primera jedne Gameworks igre koja je nekoliko meseci čekala na optimizaciju, čak i na Maxwell arhitekturi.
http://www.maximumpc.com/fallout-4-graphics-revisited-patch-13/
Nadam se da su vlasnici GTX-a srećni što su imali day1 drajver za Fallout 4. Posebno oni koji su do izlaska 1.3 patch-a prešli 90% igre.
Ponovo se vraćam na to da low-level API (DX12, Vulkan) prebacuje odgovornost sa IHV-a na developere i izdavače, tako da priče o drajverima više ne piju vodu. I ako dobijemo novog Betman-a, moći ćemo da ih oteramo u 3 lepe, iako ih to neće mnogo potresti
Zašto AS nije korišćen ranije? Zato što nije ni moguće u DX11 API-u. Nije bezveze AMD gurao Mantle, koji sada živi kroz Vulkan i DX12. Pre godinu dana je bilo 4 igre koje su koristile tu mogućnost (Mantle i GNM) http://www.anandtech.com/show/9124/amd-dives-deep-on-asynchronous-shading
Zašto nema više DX12 igara? To je API koji je objavljen letos, a razvoj igre ozbiljne traje 2-3 godine. Može nešto da se zbudži na brzinu (GoW), ali to nije to. Zato je npr. Deus Ex odložen. Ono što imamo za sada i što ćemo imati do kraja godine, sasvim je dovoljno/očekivano.
Zašto Maxwell sa manje trazistora radi bolje nego GCN ili Kepler? Pa ima manje tranzistora jer su izbačene/neimplementirane stvari koje neće koristiti. I zato u DX11 igrama, ACE blokovi stoje prazni, a trebalo je potrošiti silikon na njih. Međutim, kada postoji mogućnost za bolje iskorišćenje hardvera, tj. low-level API (Mantle, DX12, Vulkan, GNM...), onda vidimo malo drugačije rezultate
http://www.computerbase.de/2016-03/hitman-benchmarks-directx-12/2/
http://www.anandtech.com/show/10067/ashes-of-the-singularity-revisited-beta/3
(da znam da je beta, ali već je rečeno 100 puta da je ovo poslednja optimizacija performansi i da se do finalne verzije samo ispravljaju bagovi. Ko ne veruje neka pogleda za 10 dana ponovo)
Prebacivanje dela posla sa hardver na softver je ono što je omogućilo Maxwellu veće taktove i niži TDP u odnosu na Kepler i GCN i tome je pisano mnogo puta. Evo da obećam, ako GP104 karte dođu sa AS, u 16nm procesu i budu imale isti max. klok kao GM204, kupujem gajbu piva za društvo sa ove teme.
Što se tiče filipenkovog izbora igara, na stranu što je takav izbor skroz subjektivan, u nekim od tih igara GCN izjednačen sa Maxwell-om. Ja npr nisam igrao nijedan AAA naslov od prošle godine (a većina su TWIMTBP), dok planiram 4-5 ovogodišnjih. Ovde imamo, mnogi će se složiti, lep pregled jačine karata. Mada verujem da je nekima trn u oku to što su 970 i 960 iza konkurencije
http://www.pcgameshardware.de/Grafi...s/Rangliste-GPU-Grafikchip-Benchmark-1174201/
Ili npr. ova tabela
http://www.techpowerup.com/reviews/Sapphire/R9_390_Nitro/23.html
Ali svi ovi grafici su glupost, jer razlika od 2-3 frejma u proseku ne znači ama baš ništa, i mogu da se kladim sa bilo kim od vas da ne biste primetili razliku golim okom ako bi ista igra išla na 2 karte (iz iste klase), tj na dva PC-a paralelno
Na kraju, priče o day1 drajverima i patchevima nemaju veze sa arhitekturom već sa neozbiljnošću developera i izdavača. Pri tom neko stalno provlači priču da AMD kasni mesecima sa drajverima, a u proseku kasne 3 dana za nVidia-om, koja mesec dana kasnije izbacuje drajver za svoju igru (release notes za poslednje drajvere kaže između ostalog - This driver ensures you will have an optimal experience with... Rise of the Tomb Raider). Za RotTR AMD je izbacio drajver 3 dana kasnije, a ja koji sam uzeo igru odmah po izlasku, mesec dana kasnije sam stigao do 50%. U međuvremenu i jedni i drugi su ispravljali bagove sa tom igrom. A to je prevara, jer neću poluproizvod da platim 50€ (tj. 13€ kod braće Rusa
http://www.maximumpc.com/fallout-4-graphics-revisited-patch-13/
Nadam se da su vlasnici GTX-a srećni što su imali day1 drajver za Fallout 4. Posebno oni koji su do izlaska 1.3 patch-a prešli 90% igre.
Ponovo se vraćam na to da low-level API (DX12, Vulkan) prebacuje odgovornost sa IHV-a na developere i izdavače, tako da priče o drajverima više ne piju vodu. I ako dobijemo novog Betman-a, moći ćemo da ih oteramo u 3 lepe, iako ih to neće mnogo potresti
Poslednja izmena: