Korisnički interfejs na dodir je znatno efikasniji, brži, intuitivniji i precizniji od gotovo 30 godina starog koncepta miš-tastatura-ekran. To valjda nema potrebe da objašnjavam, pretpostavljam da je svima jasno.
Izvini, ali ovo si sad odvalio teško, nema nikakve veze s mozgom. Nit je efikasniji, nit je brži, pogotovo nije precizniji, a da li je intuitivniji zavisi samo od konkretne implementacije koja opet nema mnogo veze sa tipom interfejsa. Imamo dva TouchSmart računara na poslu i svi ih koriste mišem, đavola je lakše, brže i preciznije prstima, a o udobnosti da i ne pričam.
Već sam rekao, tablet je sasvim beskorisna naprava, izuzev za neke vrlo specifične primene gde rad mora da se obavi stojeći ili za ljude koji su ga svesno kupili kao elektronsku knjigu/strip/novine, to je ono čemu tablet uspešno služi već deset godina, otkako ga je Microsoft doneo na svet. Sada Apple pokušava da napravi priču da to nije isti tablet, da je ovo sada nešto revolucionarno i drugačije, ali to su već standardne prazne marketinške priče na koje se lože priglupi i neinformisani (da ne kažem Amerikanci).
iPad je sasvim nepotrebna sprava, interesantna narodu samo zato što ima jabuku na sebi. Malo veći geek-ovi ovde se verovatno sećaju "plavog iPod-a" koji je HP-ov CEO ponosno prikazivala na demonstraciji. Prema dilu između Apple-a i HP-a, HP je dve godine prodavao iPod pod svojim brendom u svojoj tada daleko daleko većoj retail mreži koja je obuhvatala i mnoge velike lance robnih kuća kojima tada Apple nije imao pristup. Taj HP iPod je trebalo da bude plav, u skladu sa bojom consumer računara koje je HP tada nudio, ali ne kraju je bio klasično bele boje. Dakle potpuno isti hardver, potpuno isti softver, iTunes i sve ostalo, lakše dostupan, čak je bio i jeftiniji zbog sistema rabata velikih robnih kuća, jedina razlika što je imao HP logo umesto jabuke na poleđini. I šta je bilo? Ništa, iako je bilo predviđeno da će HP brendovani iPod-i učestvovati bar trećinu u ukupnoj prodaji, na kraju je na njih otpalo samo 5%. Dakle, nema jabuku, nije cool, džabe što je potpuno ista naprava u pitanju.
Potpuno ista stvar sa iPad-om, ima jabuku, prema tome to mora da je cool, i ne može biti u stvari isti stari prežvakani tablet koji nikog nije interesovao tolike godine, nego neka nova revolucija. Da Apple rokne jabuku i na bilo koji drugi uređaj, ma koliko glup i besmislen, i on bi odmah bio cool, next big thing, revolucija, bla bla bla... Šta ćeš, ljudi su ovce, a Apple marketing je oduvek bio vrhunski, to niko ne može da im ospori. Zato pusti ti Apple PR odeljenje sa budžetom od pola milijarde dolara da radi svoj posao koji rade vrhunski, ne moraš i ti da im radiš za džabe, ima toliko pametnijih stvari koje u životu možeš uraditi sa svojim vremenom.