Šta je novo?

Telekom Srbija VDSL (FAQ 1. post)

Oni da hoce mogu da podignu i dostiznu stopu i stvarnu stopu to sam video u jednom momentu su stavili dostiznu stopu na 93 i margina za download se povecala na 8.5.Zasto nece pitanje je samo i oni to znaju verujem da mogu da odrade to nego kao da nekom cuvaju dodatni protok i margine..
Ništa oni ne "stavljaju" niti mogu ručno da manipulišu od toga što si spomenuo. Max Attainable rate je samo procena rutera, koja je često prilično nebulozna i previše optimistična.
Sve što provajder može da menja je output power / "jačina signala" i za to postoje maximalne dozvoljene vrednosti za pojedinačne profile.
Plus nije tvoja "parica" jedina u kablu koji ide do centrale, tako da količina šuma varira i zavisi i od drugih korisnika.
 
Ništa oni ne "stavljaju" niti mogu ručno da manipulišu od toga što si spomenuo. Max Attainable rate je samo procena rutera, koja je često prilično nebulozna i previše optimistična.
Sve što provajder može da menja je output power / "jačina signala" i za to postoje maximalne dozvoljene vrednosti za pojedinačne profile.
Plus nije tvoja "parica" jedina u kablu koji ide do centrale, tako da količina šuma varira i zavisi i od drugih korisnika.
Sto znaci da oni mogu da povecaju jacinu signala ali ih kao sprecava profil i drugi korisnici jel to hoces da kazes.Oni sve kao rade daljinskim putem nemogu da verujem...
 
Poslednja izmena:
@markoni6789 Hoću da kažem da ne "zakidaju" oni tebi ništa jer im je to fetiš već je namešteno tako kako je namešteno da bi to radilo iole stabilno i da ih ti ne bi zvao 15 puta nedeljno da se žališ da ti net često prekida.

A pojačavanje signala ne može u nedogled i posle određene tačke imaš i loš odnos "šum : signal" ( = SNR margina) i kontra efekat na stabilnost veze.

I naravno što veći broj korisnika i što su im veće brzine to je ukupan šum u kablu veći i margine padaju svim korisnicima samim tim i ostvarive brzine sa stabilnom konekcijom opadaju.
 
@markoni6789 Hoću da kažem da ne "zakidaju" oni tebi ništa jer im je to fetiš već je namešteno tako kako je namešteno da bi to radilo ispale stabilno i da ih ti bi zvao 15 puta nedeljno da se žališ da ti net često prekida.

A pojačavanje signala ne može u nedogled i posle određene tačke imaš i loš odnos "šum : signal" ( = SNR margina) i kontra efekat na stabilnost veze.

I naravno što veći broj korisnika i što su im veće brzine to je ukupan šum u kablu veći i margine padaju svim korisnicima samim tim i ostavite brzine sa stabilnom konekcijom opadaju.
Ja tebi verujem i vidim da se dosta razumes u sve ali nemogu da verujem da nece da mi podese modem na 80/10 jel im cini uslugu da ih stalno pozivam za tako nesto.Mogu da povecaju signal bar malo niko i ne trazi u nedogled.shamanNS mozes mi se javiti na pvt
 
Poslednja izmena:
Ne mogu, već su ti pustili downstream output power (14.6 dbm) jači / veći & preko vrednosti koja je definisana za maximum za 17a profil (14.5 dbm).

Nisi trebao da uzimaš 100/10 paket sa tom paricom ako ti je toooliko bitno da bude 80 Mbps & da ispune >= 80% od ugovorne brzine koliko su kao i zakonski u obavezi.

I meni su nudili 2020. taj paket a meni em što je bilo jasno da teško da bi i ~72 Mbps radilo dozvolio stabilno em sam konačno dobio mogućnost da mogu da uzmem nečiju optiku (konkretno Orion) tako da sam sa zadovoljstvom to odbio i raskinuo DSL ugovor čim je istekla UO.

To ti je što ti je. Sa gruvanjem jačeg signala neće se postići ništa bolje od trenutnog stanja. Ostaje to ili ti da proveriš stanje telefonske utičnice i ostatka instalacije u kući / stanu pa da vidiš možda tu lokalno imaš dodatni šum i to da rešiš zamenom kabla ili da smaraš Telekom da oni dalje od tebe juče i kontrolišu "spojeve" i DSL ploču i centrali.
 
Evo ja sam planiao da zamenim novi kabal da stavim utp do uticnice uzecu cat 6,7 najaci.A oni nek provere spojeve i DSL plocu u centrali ali oni to neceju ja neznam koga da pozovem i da ih nagovorim na to zaista ako nekog ovde ima ko moze da pomogne i radi u telekom nek mi pise..
 
Nemoj trošiti novac na CAT6 i CAT7 kablove. Oni u odnosu na CAT5e imaju različite performanse tek na frekvencijama većim od 150MHz.
VDSL 17a profil koristi frekvencije do 17MHz, ništa nećeš dobiti skupim kablom, a ubićeš se da na CAT6 namestiš RJ11 konektor.
U tom pogledu nećeš dobiti ništa. Jedino što će biti manji "eho" zbog manje razlike u otporu i kapacitivnosti u odnosu na dolazni kabl (ako su provodnici u njemu deblji i sa manjim otporom/većim kapacitetom).

CAT5e ima bolje prerformanse od običnog telefonskog kabla zato što su provodnici uvrnuti jedan oko drugog. Time se anulira šum indukovan sa strane, twisted pair kablovi su namerno tako napravljeni. Izuzetno je bitno da koristiš provodnike iz istog para (recimo narandžasti i narandžasto beli provodnik) za srednja dva kontakta na RJ11 konektoru.
 
Bolje je koristiti UTP nego običan telefonski kabl od priključnog stuba do utičnice?
 
Ne mozes pogresiti ako odatle do utičnice staviš CAT5e kabl, naravno uz isto pravilo da koristiš dve žice iz istog para.
 
CAT5e je bolji iz razloga što je u pitanju twisted pair kabl. Samim tim što su žice uvrnute po parovima celom dužinom kabla, eliminiše se bilo kakav spoljni šum. Naravno ako koristiš isti par žica.
 
Sloro dva meseca pokušavam da pređem sa ADSL na VDSL.
Poblem je što nisam kod Telekoma već kod drugog provajdera.
A Telekom još nije odgovorio mom provajderu da li na mojoj centrali ima tehničkih uslova.
Kome da se žalim?
Zar nije Telekom dužan da izvrši proveru?
 
Poslednja izmena:
Ja imam da kazem identican slucaj, bio kod mts godinama vdsl korisnik, raskinuo sa mts da predjem kod Beotel-a jer imaju isto bez UO obaveze, od 18 februara se ganjam sa njima jer ne daju drugom provajderu da mi pusti uslugu, znaci potpisao ugovor dobio opremu, migracioni kod sve i dalje nista.
 
Brat potpisao novu UO za vdsl nema mesec dana. Dobio je jedan meaec 50% popusta. Nije zadovoljan uslugom pa bi raskinuo UO. Da li placa neke penale zbog toga ilinsamo jedan taj jedan mesec razlikubu ceni.
 
Ako nije uzimao nove usluge, moze da plati samo iznos popusta.
 
@Gileb samo neka napomene da želi raskid po modelu - povoljnije po krajnjeg korisnika, tj. da samo plati do sada iskorišćenu razliku između beneficirane i pune cene paketa.
Drugi skuplji model raskida je da otplati sve preostale mesečne naknade.

1743779056446.png
 
Da li je neko skoro uvodio VDSL na novoj telefonskoj liniji? Zanima me da li oni sprovode kabl od njihove priključne kutije do telefonske utičnice (modema) ili to ja treba da uradim pre nego što dođu monteri?
 
Koji tip objekta je u pitanju i da li su instalacije vazdusne ili podzemne?
 
Koji tip objekta je u pitanju i da li su instalacije vazdusne ili podzemne?
Podzemna, u pitanju je kuća ali se priključna kutija nalazi na pomoćnom objektu (lokal) u istom dvorištu pa bi trebao kabl da se razvuče vazdušno od tog lokala do kuće (objekti su oko 3 metra udaljeni ali dele isti kućni broj i vlasnika), ranije je isto bio korišćen DSL u kući ali je kabl skinut u međuvremenu
 
Prvo moraju da ti puste fiksni i da u njihovom sistemu upišu da je linija "živa". Da li će u tom procesu hteti da razvlače kablove ne znam...

Tek kad linija postane "živa", mogu da pokrenu xDSL zahteve.
 
Prvo moraju da ti puste fiksni i da u njihovom sistemu upišu da je linija "živa". Da li će u tom procesu hteti da razvlače kablove ne znam...

Tek kad linija postane "živa", mogu da pokrenu xDSL zahteve.
Znači ne može jednim izlaskom na teren?
Na sajtu kada sam naručivao BOX imala je opcija za novu liniju, ali je bila i opcija da se dodaju VDSL i IPTV na postojeću liniju ali sam ja izabrao novu.
Naknadno ću da ih pitam da li mogu da zadržim isti broj koji je pre 2 godine bio na toj parici, kada probam da ga pozovem nepostojeci je tako da je verovatno slobodan
 
Nazad
Vrh Dno