Šta je novo?

The DirectX 12 Performance Preview: AMD, NVIDIA, & Star Swarm

Trend da uzmes ~30 najnovijih igara (dakle igara, a ne demoa, igara u razvoju itd..), testiras ih i uporedis. Vrlo jednostavno i realno.
 
Trend da uzmes ~30 najnovijih igara (dakle igara, a ne demoa, igara u razvoju itd..), testiras ih i uporedis. Vrlo jednostavno i realno.

Bez obzira na njihovu uspešnost, prodavanost, igrivost, epizodnost, ekskluzivnost? Pitam zbog:

Rise of the Tomb Raider, Hitman, Ashes of the Singularity i Gears of War Ultimate Edition. Od toga, u RoTR od DX12 nema baš nikakvih benefita, Hitman je epizodna igra koja će izlaziti na kašičicu narednih meseci i godina, Gears of War je Windows Store ekskluziva sa očajnim manama i imamo Ashes of the Singularity, koji je još uvek u razvoju.

U najavi je patch za Just Cause 3, Descent Undergroud je early access, biće i u Forza i Quantum Break igrama, koje su opet Windows Store ekskluzive i u kojima je diskutabilno da li DX12 išta donosi. Jedino je novi Deus Ex pristojna igra od svih najavljenih.
 
Cemu sluze AS i da li je njihova upotreba mandatorna? Da li postoji neko drugo resenje koje bi postiglo slican rezultat?

http://www.anandtech.com/show/9124/amd-dives-deep-on-asynchronous-shading

nVidia hardver ne poseduje ekvivalent ACE (Asynchronous Compute Engines). To bi trebalo da se promeni sa Pascal arhitekturom. Bilo je price i za Maxwell arhitekturu da ce stizati sa ARM jezgrima, ali je to odlozeno da li za Pascal ili Volta arhitekturu, ne zna se jos. To bi trebala biti ista ona CPU jezgra koja idu u Tegra samo sto ce na desktopu verovatno da rade isto sto i ACE, a mozda i mnogo vise. O Pascal arhitekturi se za sada ne znaju tehnicki detalji.
 
Bez obzira na njihovu uspešnost, prodavanost, igrivost, epizodnost, ekskluzivnost? Pitam zbog:

Nesto sto vec radi techpowerup, mada bih ja to doradio.
Od nabrojanih bih uvrstio Tomb Raider i Hitman. Gears of War svakako ne bih, to je jedna od prvih Unreal engine 3 igara (i Ultimate Edition je UE3 ?). Ashes jos nije izasao.
 
Trend da uzmes ~30 najnovijih igara (dakle igara, a ne demoa, igara u razvoju itd..), testiras ih i uporedis. Vrlo jednostavno i realno.

Posebno što jedna igra daje 20% prednosti nVidia-i, druga AMD-u a u trećoj su izjendačeni. Ili ista igra, iste karte a različiti rezultati na različitim sajtovima. Ja mislim da je tu metodlogija merenja problem :D Ili da se setimo one stare - pola jede meso, pola kupus, u proseku sarma :)
 
Poslednja izmena:
Pa zato se i testira mnostvo igara, da bi se izvukao prosek. To sto jedna radi bolje na AMD-u a druga na nVidia-i za 20% ne daje neki zakljucak o brzini karte.
Druga je prica da kad pazaris kartu gledas nekoliko igara koje ces igrati duze vreme pa na osnovu njih kupujes.

To je taj Trend (™) koji znaci daleko vise od Trona (™) doticnog clana cije ja postove ne vidim osim kad ga neko citira :D
 
Pa zato se i testira mnostvo igara, da bi se izvukao prosek. To sto jedna radi bolje na AMD-u a druga na nVidia-i za 20% ne daje neki zakljucak o brzini karte.
Druga je prica da kad pazaris kartu gledas nekoliko igara koje ces igrati duze vreme pa na osnovu njih kupujes.
Kako da gledam u budućnost :) Kako sam ja mogao da znam zahteve za RotTR, Hitman, Deus Ex, Sniper Elite 4... kad sam kupovao kartu? I na kojoj arhitekturi će bolje raditi :)

Ono što je bitno je da sada kada su DX12 i Vulkan tu, developeri više neće moći da se vade na drajvere i IHV. Imaju White paper pa nek pokažu da li stvarno hoće da naprave dobru igru, il' samo duzmu novce :d
 
Moram da pitam sve okupljene, posebno tebe i filipenka koji trend treba da se prati trenutno, u ovom trenutku, da možemo da kažemo koja je arhitektura bolja? Sada, ovog trenutka. Bez obzira na DX11/12 priču.
Šta treba da uključimo u kalkulaciju da bi dokazali da je jedna arhitektura bolja od druge?

EDIT: i koje kartice suprotstavljamo kojim karticama? Cenovno? FuryX vs GTX980Ti?


Kao što reče Space Beer:

Ukratko - nijedna.


Prosto nemaš relevantnu količinu niti relevantan kvalitativan uzorak da bi merio jedne naspram drugih na osnovu broja ili kvaliteta. Plus što je uglavnom DX12 za sada ubacivan pomoću zakrpa.

Sve u svemu, nema nikakve poente zaključivati o DX12 osim nekih rudimentarnih stvari koje (ne) znamo. Na primer, ti asinhroni šejderi. Oni su super u teoriji i donose lepu prednost AMD-u, ali koja je poenta ako ih ne budu implementirali/koristili? Neka bude da ih koristi do 5 igara, kakve onda koristi od njih? Nikakve. Ovako u teoriji, može da dođe 150 igara sa njima, a isto tako može sve da ostane na Ashes of the Singularity i Ashes of the Singularity 2, ili da koriste ovu tehniku 3-7 naslova ukupno.

Sveukupno, nema nikakve reprezentativne mase igara koja bi reprezentovala šta je bolje za budućnost. A kako developeri imaju vrlo jasnu tendenciju ka uprošćavanju svega, pitanje je šta će uopšte koristiti napredne tehnike. Ni sam DX12 ne deluje više tako opšte rasprostranjiv generalno gledano, a kamoli neke njegove specifične funkcije.
 
To je vec treca prica :D
Neke od tih igara jos nisu izasle tako da ako sada kupujes kartu zbog njih, bolje sacekaj da izadju :D
Uostalom, ti imas 260X pa ti sve to i nije toliko bitno :)

EDIT: vi kazete nijednu, ja kazem mnogo, malo nam se razlikuju misljenja ali dobro :)
 
Poslednja izmena:
Ono što je bitno je da sada kada su DX12 i Vulkan tu, developeri više neće moći da se vade na drajvere i IHV. Imaju White paper pa nek pokažu da li stvarno hoće da naprave dobru igru, il' samo duzmu novce :d

Pa jeste, kada bi developeri tako gledali, sve se bojim da će oni da trče da prigrle nove tehnologije, kao i da igre imaju benefita od te tehnologije. Danas gejming industrijom drmaju Dote, Counteri, indi naslovi koji nemaju baš nikakvih posebnih benefita od tih naprednih tehnologija. Na svaki ishajpovani naslov dođu 3-12 naslova koja zaista igramo i koji su tako pravljeni da je svejedno na čemu su.
 
haha ccc pa AS su sastavni dio GCN arhitekture iste one arhitekture koju AMD gura 4 godine i ne gura je bezveze, na istoj toj arhitekturi stoje sve aktivne konzole, ako se nece koristis asinhroni shederi sta ce se onda koristiti? mozda imaginarni Nvidia driveri koji ce raditi posao AS ma dajte molim vas kakve gluposti pisete pa za nepovjerovati.
 
Poslednja izmena:
Misliš, Darkest Dungeon, Dota, Counter, Torment Numenera i slični će da traže asinhrone šejdere i trče da podrže DX12? Naravno da neće. Realniji je scenario da ćemo dobijati zahtevne i bagovite igre poput Xcom 2 nego da će nešto biti podržano samo zato što je deo GCN arhitekture.

Ili, da obrnem pitanje, ako GCN postoji već 4 godine (lol, ne zameraš što se nešto uporno gura 4 godine) kako to da postoji jedna jedina igra koja koristi asinhrone šejdere, i to je još uvek u early accessu?
 
Ne znam da li je dobro poređenje, ali ova priča oko upotrebe AS-a i nV podseća na onu oko Edisonovog otpora prema upotrebi dvosmerne struje. Treba uskratiti kvalitet i napredak zato što naš hw nije u stanju to da isprati.
 
Ko ih sisa ako hoce nek koriste ako nece ne moraju doce igre tipa BF5 crysis i ostali hitovi koji ce da iskoriste sve sto se ponudi.
Obrni ti pitanje kako hoces ja potpuno razumijem sta hoces da kazes...ti moras shvatiti da je DX12 tek u pocetku i da ce prave igre one koje su od pocetka pravljene na DX 12 doci tek sa izlaskom Polarisa i Pascala- pogotovo pascala.

Zna se da Maxwel nema AS (iako NV kaze da maxwel podrzava u fullu DX12 .naravno jos jedna demagogija od firme koja u zadnje vrjeme mnogo sto sta lazira) i da sada krenu prave DX12 igre te karte bi postale inferiorne u odnosu na konkurentske AMD karte, to Nvidiji apsolutno ne odgovara i ucinice sve da se razvojni timovi za sada okane DX12 ili ti da izbacaju patcheve DX12 koji gore rade nego pod DX11.

Jos jednom Dok ne izadju nove karte nema ni igrica oni pravi zasnovani na DX12, ovako cemo samo iscekivati, ali od toga nema nista bez novi kartica nece se viditi ni prednosti DX12
Pod istim ovim gore sto sam napisao krije se i odgovor zasto AMD gura GCN sve ovo godine.
 
Pa jeste, kada bi developeri tako gledali, sve se bojim da će oni da trče da prigrle nove tehnologije, kao i da igre imaju benefita od te tehnologije. Danas gejming industrijom drmaju Dote, Counteri, indi naslovi koji nemaju baš nikakvih posebnih benefita od tih naprednih tehnologija. Na svaki ishajpovani naslov dođu 3-12 naslova koja zaista igramo i koji su tako pravljeni da je svejedno na čemu su.

Dota 2 ima koristi od Vulkan API-ja ali samo u specificnim situacijama, kada se nalazi mnogo likova na ekranu. Nisu jos ubacili fensi optimizacije niti koriste prednosti GCN hardvera tako da cemo videti hoce li tu biti dodatnih benefita. Doduse ovo je DX12 tema ali to je maltene isto. Ionako Source 2 nece dobiti DX12 podrsku.
 
Kao što reče Space Beer:




Prosto nemaš relevantnu količinu niti relevantan kvalitativan uzorak da bi merio jedne naspram drugih na osnovu broja ili kvaliteta. Plus što je uglavnom DX12 za sada ubacivan pomoću zakrpa.

Sve u svemu, nema nikakve poente zaključivati o DX12 osim nekih rudimentarnih stvari koje (ne) znamo. Na primer, ti asinhroni šejderi. Oni su super u teoriji i donose lepu prednost AMD-u, ali koja je poenta ako ih ne budu implementirali/koristili? Neka bude da ih koristi do 5 igara, kakve onda koristi od njih? Nikakve. Ovako u teoriji, može da dođe 150 igara sa njima, a isto tako može sve da ostane na Ashes of the Singularity i Ashes of the Singularity 2, ili da koriste ovu tehniku 3-7 naslova ukupno.

Sveukupno, nema nikakve reprezentativne mase igara koja bi reprezentovala šta je bolje za budućnost. A kako developeri imaju vrlo jasnu tendenciju ka uprošćavanju svega, pitanje je šta će uopšte koristiti napredne tehnike. Ni sam DX12 ne deluje više tako opšte rasprostranjiv generalno gledano, a kamoli neke njegove specifične funkcije.

Nisi pročitao moje pitanje detaljno. Nisam govorio o DX12 već o trenutnim performansama trenutnih arhitektura.
Kako odrediti koja (čija) arhitektura je trenutno bolja (bolje radi)? Nevezano za DirectX.

Po tebi, koji su to faktori koji dokazuju da je jedna arhitektura bolja od druge? Koje parametre smatraš za merodavne? Koje kartice porediš sa konkurentnim? FuryX vs GTX980Ti? Cenovno?
 
Opet sam Filipa pitao o njegovom mišljenju trenutnih arhitektura, nevezano za DX12. ;)
Nije dobro pročitao prethodno moje pitanje jer je mislio da se odnosi na DX12 samo i svoj odgovor fokusirao na tu temu.
 
Poslednja izmena:

Ne slazem se da nema razlike. Svakako fizicki razlike postoje sa tehnicke strane.

Jednostavno treba uporediti specifikacije i karakteristike i sve je jasno.
Poslednji primer je Fury X sa GTX 980 Ti.

Broj tranzistora, kolicina sejder jedinica, razliciti memorijski standardi, tdp..
Fury ima poprilicno jace specifikacije na papiru dok u praksi zaostaje.
 
Ne znam da li je dobro poređenje, ali ova priča oko upotrebe AS-a i nV podseća na onu oko Edisonovog otpora prema upotrebi dvosmerne struje. Treba uskratiti kvalitet i napredak zato što naš hw nije u stanju to da isprati.

Nije ti dobro poređenje. Nvidia se ne opire upotrebi asinhronih šejdera (dvosmerne (lol) struje) već ih jednostavno nije implementirala pre dve godine, a biće implementirane u narednoj generaciji. Sa druge strane, u GCN kartama je to - navodno - implementirano već toliko godina. Pa što ih onda niko nije koristio do sada? Ajde, pre par godina, ali evo, već godinu dana postoji Windows 10, izašla je gomila igara, i ispada da ništa nije pravljeno za DX12.

Drugim rečima, nema tu Edison šta da se opire niti da se šiba sa Teslom. Tržište (tj. developeri igara) će odlučiti šta će biti korišćeno. Pri čemu je pitanje šta će im od toga zaista trebati.


Nisi pročitao moje pitanje detaljno. Nisam govorio o DX12 već o trenutnim performansama trenutnih arhitektura.
Kako odrediti koja (čija) arhitektura je trenutno bolja (bolje radi)? Nevezano za DirectX.

Po tebi, koji su to faktori koji dokazuju da je jedna arhitektura bolja od druge? Koje parametre smatraš za merodavne? Koje kartice porediš sa konkurentnim? FuryX vs GTX980Ti? Cenovno?

Bojim se da se ne razumemo, ali odgovoriću na pitanje. Mene ne interesuje da li je jedna arhitektura bolja od druge. Niti je to moguće tako lako odrediti. Sve i da AMD karte dobiju "podsticaj", koja je poenta kada to dolazi nakon End of Life ciklusa? Sada trebam da smatram da je arhitektura bolja jer će karte stare 3+ godina bolje raditi od konkurentskih karti starih 3+ godina, dok su tokom protekle 2 ili 3 godine bile apsolutno gore?

Sve u svemu, mene ne zanima da dokazujem ili pokazujem koja je arhitektura bolja jer znam da se oko kriterijuma teško možemo složiti. Mene zanima koje karte imaju bolje performanse i prikaz u igrama koje su mešavina najvećeg kvaliteta, grafičkog i tehničkog pomaka, najbolje prodaje i da su vodeće igre najpopularnijih žanrova. Pa ti biraj. Plus onda dođe subjektivni kriterijum "šta ja igram" i "šta je najpopularnije u žanrovima koje igram više od drugih žanrova", koji celu tu papazjaniju dodatno začini. I koja karta u određenom vremenskom periodu (ne slažem se da to treba da bude trenutak, jer šta je trenutak?) jeste bolje rešenje, ta karta je bolja.

U protekle dve godine, Nvidijine karte su za mene bile bolje jer su nudile superiornije iskustvo u odnosu na konkurente. Koje su to igre? Recimo, za mene su The Witcher 3, Metal Gear Solid V, Dying Light, Far Cry franšiza (ma šta mislio o pojedinim njenim delovima, npr. 4 je bezveze, ali 3, Blood Dragon, sada Primal, sasvim dobre), Borderlands, ARMA 3, Project CARS, Killing Floor 2, Grand Theft Auto, ARK. Imaš igre koje su krš ali koje su bitne sa aspekta tehnikalija. Recimo, The Division. Postoje i razne igre koje su bitne, ali u suštini ne utiču ninašta, jer rade podjednako (ili dovoljno) dobro (ili loše) na svim kartama. To su Darkest Dungeon, Starcraft, Counterstrike, Dota, FTL, Elite, Divinity, Pillars of Eternity, takav će biti Overwatch itd. Dark Souls bi, recimo, po svim parametrima objektivnog kvaliteta trebao da bude u prvoj grupi, ali verovatnije je da će raditi loše na svemu, pa je bolje staviti ga u drugu :) Isto kao i Total War, koji se raspada na bilo čemu. Uskoro će doći igre koje će biti relevantne, kao recimo Deus Ex ili Doom i tada će stanje za AMD karte biti nešto bolje. I sada, pogledam šta igram, sagledam, prisetim se ko je više kukao na izlasku svake od ovih igara.

Što se tiče poređenja samih kartica, smatram da treba porediti samo ono što je u cenovnoj klasi kada su performanse u pitanju. Međutim, šta sa onim situacijama kada je frka sa performansama perzistentna na raznim modelima? Problem je što je preterano prisutna situacija da čitava generacija ima probleme tehničke prirode ili nekakav inherentni problem sa hardverom, tipa Fury koji nema HDMI 2.0 podršku.

Takođe, šta kada se na nove drajvere čeka i po mesec i više dana? To je katastrofa situacija, jer mnogo kvari igranje, naročito ako je potrebno igrati multiplej naslov. Zamisli da izađe nova online igra, i da nekome (AMD-u, recimo :D ) treba mesec dana da zakrpi drajvere. Objasni ti nekome ko je platio svoju kartu više stotina evra da je zaostao u levelovanju i gomili partija, da su ga svi prešišali dok je on čekao na zakrpu. Džaba njemu što će kroz 2 godine dobiti podršku za asinhrone šejdere u nečemu što možda (ili najverovatnije) neće igrati, dok se nervira zašto ne može da uživa u potpunosti u svojoj igri koju ima sada i platio ju je 40-60 dolara.
 
Poslednja izmena:
Ne slazem se da nema razlike. Svakako fizicki razlike postoje sa tehnicke strane.

Jednostavno treba uporediti specifikacije i karakteristike i sve je jasno.
Poslednji primer je Fury X sa GTX 980 Ti.

Broj tranzistora, kolicina sejder jedinica, razliciti memorijski standardi, tdp..
Fury ima poprilicno jace specifikacije na papiru dok u praksi zaostaje.


Pa koja je poenta onda upoređivanja specifikacija i karakteristika i kako je onda sve jasno :d
 
Zamisljaj ti sta hoces samo sam cekao post o driverima, a zamisli ti opet kad ti driver sprzi kartu :d i kad ti od radnje do kuce iscuri pola gigabajta memorije :d....
 
Pa koja je poenta onda upoređivanja specifikacija i karakteristika i kako je onda sve jasno :d

Ne razumem te bas najbolje?

Hteo sam reci kada se ove dve karte uporede po specifikacijama i karakteristikama kao sto su potrosnja i sl. i kroz bateriju igara se dobije konkretan rezultat
zar to nije neki pokazatelj stanja samih razlika? Mozda sam ja razumeo pogresno vasu raspravu?
 
Ne razumem te bas najbolje?

Hteo sam reci kada se ove dve karte uporede po specifikacijama i karakteristikama kao sto su potrosnja i sl. i kroz bateriju igara se dobije konkretan rezultat
zar to nije neki pokazatelj stanja samih razlika? Mozda sam ja razumeo pogresno vasu raspravu?

Pogledaj dva boldovana dela, totalno su u koliziji. Koja je poenta upoređivati specifikacije i kako je tu onda sve jasno, ako Fury ima poprilično jače specifikacije dok u praksi zaostaje. To samo znači da nije jasno, tj. da nije dovoljno uporediti specifikacije.

Oko baterije igara - da, naravno. Ali kojih igara? I tu dolazimo do cele papazjanije...
 
Pogledaj dva boldovana dela, totalno su u koliziji. Koja je poenta upoređivati specifikacije i kako je tu onda sve jasno, ako Fury ima poprilično jače specifikacije dok u praksi zaostaje. To samo znači da nije jasno, tj. da nije dovoljno uporediti specifikacije.

Oko baterije igara - da, naravno. Ali kojih igara? I tu dolazimo do cele papazjanije...

Izvini, strasno sam umoran, koncetracija mi je na izmaku.

Konkretno dacu primer ako jedan cip ima 8.9 milijardi tranzistora a drugi 8 milijardi, jedan 4096 sejder jedinica a drugi 2816 itd.. Kapiras sta hocu da kazem?
Sa druge strane jedan cip vise trosi, drugi manje itd.. Jedan cip ima vecu povrsinu a opet ima znacajno bolje karakteristike itd. Takvi primeri. Ima tu jos dosta detalja koji se prepoznaju u samom radu sa hardverom.

Po meni se ovde vide ocigledne razlike jer je sama tehnoloska platforma drugacija pa iz toga proizilazi da nikako dva cipa sa razlicitim arhitekturama ne mogu da budu ista kako je ovde receno, tj. da nema razlike.
U kom smislu nema razlike? Sto ostvaruju slicne ili jedna malo bolje a jedna malo losije rezultate? To je merilo? Ili cena? Hajde da se dogovorimo koji parametar uzimamo za poredjenje jer ako poredimo striktno
tehnologije tu postoje razlike i uvek ce biti.

Sto se tice igara uvek se testiraju aktuelne, neki sajtovi odrade solidan posao, neki oskudniji ali presek svega sto se dobije daje neko stanje koje ne moze da se opovrgne.
U svakom slucaju pojedinacni testovi korisnika su uvek tu da pripomognu nekoj dilemi..

Nadam se da sam sada ubo sustinu..
 
Jedan je cip full cip sa Dp segmentom drugi je cistokrvno Gaming chip, zasto prvi cip vise trosi jasno ko dan, zasto drugi cip nema AS jasno ko dan skresano mu sve samo da manje trosi i daje bolje performanse u DX11 naslovima.

Zasto se ufatila frka oko asinhroni shedera? zasto Nvidia nije implementirala to u svoj chip da li su mogli da li bi im bila ista ili veca potrosnja u odnosu na AMD chip, da li bi se u chip kakav jeste moglo to uopste utrpati, mnogo otvoreni pitanja.

Jednostavan odgovor razlicite arhitekture razlicito gledanje, razlicite performanse u razlicitim igrama.
 
ljudi moji dx12 je za sad jedno veliko shit to je poenta, sve drugo je nebitno manite se price u prazno, radite nesto...
 
ljudi moji dx12 je za sad jedno veliko shit to je poenta, sve drugo je nebitno manite se price u prazno, radite nesto...

Da, back u reality, :eyebrows:
ljudi se izigrase sa 780, 780Ti, 970, 980 i 980Ti karticama,( dobro, i sa AMD kartama, ali nesto malo manje :eyebrows:) vec skoro tri godine, to u smislu, ma DX12 ce doneti neke 'vanzemaljske' stvari, mislim, ko da Isus dolazi, :Klanjanje :D,
 
Poslednja izmena:
Naigrali su se ljudi i sa HD7950/7970...
 
Vrh Dno