Šta je novo?
E ovo se zove brzi support :D jako lepa informacija 5k eura je pristojno, Mobi je digla do 1M dinara limit, ali nedavno kad mi zatrebala veća svota sve sam bankomate u NS obišao. Ali opet sobzirom da je bio vikend i da je upitanju iznenadni put za CH, skupilo se dovoljno. Moja ideja je da možda aik bude Primarna banka, a mobi i dalje sekundarna zbog tih bankomata, samo ako su u AIK limiti dobri, i mogucnost gasenja kanala.
 
Kod nas u ProCreditu je 5000e, ali pozivom se to može povećati jednokratno.
 
NA bankomatu se moze podici 5000e, sad cu googlati da vidim koliko takvih bankomata je na raspolaganju u NS.
 
Za one koji jure kamate na EUR oročenja: Naša AIK banka (Sberbank) ima akciju:
6m - 1%
12m - 1.4%
15m - 1.5%
24m - 1.6%
Mislim da se radi o NKS, nisam siguran.
 
Mislim da je po pitanju štednji i dalje najbolja ex OBS a sada 3bank.
 
Da, s'tim što 3bank ima maksimalne iznose na koje daje 2% NKS, Sber nema.
 
Aha, ok. Onda je to bitna razlika. I još jedan + za Sber je što ima veću mrežu filijala.
 
Iskreno pitanje, da kažem istraživanje tržišta:
U ovim uslovima biste držali svoj novac u Sberu?
 
Zatvorio sam račune tamo, jer novac ide u nešto drugo.
Ali bih, bez ikakvih problema. Za iznose do 50k, banke bih poredio samo po (jadnom) prinosu. Da se razumemo, ne govorim o bankarskim uslugama, samo o oročenoj štednji.
 
Uz to to i više nije Sber.
 
SBER je sada AIK, to je vec poznato svima, pa ne vidim sta je izdvaja od ostalih banaka na srpskom trzistu (iz perspektive rizika). Ja tamo i dalje imam racun koji je fino skockan (ne planiram da ga gasim), do nedavno sam imao i stednju koja je otisla u druge svrhe (inace bih je i dalje tamo drzao), a i da napomenem da su im bankomati napunjeni eurima ovih dana (prosle nedjelje sam bez problema izvukao 2k eura), dok se za neke druge banke to ne moze reci.
 
OK manite se takvih diskusija na ovoj temi.
 
Moje iskustvo u banci Postanska stedionica je sledece:
zbog zarade koja je valjda 95k+ dobio sam VIP status (manje mesecno odrzavanje), i to je to sto se pozitivnih strana tice! :D Salim se, siguran sam da ima i lepih stvari...

1. Web-baking (posted.co.rs) je primitivan i ima neverovatnih nelogicnosti. Prilikom uplata pored gomile polja koja se mora popuniti, podatke uplatioca i primaoca su izdelili na tri polja koja su ogranicena po broju karaktera, ne prihvata cirilicu i sve prebacuje u velika slova, a vrhunac svega je datum koji mora rucno da se popuni svaki put (kao da nisu mogli da stave danasnji kao podrazumevani!?!). Lepo je sto se korisnicko ime i lozinka definisu prilikom registracije i ne moraju biti genericki (kao kod KomBank webbankinga gde vam banka definise user name i nema sanse promeniti ga). Po otvaranju racuna dobije se nekoliko racuna koje je nemoguce imenovati niti urediti na bilo koji nacin pa se mora nauciti koji je koji, a tu je osnovni tekuci, pa neki racun za uplatu novca od akcija, pa devizni, pa namenski dinarski (ako kao ja zelite da se veze za internet karticu).. mogli su da ponude opciju alias-a za svaki x-to cifreni broj racuna :( bzvz..
Al definitivni vrhunac je kad zelite da proverite stanje na kartici! Sistem ce vas pitati za BROJ KARTICE!?!?! Da, 4x4 cifre je neophodno uneti, kao da imam stotine kartica pa je to jedini nacin, a ne iz neke drop-down liste ili bre obican spisak mojih kartica! Prvi put sam bio ubedjen da cu samo tad morati da upisem, da ce ako nista vise browser upamtiti taj podatak... al sipak! Njet! Mora broj kartice - svaki put.. i od tada vise ne posavam da proverim stanje interent kartice, vec sam naucio napamet brojeve racuna (UZAS!) pa proveravam stanje racuna. Provizije su nize nego u KomBank web-banking-u, ali nisam siguran da li je to vezano za status mog naloga ili je uopsteno. Krecu se od 15 dinara, sto je sasvim korektno za sitne Limundo uplate, dopune ili vracanja sitnih pozajmica..

→1.1 Elektronsko placanje: suluda cinjenica je da web-banking ne deli kreirane "moje naloge" sa mobil-bankingom, pa ono sto kreirate u web-bankingu necete mocu da koristite preko telefona i obratno. A kada se uplata konacno realizuje (nakon sto ste morali da unesete sve podatke i rucno unesete datum) i kada vam sistem bude prihvatio OSMOCIFRENI OTP kod koji je stigo na mobilni telefon putem sms-a (kao da nije dovoljno 4 cifre!?) onda cete na ekranu imati sturu informaciju da je uplata realizovana ali iznad "virtuelne uplatnice" u tzv. web-bank liniji, pa je nemoguce slikati, stampati, izolovati nekako informaciju koja bi posluzila kao dokaz o uplati. isto tako i kad se ode u listu realizovanih naloga.. (kao da nisu mogli da jednostavno na sam viruelni nalog stave dole polje pored datuma koje ce reci "konacno realizovano:" sa datumom i ID-jem..

2. Mobil-banking (MobiBankPS) aplikacija koristi PIN za autentikaciju sto je opet suvisno, jer mogli su da iskoriste kredencijale iz web-banking sistema, da ne moram da pamtim jos jedan podatak.. Sama aplikacija je ocajna i primitivna (mada to sto se grafickih elemenata i animacija, tj odsustva istih moze da se smatra i pozitivnom stranom, jer najefikasniji ne mora biti i najlepsi interfejs - kao kad je kombank presao na najnoviju verziju i kada su ubacili one krugove i napunili strane raznim borderima, izgelili skrin i zagusili nepotrebnim skrol komandama te levo te desno... ). Nepregledno je, sistem menija je netransparentan i uopste baratanje novcem izmedju racuna i podracuna je - da ti pripadne muka. Prilikom listanja transakcija (za poslenjih 10 dana na primer) dobije se spisak koji sadrzi SAMO DATUME I IZNOSE, a za opis je potreban jos jedan klik na neku od transakcija gde cete dobiti detalje u kojima je glavni podatak (I JEDNINI PODATAK ) - dakle OPIS okrnjen jer ogranicili su ga na svega OSAM karatkera!?!? tako da za vecinu mojih transakcija mogu videti nesto kao "UPLATA Z" ... dakle ocaj. A kazem jedini podatak, jer nije moguce videti racun, primaoca niti bilo sta drugo vezano za tu transakciju!

3. Platne kartice: dizajn - nevazan...ali ocajan! I sto je najgore: razlike izmedju devizne, debitne ili internet VISA kartice (koje morate traziti dodatno!!) prakticno nema, tako da cete morati crvenim markerom da obelezite kartice... A da ne pominjem da se kao podrazumevana dobije ona bezvezna DINA koju morate provuci fizicki kroz citac kartica svaki put, i za koju morate unositi PIN za SVAKU transakciju!?! ocaj. E, da... ima jos! :) PIN!!! PIN je nemoguce promeniti, i taman kad konacno zapamtite neki - ta kartica vam istekne, osteti se ili sta vec i - stize novi PIN! (pet crveni marker!) Jad i beda!

4. Prilikom samog otvaranja osnovnog racuna spremite ruku za besomucno potpisivanje i upisivanje podataka, jer cete u ovoj savremenoj eri "bezpapirnog poslovanja" dobiti pa makar stotinak papira gde je neophodno ostaviti ime, prezime, adresu, broj LK, ...(hvala Bogu i najljubaznijoj sefici jedne od ekspozitura pa su mene postedeli svega sem potpisa - sto mi je kao takvo vec bilo naporno).

5. Podrska: pozivom na broj 011 20 20 292 dobicete govorni automat koji uz malo strpljenja i vestine mozete izbeci upucivanjem na operatera - ali samo u radno vreme, 8-20 radnim danom i suborom do 13:30h. Ali par puta - ruku na srce - nisam cekao predugo za razgovor sa operaterom.. mada sam umeo da doskocim KomBank podrsi tako sto izaberem podrsku na engleskom, pa se posle izvinem "na gresci ;)" i nastavim na srpskom.. hihihii

6. spisak filijala i radno vreme je sasvim korektan, dosta ekspozitura radi do 20h sto je fantasticno, i za divno cudo, uvece nema ZIVE DUSE! :D (pod uslovom da nisu penzije, dodaci i AV pomoc nekog tipa... :)

Eto, nadam se da ce neko da nadje nesto korisno u ovome... Srecno!
 
Tačno je da u PŠ je sve komplikovano dozlaboga, jer ni oni nisu načisto šta koja usluga tačno podrazumeva. Nije dovoljno tražiti LIB, već i ugovoriti uslugu SMS KOD za elektronska plaćanja, kao i mbanking ukoliko želite. Otvorio sam studentski zbog homebankinga, da bih pratio stanje prošle godine za uplatu nezaposlenima. Sistem može automatski da učita sve tipove računa vlasnika, ali za treći, najstariji pojma nemam odakle mi. Pretpostavljam da je to namenski za putne troškove. Srećom, mogu da menjaju tipove računa pa ako se desi da budem uslovljen zbog plate, iskoristiću ga, jer je kraći.
U Komercijalnoj sam otvarao Start set na daljinu preko Komecentra potpisivanjem dokumentacije sertifikatom iz lične karte, te stigli su mi kodovi za web banking i mbanking sms-om, tako da imam definisano korisničko ime po želji. Pretpostavljam da je za otvaranje u poslovnici stanje drugačije i sistem definiše kredijencijale. Proviziju od 15 dinara imaju Set računi (Start omladinski, Aktiv, Premium, Klasik) tako da za avista i osnovni su po 30, plus je mbanking 120 dinara mesečno, dok u set računima tog troška nema.
 
Ne znam o kojoj banci se ovde radi. U svakom slučaju možete preuzeti izveštaj od kreditnog biroa ako imate kvalifikovani elektronski sertifikat, vodite računa jer znate u kakvoj državi živimo, naročito ako planirate da uzimate kredit u budućnosti.
 
Mislim da je u pitanju Erste banka, pošto mnogi ljudi se žale kako u istoj ne mogu da ugase račun i posle zahteva za gašenje prelaze u stanje mirovanja, ali se mogu reaktivirati uplatom. Međutim, oni imaju foru da ne naplaćuju održavanje kada je promet manji od 1000 dinara, tako da je i to moguće da igraju na tu kartu gde će ostati masa neaktivnih računa bez promena, ali važno da imaju veštački broj klijenata, zbog prodaje ili nečeg trećeg.
 
U svakom slučaju možete preuzeti izveštaj od kreditnog biroa ako imate kvalifikovani elektronski sertifikat.
To ti je kao da si rekao - 量子力学基于什么原理?Mi na forumu to mozemo, jer razumemo o cemu pricas, ali 99% stanovnistva je elementarno finansijski nepismeno. Ljudi nemaju pojma sta imaju u okviru tekuceg, sta mogu sa kojom karticom, ne znaju ni koji im je paket preko koga primaju platu, jer su uzeli prvi koji su im predlozili (citaj uvalili) kad su usli u banku. I nema veze koliko kosta i sta nudi, oni to shvataju kao neizbezno dranje i uopste nemaju ni volje ni zelje da to promene, cak i kad im objasnis da moze isto to (nekad i bolje), a besplatno, jer "eto, ne mogu da se bakcu sa tim, a i navikli su". Ne znaju cak ni da to "baktanje" traje pola sata i miran si. Vecina ljudi beze i izbegavaju bilo kakve promene u banci na nacin na koji normalan covek izbegava zubara.
To bi danas trebalo da je opste obrazovanje, kao elementarni engleski i poznavanje rada na racunaru. Doduse, vecina ni to ne zna...
 
Taj ko ne zna, neka nauči. Narod koji je preživeo Jezdu i Dafinu, sankcije, pljačkaške privatizacije i sve ostale blagodeti ovog podneblja i uprkos svemu tome odbija da nauči bilo šta o finansijama u potpunosti zaslužuje da bude odran na svakom koraku.
 
Svako ima pravo jednom godisnje na besplatan izvod iz kreditnog biroa na licni zahtev, tako da mozete sve proveriti sto vas interesuje...
 
Opet se vraćamo na finansijsko obrazovanje. Taj ko uporno ne želi da ga stekne, biće i dalje pelješen na svakom koraku, što je i OK, dokle god mi svi ostali ne moramo da plaćamo za njega i njegovo odbijanje da se obrazuje u tom pravcu
 
Otvorio sam racun kod AIK banke skoro, reko aj 250 dinara, duplo manje nego mobi progressive(+), ali toliko su zaostali u nekim aspektima, samo prebacaju na zovi i idi u poslovnicu, birokratija ko u drzavne firme, ovi uplatni bankomati samo na par mjesta, kartice cekao 20 dana, rade do 5 sve poslovnice i redovno vrata zakljucaju 5 10 min prije.. Jos mi nijesu rekli da ce dodatna kartica vezana za devizni da se naplacuje pa me ispada 350, 150 manje od mobi al bih s njima manje muka imao imam osjecaj, a tek je prvi mjesec. Eo i sad stigla poruka da uplatim 100 dinara, za to odrzavanje, na devizni racun, ja pitam korisnicki pa oce li sa tekuceg skinut kako/zasto na devizni dinare, veli mi likusa idi u poslovnicu da pitas jel ti povezano u paket. uh, zaobidjite.
A i pitah za koristenje sber, tj. sad nasa aik banka bankomate, vele nema veze sto je isti vlasnik i skoro isto ime nema benefita no ko sa bankomata druge banke da dizes. Da li ce se to mijenjati vidjecemo, al ne bi me cudilo da drze to tako slicno kako bi se ljudi *****ali i provizije im uzimali lol
 
@No_LiMiT otvori fleksi štednju uz MasterCard i otkaži karticu avista deviznog. Tako ćeš izbeći taj dodatni trošak.
 
@No_LiMiT otvori fleksi štednju uz MasterCard i otkaži karticu avista deviznog. Tako ćeš izbeći taj dodatni trošak.
Sad cu vidjet na sajt sta i kako, jel to kao devizni stedni i isto cu dobit karticu s kojom mogu online da placam direktnom eurima? za to mi je trebalo, ili je samo devizni racun bez kartice dodatne?
 
@No_LiMiT jeste, to je devizni u eurima sa nekom sitnom kamatom, ali bitno je da master kartica tu ide bez troškova. Kako ti već imaš Start A paket, ispunjavaš njihov osnovni uslov za njeno otvaranje.
 
Moje iskustvo u banci Postanska stedionica je sledece:
zbog zarade koja je valjda 95k+ dobio sam VIP status (manje mesecno odrzavanje), i to je to sto se pozitivnih strana tice! :D Salim se, siguran sam da ima i lepih stvari...

1. Web-baking (posted.co.rs) je primitivan i ima neverovatnih nelogicnosti. Prilikom uplata pored gomile polja koja se mora popuniti, podatke uplatioca i primaoca su izdelili na tri polja koja su ogranicena po broju karaktera, ne prihvata cirilicu i sve prebacuje u velika slova, a vrhunac svega je datum koji mora rucno da se popuni svaki put (kao da nisu mogli da stave danasnji kao podrazumevani!?!). Lepo je sto se korisnicko ime i lozinka definisu prilikom registracije i ne moraju biti genericki (kao kod KomBank webbankinga gde vam banka definise user name i nema sanse promeniti ga). Po otvaranju racuna dobije se nekoliko racuna koje je nemoguce imenovati niti urediti na bilo koji nacin pa se mora nauciti koji je koji, a tu je osnovni tekuci, pa neki racun za uplatu novca od akcija, pa devizni, pa namenski dinarski (ako kao ja zelite da se veze za internet karticu).. mogli su da ponude opciju alias-a za svaki x-to cifreni broj racuna :( bzvz..
Al definitivni vrhunac je kad zelite da proverite stanje na kartici! Sistem ce vas pitati za BROJ KARTICE!?!?! Da, 4x4 cifre je neophodno uneti, kao da imam stotine kartica pa je to jedini nacin, a ne iz neke drop-down liste ili bre obican spisak mojih kartica! Prvi put sam bio ubedjen da cu samo tad morati da upisem, da ce ako nista vise browser upamtiti taj podatak... al sipak! Njet! Mora broj kartice - svaki put.. i od tada vise ne posavam da proverim stanje interent kartice, vec sam naucio napamet brojeve racuna (UZAS!) pa proveravam stanje racuna. Provizije su nize nego u KomBank web-banking-u, ali nisam siguran da li je to vezano za status mog naloga ili je uopsteno. Krecu se od 15 dinara, sto je sasvim korektno za sitne Limundo uplate, dopune ili vracanja sitnih pozajmica..

→1.1 Elektronsko placanje: suluda cinjenica je da web-banking ne deli kreirane "moje naloge" sa mobil-bankingom, pa ono sto kreirate u web-bankingu necete mocu da koristite preko telefona i obratno. A kada se uplata konacno realizuje (nakon sto ste morali da unesete sve podatke i rucno unesete datum) i kada vam sistem bude prihvatio OSMOCIFRENI OTP kod koji je stigo na mobilni telefon putem sms-a (kao da nije dovoljno 4 cifre!?) onda cete na ekranu imati sturu informaciju da je uplata realizovana ali iznad "virtuelne uplatnice" u tzv. web-bank liniji, pa je nemoguce slikati, stampati, izolovati nekako informaciju koja bi posluzila kao dokaz o uplati. isto tako i kad se ode u listu realizovanih naloga.. (kao da nisu mogli da jednostavno na sam viruelni nalog stave dole polje pored datuma koje ce reci "konacno realizovano:" sa datumom i ID-jem..

2. Mobil-banking (MobiBankPS) aplikacija koristi PIN za autentikaciju sto je opet suvisno, jer mogli su da iskoriste kredencijale iz web-banking sistema, da ne moram da pamtim jos jedan podatak.. Sama aplikacija je ocajna i primitivna (mada to sto se grafickih elemenata i animacija, tj odsustva istih moze da se smatra i pozitivnom stranom, jer najefikasniji ne mora biti i najlepsi interfejs - kao kad je kombank presao na najnoviju verziju i kada su ubacili one krugove i napunili strane raznim borderima, izgelili skrin i zagusili nepotrebnim skrol komandama te levo te desno... ). Nepregledno je, sistem menija je netransparentan i uopste baratanje novcem izmedju racuna i podracuna je - da ti pripadne muka. Prilikom listanja transakcija (za poslenjih 10 dana na primer) dobije se spisak koji sadrzi SAMO DATUME I IZNOSE, a za opis je potreban jos jedan klik na neku od transakcija gde cete dobiti detalje u kojima je glavni podatak (I JEDNINI PODATAK ) - dakle OPIS okrnjen jer ogranicili su ga na svega OSAM karatkera!?!? tako da za vecinu mojih transakcija mogu videti nesto kao "UPLATA Z" ... dakle ocaj. A kazem jedini podatak, jer nije moguce videti racun, primaoca niti bilo sta drugo vezano za tu transakciju!

3. Platne kartice: dizajn - nevazan...ali ocajan! I sto je najgore: razlike izmedju devizne, debitne ili internet VISA kartice (koje morate traziti dodatno!!) prakticno nema, tako da cete morati crvenim markerom da obelezite kartice... A da ne pominjem da se kao podrazumevana dobije ona bezvezna DINA koju morate provuci fizicki kroz citac kartica svaki put, i za koju morate unositi PIN za SVAKU transakciju!?! ocaj. E, da... ima jos! :) PIN!!! PIN je nemoguce promeniti, i taman kad konacno zapamtite neki - ta kartica vam istekne, osteti se ili sta vec i - stize novi PIN! (pet crveni marker!) Jad i beda!

4. Prilikom samog otvaranja osnovnog racuna spremite ruku za besomucno potpisivanje i upisivanje podataka, jer cete u ovoj savremenoj eri "bezpapirnog poslovanja" dobiti pa makar stotinak papira gde je neophodno ostaviti ime, prezime, adresu, broj LK, ...(hvala Bogu i najljubaznijoj sefici jedne od ekspozitura pa su mene postedeli svega sem potpisa - sto mi je kao takvo vec bilo naporno).

5. Podrska: pozivom na broj 011 20 20 292 dobicete govorni automat koji uz malo strpljenja i vestine mozete izbeci upucivanjem na operatera - ali samo u radno vreme, 8-20 radnim danom i suborom do 13:30h. Ali par puta - ruku na srce - nisam cekao predugo za razgovor sa operaterom.. mada sam umeo da doskocim KomBank podrsi tako sto izaberem podrsku na engleskom, pa se posle izvinem "na gresci ;)" i nastavim na srpskom.. hihihii

6. spisak filijala i radno vreme je sasvim korektan, dosta ekspozitura radi do 20h sto je fantasticno, i za divno cudo, uvece nema ZIVE DUSE! :D (pod uslovom da nisu penzije, dodaci i AV pomoc nekog tipa... :)

Eto, nadam se da ce neko da nadje nesto korisno u ovome... Srecno!
Да не понављам комплетно своје утиске које сам дао у овој или некој другој теми, у вези банке Банка Поштанска Штедионица, ја сам скоро узео рачун плус(оно бивше као мтс), и све је прошло брзо, ради како треба, итд погледати ту поруку нисам сигуран јер ова тема или неки друга, али скроз супротно искуство од твога.
Једино застарео изглед стране, и никако да потпуно заврше припајање, о томе сам писао.
Изглед картица онако... ствар укуса, штета што не може да се изабере, али није баш ружно...
 
@No_LiMiT tarife nisu menjane od septembra prošle godine i prve stavke tarifnih stavova 8.1 i 8.3 su takve da za Flexi štednju ne ide članarina, niti se plastika plaća, a za deviznu štednju po viđenju tj. devizni tekući račun košta 100 dinara mesečno i 300 za plastiku. Oni onda očigledno ne žele da ti ugovore tu uslugu i otvore račun. Mada, bilo je tvrđenja jednog člana da ne plaća članarinu za karticu pošto je deo paketa. Onda vidi sa centralom da se taj devizni pripoji paketu, pošto u ekspozituri ne žele da sarađuju.
 
Nazad
Vrh Dno