Dugo nisam odgvorio na ovo pitanje zato so ni sam nisam bio siguran sta da mislim. Oni koje ne bude mrzelo da pretraze thread videce da sam u poruci u kojoj sam se pozalio na probleme sa konekcijom naveo i sledece:
Danas sam uspeo da dobijem tehnicku podrsku i pri kraju razgovora proradi, ali minut kasnije opet pocne da kilavi.
, a covek koji je dosao iz Telekoma je zamenio modem. Ne kazem da nije moguce da je modem na kratko sam od sebe ispravno proradio pa onda opet prestao da radi, samo izgleda malo cudno da se to desi bas u onom kratkom vremenskom periodu tokom kojeg se covek iz call- centra osetio smoren mojim zanovetanjem.
Modem koji je donesen kao zamena, HG 520C, imao je i mogucnost bezicne konekcije, a o mogucnosti da se treca lica posluze internet konekcijom ljudi koji imaju ovaj modem pisano je i ovde na forumu pa ovim necu daviti. Reci cu samo da sam posle instalacije packet sniffing programa utvrdio da se to desavalo i u mom slucaju. Naravno, ne bih ovo ni primetio (niti bi mi smetalo) da neko nije resio da se napravi pametan i brljao mi po sistemu. Jedino sto u svemu ovome zaista cudi je veliko interesovanje ljudi za Facebook koji je na mene ostavio utisak odvratnog virtuelnog splava. Neka se niko ne oseti uvredjen, mozda tamo ima i pametnih stvari a ja nisam dobro pogledao. Oni koji rese da se slepuju na necijoj internet konekciji bi mogli da povedu malo racuna o integritetu i licnim afinitetima svog nesvesnog dobrotvora.
Sa Telekomom sam se nekoliko meseci natezao i oko PIN koda koji mi je pismom dostavljen tokom 2008. godine kada sam kod njih uzeo ADSL. U to vreme sam pristupio servisu "Moj racun" koristeci dostavljeni PIN kod i smatrao da je sve u redu. U Junu 2010. godine sam probao da istim PIN kodom ponovo pristupim servisu "Moj racun" i ustanovio da to nije moguce. Od tada sam se nekoliko meseci sa sluzbenicima Telekoma natezao (telefonom, licno i preako mail- a) pokusavajuci da ustanovim da li se ovo desava zato sto je PIN kod ukinut ili zato sto je, na neki nacin, promenjen. Do dan danas nisam dobio odovor koji bi se mogao smatrati valjanim. Pokusaji da PIN kod stavim na led koristeci Telekomovu web aplikaciju namenjenu upravo ovome nisu urodili plodom. Posto PIN kod omogucava vrsenje finansijskih transkcija nije potrebno naglasiti da ovo celoj prici daje neprijatno ozbiljan ton. Ilustracije radi, zakacicu ovde deo prepiske sa nekim iz Telekoma pa neka svako izvuce sopstvene zakljucke (prepisku sam kopirao iz mail programa pa je najsvezije pismo na vrhu):
------------------------------------------29.09.2010------------------------------------------------------------------
Поштовани,
Морам пре свега да се извиним због дугог периода током којег нисам одговорио на ваше писмо. Као што сам у претходном писму и рекао, свратио сам са оцем до корисничког сервиса (ово на основу савета добијеног када сам се обратио на број 9813, а пре него што сам почео да се дописујем са Вама) и тамо од једне љубазне госпођице добио обавештење да уз ADSL налог који користим, а којег је власник мој отац, не постоји PIN код. Надам се да можете да сагледате дилему пред коју ме ово ставља везано за информације садржане у ваша два претходна писма: зашто укидати нешто што не постоји? Ово, наравно повлачи и низ других питања на која бих волео да ми одговорите:
- Да ли PIN код везан за ADSL налог који користим постоји или не постоји, то јест да ли ми је раније поменута госпођица у корисничком сервису рекла истину?
- Ако не постоји када је укинут? Понављам да сам пре него што сам почео да досађујем распитивањем о томе шта се дешава покушао да приступим сервису Мој рачун и да PIN који сам добио од Телекома крајем 2008. године није радио.
- Пошто ваше последње писмо не даје директан одговор на питање које сам поставио раније, принуђен сам да ово питање поновим: Ако су PIN код и ЛИБ број били исто, зашто нисам био у стању да са добијеним кодом приступим сервису Мој рачун онда када сам то покушао да урадим?
П.С.
Јуче сам покушао да ово писмо пошаљем користећи Телеком сервис mail.nadlanu.com, користећи налог у mail програму за који знам да је био правилно конфигурисан на основу тога што је раније сасвим коректно радио. Данас, после инсталације свежег ОС и поновног конфигурисања mail клијента слање електронске поште помоћу сервиса mail.nadlanu.com поново не ради, а сувишно је рећи да сам пошту покушао да пошаљем службенику Телекома, то јест Вама. Јуче сам пробао да поруку пошаљем и користећи Телекомов Web mail сервис којом приликом сам добијао поруку да је унесена погрешна лозинка што није био случај јер сам са истом лозинком могао да се улогујем на главној страници nadlanu.com. Данас, приликом покушаја слања поште путем Телекомовог Web mail сервиса могао сам уредно да се улогујем (још један доказ да је лозинка добра пошто је нисам мењао), добио сам поруку о грешци која је садржала само реч Undefined. Пошто ми није познато шта је то што поред адресе примаоца, наслова и тела поруке дефинише исту, волео бих да ми објасните шта се заправо дешава.
Свако добро,
****** ********
----- Original Message -----
From: Info
To:
[email protected]
Cc: Info
Sent: Wednesday, August 18, 2010 3:54 PM
Subject: emb-ak7929f/1
Поштовани,
PIN код и ЛИБ број су били исто по питању приступа сервису Мој рачун, с тим да се корисничко име и лозинка за ЛИБ могу променити преко опције Активирање сервиса на нашем сајту на адреси:
https://www.telekom.nadlanu.com/mojracun/ , док се корисничко име за PIN код који је додељен корисницима услуге ADSL током 2008. године, ради приступа сервису Мој рачун није могло мењати, а лозинка се мењала преко линка за промену лозинке за мејл налог на нашем сајту на адреси:
https://www.telekom.nadlanu.com/secure/INTERNET/password.aspx?ac=solo&br=1
Уколико желите да Вам се пошаље ЛИБ за приступ сервису Мој рачун, молимо да нам носилац претплатничког права упути захтев за исти, уз фотокопију личне карте.
На захтеву је потребно навести (шифру корисника, име и презиме носиоца претплатничког права, адресу доставе рачуна за телекомуникационе услуге, контакт телефон) и да се жели укидање PIN и отварање новог ЛИБ.
Захтев можете послати на адресу: Телеком Србија а.д. Дирекција за комерцијалне послове, Функција за бригу о кориснику, Сектор за подршку резиденцијалној продаји, Служба Back office, Васе Чарапића 13, 11000 Београд, на факс број 011/3281-235 или скениран на адресу:
[email protected]
По пријему захтева надлежна Служба врши проверу и реализацију, након чега се одговор по захтеву доставља ПТТ поштом, на адресу доставе рачуна за телекомуникационе услуге, на име носиоца претплатничког права.
С поштовањем, Телеком Србија а.д.
www.telekom.rs/
From: Leopold [mailto:
[email protected]]
Sent: Saturday, August 14, 2010 11:10 AM
To: Info
Subject: Re: emb-ak6823f/1
Поштовани,
Желим пре свега да Вам се захвалим на одговору. Када се већ дотичемо теме одговора, уколико сам добро схватио објашњење, ПИН код и ЛИБ број су били исто, али више нису. Уколико ме сећање добро служи, а на основу вашег одговора испада да је тако, поставља се питање зашто нисам могао да приступим сервису ''Мој рачун'' користећи раније добијени код... у сваком случају, посетићу са оцем кориснички сервис ових дана како бисмо ово клупко размрсили на обострано задовољство. Хвала још једном.
С поштовањем,
******* **********
----- Original Message -----
From: Info
To:
[email protected]
Cc: Info
Sent: Friday, July 30, 2010 09:13
Subject: emb-ak6823f/1
Поштовани,
корисницима услуге ADSL током 2008. године, додељен је PIN код који омогућава приступ сервису Мој рачун и куповину производа путем услуге Web Store.
Будући да услуга Web Store више није актуелна корисницима се не издају PIN кодови, сходно чему исти не може ни бити злоупотребљен.
PIN и ЛИБ су различити бројеви за приступ сервису Мој рачун.
Сходно Вашим наводима да желите да се пошаље нови ЛИБ, молимо да нам носилац претплатничког права упути захтев за исти, уз фотокопију личне карте.
На захтеву је потребно навести (шифру корисника, име и презиме носиоца претплатничког права, адресу доставе рачуна за телекомуникационе услуге, контакт телефон) и да се жели укидање PIN и отварање новог ЛИБ.
Захтев можете послати на адресу: Телеком Србија а.д. Дирекција за комерцијалне послове, Функција за бригу о кориснику, Сектор за подршку резиденцијалној продаји, Служба Back office, Васе Чарапића 13, 11000 Београд, на факс број 011/3281-235 или скениран на адресу:
[email protected]
По пријему захтева надлежна Служба врши проверу и реализацију, након чега се одговор по захтеву доставља ПТТ поштом, на адресу доставе рачуна за телекомуникационе услуге, на име носиоца претплатничког права.
С поштовањем, Телеком Србија а.д.
www.telekom.rs/
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Posle slanja poslednje poruke sa moje strane, dana 29.09.2010., dobio sam poziv za telefonski razgovor uz obrazlozenje da se prepiskom ne razumemo dovoljno. Tokom razgovora nastavio se trend koji je bio prisutan tokom prepiske i obilazenja saltera: ono sto je u jednoj recenici okruglo vec u sledecoj je na cose. Trazenje migracionog koda je podrazumevalo da u korisnicki servis odem sa ocem koji je vlasnik telefonske linije, sto sam konacno ucinio 23.12.2010 i presao kod drugog ADSL provajdera koji mi je internet pustio istog dana. Telefonski racun za Decembar 2010. je sadrzao i ADSL stavku, ali koliko se secam prikladno umanjenu za vreme tokom kojeg nisam koristio Telekom ADSL u Decembru. Danas mi je stigao racun za Januar 2011. koji sadrzi i ADSL stavku u punom iznosu. Cak i ako se radi o bezazlenom uzroku kao sto je nesposobnost zaposlenih u Telekomu, cinjenica da sutra ponovo moram da maltretiram oca da ide sa mnom u korisnicki servis je dovoljno dobar razlog za ljutnju. No, ako se uzme u obzir gore iznesena misterija vezana za PIN kod, kao i cinjenica da pokusaj instaliranja Telekomovog elektronskog sertifikata na racunar izbacuje upozorenje da je ova firma poznata po kradji identiteta (pitam se da li je upravo ovo bio razlog za promenu mail domena na open.telekom.rs), onda stvari i ne moraju biti bas toliko bezazlene da bi se mogle opravdati nesposobnoscu ili APP pokusajem da se bivsem korisniku uzme jos 12E.
Nisam strucnjak po pitanju ADSL interneta niti imam ambiciju da budem, ali ljudima koji su kod Telekoma i imaju modem HG 520 bih najtoplije preporucio da urade pretragu ovde na forumu kako bi pronasli informcije neophodne da zastite wireless konekciju na svom ruteru. Mimo toga, u ruteru koji sam ja koristio je u IP rutama bila podesena adresa 10.2.2.2, dok je pod opcijom TRL069 (protokol za koji se kaze da sluzi za odrzavanje na daljinu?) podesena adresa oblika
http://10.2.2.2/blabla/truc, username i password valjda onoga koji pretenduje na titulu daljinskog odrzvaoca, period javljanja rutera istom kao i otvoren port 7547. Reci cu samo da sam imao snazan utisak da je potreba za odrzavanjem bila bitno manja po iskljucivanju ove funkcije nego dok je ista bila aktivna. Takodje, promenite lozinke za pristup kako Admin tako i Telekom nalogu i ukljucite firewall u samom ruteru. Ukoliko je neko u stanju da pruzi zadovoljavajuce detaljno objasnjenje namene, funkcionisanja i mogucnosti TRL069 bio bih zainteresovan da ga procitam.